Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tänään Tapiolan uimahallissa - opetelkaa nyt hyvät ihmiset käyttäytymään!

Vierailija
21.04.2009 |

Minä olen ainakin lapselle selittänyt, että joillain on lupa tulla saunaankin uikkareissa. Myönnän kyllä mulkoilleeni sellaisia teinejä, jotka ovat uimapuku päällä saunassa, mutta heillä on ollut myös naama ja tukka täydessä tällingissä, joten olen aika varma, ettei uimapuvun käyttöön ole ollut lupaa..

Kommentit (245)

Vierailija
21/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki uimahallissa käyvät ihmiset EIVÄT todellakaan ole tietoisia tällaisen merkin olemassaolosta. EIKÄ sitä VOI kaikilta vaatiakaan. Nykyään kuitenkin puhutaan niin paljon juurikin näistä hygienia-asioista, että itse olen ainakin ihan tyytyväinen siihen, että ihmiset myös puuttuvat asiaan.

Ymmärrän kuitenkin myös sinun tilanteesi. Ei ole mukavaa kun asiasta huomautellaan! Voisitko kuitenkin ajatella, että asiasta huomautettaessa, kerrot asian laidan omalta kohdaltasi (eli että olet oikeutettu uima-asua pitämään päällä myös pesutiloissa) ja jos viesti ei mene perille, se jääköön huomauttelijan henkilökohtaiseksi ongelmaksi. Ei varmaan ole ainoa asia, mistä tuollaiset mummot päivän aikana ehtivät purnaamaan :)! Turhaan teet asiasta liian ison itsellesi ja annat sellaisen pilata päiväsi!

Vierailija
22/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos veden kloorihöyry olisi niin myrkyllistä, niin saisiko suomalaiset edes uida uimahalleissa?

Mutta tietysti on ihmisiä jotka ovat niin allergisia, että saavat jotain tuntemuksia ihmisten uimapuvuista nousevista vesihöyryistä (käyvätköhän kys henkilöt usein uimahalleissa ja saunovatko ihmiset niin kauan, että uimapuvusta ehtii kuivua paljonkin vettä? ), niin satunnaiset erikoismerkin omaavia on halleissa todella vähän. Aika hyvä sattuma, että erikoismerkein varustettu uimari saunoo niin kauan, että uimapuku ehtii kuivua ja että samaan aikaan joku kloorille allerginen ihminen sattuu saunaan ja istuu siellä niin kauan, että saa oireita.

Suurelta kansalta vaaditaan uimapuvun riisuminen ei vain kloorin vaan yleisen hygenian takia.

.Kumma ettei joidenkin uimapuvuista ei sitten lähde myrkyllisiä kloorihöyryjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luullaanko täällä, että jos pitää saunassa uimapukua päällä, ei kävisi suihkussa ennen altaaseen menoa? Miten ne liittyy toisiinsa?

Vierailija
24/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin jo lapsena, että joillakin on tuollainen merkki.

Täytyy kyllä kulkea silmät kiinni jos ei ole uimahallin seinässä sitä kylttiä huomannut. Siinä tapauksessa olisi syytä jättää uimahalleissa käymättä, eihän tuollainen silmät kiinni kulkeva voi muitakaan ohjeita olla lukenut!

Ymmärrän ärtymyksesi, ap.

Vierailija
25/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ollaan taas niin empaattisia!

Eipä se uikkari päällä saunominen estä pesemistä saunan jälkeen..

Olen tosi yllättynyt, että täällä on näinkin monta ihmistä, jotka ei ole merkistä tienneet! Niinkuin sanottu, joka uimahallissa semmoinen merkki on esillä selityksen kera. Ja minusta on ihan oikein, että jos jollain on niin suuri ahdistus jostain henkilökohtaisesta syystä, ettei tahdo ihan alasti saunoa, niin silsi saa uimahallissa käydä muiden lailla. Se merkki pitää kuitenkin ihan hakea, että eiköhän sitä haettaessa valisteta myös kunnollisen pesun merkityksestä.

Jos uimahallien lika ahistaa niin paljon, niin kannattaa varmaan pysyä kotosalla.

niin silti hikoat saunassa ja menet likaisena uimaan (hikoilethan saunassa, tai estäkö ihmemerkkisi senkin?)

mitkä voisivat olla oikeutukset sellaiselle käytökselle ettei peseyty kunnolla ja toiset joutuvat kärsimään???

mielestäni sellaisten "merkkien" olemassaolo on TÖRKEÄ. poikkeuksia varteen olkoon erilaiset terapiavuorot/laitokset.

Vierailija
26/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eipä ole tainnut täälläkään kovin moni uimahallin ohjeita tarkasti lueskellut, kun eivät tiedä tuosta merkistä. Oikeasti en olisi voinut kuvitellakaan, etteikö KAIKKI (tai ainakin lähes) kaikki tiedä tuosta säännöstä. Itse ainakin jo lapsena tiennyt...

niin silti hikoat saunassa ja menet likaisena uimaan (hikoilethan saunassa, tai estäkö ihmemerkkisi senkin?)

mitkä voisivat olla oikeutukset sellaiselle käytökselle ettei peseyty kunnolla ja toiset joutuvat kärsimään???

mielestäni sellaisten "merkkien" olemassaolo on TÖRKEÄ. poikkeuksia varteen olkoon erilaiset terapiavuorot/laitokset.

Vierailija
27/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkiä, mutta natina ei ollut siihen loppunut. Ja nro 18 vastaus oli kyllä täysin asiaton. Ymmärrän hyvin sen ahdistuksen joka syntyy siitä, että jatkuvasti saa selitellä jotain asiaa. Ei se ole mukavaa. Useat ihmiset ovat sangen tietämättömiä. Voisin hyvin kuvitella esim. avannepussipotilaan olevan sellainen, joka pitää uimapukua päällä. Kysyköön nyt joku tietämätön vielä mikä se avannepussi on.

Vierailija
28/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin jo lapsena, että joillakin on tuollainen merkki.

Täytyy kyllä kulkea silmät kiinni jos ei ole uimahallin seinässä sitä kylttiä huomannut. Siinä tapauksessa olisi syytä jättää uimahalleissa käymättä, eihän tuollainen silmät kiinni kulkeva voi muitakaan ohjeita olla lukenut!

Ymmärrän ärtymyksesi, ap.

Minulla on niin huono näkö, että minä en todellakaan näe lukea mitään mikä on uimahallin seinällä. Siksi en käykkään uimahalleissa, kun en siellä yksin pärjää

Vierailija
29/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jätä saunominen uimahallissa ja sauno muualla

Vierailija
30/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään ollut tietoinen, että tämmöisiä merkkejä on, mutta ei tulisi mieleenkään ruveta paasaamaan kenellekään asiasta kysymättä edes minkätakia uimapuku on päällä. Ja tosi törkeää puhua vieressäsi kuin sinua ei olisikaan.

Tuskin niitä merkkejä annetaan kuin painavista syistä, joten ne muutamat jotka uimapuku päällä saunovat ja peseytyvät tuskin aiheuttavat kenellekään minkäänlaisia hygieniaongelmia.

Täytyy olla oma elämä aika kurjaa, kun rupeaa toisille motkottamaan asioihin perehtymättä tai vielä pahempaa, puhua tästä kuin toinen olisi ilmaa

Vierailija
31/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- isoja arpia omaavat

- psoriaatikot

- avannepotilaat

- rintasyöpäpotilaat

- transsukupuoliset jotka käyneet sukupuolenvaihdosleikkauksessa

- joissain paikoissa myös kehitysvammaiset

myöskin muilla lääketieteellisillä perusteilla voi merkin saada, tarve arvioidaan yksilöllisesti.

Vierailija
32/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuvitellut, että kaikki tuosta merkistä tietävät, mutta ilmeisesti joka paikassa siitä ei ole kylttiä tms.?

Sitä epäilen, että satunnainen uimapuku päällä saunoja niin kovasti niitä kloorihöyryjä sinne saunaan päästää. Ja jos päästää, niin miksi sitten olisi keksitty tällainen merkki?

Mutta syrjinnästä... eikös se nyt ole vähän plus miinus nolla, jos joku ei uskalla näyttäytyä yksirintaisena syrjinnän pelossa, mutta sitten uimapuku päällä saa osakseen luultavasti ihan yhtä paljon (ellei enemmän) syrjintää osakseen sen uimapuvun takia? Ja miksi vain nämä tietyt itseään häpeävät saavat erivapauksia? Eikö muillekin aroille/vammaisille pitäisi antaa sitten myös vapauksia?

Vierailija
33/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- isoja arpia omaavat

- psoriaatikot

- avannepotilaat

- rintasyöpäpotilaat

myöskin muilla lääketieteellisillä perusteilla voi merkin saada, tarve arvioidaan yksilöllisesti.

Vierailija
34/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en itse pystyisi saunomaan alasti, en saunois ollenkaan.

Vierailija
35/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjällä on se uimapuku päällä.

Vierailija
36/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- isoja arpia omaavat

- psoriaatikot

- avannepotilaat

- rintasyöpäpotilaat

Vierailija
37/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten niin monet muutkin iäkkäät naiset. Tapiolan uimahallissa käynti on yhtä piinaa juuri näiden tätösten takia. Luulevat omistavansa koko puljun, kun ovat siellä aina käyneet.

Vierailija
38/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä peesaan nroa 19 ja muutamaa muuta. Mulle ei ole tullut mieleenkään että joissain uimahalleissa ei olisi seinällä sitä tiedotetta että oheisen merkin käyttäjällä on oikeus pitää uimapukua myös saunassa.

Olen tosin luullut että se täytyy olla käyttäjällä jossain esillä, se merkki siis.

Miten muuten kukaan voi tietää onko uikkarit päällä huvikseen vai syystä.

Vierailija
39/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selostus tästä merkistä.

Vierailija
40/245 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kuullut että uikkarinpito-oikeus tosiaan on joillakin asiakasryhmillä. Heräsi minullakin kysymys siitä, kuinka nämä merkinkantajat tosiaan hoitavat hygieniapuolen uimahallikäynneillään, vai onko se ihan vain niin, että lupa käyttää uimapukua uimahallin pesutiloissa = lupa pulahtaa likaisena / hikisenä uimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi