Pojat kaivoivat pimppaa päiväkodissa!
Näin kertoo 5-v. pieni ja suloinen tyttöni. Tämä tilanne oli ollut vastentahtoinen ja epämiellyttävä, pojat olivat työntäneet kättä alapäähän väkisin. Tyttöni oli kertonut tädille ja silti tämä oli toistunut ja häntä oli sattunut. Olen erittäin järkyttynyt asiasta!!
Kommentit (258)
ensin tätien kanssa ja sitten vasta lähestytte henk koht näitä lapsia tai vanhempia (jos tarpeen). En epäile etteikö asia olisi totta, mutta lapset saattavat kuitenkin väritellä tarinoita tai esim. kertoa jotain yksityiskohtia väärin (vaikkapa sen ketä nämä pojat olivat).
Ihan hyvä jos siellä tarhassakin otetaan puheeksi ettei kehenkään saa tuolla tavalla kajota edes leikillään, vaikkei nyt mistään seksuaalisesta vielä tuon ikäisillä olekaan kyse.
Minulle yrittivät tehdä myös, mutta löin toista heistä ja toista puristin palleista niin lujaa kuin jaksoin ja se loppui siihen.-ap
Lapsen pitää saada olla rauhassa lapsi! Keneenkään ei pidä koskea ilman lupaa! Joillakin kiinnostaa enempi nuo alapään jutut mutta toisiin ei vain mennä koskemaan ja sillä sipuli!
ei hän tietenkään mene kenellekään räyhäämään, on kasvatusalalla töissä joten osaa hoitaa asian varmasti fiksusti ja tarvittaessa myös muun henkilökunnan läsnäollessa. -ap
eikä VARSINKAAN ilman henkilökunnan läsnäoloa.
minä soittaisin vielä tänään pk.n johtajalle asiasta!
Miehelläsi ei ole edes kasvatustieteen ylimpänä auktoriteettina oikeutta mennä ojentamaan noita poikia. Ei siellä päiväkodissa, siellä miehelläsi ei ole mitään toimivaltaa- ja sen hän ammattilaisena tietääkin.
Toinen huomio: se, että opettaa lapsen puolustautumaan ei ole lapsen syyllistämistä. Se on ITSEPUOLUSTUSTA. Jokaisella naisella on oikeus puolustaa omaa koskemattomuuttaan, se on jokaisen naisen oikeus tuollaisessa tilanteessa.
ei hän tietenkään mene kenellekään räyhäämään, on kasvatusalalla töissä joten osaa hoitaa asian varmasti fiksusti ja tarvittaessa myös muun henkilökunnan läsnäollessa. -ap
eikä VARSINKAAN ilman henkilökunnan läsnäoloa.
Olenko varsinkaan väittänyt, että hän menee sinne ilman henkilökuntaa? Ja entäpä jos oma lapsesi olisi kyseessä?
Toinen huomio: se, että opettaa lapsen puolustautumaan ei ole lapsen syyllistämistä. Se on ITSEPUOLUSTUSTA. Jokaisella naisella on oikeus puolustaa omaa koskemattomuuttaan, se on jokaisen naisen oikeus tuollaisessa tilanteessa.
[/quote]
Joo ja 5-v. onkin nainen. Kylläpä sinä olet typerä. Minä vien lapseni päivähoitoon siinä uskossa, että hän saa olla siellä turvassa. Tietenkin lapselle opetetaan itsepuolustusta, mutta kyllä se silti on niiden poikien vika JA ONGELMA TÄYSIN JOSSAIN MUUALLA KUIN ETTEI LAPSENI OSAA PUOLUSTAUTUA!!!
ei ollut mitään oikeutta tehdä tytölle noin ja jos mun lasta vaikka kiusattauis niin ihan varmasti mulla olis oikeus sanoa kiusaajalle asiasta. älytöntä luottaa siihen että päiväkodin hoitajat puhuvat pojille asiasta, kyseessä kuitenkin niin vakava asia että kyllä minä varmistaisin pojilta itse ettei tuollaista enää ikinä tehdä.
loistavan kasvatuksen tulos nuo pojat, tietää just mitä noista tulee. olisko tämä ihana vapaakasvatus taas pilannu nämäkin lapset
mennä pitämään puhuttelua pojille. Teidän tehtävä on ottaa asia puheeksi henkilökunnan kanssa. Jos haluatte keskustella poikien vanhempien kanssa, kerrotte siitäkin henkilökunnalle.
.
mistä tuollaiset jutut ovat noin pienet pojat oppineet? -ap
saa sinne mennä leikkimään mitään tarhan tätiä ja komentelemaan muiden lapsia ennen kuin tarhan henkilökunta on sen tehnyt ja ottanut myös yhteyttä poikien vanhempiin ja myös heidän tulisi olla paikalla.
saa sinne mennä leikkimään mitään tarhan tätiä ja komentelemaan muiden lapsia ennen kuin tarhan henkilökunta on sen tehnyt ja ottanut myös yhteyttä poikien vanhempiin ja myös heidän tulisi olla paikalla.
Jo aikaisemmin kirjoitin, että en ole missään vaiheessa sanonut, että mieheni tekisi yksin niin. Ja mietittekö te vähä-älyiset naikkoset yhtään, miten itse toimisitte vastaavassa tilanteessa? Itse ainakin olen niin raivoissani, että voisin kyllä sellaisen kurituksen tuollaisille pojille antaa, että muistavat...olen kertakaikkisen raivoissani asiasta.
pieni ohitettava juttu, että jutellaanpa vähän vanhempien kanssa ja se siitä.-ap
Mutta yhtälailla pojille pitää antaa oikeus puolustautua ja kertoa oma versionsa tapahtumista, ennen kuin heitä ryhdytään osoittamaan sormella ja syyttelemään. Enkä siis halua millään tavalla puolustella poikia, mutta he ovat sentään vasta 5-vuotiaita!
miksi mies ei voisi keskustella poikien kanssa. Kyllä omistaan pitää pitää huolta.
Jos pojat eivät usko tätejä, niin ehkä uskovat miestä. Tärkeintä on saada tuo loppumaan
Itse pyytäisin huomenna henkilökuntaa ottamaan yhteyden poikien vanhempiin ja sopimaan ajan koska tästä voitaisiin keskustella niin että poikien vanhemmat tulevat myös paikalle.
Tänään en ehtinyt enää soittaa päiväkotiin, kun tyttöni kertoi asiasta. Mieheni ottaa huomenna pojat puhutteluun ja minä ajattelin jutella tätien kanssa.
EI!
Tänään en ehtinyt enää soittaa päiväkotiin, kun tyttöni kertoi asiasta. Mieheni ottaa huomenna pojat puhutteluun ja minä ajattelin jutella tätien kanssa.
[/quote]
Mutta yhtälailla pojille pitää antaa oikeus puolustautua ja kertoa oma versionsa tapahtumista, ennen kuin heitä ryhdytään osoittamaan sormella ja syyttelemään. Enkä siis halua millään tavalla puolustella poikia, mutta he ovat sentään vasta 5-vuotiaita!
Puolustatko sitten naisten pahoinpitelijöitä yms. vai oletko poikien äiti muuten vaan? Pidän itse myös pojista, mutta en ymmärrä että kun toinen piirtelee, mennään tuollaista tekemään. Tyttöni ei koskaan keksisi/valehtelisi asiaa. Miksi pitäisi erikseen kuunnella heidän versionsa, kun he ovat JO TEHNEET VÄÄRIN? Mielestäni siitä saa ja pitää torua. En tiedä miten te sitten poikianne kasvatatte..
että mieheni yksin niin tekisi.