Yli 50-vuotias, oletko ottanut vyöruusurokotteen?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ottaa, mutta on niin hiton kallis.
Hintaa on liikaa.
Miksi se pitää ottaa vasta yli 50-vuotiaana? Itse haluaisin ottaa, mutta en ole vielä täyttänyt viittäkymppiä.
Sairastin vyöruusun muutama vuosi sitten, oli onneksi lievä. Rokotteen ottaisin, mutta on liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää ottaa vasta yli 50-vuotiaana? Itse haluaisin ottaa, mutta en ole vielä täyttänyt viittäkymppiä.
Saahan sen ottaa. Sitä suositellaan erityisesti yli 5-kymppisille, koska silloin vastustuskyky alkaa heiketä.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin vyöruusun muutama vuosi sitten, oli onneksi lievä. Rokotteen ottaisin, mutta on liian kallis.
Sama täällä, tauti sairastettu lievänä. Ottaisin rokotteen heti.
En ole vielä ottanut, harkinnut kyllä. Anopilla (85 v.) oli äskettäin vyöruusu ja hän oli tosi kipeä pitkän aikaa.
Tuntemani vyöruusun sairastaneet sanovat, että sairaus on lieväoireinen.
Miesten kannattaa kuitenkin rokotus ottaa, koska he ovat arempia kivulle.
Eikä tästä tarvitse miesten loukkaantua, sillä se on biologiaa.
Hurja hinta. Onhan se tuskaa , kun iskee vyöruusu , mutta tuollainen summa rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kallis?
Vyöruusua vastaan otettava rokote, maksetaan itse jos sen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kallis?
Rokotuksia tarvitaan kaksi, maksavat 250€ kappale. Juuri eilen kysyin lääkäriltä.
Vesirokon sairastaneille ainakin suositellaan, koska heillä vyöruusun riski on suurempi.
Täytän kesällä 47 eli en ilmeisesti saa sitä vielä? Mun varmaan olisi hyvä tuo ottaa koska on useampi perussairaus ja varmaan vastustuskyky heikentynyt jo muutenkin. Mun tuurilla, jos tuon saisin, niin ei olisi lievä. On ollut niin paskaa tuuria terveysasioissa 20v lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Täytän kesällä 47 eli en ilmeisesti saa sitä vielä? Mun varmaan olisi hyvä tuo ottaa koska on useampi perussairaus ja varmaan vastustuskyky heikentynyt jo muutenkin. Mun tuurilla, jos tuon saisin, niin ei olisi lievä. On ollut niin paskaa tuuria terveysasioissa 20v lähtien.
Aloin googlettaa ja kyllä sen näköjään saa missä iässä tahansa.
https://rokotepalvelu.fi/rokotteet/perusrokotukset/vyoruusurokote/?gad_…
En vielä mutta taidan ottaa. Toinen mitä harkitsen on pneumokokki.
Se maksaa jotain yli 600€, joten mistä v i t u s t a sellaisen rahan repisin kun tienaan 1400 bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Vesirokon sairastaneille ainakin suositellaan, koska heillä vyöruusun riski on suurempi.
Muistan lukeneeni joskus, että vesirokkorokote suojaisi myös vyöruusulta, ainakin jonkin verran. Pojilleni otettiin alle kouluikäisinä vesirokkorokotteet. Siinä yhteydessä taisi olla tästä vyöruusuasiastakin puhetta.
Tyttäret kerkesivät vesirokon sairastamaan ennen kuin siihen tuli rokote.
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa jotain yli 600€, joten mistä v i t u s t a sellaisen rahan repisin kun tienaan 1400 bruttona.
Ei maksa. Lue kommentti numero 12.
Haluaisin ottaa, mutta on niin hiton kallis.