Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Salkkarit mielestänne lapsille sopiva sarja seurattavaksi?

Vierailija
23.03.2009 |

Minkä ikäiset lapset saavat katsoa ko ohjelmaa?



Miksi annatte lastenne seurata Salkkareita? Toisaalta, mitkä ovat kieltämisen syyt?



Itse en ole Salkkareita ikinä katsonut mutta olen utelias :o)

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaamme lempiohjelma. Hänen suosikkinäyttelijänsä on Aino, joka on samanikäinen.

Vierailija
2/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe syytä miksi kieltää kun itsekin katson sitä miehen kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5v ja 1v4kk vuotiaat seuraa kanssa, kun me aikuiset katsellaam salkkareita:)

Vierailija
4/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin en anna katsoa ja joskus on tullutkin tilanne, että pitää nopeasti vaihtaa kanavaa... Mutta pääsääntöisesti kyllä en näe syytä miksei voisi katsoa aikuisen seurassa.

Vierailija
5/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukaan ei katso Salkkareita, Ei edes 13-vuotias. Kauhee roskaa koko sarja.

Vierailija
6/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono joka kantilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei erota totta tarusta, ja salkkarit antaa todellisuudesta niin....VÄÄRÄN kuvan.

Vierailija
8/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa aikusten elämään liittyviä juttuja. Annetaan lasten olla lapsia. ei heidän vielä tarvii tutustua aikuisten ongelmiin ja pahaan kieroon maailmaan. meillä 8 vuotias ei saa katsoa salkkareita. itse tallennan ohjelman ja katson silloin kun lapsi ei ole paikalla(tai mies, en viitsi kiduttaa miestäni, ei kestä ohjelman ääniäkään) . huono sarja mutta jostain kumman syystä koukussa siihen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä 9v NORMAALI lapsi ymmärtää ja tietää, että ihmiset ovat ohjelmassa näyttelijöitä ja ohjelma ei ole totta.

Kannattaa antaa vain katsoa pikkukakkosta jos ei ymmärrä.

Tosin voi olla nalle luppakorva on kanssa liian jännä.

Vierailija
10/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyse ole siitä ymmärtääkö onko totta! Vaikka toisten seksihölmöilyt ja kieroilut, huumejutut yms olisikin vain fiktiota niin ei ne silti ole mitään kivoja lapsille opetettavia juttuja. Luetko lapsillesi Harlequin-kirjojakin vaikka tietäiskin ettei ne ole totta?

No minä en.



Ja kyllä joo meidänkin 4v tietää ettei huurjat dinovideot youtubessa ole totta mutta näkee silti pahaa unta niitä katsottuaan, pointti onkin se mikä on lapselle hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ihmettele yhtään jos lapsi joutuu kiusatuksi, jos 7-vuotias sanoo ettei mun isi ja äiti anna mun kattoa Salkkareita. Ei lapsia tarvitse kasvattaa pumpulissa, Salkkarit on opettavainen ja hyvä sarja. Antaa ihan oikean kuvan oikeasta elämästä. Siinä on monenlaisia ihmisiä, ei lapsiaan kannata tynnyrissä kasvattaa.

Vierailija
12/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukaan ei katso Salkkareita, Ei edes 13-vuotias. Kauhee roskaa koko sarja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sarjastahan ne esiteinit vasta ottaakin mallia. Ja päätyy sairaalaan.

Vierailija
14/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tampiot antaa lastensa kattoa typerää saippuasarjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa perustelu voisi olla tuo arkipäiväinen alkoholinkäyttö, jos en antaisi lapsieni katsoa ko. sarjaa.

Vierailija
16/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muksut haluaa välttämättä katsoa - siitä vaan. Pahempia sarjojakin on, kuten esim. nykyinen kotikatu. Täyttä roskaa alusta loppuun. Ennen oli parempi, nyt ei viitsi sitäkään enää katsoa.

Vierailija
17/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä antaisi omieni 7v ja 9 v katsoa ko. ohjelmaa, jossa käsitellään teemoja, joita lapset eivät kykene käsittämään.



Miksi emme enää suojele lapsiamme miltään?

Vierailija
18/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkösun lapses sitte kaikki raiskaus yn nussi jutut sieltä???en halua ainakaan että mun lapset ymmärtää semmosista vielä mitää..

Vierailija
19/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuva, että salkkareiden elämä ja asenteet ovat normaaleja, ihannoitavia tapoja käyttäytyä. En minä ainakaan halua, että tuollainen tapa elää on lapselleni esikuvana, kun hän vasta opettelee elämäänsä yhteiskunnassa ja muiden ihmisten kanssa. Vuosiin en ole sarjaa seurannut, joskus olen joskus osan nähnyt ja se on ollut minun mielestäni kammottavaa. Jossakin osassa tuli esim. ihan selkeästi ilmi ajatus, että lesbous on kaamea asia. En halua tällaisia asenteita tuputtaa lapsilleni, jotka hyväksyvät muut ihmiset sellaisina kuin he ovat ja ovat avoimia uusille ja erilaisille asioille. Kyllä elämä opettaa ihan riittävästi, siihen ei tuollaista asenteellista saippuasarjaa tarvita.

Kyllä meillä 9v NORMAALI lapsi ymmärtää ja tietää, että ihmiset ovat ohjelmassa näyttelijöitä ja ohjelma ei ole totta.

Kannattaa antaa vain katsoa pikkukakkosta jos ei ymmärrä.

Tosin voi olla nalle luppakorva on kanssa liian jännä.

Vierailija
20/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sovittu että meidän luokan kukaan lapsi ei kato niitä ja sillä hyvä ku ei ole lasten juttuja ne seksi touhut ym paskat siinä