Onko Salkkarit mielestänne lapsille sopiva sarja seurattavaksi?
Minkä ikäiset lapset saavat katsoa ko ohjelmaa?
Miksi annatte lastenne seurata Salkkareita? Toisaalta, mitkä ovat kieltämisen syyt?
Itse en ole Salkkareita ikinä katsonut mutta olen utelias :o)
Kommentit (65)
Salkkareissa. Ja tarjoilet kaiken oman elämäsi sonnan vielä lapsillekin, niinkö? Meillä ei katso 1. eikö 3. luokkalainen Salkkareita ja ovat kummatkin suosittuja kaveripiirissä. Kuulostaa todella surulliselta, että annat lastesi kaveripiirin jo nyt pomputella sinuakin. Mitäs sitten kun lapsesi ovat teini-iässä? Ostat porukalle viinat joka viikonloppu, ettei lastasi vaan kiusata?
Ja en ihmettele yhtään jos lapsi joutuu kiusatuksi, jos 7-vuotias sanoo ettei mun isi ja äiti anna mun kattoa Salkkareita. Ei lapsia tarvitse kasvattaa pumpulissa, Salkkarit on opettavainen ja hyvä sarja. Antaa ihan oikean kuvan oikeasta elämästä. Siinä on monenlaisia ihmisiä, ei lapsiaan kannata tynnyrissä kasvattaa.
ja mistään mitään tietämättömiä, etteivät uskalla kertoa kenellekään. Kyllä mä olen ainakin selittänyt mun 7-vuotiaalle tytölle mikä on raiskaus ja seksuaalinen hyväksikäyttö. Ja olen ihan selittänyt mitä ne jammu-sedät tekee lapsille, jos nitten mukaan lähtee. Nyt se on fiksu ja valpas tyttö joka tietää oikeutensa koskemattomuuteen ja kertoo heti jos sitä rikotaan.
ymmärtääkösun lapses sitte kaikki raiskaus yn nussi jutut sieltä???en halua ainakaan että mun lapset ymmärtää semmosista vielä mitää..
asian voi hoitaa monellakin eri tavalla ja varsinkin ilman salkkareita. Omille lapsilleni olen halunnut esittää seksuaalisuuden positiivisen ja mukavana asiana. En aloita juttua siitä, mitä pahat sedät voi heille tehdä. Se selviää siten joskus myöhemmin, ehkä teini-iässä, kun lapsen psyyke osaa käsitellä sen paremmin. Olen myös opettanut, ettei saa antaa kenenkään koskea itseensä, jos ei halua. Lisäksi on tietysti nämä vieraiden kyytiin ei saa lähteä jne. -ohjeet.
ja mistään mitään tietämättömiä, etteivät uskalla kertoa kenellekään. Kyllä mä olen ainakin selittänyt mun 7-vuotiaalle tytölle mikä on raiskaus ja seksuaalinen hyväksikäyttö. Ja olen ihan selittänyt mitä ne jammu-sedät tekee lapsille, jos nitten mukaan lähtee. Nyt se on fiksu ja valpas tyttö joka tietää oikeutensa koskemattomuuteen ja kertoo heti jos sitä rikotaan.
ymmärtääkösun lapses sitte kaikki raiskaus yn nussi jutut sieltä???en halua ainakaan että mun lapset ymmärtää semmosista vielä mitää..
Tietävät että on kyse ohjelmasta, ei mistään karmeesta, loppuelämän traumoja jättävästä, minäkuvaa rikkovasta ja huonoja elämänohjeita antavasta tragediasta. Meillä lapset lähinnä seuraavat ohjelmasta lapsia, Ainoa ja Ottoa, sekä Oonaa ja Miroa. Aikuisten juttuihin eivät juurikaan kiinnitä edes huomiota. Aina näitä hysteerikkoja on palstat pullollaan.
Kaikilla lapsilla ei ole tähän mahdollisuutta. Esim lapsella isä narkomaani, joka häipynyt. Äiti alkoholisti, joka on lapsen huoltaja. Äidin miesystävä (isäpuoli) mielisairaalassa skitsofrenian takia. Vaari tehnyt itsemurhan. Mummo puliämmä. Eikö tässä tapauksessa ole pikemminkin tervehdyttävää katsoa sitä oikean elämisen mallia?
vaikutteista. Maailma on niin täynnä merkityksiä ja me ihmiset melko avuttomia niiden keskellä. Lapset ovat täysin turvattomia. Se ympäristö, jossa he elävät, muokkaa heidät. Tässä tapauksessa on ilmeisesti toiveena, että he ovat myös sekoitus Salkkarien henkilögalleriaa.
Tietävät että on kyse ohjelmasta, ei mistään karmeesta, loppuelämän traumoja jättävästä, minäkuvaa rikkovasta ja huonoja elämänohjeita antavasta tragediasta. Meillä lapset lähinnä seuraavat ohjelmasta lapsia, Ainoa ja Ottoa, sekä Oonaa ja Miroa. Aikuisten juttuihin eivät juurikaan kiinnitä edes huomiota. Aina näitä hysteerikkoja on palstat pullollaan.
Ja heidän mummonsa ja ukkinsa viettävät kultahääpäiviään eroamatta. Eivätkä he tunne ketään joka olisi kokeillut huumeita tai harrastaneet esiaviollista seksiä nuorena. Salkkareissa nimenomaan näytetään huumeiden seuraukset (Sakun autokolari poltettuaan pilveä ja sen Elinan miehen amfetamiinin käytön seuraus (kuolema) ja steroidien sivuvaikutukset. Kannustetaan kondomin käyttöön ja lukion käymiseen. Opetettiin, miten Annika kuoli, kun hän hyppäsi tuntemattomaan veteen pää edellä. Nää hysteerikot ilmeisesti elää omaa suljettua maailmaansa lastensa kanssa vaaleanpunaisessa vaahtopallossa, jossa mitään ikävää ei tapahdu kellekään. Kyllä niitä tilanteita tulee teillekin.
Ja heidän mummonsa ja ukkinsa viettävät kultahääpäiviään eroamatta. Eivätkä he tunne ketään joka olisi kokeillut huumeita tai harrastaneet esiaviollista seksiä nuorena. Salkkareissa nimenomaan näytetään huumeiden seuraukset (Sakun autokolari poltettuaan pilveä ja sen Elinan miehen amfetamiinin käytön seuraus (kuolema) ja steroidien sivuvaikutukset. Kannustetaan kondomin käyttöön ja lukion käymiseen. Opetettiin, miten Annika kuoli, kun hän hyppäsi tuntemattomaan veteen pää edellä. Nää hysteerikot ilmeisesti elää omaa suljettua maailmaansa lastensa kanssa vaaleanpunaisessa vaahtopallossa, jossa mitään ikävää ei tapahdu kellekään. Kyllä niitä tilanteita tulee teillekin.
tieten tahtoen lyhentää lapsuutta. Kyllä maailman kauheuksista ehtii kuulla vähän myöhemminkin ilman että mitään menettää.
Ei sieltä edes tule mitään mielenkiintoista. Telkkari on 99% ajasta kiinni jottei sohvaperuna-ilmiö pääsisi iskemään meihin aikuisiin. Lapsemme on kohta 2 vuotta eikä hän ole kiinnostunut piirretyistä ym., mielummin leikkii ja liikkuu. Kylässä aina muut ihmettelevät kun lastamme ei kiinnosta istua kuola valuen ruudun edessä vaan tahtoo leikkiä ihan leluilla, juoksennella, hyppiä, jne.
muut ihmettelevät ettei lapsi katso tv:tä? Voi hyvää päivää.
Kaikki muut lapsen kaveripiirissä nimittäin katsovat lastenohjelmia. Meillä on toki Muumeja ja vastaavia ostettu "valmiiksi" että jos lapsi tahtoisi myöhemmin katsoa, mutta ei siinä mielestäni ole mitään outoa ettei tuon ikäinen ole telkkarista kiinnostunut. Keskittymisestäkään tuskin on kyse, sillä hän "lukee" päivittäin useamman kirjan ja jaksaa myös kuunnella tekstiä.
Lapsemme on kohta 2 vuotta eikä hän ole kiinnostunut piirretyistä ym., mielummin leikkii ja liikkuu. Kylässä aina muut ihmettelevät kun lastamme ei kiinnosta istua kuola valuen ruudun edessä vaan tahtoo leikkiä ihan leluilla, juoksennella, hyppiä, jne.
Ja heidän mummonsa ja ukkinsa viettävät kultahääpäiviään eroamatta. Eivätkä he tunne ketään joka olisi kokeillut huumeita tai harrastaneet esiaviollista seksiä nuorena. Salkkareissa nimenomaan näytetään huumeiden seuraukset (Sakun autokolari poltettuaan pilveä ja sen Elinan miehen amfetamiinin käytön seuraus (kuolema) ja steroidien sivuvaikutukset. Kannustetaan kondomin käyttöön ja lukion käymiseen. Opetettiin, miten Annika kuoli, kun hän hyppäsi tuntemattomaan veteen pää edellä. Nää hysteerikot ilmeisesti elää omaa suljettua maailmaansa lastensa kanssa vaaleanpunaisessa vaahtopallossa, jossa mitään ikävää ei tapahdu kellekään. Kyllä niitä tilanteita tulee teillekin.
telkkarin välityksellähän nämä elämän realiteetit kannattaa lapsille opettaa. Seksivalistuksenkin annamme laittamalla dvd:ltä pornoa pyörimään.
Voi elämä... kannattaisko opettaa sitä lasta elämään ihan oikeasti, eikä tv:n välityksellä?
alle kouluikäisestä lukiolaiseen. Ei sieltä nyt juurikaan ole tullut mitään sellaista, mitä eivät tietäisi tai olisi joutuneet omassa tai lähipiirin elämässä käsittelem'ään. Hienoahan se olisi, jos lapset voisi kasvaa pumpulissa, mutta ei meillä ainakaan ole niin pystytty elämään.
kuten joku jo taisi todetakin. Säälin -todella- lapsiparkojanne :( (siis niitä joiden lapsuutta värittää salkkarit)
samanlaista elämää kuin elämä yleensäkin nyt on, lapsillakin. Eri asia, jos on kultalusikka suussa syntynyt, eikä elämän vaikeuksista tietoakaan.
Mies seuraa Salkkareita, minä en.
Joskus on ukko niitä kattonu lasten ollessa hereillä. Meillä ainakin isompi tarttuu joka asiaan kiinni, mitä sieltä tulee. Oikein korvat höröllä on. En mä nyt välttämättä halua, että sen ikänen vielä kaikkia huonoja puolia elämästä saa television kautta tietää.
Niinpä mies tallentaa ja katsoo ku lapset nukkuu.
Olen ehkä tiukkis, mutta jospa meidän lapset oppis asioita meiltä vanhemmilta eikä telkkarilta.
Mutta tiedän monta perhettä, jossa katsotaan yhdessä ohjelma, ja lapset on ihan saman ikäsiä ku meillä.
Minkä ikäiset lapset saavat katsoa ko ohjelmaa?
Miksi annatte lastenne seurata Salkkareita? Toisaalta, mitkä ovat kieltämisen syyt?
Itse en ole Salkkareita ikinä katsonut mutta olen utelias :o)
salkkarit ei!