Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Salkkarit mielestänne lapsille sopiva sarja seurattavaksi?

Vierailija
23.03.2009 |

Minkä ikäiset lapset saavat katsoa ko ohjelmaa?



Miksi annatte lastenne seurata Salkkareita? Toisaalta, mitkä ovat kieltämisen syyt?



Itse en ole Salkkareita ikinä katsonut mutta olen utelias :o)

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ihmettele yhtään jos lapsi joutuu kiusatuksi, jos 7-vuotias sanoo ettei mun isi ja äiti anna mun kattoa Salkkareita. Ei lapsia tarvitse kasvattaa pumpulissa, Salkkarit on opettavainen ja hyvä sarja. Antaa ihan oikean kuvan oikeasta elämästä. Siinä on monenlaisia ihmisiä, ei lapsiaan kannata tynnyrissä kasvattaa.


Mielestäni huonosti näyteltyä turhaa soopaa, en ymmärrä miks ihmiset tuhlaa aikaansa katsomalla sontaa... Ja vielä antamalla lastensakin katsoa!

Vierailija
42/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta sitä ensimmäistäkään ja pienintäkään epäkohtaa omalle lapselle eikä opeteta arvostamaan eri lähtökohdista tulevia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta, en ymmärrä miksi pieni lapsi pitäisi tutustuttaa kaiken maailman raiskauksiin, abortteihin, huumeisiin jne...

Ei haluta sitä ensimmäistäkään ja pienintäkään epäkohtaa omalle lapselle eikä opeteta arvostamaan eri lähtökohdista tulevia ihmisiä.

Vierailija
44/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopuksi polttaa sun ruumiin? Kyllä mä olen kertonut sen 7-vuotiaalle tyttärelleni eikä se ole ollut moksiskaan Salkkareitten raiskauksista. Sellaista on elämä. Elämä on karua, mutta juuri siksi olen kertonut mitä pedofiilit tekevät lapsille, että ymmärtäisi välttää niitä. Mitä varhemmin sen lapselleen opettaa, sen varmemmin se sen oppii. Kyllä normaaliälyinen 7-vuotias kykenee käsittelemään asian ja tajuaa oikeutensa omaan seksuaaliseen koskematomuuteensa. Älkää kasvattako lapsianne pumpulissa!

Vierailija
45/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa syntyi toivottuna ja rakastettuna lapsena tähän maailmaan. Ja mitä huumeisiin tulee, niin Salkkarit on huumevalistusta parhaimmillaan. Parempia kuin poliisin yläasteella pitämät tunnit. Salkkareissa näytetään huumeiden ja varsinkin alkoholin käytön seuraukset (Maarit) ja opetetaan nuori pysymään raittiina. Raiskatuksi voi tulla minkäikäisenä tahansa, kannattaa ihminen opettaa Salkkareiden avulla selviämään tilanteesta.

Vierailija
46/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo v. 2001 olin lastenhoitoala-ammattilaisten koulutuspäivillä, missä otettiin vahvasti kantaa asiaan. Salkkarit eivät ole lasten ohjelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina taisin katsella Pikkukakkosta, piirrettyja ja isin ja aidin kanssa Lauantaitansseja. Niista on aika pitka matka Salkkareihin. Siina oli meikalaiselle draamaa ihan tarpeeksi, enka oikein usko etta nykylapsetkaan tarvitsevat yhtaan sen rankempaa materiaalia kasiteltavakseen.

Vierailija
48/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko, että häntä onneksi sarja suuresti kiinnostaisikaan. Jotkut lapseni ystävistä saavat sarjaa katsoa ja katsomisesta on tullut heille jonkinlainen statussymboli tyyliin "pakko päästä kattoon Salkkareita".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei tarvii pienille lapsille kertoo mitä jammu-setä on tehny lapsille. Eikä

Salkkarit todellakaan oo sopiva ohjelma alle kouluikäsille, eikä kyllä mielestäni kenellekään! En itse seuraa sarjaa eikä meillä kukaan muukaa sitä seuraa. Lapsiakin on tottakai monenlaisia toiset ymmärtää ja kestää enemmän kuin toiset. Itselläni herkkä lapsi enkä halua häntä rasittaa ja lisätä ahdistusta kertomalla kaikista kauheuksista mitä maailmassa tapahtuu. Se ei mielestäni ole pumpulissa kasvattamista vaan normaalia lapsuuden suojelemista ettei anna katsoa Salkkareita!

Vierailija
50/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jotkut Salkkarit on varmaan heille aika kevyttä. Hienoa, että muut pystyvät varjelemaan lapsiaan kaikelta elämän kauheudelta, meillä ei ole pystytty. Huomaan kyllä, että monilla on helpompaa. Onhan täälläkin puitu vaikka sellaista, miten kertoa lapselle lemmikin kuolemasta. No, meidän lapsilta on kuollut oma vanhempi, vaikka miten monta nuorta heille läheistä aikuista jne., Meni vähän ohi ohjelman, mutta niin meni tuo Jammu-viittauskin, eihän sekään liity sarjaan mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina taisin katsella Pikkukakkosta, piirrettyja ja isin ja aidin kanssa Lauantaitansseja. Niista on aika pitka matka Salkkareihin. Siina oli meikalaiselle draamaa ihan tarpeeksi, enka oikein usko etta nykylapsetkaan tarvitsevat yhtaan sen rankempaa materiaalia kasiteltavakseen.

Vierailija
52/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisissä oman perheensä ulkopuolisten kanssa. Pyöritään akselilla koti-päiväkoti-kauppa ja harrastukset. Kaikki kohdatut ihmiset ovat suht samanlaisia kuin oma perhe. TV voi joissakin tapauksissa opettaa ihan uusia näkökulmia omaan pikkuelämään. Kylässäkäynnitkin ovat vähentyneet, kun kukaan ei jaksa lähteä mihinkään, niin missä se lapsi kohtaisi oikeasti elämän ei niin valoisia puolia kuin TV:ssä ? Niitäkin on hyvä oppia tuntemaan....





telkkarin välityksellähän nämä elämän realiteetit kannattaa lapsille opettaa. Seksivalistuksenkin annamme laittamalla dvd:ltä pornoa pyörimään.



Voi elämä... kannattaisko opettaa sitä lasta elämään ihan oikeasti, eikä tv:n välityksellä?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 9 v tyttö ei ole yhtään kiinnostunut Salkkareista, on kyllä

kaverinsa luona joskus kuulemma katsonut.

Huonompaa ohjelmaa en tiedä, kauheeta "velliä ja huttua", niin kuin sanoi lastenpsykiatri koulun vanhempainillassa. Siellä nimittäin yksi äiti, kysyi saako

ekaluokkalainen katsoa sitä?!

Meidän elämää se ohjelma ei kyllä liippaa läheltäkään enkä näe mitään tarvetta, että lapset katsoisivat sitä opetusmielessä

Vierailija
54/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää huttua ja lapsillani on parempaakin tekemistä kuin sarjan seuraaminen. "Pumpulissa kasvaneet" lapseni ovat fiksuja ja toiset huomioon ottavia, joilla riittää hyviä ystäviä, joten en ymmärrä, missä opetus- tai kasvatusmielessä heidän pitäisi katsoa aikuisille tehtyä sarjaa. Eri asia kai sitten on, jos äiti (ja ilmeisesti joskus myös isä) haluaa lohnottaa sohvalla ja viettää näin laadukasta aikaa jälkikasvunsa kanssa... Toivon vain, että nämä valveutuneet kasvattajat selvittävät lapsilleen tarkasti toden ja tarun eron, vaikka 7-vuotias olisi kuinka jammutietoinen tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseisen sarjan katsomattomuutta pitää jotenkin perustella ennemmin kuin sitä, miksi lapset saavat selvästi aikuisille suunnattua sarjaa katsoa. Aika kurjalta kuulostaa noiden perheiden elämä ja kasvatustaidot.

Vierailija
56/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista paskaa. Jokainen lapsista on joskus halunnut katsoa kun "kaikki muutkin katsoo". Olen sanonut, että ihan minun puolesta saa kyllä katsoa. Ovat katsoneet pari jaksoa ja todenneet, että tylsä sarja, miten tuota viitsii tollottaa. Mieluummin touhuavat muuta iltaisin, ulkoilevat tai lukevat tai leikkivät.

Eikä heitä kukaan ole koskaan siitä kiusannut. Ja lapsilla on ikää 12-7 välillä.

Ja en ihmettele yhtään jos lapsi joutuu kiusatuksi, jos 7-vuotias sanoo ettei mun isi ja äiti anna mun kattoa Salkkareita. Ei lapsia tarvitse kasvattaa pumpulissa, Salkkarit on opettavainen ja hyvä sarja. Antaa ihan oikean kuvan oikeasta elämästä. Siinä on monenlaisia ihmisiä, ei lapsiaan kannata tynnyrissä kasvattaa.

Vierailija
57/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavan moni lapseni tokaluokkalaisista kavereista kyttää Salkkareita tiiviisti. Jos eivät näe jotain jaksoa, nauhottavat.



Meillä on tiukka linja: lapsi ei katso aikuisille tarkoitettu potaskaa. Sarja ei ole väkivaltainen tai pelottava, mutta antaa täysin vinksahtaneen kuvan siitä, mikä on normaalia ihmisten välisissä suhteissa. Kieroilua, selkäänpuukotusta, pettämistä, juonittelua... kelatkaa nyt naiset, millaista sosiaalista käytöstä sarjan avulla lapselle opetatte!



Totta kai lapsi tietää, että sarja on näytelty. Mutta ihan samalla lailla porno on näyteltyä, mutta sitä ei silti lapselle saa näyttää: koska se käsittelee asioita, jotka eivät kuulu hänen ikäkauteensa JA koska se antaa vääristyneen kuvan naisen roolista ja miehen ja naisen suhteesta.



Toki sitä vastuuta voi pakoilla ja tuudittautua kuvitelmaan, että pa...kan katselu kehittää lasta (kun oikeasti kyse on vanhemman tietämättömyydestä ja laiskuudesta)...

Vierailija
58/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisissä oman perheensä ulkopuolisten kanssa. Pyöritään akselilla koti-päiväkoti-kauppa ja harrastukset. Kaikki kohdatut ihmiset ovat suht samanlaisia kuin oma perhe. TV voi joissakin tapauksissa opettaa ihan uusia näkökulmia omaan pikkuelämään. Kylässäkäynnitkin ovat vähentyneet, kun kukaan ei jaksa lähteä mihinkään, niin missä se lapsi kohtaisi oikeasti elämän ei niin valoisia puolia kuin TV:ssä ? Niitäkin on hyvä oppia tuntemaan....

Jaksatkin paremmin, kun et lösötä tv:n ääressä koko aikaa. Sehän passivoi ihan älyttömästi. Aika säälittävää lapsuus lapsillasi...

Vierailija
59/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta sitä ensimmäistäkään ja pienintäkään epäkohtaa omalle lapselle eikä opeteta arvostamaan eri lähtökohdista tulevia ihmisiä.

No, onhan se tietysti helppoa, kun televisio tekee kasvatustyön puolestasi. Ehkä ne kultalusikkalaiset haluavat ihan itse kasvattaa lapsensa eikä näyttää mitään saippuasoopaa lapsilleen?

Vierailija
60/65 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saavat katso salkkareita. Tyttö haluaa ne aina katsoakin jos on kotona silloin, poikaa ei vois vähempi kiinnostaa. Tyttö on katsonut salkkareita siitä asti kun ne aloitti sen näyttämisen.