Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?

Vierailija
31.01.2015 |

Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.

Vastaan itse ensin:

- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.

- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina

- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki

- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut

- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.

Kommentit (256)

Vierailija
181/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole joulunpunaisia vaatteita mutta muita värejä kuitenkin runsaasti. Desigualia myös. Sukkahousuni ovat ruohonvihreät, onkohan sekin yhtä paha kuin pinkit?

Miettii
Täti
38 v

Vierailija
182/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vaatteissa ei saisi olla värejä? oli ne sitten sukkahousut tai leggingsit kuten itselläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, käsityötätien erilaiset huovutetut asusteet! Kaikki erikoisen väriset huovutetut pipot ja sitten semmoiset huovutetut "helminauhat" jne. Näitä varten ei kyllä ole edes mitään ikärajaa, hassulta näyttävät kyllä, oli minkäikäinen käsityötäti (tai -setä) tahansa. 

Vierailija
184/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bootcutit ovat muuten taas pian muotia, ettekö seuraa trendejä??

Vierailija
185/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa.

N24
[/quote]
Siis kuka laittaa desigualia tai bleiserin päiväkotiin?
[/quote]

No kyllä minä pidän bleisereitä päiväkodissa. Ne kuuluvat ihan arkivaatteisiini, en todellakaan ala pukeutumaan töihin eri vaatteisiin kun työpaikka ei niin velvoita. Ja hyvin olen tähänki asti pärjännyt. Työskentelen tosin eskariryhmässä, jossa ei ole enää sitä lattialla kierimistä yms. mutta pukeuduin samoin koko opiskeluajan ja kaikki harjoittelut ja hyvin sujui.

N24
[/quote]

Keski-ikäinen tyyli sulla noin nuoreksi...

Vierailija
186/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa.

N24
[/quote]
[/quote]

No kyllä minä pidän bleisereitä päiväkodissa. Ne kuuluvat ihan arkivaatteisiini, en todellakaan ala pukeutumaan töihin eri vaatteisiin kun työpaikka ei niin velvoita. Ja hyvin olen tähänki asti pärjännyt. Työskentelen tosin eskariryhmässä, jossa ei ole enää sitä lattialla kierimistä yms. mutta pukeuduin samoin koko opiskeluajan ja kaikki harjoittelut ja hyvin sujui.

N24
[/quote]

[/quote]

Miten ikäiseni sitten tulisi pukeutua? :D

N24

Vierailija
187/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:58"]

Bootcutit ovat muuten taas pian muotia, ettekö seuraa trendejä??

[/quote]

Olin tulossa sanomaan samaa! Onneksi en ole heittänyt pois. Rakastan niitä syvästi. <3

Vierailija
188/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:31"]

ne kauheat takit, joissa on jokin iso rypytetty rynkkykaulus, smanlaisia liivejäkin näkee

[/quote]

Myös tunikapituuksissa löytyy. Ehkä tarkoititkin just niitä.

Vierailija
189/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa.

N24
[/quote]
[/quote]

N24
[/quote]

[/quote]

N24
[/quote]

No katso mallia vaikka ikäistesi muoti/tyyliblogeista. :) Hame tai mekkokin korkkareilla on kiva.

Vierailija
190/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:37"]

Tuulipuku tai joku muu ulkoiluasu yhdistettynä mummokävelykenkiin ja baskeriin. Järkevä ulkoiluvaate sinänsä ihan ok, mut eikö sitä voisi yhdistää esim. kävelylenkkareihin ja ihan rehelliseen pipoon?

[/quote]

Mulla oli tollanen tyyli parikymppisenä 90-luvulla :D

Vierailija
191/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:06"]Mikähän ihmeen vika on farkuissa ja vielä bootcut-farkuissa? Mä täytän 50 ja käytän just noita. Mitähän mun sit pitäisi käyttää... Kolme lasta oon synnyttänyt, ja ekan kerran kuulen, että farkkujen käyttö olisi pitänyt lopettaa jo 20 vuotta sitten.

Mun anoppi on 70, ja sekin käyttää farkkuja.
[/quote]Pillifarkkuja jos on pitkät jalat.

Vierailija
192/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa.

N24
[/quote]
[/quote]

N24
[/quote]

[/quote]

N24
[/quote]

No katso mallia vaikka ikäistesi muoti/tyyliblogeista. :) Hame tai mekkokin korkkareilla on kiva.
[/quote]

Luen kyllä blogeja :) suosikkini on mm. täällä paljon parjattu mungo-Anna, p.s i love fashion, julia toivola plus muutama muu vähemmän tunnettu.
Korkokengät eivät ole kovin käytännöllisiä töissä, valitettavasti. Vapaa-ajalla käytän niitäkin, yleensä kyllä kesäisin.
Hameita ja mekkoja en jostain syystä oikein osaa käyttää. En tiedä mistä johtuu :)

N24

Vierailija
193/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fiksut" kengät eli sellaiset aivan järkyttävän rumat köpöttimet. En tajua miten ihmisillä on niin ruma kenkämaku :D kävin viikko sitten kenkäostoksilla ja ihmettelin että kuka ihme näitä ostaa, mutta tajusin sen kaupungilla kävellessä kun tuijottelin jalkoja. Täti-ihmiset tietenkin :) kyllä mäkin siis tosiaan ostan kengät mukavuuden ja käytännöllisyyden perusteella, mutta kyllä sitä ulkonäköäkin vois pitää kriteerinä :D

Vierailija
194/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä pinkki/kelta/ruohonvihreä/ihan minkävärisitä sukkikisista tahansa miksi ei kehtaisi käyttää? Ehkä lapsia ei kiinnosta mitä päiväkodin työntekijöillä on yllään mutta totta on että yli 90% lapsista tykkää väreistä. Vaikuttaahan se viihtyvyyteen jos näkee iloisia värejä ja nättejä (makuasia, totta) vaatteita päivät pitkät verrattuna asiallisiin ja hillityihin.

Alalle aikoinani opiskelleena muista että koulussa korostettiin vaatteiden merkitystä lapsille, värikkäät raitasukkikset, pallokuviot yms on just hyvä juttu.

Mutta tokihan kaikilla on vapaus pukeutua  kuten itse tahtoo, jos pitää hillitystä tyylistä ei missään nimessä pidä väkisin vääntäytyä johonkin tyyliin muiden mieliksi.

Vierailija
195/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:09"]

"Fiksut" kengät eli sellaiset aivan järkyttävän rumat köpöttimet. En tajua miten ihmisillä on niin ruma kenkämaku :D kävin viikko sitten kenkäostoksilla ja ihmettelin että kuka ihme näitä ostaa, mutta tajusin sen kaupungilla kävellessä kun tuijottelin jalkoja. Täti-ihmiset tietenkin :) kyllä mäkin siis tosiaan ostan kengät mukavuuden ja käytännöllisyyden perusteella, mutta kyllä sitä ulkonäköäkin vois pitää kriteerinä :D

[/quote]Mitä ovat järkyttävän rumat köpöttimet, antaisitko jonkun esimerkin? Onko esim El Naturalista sellainen merkki? Itse pidän niistä.

Vierailija
196/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko dr Martensit tätikengät? t. täti 45 v. 

Vierailija
197/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä jo kertoikin, osuen naulan kantaan:

- kaavut ja ponchot. MIKSI? Ja ylipäänsä kaikki pashmina-tyyppiset huiviviritelmät, joihin oikein kääriydytään. Kummalliset ylhäältä alaspäin levenevät polvipituiset väljät takit. Semmoset A-muotoiset.

- ja ne kamalat mustat suorat housut, jotka pikkasen kiiltää polvista on kinnaa persuksista. AUts.

- sellaisett minireput, varsinkin A-linjaisen takin kanssa. Hyi saatana!

- isot puu- tms. kivikorut, semmoset Aarikan kummat palikat.

- se Marimekon ruskea-musta-unikkokuvio. Erityisesti liian pienenä farkkutakkiversiona. Puistatus.

Vierailija
198/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:10"]Niistä pinkki/kelta/ruohonvihreä/ihan minkävärisitä sukkikisista tahansa miksi ei kehtaisi käyttää? Ehkä lapsia ei kiinnosta mitä päiväkodin työntekijöillä on yllään mutta totta on että yli 90% lapsista tykkää väreistä. Vaikuttaahan se viihtyvyyteen jos näkee iloisia värejä ja nättejä (makuasia, totta) vaatteita päivät pitkät verrattuna asiallisiin ja hillityihin.

Alalle aikoinani opiskelleena muista että koulussa korostettiin vaatteiden merkitystä lapsille, värikkäät raitasukkikset, pallokuviot yms on just hyvä juttu.

Mutta tokihan kaikilla on vapaus pukeutua  kuten itse tahtoo, jos pitää hillitystä tyylistä ei missään nimessä pidä väkisin vääntäytyä johonkin tyyliin muiden mieliksi.
[/quote]

Lapseni päikyssä kaikilla työntekijöillä on aika hillityt vaatteet. Ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin "huono" juttu.

Vierailija
199/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä 52 vuotiaana täti vai mummo teidän nuorten mielestä? Kyllä minäkin taisin parikymppisenä pitää nelikymppisiä tosi vanhoina. Nyt se huvittaa. Voi teitä. Tulette vielä yllättymään , kun tulette tähän ikään. Pukeutumiseen en varsinkaan toisten kohdalla ole niin kiinnittänyt huomiota. Isorintaisena käytän leveäolkaimisia liivejä. Miten estää olkaimien näkyminen? Ja haittaako vaikka näkyykin? Näkyyhän nuorillakin vaikka mitä. Jos nyt joku vaate täytyy nostaa esiin, niin yksi tulee mieleen. Monella nuorella naisella tiukat housut. Ihan kuin sukkahousut lyhyen paidan kanssa. Ei näytä hyvältä minun silmääni.

Vierailija
200/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:06"]Mikähän ihmeen vika on farkuissa ja vielä bootcut-farkuissa? Mä täytän 50 ja käytän just noita. Mitähän mun sit pitäisi käyttää... Kolme lasta oon synnyttänyt, ja ekan kerran kuulen, että farkkujen käyttö olisi pitänyt lopettaa jo 20 vuotta sitten.   Mun anoppi on 70, ja sekin käyttää farkkuja. [/quote]Pillifarkkuja jos on pitkät jalat.

Siis ihanko oikeasti suosittelet pillifarkkuja mummoikäisille? Taatusti muutaman vuoden kuluttua nykyiset nuoretkin pillifarkkujen käyttäjät kauhistelevat tämän hetken lookiaan.

Piti oikein käydä googlettamassa, mitä ovat desigual-vaatteet ja bootcut-farkut. Eivät ne bootcut-farkut ainakaan pahemmilta näyttäneet kuin nämä tämän hetken pillifarkut.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi