Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo hankkiutui raskaaksi luvatta

Vierailija
03.03.2009 |

Näin kävi meillä, "ilonen" yllätys pamahti viikonloppuna kasvoille.

Nyt olen tätä muutaman päivän sulatellut.

Vaikealta se tuntuu hyväksyä tätä asiaa.

Perillisen saaminen pitäis olla myös miehelle vapaaehtoisuuteen perustuva asia, mutta näemmä nainen voi ottaa ohjat käsiinsä ja tehdä päätös yksin.

Eli jättää pillerit ottamatta ja jättää asian kertomatta.

Olen kyllä leikkisästi silloin tällöin puhunut lapsen hankkimisesta, mutta lähinnä ne on ollut leikkimielisiä ajatuksia.

Olisin toivonut vaimon ottavan asian ensin vakavaan keskusteluu ennen näin epätoivoiseen tekoon ryhtymistä, nyt tämä hanke ei tunnu ollenkaan että olisin tämän takana, lähinnä tunnen ulkopuoliseksi tilanteeseen.

Onko täällä ketään vastaavaa kokenutta, miten tästä pääsit ettenpäin ? mikä oli ratkaisusi ?

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun miehet tuudittautuvat siihen nykyään jo teini-iästä että ei hätää, kyllä nainen ehkäisee! Pillereitä vaan suuhun saatana ja nuorenkin tytön kroppa sekaisin hormooneista. Jälkiehkäisy ja abortti ovat kaikki naisen vastuulla, jos lapsi tulee niin mies ei ole siinäkään tilanteessa pakotettu huolehtimaan jälkikasvustaan.

Vierailija
102/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sääminen on niin iso päätös, että asiasta päättäminen tulisi todellakin tehdä yhdessä. Itse en pystyisi tuollaisen huijarin kanssa elämään.

Itse tuskin voisin elää mieheni kanssa, jos hän tekisi vaikka VAIN jonkun ison taloudellisen päätöksen ilman neuvottelua minun kanssani - ottaisi vaikka 150000 lainaa kesämökkiin tai AudiQ7:ään:) - eli tilanne vaikuttaisi merkittävästi myös minun elämääni (olemme naimisissa), mutta haluanko sitä ei olisi minulta kysytty! Se, että viihtyisinkö kesämökillä tai olisiko audilla kiva ajella on minusta täysin toisarvoista tällaisessa tapauksessa.

Niin ja tämä esimerkki on VAIN rahaa - lapsi on monen monta kertaa merkittävämpi päätös (myös loppuelämän kannalta) !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös tuollainen myös, antoi ymmärtää että lapset olisivat toivottuja -sitten joskus. Vuoden vierivät ja mitään ei tapahtunut. Minulla alkoi ikää ja epätoivoa karttua. Kun yritin puhua lapsen hankkimisesta, mies sivuutti asian huvittuneeseen sävyyn, aivan kuin olisin puhunut haluavani kuulennolle tai jotain muuta aivan utopistista.

Tunsin olevani huijattu, minulle oli itsestään selvää että vakaaseen parisuhteeseen kuuluisi myös lapsia. Mies oli antanut ymmärtää pitävänsä lapsista ja myös haluavansa niitä joskus. En varmastikaan olisi sitoutunut suhteeseen, jos mies olisi heti aluksi ilmoittanut, ettei koskaan aio hankkia lapsia. Miehen jättäminenkin tuntui pahalta, parhaat vuoteni oli jo ohi, löytäisinkö uutta tarpeeksi nopeasti ja varsinkaan sellaista joka kykenisi/olisi halukas isäksi. Vauvakuume oli niin tuskallinen, että otin jo selvää yksinäisen naisen hedelmöityshoidoistakin.

Kun sitten aloin puhua miehelle, etten enää voi jatkaa suhteessa, hän meni paniikkiin. Sanoi, että kiristän häntä lapsella. Mitä ihmeen kiristämistä se oli, annoin hänelle vapauden päättää. Lopulta mies taipui lapsen yrittämiseen. Itse mietin, että haluanko edes enää häntä lapseni isäksi kaiken katkeran taistelun jälkeen. Jäin kuitenkin, saimme lapsen ja toisenkin. Mies on ollut ihan hyvä ja ymmärtääkseni onnellinenkin isänä, ehkä vain oli ollut kypsymätön tekemään suuria päätöksiä. Vieläkin itseäni välillä kaihertaa se vuosien toiveiden ja pettymysten kierre, kyllä se vaurioitti suhdetta jonkun verran.

Vierailija
104/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sitä enemmän hän vaikuttaa nyhveröltä. Ajattele nyt itsekin hyvä mies jos et 37-vuotiaana, kuuden vuoden parisuhteen jälkeen osaa selkeästi sanoa että haluatko lapsia vai et ja vitsailet asiasta vaimollesi, niin voiko surkeampaa vätystä olla olemassa?!

En hyväksy sinänsä vaimosi tekoa mutta ymmärrän sen hyvin ja täytyy sanoa että tarvitsisit oivan potkun persuksiisi. Voin kuvitella sut kymmennen vuoden päästä, mikäli olette vielä parisuhteessa, niin pähkäilet että pitäisikö sittenkin mennä naimisiin kun on jo 16 vuotta oltu yhdessä ja noita mukuloitakin on kertynyt...

Vierailija
105/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että useimmat naiset haluavat lapsia?

Vierailija
106/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies olisi miten päättämätön tai vitsailisi asialla, ei naisella ole oikeutta hankkiutua raskaaksi uskottelemalla miehelle hoitavansa ehkäisyn. Myös miehellä on oikeus päättää koska isäksi haluaa vai haluaako. On naisen ongelma, jos elää epämääräisessä suhteessa.

Asia olisi eri, jos yhdessä sovittu ehkäisy olisi pettänyt tms. mutta että joku tarkoituksella hoitaa asian noin, antaisin muijan mennä. Lasta ei tekemättömäksi saa, joten häneen voi luoda suhteen ilman äidin kanssa suhteessa olemista. Ydinperhe ei ole niin autuaaksi tekevä asia, että pitäisi loppuelämänsä elää epäluotettavan naisen kanssa.

Itse en ikinä tällaisen petóksen jälkeen pystyisi luottamaan puolisoon. Ties mihin muuhunkin pystyy, jos näin isoon asiaan..

t. itsekin päättämättömän miehen kanssa elävä 34v nainen, joka juuri pohtii mihin suuntaan lähtee, mutta ikinä ei ehkäisyä tahallaan jättäisi!

Vierailija
107/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että näitä sikamaisia naisia on sitten paljonkin :(. Mä en ymmärrä, minkä vuoksi osa naisista alentuu moiseen. Itse en pystyisi enää tuon tempun jälkeen naiseen luottamaan missään suhteessa. Mun mielestäni tuo on niin itsekäs teko ja väärin sitä lasta kohtaan miehen lisäksi. Nainen, joka tuollaisen tempun tekee on TODELLA itsekäs.

Lapsen pitää olla toivottu molempien vanhempien osalta ja asiat pitää keskustella selväksi etukäteen. Toivon todella, että nää naista puolustavat ihmiset ovat provoja, mutta samalla pelkään, että moni nainen on oikeesti tuollainen ja tuota mieltä :(.

Itse tuossa tilanteessa kantaisin vastuuni lapsesta, mutta naisen jättäisin. Mulle tuo olisi sen luokan petos, etten enää luottaisi moiseen olioon missään asiassa.

Vierailija
108/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin lapsen haluaminen olisi poikkeuksellista ja lapseton elämä taas luonnollisempaa, "normaalimpaa".

Miten se on joillekin miehille niin valtava yllätys,

että useimmat naiset haluavat lapsia?

Vierailija
109/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

a) miehiä

b) lapsettomia naisia

tai

c) naisia, joiden miehet on innokkaasti perustaneet sen perheen

Kaikki "nyhverö"-miehen naiset ymmärtää tätä ap:n vaimoa. Naiselle lapset voi olla tärkeämpiä kuin mikään, ja se on täysin biologiaa ja juuri sen takia ihmislaji säilyy! Sori vaan miehet!

Meillä on ihana perhe, mutta mies oli sen luokan nyhverö, että todellakin piti painostaa aikoinaan. Jos hän olisi nyhveröinyt kunnes olisin ollut jo vanha ja hedelmätön, niin todellakin toivon että olisin ottanut asiat omiin käsiini. En tiedä mitä olisin tehnyt.

Miehet, jos ette kestä naisenne vauvakuumetta niin lähtekää pois suhteesta! Se on reilumpaa.

On tietysti selvää, että jos lapsen tekee ilman miehen lupaa, miehellä on kaikki oikeus kieltäytyä olemasta lapsen elämässä.

Vierailija
110/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kun suuremman osan mielestä tälläinen toiminta on ok. Vastaavasti jos nainen pakotettaisiin raskaaksi niin täällä nousisi kauhea haloo siitä kuinka joku saa*tanan tollo mies voi pakottaa naisen raskauteen, äitiyteen ja vanhemmuuteen.

Harmi että naisesi keksi tehdä lapsen sun selän takana, mun mielestä yksi pahimmista tavoista pettää toisen luottamus kun seuraamuksetkin on sellaiset että niiden kanssa joutuu olemaan tekemisissä koko loppuelämänsä.

Vierailija
111/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, kuinka kukaan voi puolustella ap.n avovaimoa!!

Törkeintä hyväksikäyttöä, mitä tiedän! Ja oikeestiko pitäisi suhteessa kortsua käyttää, ihan kaiken varalta?? Vitsailette!

Ja eihän se olisi edes tässä tapauksessa auttanut, kyllä ap.n muija ois jotain keksiny.

Ja miksi ihmeessä haukutte ap.ta? Hänhän vain on ällistynyt ja ihmeissään avovaimon paskasta teosta! Eikö hällä ois oikeus purkaa tätä asiaa ja miettiä?

Sanoa vaan muijalleen että olipa paska teko, no ihanaa lapsi tulee?

Te sitte ootte ihmeellistä porukkaa, ei voi muuta sanoa..

Vierailija
112/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä tässä on pettänyt on tuo typerä akka joka kuvittelee että voi itsekkäästi päättää tälläisestä asiasta yksinään!

Niin ja miksi miehen pitäisi käyttää avioliitossa kondomia jos vaimo Jo käyttää pillereitä??i]

Käsi ylös kenen perheessä on tuplaehkäisy - sekä pillerit että kondomit! Veikkaisinpa, että kun/jos mies ehdottaisi kondomin käyttöä (ja pillerit on naisella käytössä) nainen suuttuisi. VAimoke väittäisi; etkö luota minuun, oletko ollut vieraissa vai mistä nyt mättää?

AP:ltä täysin itsekästä ja vastuuntunnotonta toimintaa.

Ota mies ero ja hoida yhteys tulevaan lapseesi jollain muulla konstilla!

Vierailija
113/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alussa, ennen taustojen selviämistä, olin sitä mieltä, että onhan tuo törkeää, mutta ottaen huomioon puolisoiden iän, pitkän seurustelun, miehen puheet ja päättämättömyyden asian suhteen, on hyvä, että joku (=avovaimo) on edes omalta osaltaan kyennyt päätöksentekoone. Tohvelisankarista voi kasvaa ihan hyvä isä ajan kanssa, mutta häntä ilmankin nainen varmasti pärjäilee lapsensa kanssa.

Vierailija
114/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauheaa kidutusta olla parisuhteessa miehen kanssa, joka ei osaa päättää että tehdäänkö niitä lapsia vai ei, ja oma biologinen kello tikittää. Ei haluaisi jättää rakasta miestä, mutta ajatus elämästä ilman lapsia tuntuu kauhealta. Kuukausi kuukaudelta saa jännätä että muuttuuko ne vitsit todeksi vai ei, haluaako se nyt vai ei..

Ja sitten vielä NAISIA syyllistetään siitä, että odottajien keski-ikä on niin korkea.

Naisen oikeus on hankkia lapsi millä keinolla vain, mutta tietysti miehen oikeus on lähteä kävelemään, jos on näin puijattu.

Vierailija
115/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KASVA AIKUISEKSI! Lapsi on ihanin asia maailmassa mitä ihminen saa aikaan. Ja kaikki ehkäisyt voi pettää. Ainoa varma on olla ilman seksiä. Ja perillisen saaminen ei ole mikään vapaaehtoisuuteen perustuva asia.. Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Vaimosi toimi oiken ja ikävää kun sinä tomppeli et sitä tunnu tajuavan.

Sulla on varmaan lapsia viiden eri miehen kanssa?

Vierailija
116/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KASVA AIKUISEKSI! Lapsi on ihanin asia maailmassa mitä ihminen saa aikaan. Ja kaikki ehkäisyt voi pettää. Ainoa varma on olla ilman seksiä. Ja perillisen saaminen ei ole mikään vapaaehtoisuuteen perustuva asia.. Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Vaimosi toimi oiken ja ikävää kun sinä tomppeli et sitä tunnu tajuavan.

Vierailija
117/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse on joutunut tuntemaan lapsenkaipuun aiheuttaman raastavan tuskan, pystyy ymmärtämään ap:n vaimoa, vaikkei tekoa sinällään hyväksyisikään.

Lisääntyminen on lajin elinehto. Se lapsentarve voi tunteena olla yhtä suuri kuin tarve hengittää tai syödä. Epätoivoisessa tilanteessa moraaliseikat voivat tuntua toissijaisilta.

Ne jotka ei ymmärrä ap:n naista

on

a) miehiä

b) lapsettomia naisia

tai

Kaikki "nyhverö"-miehen naiset ymmärtää tätä ap:n vaimoa. Naiselle lapset voi olla tärkeämpiä kuin mikään, ja se on täysin biologiaa ja juuri sen takia ihmislaji säilyy! Sori vaan miehet!

Meillä on ihana perhe, mutta mies oli sen luokan nyhverö, että todellakin piti painostaa aikoinaan. Jos hän olisi nyhveröinyt kunnes olisin ollut jo vanha ja hedelmätön, niin todellakin toivon että olisin ottanut asiat omiin käsiini. En tiedä mitä olisin tehnyt.

Miehet, jos ette kestä naisenne vauvakuumetta niin lähtekää pois suhteesta! Se on reilumpaa.

On tietysti selvää, että jos lapsen tekee ilman miehen lupaa, miehellä on kaikki oikeus kieltäytyä olemasta lapsen elämässä.

Vierailija
118/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

b) lapsettomia naisia...

olen lapseton nainen, mutta EN omasta tahdostani. Miestä on painostettu lapsen hankintaan, mutta ei koskaan huijattu!

Naiselle lapset voi olla tärkeämpiä kuin mikään, ja se on täysin biologiaa ja juuri sen takia ihmislaji säilyy! ...

Aikojen alussa saattoi vedota tuohon biologiaan, mutta sitten ihmisten ajattelu ja moraali kehittyivät ja ohittivat biologiset tarpeet. Ei poistanut niitä, mutta antoi mahdollisuuden valita tehdäkö oikein vai väärin.

Meillä on ihana perhe, mutta mies oli sen luokan nyhverö, että todellakin piti painostaa aikoinaan. ...

Painostaminen on eri asia kuin huijaaminen.

Miehet, jos ette kestä naisenne vauvakuumetta niin lähtekää pois suhteesta! Se on reilumpaa...

Totta, mutta voisihan se nainenkin lähteä jos suhde ei tyydytä.

On tietysti selvää, että jos lapsen tekee ilman miehen lupaa, miehellä on kaikki oikeus kieltäytyä olemasta lapsen elämässä...

Hah hah! Tosi hyvä! Ei mitään väliä lapsen oikeudella isään, eihän sen tarvitse pitää yhteyttä!

t.91

Vierailija
119/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pistä helvetissä osoite äläkä prkl vinoile !!

Miesten mielipiteitä asiasta:

http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t563750

Tuohon ketjuun jos laitat tarinasi, niin voi tulla vähän eri näkökulmaa kuin täältä!

Otan osaa ap :(.

Vierailija
120/148 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse on joutunut tuntemaan lapsenkaipuun aiheuttaman raastavan tuskan, pystyy ymmärtämään ap:n vaimoa, vaikkei tekoa sinällään hyväksyisikään.

Lisääntyminen on lajin elinehto. Se lapsentarve voi tunteena olla yhtä suuri kuin tarve hengittää tai syödä. Epätoivoisessa tilanteessa moraaliseikat voivat tuntua toissijaisilta.

Ne jotka ei ymmärrä ap:n naista

on

a) miehiä

b) lapsettomia naisia

tai

nainen kyllä osaa perustaa perheen ihmisen kanssa joka myöskin perheen haluaa perustaa. Jos se nykyinen ei perhettä halua, se ei sitä halua. Silloin on kaksi vaihtoehtoa. Odottaa että kumppani perhettä haluaa tai lähteä ja etsiä uusi kumppani.