Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo hankkiutui raskaaksi luvatta

Vierailija
03.03.2009 |

Näin kävi meillä, "ilonen" yllätys pamahti viikonloppuna kasvoille.

Nyt olen tätä muutaman päivän sulatellut.

Vaikealta se tuntuu hyväksyä tätä asiaa.

Perillisen saaminen pitäis olla myös miehelle vapaaehtoisuuteen perustuva asia, mutta näemmä nainen voi ottaa ohjat käsiinsä ja tehdä päätös yksin.

Eli jättää pillerit ottamatta ja jättää asian kertomatta.

Olen kyllä leikkisästi silloin tällöin puhunut lapsen hankkimisesta, mutta lähinnä ne on ollut leikkimielisiä ajatuksia.

Olisin toivonut vaimon ottavan asian ensin vakavaan keskusteluu ennen näin epätoivoiseen tekoon ryhtymistä, nyt tämä hanke ei tunnu ollenkaan että olisin tämän takana, lähinnä tunnen ulkopuoliseksi tilanteeseen.

Onko täällä ketään vastaavaa kokenutta, miten tästä pääsit ettenpäin ? mikä oli ratkaisusi ?

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä siitä,että naisen teko oli törkeä. En itse voisi ikinä kuvitella tekeväni samalla tavalla.

Mutta olen myös sitä mieltä, että nykyisin on yhä enemmän sitoutumiskammoisia miehiä, jotka eivät osaa eivätkä uskalla päättää mistään. Niinpä he jäävät vuosikausiksi avoliittoon, kun naimisiimeno on liian iso askel, samaten lastensaaminen jne. Mielestäni ap. kuulostaa aika nyhveröltä ja lisäksi typerältä, kun on vitsaillut lastensaannista naisensa kanssa, jolla oli vauvakuume ja biol. kello tikitti pahasti. Olisi kannattanut tajuta, ettei kyse ole enää leikistä.

Noin pääpiirteissään olen sitä, mieltä että tollainen huijaaminen on törkeää. Mutta itse ymmärrän ap:n vaimoa, etenkin jos hän on ottanut riskin myös sen suhteen, että jää yksinhuoltajaksi. Mun mies sanoi kerran, että harva mies oikeasti haluaa lapsia ennen kuin vasta sitten, kun se eka on oikeasti tulossa. Siis lähinnä, että jos itse "huijaisin" hänet isäksi, ei se olisi edes niin kamalaa. Toisaalta, mun mies on kans noita sitoutumiskammoisia ihmisiä. Älkää ymmärtäkö väärin, tiedän että hän rakastaa mua täydestä sydämestään ja haluaa olla kanssani naimisissa enemmän kuin mitään. Mutta totuus on se, ettei mun mies olis ikinä oma-aloitteisesti mennyt naimisiin, mutta annoin selkeästi ymmärtää, että jos ei niitä sormuksia ala näkymään, niin meitsi lähtee nostelemaan.

Vierailija
122/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksissa on todettu, että lapset kasvaa ihan yhtä hyviksi ja onnellisiksi ilman isääkin

Niin ne kasvaa ilman äitiäkin. Ja taitaa ne kasvaa myös ilman biologisia vanhempiaankin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi aikuista harrastaa seksiä siinä on aina riski tulla raskaaksi, vaikka käytössä olisi pillerit, kierukka tai sterilisaatio. Jos on 100 varma ettei halua lasta on käytettävä kondomia tai olla selibaatissa.

Mutta en voisi kunnioittaa naista joka on toiminut kuten ap:n vaimo. Jos mies on selvästi sanonut ettei halua lapsia, vaimon on joko se nieltävä tai etsittävä mies joka haluaa lapsia. Ketään ei voi pakottaa isäksi eikä myöskään äidiksi.

Mies ei voi pakottaa vaimoaa aborttiin, eikä vaimo voi vaatia miestä isäksi.

Tilanne on todella kinkkinen.

Vierailija
124/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun nainen odottaa, on kohta myöhäistä. Ja mies viimein päätöksen tehtyään vaihtaakin nuorempaan kun nykyisen vaimon hedelmällinen aika meni jo.

nainen kyllä osaa perustaa perheen ihmisen kanssa joka myöskin perheen haluaa perustaa. Jos se nykyinen ei perhettä halua, se ei sitä halua. Silloin on kaksi vaihtoehtoa. Odottaa että kumppani perhettä haluaa tai lähteä ja etsiä uusi kumppani.

Vierailija
125/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun nainen odottaa, on kohta myöhäistä. Ja mies viimein päätöksen tehtyään vaihtaakin nuorempaan kun nykyisen vaimon hedelmällinen aika meni jo.

nainen kyllä osaa perustaa perheen ihmisen kanssa joka myöskin perheen haluaa perustaa. Jos se nykyinen ei perhettä halua, se ei sitä halua. Silloin on kaksi vaihtoehtoa. Odottaa että kumppani perhettä haluaa tai lähteä ja etsiä uusi kumppani.

jatkuu. Eikö se ole silloin selvää että mies ei halua lasta tai jos joskus haluaa niin se haluaa sen jonkun toisen naisen kanssa.

Vierailija
126/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkkien faktojen pohjalta on pakko todeta, että AP:n avovaimo teki paskatempun, mutta lieventäviä asianhaaroja löytyy ja niistä on myös AP vastuullinen.

- ikä: kun nainen on jo 35 ja vauvantuska on kova ja vaikka tietäisi satavarmasti ettei mies koskaan lasta halua (näinhän ei toisin tässä tapauksessa ollut), niin järki sanoo, että ehtiikö sitä enää uuttakaan miestä ajoissa löytää. Ottaa riskin ja hankkiutuu ennemmin luihusti raskaaksi kuin luopuu vauvahaaveistaan.

- miehen vellihousuisuus: Kuinka pitkään lie AP avokkiaan vauvapuheilla "sitten joskus" vedättänyt. Onko avovaimo tulkinnut asian väärin ja kuvitellut miehen olevan onnensa kukkuloilla yllätysvauvasta - kun ei ole itse saanut tehtyä päätöstä.

Minusta vaimo teki väärin, mutta AP on kyllä aivan käsittämätön sitoutumiskammoinen vellihousu. Ei tuon ikäisten ihmisten ole vuosikausia varaan käydä vauva-asioissa juupas-eipäs-keskustelua. Mutta en minä kyllä tuollaisen kanssa lastakaan haluaisia, avokilta taisi vaan loppua aika ja vaihtoehdot kesken.

Ja pienenä kuriositeettina: vaimohan oli rehellinen ja sanoi tehneensä sen tahallaan. Olisihan hän voinut valehdellakin että pillerit petti.

Vierailija
127/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itselläni oli pillerit käytössä, mies käytti kondomia siihen saakka kunnes päätimme hankkia lapsia. Lapsia saimme kaksi kappaletta, jonka jälkeen mies on käynyt sterilisaatiossa, siitäkin huolimatta että itselläni on nykyään käytössä hormonikerukka. Sitä pidän kyllä jatkossa ihan mukavuuden vuoksi kun kuukautiset ovat hävinneet.

Jos ihminen ei pidä huolta itsestään ja omista sukusoluistaan niin kukas sitten? Ei se nyt voi tulla eteen ihan salamana kirkkaalta taivaalta, että tällaista sukusolujen "varastamista" tapahtuu tässä maailmassa.

Jos ap ei halua lasta taikka olla sen kanssa missään tekemisissä, voisi hän kai pyytää avovaimoaan olemaan ilmoittamatta lapsen isää. Se olisi aika kohtuullista kun ottaa olosuhteet huomioon.

Vierailija
128/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pienenä kuriositeettina: vaimohan oli rehellinen ja sanoi tehneensä sen tahallaan. Olisihan hän voinut valehdellakin että pillerit petti.

siis esim. että päätyy tilastoihin "pillereiden petettyä" tai että pilleit voivat vaikuttaa sikiöön tms.

Varamaan tosi nolo tilanne jos neuvolassa jää kiinni hoitajan ja oman miehensä seurassa kiinni pienestä valkoisesta valheesta :)

Vierailija
129/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksissa on todettu, että lapset kasvaa ihan yhtä hyviksi ja onnellisiksi ilman isääkin

Niin ne kasvaa ilman äitiäkin. Ja taitaa ne kasvaa myös ilman biologisia vanhempiaankin ;)

Mutta jos joku nainen haluaa ehdoin tahdoin isättömän lapsen, tehköön sen yhteisymmärryksessä "isän" kanssa tai käyttäköön luovutettuja siittiöitä.

Vierailija
130/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yhtälailla kusettaa että pillerit petti. Ne kuittaa sen vaan ok:lla, eikä siitä seuraa mitään erityistä. Ja ketä oikeasti kiinnostaa jotkut tilastovirheet?

Vierailija
131/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vaimoke toimi väärin! Tuollainen seläntakana pelaaminen ei kuulu parisuhteeseen, se on samaa kuin pettäminen esim toisen kans...luottamuspula on varmasti kovat tuollasen jälkeen....MUTTA

Jos vaimokkeella kova vauvakuume oli ja vastakaikua ei ap:ltä saanut, olisi hänen pitänyt ap:lle ilmoittaa että pillereiden syönti loppui tähän ja jos lapsia et halua on sinun vuorosi käyttää ehkäisyä tai sanoa että ovi on tuossa.

Joka tapauksessa asiasta olisi pitänyt puhua kunnolla, mutta jos ap on vain pannu joka kerta leikiksi ku vaimoke asiasta on halunut keskustella niin hankala tilanne siellä kyllä on ollut ja kyllä täytyy sanoa että ymmärrän täysin vaimokkeen epätoivon vaikken tekoa hyväksykkään.

Jos olette jo suhteen alkuajoissa asioista puhuneet ja sopineet ja olet antanu hälle sellaisen kuvan että lapsia haluat joskus, niin petoksen olet sääki tehnyt jos vaan koko ajan olet asiaa siirtänyt sanalla joskus....mikäs teidän miesten on puhua "joskus" ku teillä se kellon tikitys ei lopu tuohon 40v ikään!

Mutta ap, kyllä hyvä ihminen olet jo niin iso poika että sinun täytyy ymmärtää naistasi! Tuossa iässä ei tuollaisilla asioilla leikitä, varsinkin kun taatusti tiesit vaimokkeesi kannan ja haaveen tulla äidiksi. Jos et isäksi hänen lapsilleen missään nimessä olisi halunut, aina voi ottaa ja lähteä ku ei sulla ole ollut "munaa" vakinaistaa suhdettakaan...ja sanoa vaimokkeelle et sori vaan hommaa toinen mies jos lapsia haluat, siihenkin pitää olla sitä "munaa" eikä pelleillä toisen tunteilla...nimittäin itse kokemuksesta tiedän kuinka tuollaiset kissa ja hiiri leikit satuttaa ja kovaa!

Asian on nyt niin että olet isäksi tulossa halusit sitä tai et. Nyt sulla on 9kk aikaa miettiä haluatko olla isä vaiko etäisä. Aborttia älä edes ehota, vaimokkeen tekoa ei lapselle kosteta, vaimokkeesi on päätöksen tehnyt jo pillerit poisjättäessään. Isäksi sua ei todellakaan voi pakottaa mutta omapahan on sitte menetyksesi!

p.s. Ja mitä sitte päätätkin niin sitte älä KOSKAAN kosta lapsellesi äidin tekosia esim "minä en sua koskaan halunut" sanoilla edes suutuspäissään.

Vierailija
132/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen ongelmatilanne, kun toinen haluaa lapsen ja toinen ei. Kumpi saa tahtonsa läpi, kumman oikeutta kunnioitetaan? Kumpi saa päättää tästä tärkeästä asiasta? MItäs sitten jos oikeasti on sellainen pattitilanne, että ei päästä yhteisymmärrykseen? Ero? Ap oli selvästikin provo, mutta aihe oli hyvin keksitty.

Vierailija
133/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli selvästikin provo, mutta aihe oli hyvin keksitty.

Toinen on tälläinen ap:n tapainen jossa nainen odotti miestä josko tuo haluaisi lasta. Ei halunnut, nainen odotellessaan opiskeli itsensä ekonomiksi ja kun mitään ei edelleenkään tapahtunut niin hän otti ja jätti miehen. Nyt naisella on kaksi lasta miehen kanssa joka halusi lapsia :)

Toinen tapaus on sellainan jossa nainen tuli raskaaksi ja sopivat miehen kanssa abortista kun olivat seurstelleet vain muutaman kk:n. Suhde päättyi tähän. Nainen ei tehnytkään keskeytystä ja kun vauva oli muutaman kk:n ikäinen ilmestyi nainen vauva sylissä miehen oven taakse. Nyt nämä elävät perheenä, mutta miehen mielestä asian olisi voinut hoitaa toisellakin tapaa sillä onhan miehen puolella olemassa myös hänen sisaret, vanhemmat ja isovanhemmatkin jotka missasivat koko odotuksen ja synnytyksen.

Vierailija
134/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keissi (olkoonkin provo) ei ole että toinen haluaa lapsen ja toinen ei, tässä on kyse siitä että toinen haluaa lapsen ja toinen halunnee lapsen mutta ei osaa päättää suuntaan eikä toiseen ja pitää sitä lastahaluavaa piinassa.

Vierailija
135/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdenkin vanhemman perheessä.

enpä itse hankkiutuisi raskaaksi ilman perusteellisia keskusteluja miehen kanssa. Siis, että molemmat tahtovat sitä ja mieskin on sitoutunut loppuelämän pituiseen vastuuseen lapsesta. Lapsen etua ei ole ajateltu jos ominpäin hankkiudutaan raskaaksi. Aika raukkamaista itseasiassa sekä miestä että lasta kohtaan.

Joo joo naisella on oikeus, mutta järkeäkin voi käyttää ja lapsen parasta ajatella.

Vierailija
136/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keissi (olkoonkin provo) ei ole että toinen haluaa lapsen ja toinen ei, tässä on kyse siitä että toinen haluaa lapsen ja toinen halunnee lapsen mutta ei osaa päättää suuntaan eikä toiseen ja pitää sitä lastahaluavaa piinassa.

tämä on eri asia, jos lopputulema on sama? Toinen on hankkiutunut raskaaksi vaikka toinen ei halua? Kenen päätös on se, jota kunnioitetaan? Saako nainen pitää vauvansa vai pakotetaanko aborttiin koska mies ei halua ( tai ei olevinaan tiedä haluaako vai ei). Olen kyllä sitä mieltä, että jos mies ei "tiedä" haluaako vauvan vai ei, niin silloin hän kyllä oikeasti on sitä mieltä, että ei halua. Putkiaivoilta ei voi muuta olettaa.

Vierailija
137/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan naisellako on oikeus tehdä päätös lapsen teosta? Siis yök. Jos mä olisin mies, niin selbaatissa eläisin, ennen kuin tuollaisiin akkoihin sekoaisin :(. Jos naisten ajatusmaailma on yleisemminkin tällainen, niin en ihmettele yhtään, että ukot luistaa vastuusta. Niin tekisin minäkin miehenä!!!!

Vierailija
138/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lopputulema on sama. Kun parisuhde aloitetaan niin yleensä käydään läpi toisen arvomaailmaa ja ajatuksia ja jos toinen KUUDEN VUODEN ajan antaa ymmärtää että lapset on ihan OK mutta ei osaa vaan päättää koska laittaisi siemenet liikkeelle niin onhan toisella luotu oletusarvo perheenperustamisesta. Jos taasen keissi olisi se että mies olisi selkeästi koko ajan sanonut että epäröi ja ehkä ei halua lapsia niin silloin toisellakin olisi erilainen olettama yhteisestä tulevaisuudesta.

Vierailija
139/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovitaan yhdessä tietystä ehkäisystä niin sitä ei muuta ellei asiasta ole yhdessä sovittu. Vielä isompi asia lapsen hankita, joka vaikuttaa merkittävästi kaikkien osapuolien tulevaisuuteen, on todellakin yhdessä neuvoteltava asia!

Mielestäni vaimokkeesi on toiminut todella törkeästi ja luottamus koko parisuhteeseen on varmasti saanut kunnon kolauksen. Keskustelkaa rohkeasti molempien tuntemuksista ja ajatuksista asian suhteen ja tehkää vihdoin yhteisiä päätöksiä!! Kerro rohkeasti suoraan mitä mieltä vaimosi tempusta olet.

Asiahan voi kääntyä ihan hyväksi ja ajan kanssa, kun vauvamasu kasvaa, voitte mahdollisesti molemmat alkaa nauttia uudesta elämäntilanteesta. Tsemppiä ja voimia, että pääsette vaikeassa asiassa yhdessä eteenpäin.

Vierailija
140/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatte popsimasta pillereitä ja kerrotte miehelle, että mies hoitakoon ehkäisyn, jos ei halua lasta. Mieheni ainakaan ei halunnut alkaa käyttämään kondomia ja sitten yllättyi, kun tulinkin raskaaksi! Piti oikein rautalangasta vääntää, että tottakai voi tulla raskaaksi, jos ei ehkäise! Ihmetteli vielä, että miksi hänen kanssaan ei asiasta keskusteltu. Ihan kuin pitäisi keskustella niin perin juurin, että mieskin ymmärtäisi tai muuten nainen tehköön abortin!

Kerroin kyllä, että minulla oli vauva kuume ja että en enää halua ehkäistä. meni aikansa ennnenkuin mies tajusi, että mitä olikaan tapahtunut, kun olinkin raskaana.. Nyt meillä on jo kolme lasta ja seuraavat tulleet ihan miehen suuresta toiveestakin.