Vaimo hankkiutui raskaaksi luvatta
Näin kävi meillä, "ilonen" yllätys pamahti viikonloppuna kasvoille.
Nyt olen tätä muutaman päivän sulatellut.
Vaikealta se tuntuu hyväksyä tätä asiaa.
Perillisen saaminen pitäis olla myös miehelle vapaaehtoisuuteen perustuva asia, mutta näemmä nainen voi ottaa ohjat käsiinsä ja tehdä päätös yksin.
Eli jättää pillerit ottamatta ja jättää asian kertomatta.
Olen kyllä leikkisästi silloin tällöin puhunut lapsen hankkimisesta, mutta lähinnä ne on ollut leikkimielisiä ajatuksia.
Olisin toivonut vaimon ottavan asian ensin vakavaan keskusteluu ennen näin epätoivoiseen tekoon ryhtymistä, nyt tämä hanke ei tunnu ollenkaan että olisin tämän takana, lähinnä tunnen ulkopuoliseksi tilanteeseen.
Onko täällä ketään vastaavaa kokenutta, miten tästä pääsit ettenpäin ? mikä oli ratkaisusi ?
Kommentit (148)
kylläpä täällä tuollainen vaimo saa ymmärrystä, vaikka kaikkia kommentteja en jaksanutkaan lukea. mä olen kyllä tässä tilanteessa miehen puolella: e-pilleritkin on yhteinen ehkäisy eikä voida olettaa, eikä naisella ole mitään oikeutta jättää sitä pois sanomatta kumppanilleen/aviomiehelleen.
valitettavaa tässä on se, että laki on naisen puolella: et voi pakottaa häntä aborttiin ja vaikka eroaisitte ennen lapsen syntymää, niin isyystestillä olet naulittu maksamaan elareita seuraavat 18-vuotta tai pidempäänkin jos lapsi vielä tuolloin opiskelee. minun mielestä sinusta ei tule yhtään "huonompaa isää" lähtemällä kokonaan pois nykyisen vaimosi ja tämän kasvavan vatsan luota, kuin nykyisestä vaimostasi "hyvää äitiä".
t. sivusta seuranneena vastaavaa tilannetta ja sen seuraksia nähnyt :(
tehdä loputtomiin ja varsinkin jos haluaa enemmän kuin yhden, niin vaimolla tosiaan viimeiset ajat. Ymmärrän vaimoasi, ettei enää halunnut jättää sinua, koska ei välttämättä olisi ehtinyt löytää enää toista miestä.
nainen teki tässä väärin ja se loukkaa sinua, mutta pystyn ymmärtämään myös sen miksi hän teki niin. Varsinkin jos olet vitsaillen kuitannut asian jo pitkään, eli et ole ollut halukas keskustelua käymään.Tunnustamalla sinulle asian oikean laidan hän haluaa että jatkossa pelataan avoimin kortein.
Jos suhteenne on muuten kunnossa ja olet edes joskus harkinnut lisääntyväsi vaimokkeesi kanssa niin anna palaa. -et sinäkään enää nuorene ja lapsi antaa enemmän kuin voit kuvitellakaan.
Fakta on se että päätös lapsen "hankkimisesta" on mahdoton tehdä täysin ilman epäilyjä. Tavallaan onnellisin tapa lisääntyä on hieman vahingossa hyvässä parisuhteessa. Jää kaikki ahdistava nyt tehdään lasta touhu kokematta. Lisäksi voi olla että jos nyt hannaat, voi olla että jäät kokonaan ilman perhettä.
Raskausaika on pitkä ja antaa mahdollisuuden kypsyä isäksi. Myös ne jotka ovat päätöstä olleet tekemässä alunperin joutuvat käymään läpi tunteet siitä oliko tämä päätös kuitenkaan oikea, onko minusta siihen?
Luulen että valinnan paikassa vaimosi valitsee lapsen pitämisen vaikka yksin. Jos tekee noin harkitun päätöksen jättää pillerit pois, täytyy valmistautua henkisesti siihen että mies voi myös jäädä kuviosta pois.
Toki olisi reilua että sinäkin haluaisit sitä lapsen alkua yhtä kovasti, mutta harva mies osaa tai uskaltaa sitä tehdä ennen kuin toisen tai kolmannen kohdalla.
aineksia jatkua.
Ap:n puoliso on asettanut lapsen saamisen miehensä luottamuksen edelle, ja se on kyllä aika törkeää, oli vauvakuume ja biologinen kello mitä vain.
Voimia vaan ap:lle. Toivotan kaikkea hyvää ja tsemppiä. Perheneuvola saattaisi olla hyvä paikka puida tätä asiaa läpi ja rakentaa luottamusta lapsen parhaaksi.
minulla ei oikeastaan ole edes enää aitoja vaihtoehtoja.
Se pahimmalta tuntuukin kun minulle ei annettu edes vaihtoehtoa !!
Olisi vaikka sanonut mulle ennen kuin tekee tuon että: jollen suostu isäksi, niin hän lähtee ja hakee toisen miehen. Sekin olisi ollut jokin vaihtoehto.
Uskomatonta että mun elämästä tuli kuin jokin halvan saippuaoopperan juonen käänne !
Vaimosta ero, tapaat lasta viikonloppuisin, mutta epärehellistä naista et. Ja jos eroa ei tulisi, niin ainakaan ei enää ikinä seksiä vaimolle ilman kondomia.
Sano vaimolle että toivot keskenmenoa jotta sinusta tulisi isä vasta sitten kun itse sitä haluat.
Oli hyvä saada jonnekin purkaa, vaikka kaikki ei ymmärrä miksi aikuinen äijä itkee täällä ämmien sivustoilla..
No pitää yrittää päästä ulos tästä umpikujasta, pakittaa ei enää voi, mutta jos jokin kiertotie vielä löytyisi.
Kiitokset vielä kaikille