Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?

Vierailija
31.01.2015 |

Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.

Vastaan itse ensin:

- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.

- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina

- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki

- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut

- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:09"]"Fiksut" kengät eli sellaiset aivan järkyttävän rumat köpöttimet. En tajua miten ihmisillä on niin ruma kenkämaku :D kävin viikko sitten kenkäostoksilla ja ihmettelin että kuka ihme näitä ostaa, mutta tajusin sen kaupungilla kävellessä kun tuijottelin jalkoja. Täti-ihmiset tietenkin :) kyllä mäkin siis tosiaan ostan kengät mukavuuden ja käytännöllisyyden perusteella, mutta kyllä sitä ulkonäköäkin vois pitää kriteerinä :D
[/quote]
No mun hyvin leveisiin jalkoihin ei nyt vaan löydä nättejä kenkiä. Mun jalat vaatii mukavuutta ja että on erittäin leveä kärki, että Sori nyt vaan. Mulla on sellaiset Aku Ankka jalat ja niihin tulee vielä erittäin herkästi rakkuloita, joten kengän materiaalin pitää olla pehmeää. Käytän vuosia samoja hyväksi havaittuja ja sisäänajettuja kenkiä, kun on yhtä tuskaa etsiä hyviä ja sopivia kaupoista, joten varmasti on mun kengät menneet jo aikoja sitten pois muodista. Mutta mitä väliä, ei kiinnosta mitä muut ajattelee.

Vierailija
202/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:10"]Niistä pinkki/kelta/ruohonvihreä/ihan minkävärisitä sukkikisista tahansa miksi ei kehtaisi käyttää? Ehkä lapsia ei kiinnosta mitä päiväkodin työntekijöillä on yllään mutta totta on että yli 90% lapsista tykkää väreistä. Vaikuttaahan se viihtyvyyteen jos näkee iloisia värejä ja nättejä (makuasia, totta) vaatteita päivät pitkät verrattuna asiallisiin ja hillityihin. Alalle aikoinani opiskelleena muista että koulussa korostettiin vaatteiden merkitystä lapsille, värikkäät raitasukkikset, pallokuviot yms on just hyvä juttu. Mutta tokihan kaikilla on vapaus pukeutua  kuten itse tahtoo, jos pitää hillitystä tyylistä ei missään nimessä pidä väkisin vääntäytyä johonkin tyyliin muiden mieliksi. [/quote] Lapseni päikyssä kaikilla työntekijöillä on aika hillityt vaatteet. Ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin "huono" juttu.

[/quote]Onko joku sanonut että se olisi huono juttu? Ei. Miksi lukea rivien välistä olemattomia? Jos värikkäät vaatteet on hyvä juttu joku tulkitsee sen tarkoittavan että hillittyjen on pakko olla huono.. voi elämän kevät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:09"]"Fiksut" kengät eli sellaiset aivan järkyttävän rumat köpöttimet. En tajua miten ihmisillä on niin ruma kenkämaku :D kävin viikko sitten kenkäostoksilla ja ihmettelin että kuka ihme näitä ostaa, mutta tajusin sen kaupungilla kävellessä kun tuijottelin jalkoja. Täti-ihmiset tietenkin :) kyllä mäkin siis tosiaan ostan kengät mukavuuden ja käytännöllisyyden perusteella, mutta kyllä sitä ulkonäköäkin vois pitää kriteerinä :D [/quote] No mun hyvin leveisiin jalkoihin ei nyt vaan löydä nättejä kenkiä. Mun jalat vaatii mukavuutta ja että on erittäin leveä kärki, että Sori nyt vaan. Mulla on sellaiset Aku Ankka jalat ja niihin tulee vielä erittäin herkästi rakkuloita, joten kengän materiaalin pitää olla pehmeää. Käytän vuosia samoja hyväksi havaittuja ja sisäänajettuja kenkiä, kun on yhtä tuskaa etsiä hyviä ja sopivia kaupoista, joten varmasti on mun kengät menneet jo aikoja sitten pois muodista. Mutta mitä väliä, ei kiinnosta mitä muut ajattelee.

[/quote]Mieluummin minäkin säilytän jalakni terveinä ja kauniina enkä väkisin hanki vaivasenluita tai vasaravarpaita käyttämällä kritiikin pelossa "kauniita" kenkiä. Ne piikkikärkiset ovat tosin aina olleet järkyttävän rumia minusta ja harvalle sopivia.

Vierailija
204/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:10"]

Niistä pinkki/kelta/ruohonvihreä/ihan minkävärisitä sukkikisista tahansa miksi ei kehtaisi käyttää? Ehkä lapsia ei kiinnosta mitä päiväkodin työntekijöillä on yllään mutta totta on että yli 90% lapsista tykkää väreistä. Vaikuttaahan se viihtyvyyteen jos näkee iloisia värejä ja nättejä (makuasia, totta) vaatteita päivät pitkät verrattuna asiallisiin ja hillityihin.

Alalle aikoinani opiskelleena muista että koulussa korostettiin vaatteiden merkitystä lapsille, värikkäät raitasukkikset, pallokuviot yms on just hyvä juttu.

Mutta tokihan kaikilla on vapaus pukeutua  kuten itse tahtoo, jos pitää hillitystä tyylistä ei missään nimessä pidä väkisin vääntäytyä johonkin tyyliin muiden mieliksi.

[/quote]

No mulla on paljon kotelomekkoja joissa on värejä ja yhdistän niihin esim sähkönsiniset, tiilenpunaiset tai violetit paksut sukkikset

se 54v "täti"

Vierailija
205/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpottavaa olla vanhempi nainen, kun en edes tiedä mikä on muotia juuri nyt, EVVK. Voi kun sitä pähkäili peilin edessä nuorena, surren  sitä tai tätä kohtaa naamassa tai kropassa, voiko pukeitua tähän vai tuohon.

Hupputakkini on yhtä vanha kuin teini-ikäinen lapsenlapseni, puhumattakaan monen vuoden vanhoista LIDListä ostetuista talvikengistä, joissa ei liukastu vaikka yrittäisi. Muu pukeutuminen on tätä tasoa, mukavaa ja minulle sopivaa. 

Hui hai muiden arvosteluille, tämä on sitä vapautta jonka nuoretkin, toivon mukaan, joskus yltävät.

Vierailija
206/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään vanhempi täti

Vierailija
207/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:09"]"Fiksut" kengät eli sellaiset aivan järkyttävän rumat köpöttimet. En tajua miten ihmisillä on niin ruma kenkämaku :D kävin viikko sitten kenkäostoksilla ja ihmettelin että kuka ihme näitä ostaa, mutta tajusin sen kaupungilla kävellessä kun tuijottelin jalkoja. Täti-ihmiset tietenkin :) kyllä mäkin siis tosiaan ostan kengät mukavuuden ja käytännöllisyyden perusteella, mutta kyllä sitä ulkonäköäkin vois pitää kriteerinä :D [/quote] No mun hyvin leveisiin jalkoihin ei nyt vaan löydä nättejä kenkiä. Mun jalat vaatii mukavuutta ja että on erittäin leveä kärki, että Sori nyt vaan. Mulla on sellaiset Aku Ankka jalat ja niihin tulee vielä erittäin herkästi rakkuloita, joten kengän materiaalin pitää olla pehmeää. Käytän vuosia samoja hyväksi havaittuja ja sisäänajettuja kenkiä, kun on yhtä tuskaa etsiä hyviä ja sopivia kaupoista, joten varmasti on mun kengät menneet jo aikoja sitten pois muodista. Mutta mitä väliä, ei kiinnosta mitä muut ajattelee.

[/quote]Mieluummin minäkin säilytän jalakni terveinä ja kauniina enkä väkisin hanki vaivasenluita tai vasaravarpaita käyttämällä kritiikin pelossa "kauniita" kenkiä. Ne piikkikärkiset ovat tosin aina olleet järkyttävän rumia minusta ja harvalle sopivia.

[/quote]

Tämä on juuri se juttu, nuorena ei edes ymmärrä, että käyttää huonoja kenkiä. Sitä vaan sopeutuu ja manailee. Vanhempana huomaa, että asialle voi tehdä jotain (+on enemmän rahaa) ja valitsee mukavia kenkiä.

Vierailija
208/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual (näyttää ihan oksennukselta) ja Marimekko. Hyi helvetti

Vierailija
209/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 70, eikä pukeutumisessa mitään vikaa ole, mutta on sellainen kassi-alma, että aina on kassia ja nyssykkää mukana vaikka millä mitoin.

Meille kun tulee kylään, kulkee kahdella bussilla ja jo kotoa lähtiessä on kassia ja nyssykkää. Kun pääsee perille, kaivaa kassista erinäisiä pikkupusseja, joissa esim. viisi perunaa, kolme eilen keitettyä munaa, pari sipulia..siis sellaista, mikä häneltä on jäänyt syömättä. En oo viitsinyt sanoa, että älä hyvä ihminen kanniskele tällaisia raskaita mukana, kun arvokin on ihan mitätön, mut en raatsi, kun hyvää hyvyyttään haluaa antaa jotakin ja on kovin säästäväinen, mut hullun hommaa vanha kanniskelee perunoita bussista toiseen kassissaan meille.

Vierailija
210/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs 90-luvun nuori täällä naureskelee bootcut-farkuille ja rumille kengille. :) Mun inhokkiani näkee Pohjois- ja Itä-Suomessa aika paljon. Sellaiset lyhyet, paksut ja leveät tädit/mummot käyttävät "parempina" vaatteina Marimekon trikootelttoja ja jokapoikapaitoja. Ei sovi yhtään, kun sellainen jäykkä kangas leventää sitä lyhyttä ja leveää mummoa entisestään. Tyylin kruunaa lähes siilimittaan kerityt hiukset.

Vierailija
211/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhuu mummo:

Yksin asuvana eläkeläisenä minulla on nyt varaa pukeutua paljon paremmin kuin nuorena. Suosin luonnonmateriaaleja - villaa (mieluiten kašmiria), silkkiä, pellavaa, puuvillaa. Ostan ajattomia, hyvin leikattuja, ajattomia vaatteita. Kalliita ovat, mutta kestävät hyvällä hoidolla pitkään.

Farkkuja käytän, tietenkin, mikäs arkivaatteena olisi parempi. Parhaiten minulle sopii NYDJ:n straight-malli. Oli se sitten muotia tai ei.

Kenkieni pitää olla mukavat ja kauniit. Mukavuus on kuitenkin kauneutta tärkeämpi.

Joku tuolla ehti mollata hupulliset ulkoilutakitkin. Minulla sellaisia on, sekä talvi- että syys-/kevätkäyttöön. Huppu on kätevä sateen tai tuulen yllättäessä. 

Niin, ja pikkarini ovat varmaan niitä "jättäreitä". Stringejä minulla ei ole eikä tule! En käytä niin tiukkoja housuja, että pikkareiden saumat/reunat paistavat läpi.

Yksi vanhenemisen parhaita puolia on se, että voi viis veisata nuorempien pukeutumista koskevista mielipiteistä!

Vierailija
212/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin helpottunut kun olen jo vanha ku taivas, 47v. Mä saan pukeutua ihan niin kuin mua huvittaa, eikä ole mitään ulkonäköpaineita enää:).  Ihmettelen että meidän vanhuksien kuteita on näin tarkkaan syynätty? Ironialla heitän tuon "vanhus" sanan. Mutta totta toinen puoli, ikäiseni ovat tämän palstan perusteella valmiit hautaan.

Pukeudun normaalisti farkkuihin ja paitaan, käytän rintaliivejä ja harjaan hiukset joka päivä. Meikkaan kevyesti. Kesällä on kevyemmät vaatteet tietenkin, riippuu tilanteesta. Väitän olevani tyylikäs. Joskus kyllä käyn lähikaupassa verkkareissa ja tukka tiukalla nutturalla:).

Vierailija
213/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon unikkokuosimekko

Vierailija
214/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:37"]

Sandaalit/vastaavat ja sukat! Osa sieluani kuolee aina kun näen tämän yhdistelmän.

[/quote]

Mistä syystä ei saa käyttää sandaalit+ sukat yhdistelmää?  Pitkien housujen lahkeet peittävät enimmän.

Vierailija
215/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:52"]Mä olen niin helpottunut kun olen jo vanha ku taivas, 47v. Mä saan pukeutua ihan niin kuin mua huvittaa, eikä ole mitään ulkonäköpaineita enää:).  Ihmettelen että meidän vanhuksien kuteita on näin tarkkaan syynätty? Ironialla heitän tuon "vanhus" sanan. Mutta totta toinen puoli, ikäiseni ovat tämän palstan perusteella valmiit hautaan.

Pukeudun normaalisti farkkuihin ja paitaan, käytän rintaliivejä ja harjaan hiukset joka päivä. Meikkaan kevyesti. Kesällä on kevyemmät vaatteet tietenkin, riippuu tilanteesta. Väitän olevani tyylikäs. Joskus kyllä käyn lähikaupassa verkkareissa ja tukka tiukalla nutturalla:).
[/quote]

Mitvit, sä oot 47, miksi puhut itsestäsi noin???

Vierailija
216/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee, kun ne 20-kymppiset pissikset luulevat, että se ulkokuori on tärkeintä elämässä. Ei ole elämä vielä koetellut. ÄLY on hottis. Ai niin, teitä ei sitä tietty löydy!

Vierailija
217/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, eli keski-ikäisenä ei tarvi en nähdä vaivaa ulkonäöstään. Voi vaan rypistyä ja rumentua eikä se tunnu missään.

Vierailija
218/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko mainita tämä kun pisti silmään kerran. Näin pariskunnan, jolla oli kummallakin huomioliivit ja vaunut oli suorastaan vuorattu huomiovaloilla tai sellaisilla punaisilla led-valonauhoilla. Varmaan yhtensä ainakin 20 lamppua. Vähän jotenkin huokui ylireagointi. Keskellä ei-mitään tien pientareella kulkiessa tämä voisi ollakin sopvasti mitoitettu varotoimi, mutta tämä tapahtui ihan kaupungin keskustassa.

Vierailija
219/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:58"]Voi vee, kun ne 20-kymppiset pissikset luulevat, että se ulkokuori on tärkeintä elämässä. Ei ole elämä vielä koetellut. ÄLY on hottis. Ai niin, teitä ei sitä tietty löydy!
[/quote]

Katkeruutesi paistaa tänne asti, mummo.

Vierailija
220/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen hattu, punainen takki, punaiset housut, punaiset kengät, punainen laukku tai kaksi, punaiset käsineet. Punaistakin punaisempaa huulipunaa, mutta ei muuta meikkiä.
.
Ja joka helkutin punainen on ERIsävyinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän