Seuraatteko vaalikeskusteluja?
Kommentit (12)
En yhtään. Aion äänestää persuja joka tapauksessa.
En ole seurannut ainuttakaan vaalikeskustelua, lukuunottamatta muutamaa minuttia kun kanava vahingossa auki. Äänestänyt olen jo ja kaikki keskustelut ovat turhia. T. Ikäihminen
En seuraa. Teen vaalikoneen ja sieltä se ehdokas löytyy.
En. Ainoastaan toimittajat ovat innoissaan vaalikeskusteluista. Puoluejohtajat varmasti täysin tympiintyneet istuttuaan jauhamassa samoja juttuja viikkokausia. En myöskään usko vaalikoneisiin vaan valitsen itse, ketä äänestän
En enää. Nuorempana seurasin hyvinkin aktiivisesti. Vanhemmiten olen oppinut ymmärtämään, että vaalilupaukset ovat mitä ovat ja puolueet toimivat ennen kaikkea oman ohjelmansa ja ideologiansa pohjalta. Ne asiat eivät juurikaan muutu vaalista toiseen. On hölmöä uskoa yksittäisiin vaalilupauksiin, koska monipuoluejärjestelmässä puolueet joutuvat aina tekemään kompromisseja ja yksittäisiä lupauksia on vaikea pitää vaikka haluaisikin. Olen äänestänyt Kokoomusta koko ikäni enkä vaihda.
Muistan kun äiti ja isä katsoivat. Äitiä aina nauratti. Olin pieni ja en tietenkään ymmärtänyt mitään. Itse nyt aikuisena en juurikaan seuraa politiikkaa, kävin äänestämässä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
En seuraa. Teen vaalikoneen ja sieltä se ehdokas löytyy.
Samat aatteet, eri vaatteet. Raha ratkaisee pelin.
Joka puolueesta löytyy omat hyvät agendansa, mutta niistä löytyy myös ne huonot agendat ja ne pilaantuneet marjat. En ole löytänyt sopivaa kompromissia, joten taidan jäädä nukkuvien puolueeseen enkä seuraa enää aktiivisesti. Minun tavalla ajattelevia lienee puolet äänestys ikäisistä, äänestys aktiivisuus prosenteista päätellen.
Katsoin yhden, ja kun siinä ei puhuttu kunta- eikä aluevaalien asioista vaan keskityttiin hallitus-oppositio -vastakkainasetteluun, en ole jaksanut enää katsoa muita. EU- ja presidentinvaalitenttien seuraaminen oli todella raskasta samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin yhden, ja kun siinä ei puhuttu kunta- eikä aluevaalien asioista vaan keskityttiin hallitus-oppositio -vastakkainasetteluun, en ole jaksanut enää katsoa muita. EU- ja presidentinvaalitenttien seuraaminen oli todella raskasta samasta syystä.
On kyllä tosi typerää toimittajilta organisoida vaalipaneeli, jossa ei keskitytä kunta- ja aliepolitiikkaan.
Ei ole näissä vaaleissa jaksanut seurata, ei kiinnosta.
Seuraan mutta en joka päivä.
Olen jo äänestänyt, silti seuraan.