Ärsyttää kun vakituisesta työsuhteesta irtisanotut ruikuttaa
jne. jne.
Olen itse ollut pätkätyöläinen, mutta kyllästyneenä siihen epävarmuuteen ihan itse hankkinut sen vakkaripaikan...
Kommentit (44)
lapsia talo jne. eikä heidän ole sen helpompi muuttaa töiden perässä kun vakityösuhteessa olevienkaan. Ei kukaan voi keskittyä kokopäivätoimisesti odottelemaan sitä vakipaikkaa, muuten elämä menee ohi. Ja yhtä vaikea pätkätyöläisten lasten on vaihtaa koulua, kaveri- ja harrastuspiiriä kun vakityössä olevan lasten.
Ja sitä paitsi: pätkätyöläisiä on PALJON! Luulisi että jotain kiinnostaa, mutta ei.
jokin erillinen (alempiarvoinen) ihmisrotu, jolla ei saa olla mitään muuta elämää kuin se pätkätyö.
Nimim. 43v eikä koskaan (Suomessa) pitempää kuin 2v työsopimusta.
lapsia talo jne. eikä heidän ole sen helpompi muuttaa töiden perässä kun vakityösuhteessa olevienkaan. Ei kukaan voi keskittyä kokopäivätoimisesti odottelemaan sitä vakipaikkaa, muuten elämä menee ohi. Ja yhtä vaikea pätkätyöläisten lasten on vaihtaa koulua, kaveri- ja harrastuspiiriä kun vakityössä olevan lasten.
Ja sitä paitsi: pätkätyöläisiä on PALJON! Luulisi että jotain kiinnostaa, mutta ei.
olen ja ihmetellyt miksi niin kauheesti surkutellaan jos joltain vakipaikka lähtee. ei mullakaan ole koskaan ollut vakipaikkaa ja silti 200 000e lainaa vaikka miehelläkin pienet tulot. eihän meillä ois koskaan omakotitaloa jos vakipaikkaa odottais. mä en jaksa surra vakisuhteesta irtisanottuja sen enempää ku pätkätyöläisiäkään.
Itse sen sijaan olen onnellinen että mulla on irtisanomissuoja, mua ei kertakaikkaan voida irtisanoa kun ei ole kerran työtäkään!
Terv. pätkätyöläinen, joka on AVIOLIITOSSA ja kohta KAHDEN LAPSEN ÄITI, jolla on pian myös ASUNTOLAINAA.
Mutta siinä on se ero, että vakituisessa työsuhteessa sitä suunnittelee elämänsä aivan eri tavalla työsuhteen varaan. Pätkätyöläinen TIETÄÄ, että kun soppari päättyy, työt loppuu ellei uutta löydy.
minä olen vakituisesta työstä juuri tällä viikolla irtisanottu - ja ruikutan. En ole kieltänyt sinua pätkätyöläinen ruikuttamasta, päin vastoin, olen varmasti kuunnellut ja asiallisesti vastannut, jos näin olet tehnyt. Kyllä on totta mitä suomalaisista sanotaan - maaiman kateellisin kansa. Jo menetetystäkin ollaan kateellisia.
Pätkätyöläinen joka on ihan avioliitossa ja kahden lapsen äiti? Miten helkutissa nää asiat toisiinsa liittyy????????????????
Ehkä nyt on sitten vakityöläistenkin aika ottaa se pää sieltä persiistä ja katsella kuinka maailma makaa. Voihan sitä iskeä vaikka onnettomuus, sairaus tai jokin muu mikä vie työkyvyn. Lamakaan ei ole ensimmäinen laatuaan.
T: Freelancer, jolla paljon velkaa, kolme lasta jne. jne.
Mutta siinä on se ero, että vakituisessa työsuhteessa sitä suunnittelee elämänsä aivan eri tavalla työsuhteen varaan. Pätkätyöläinen TIETÄÄ, että kun soppari päättyy, työt loppuu ellei uutta löydy.
teen tradenomin hommia. eri hommissa erilaisia töitä.
ole "toistaiseksi voimassa oleva"? Ei suinkaan "eläkeikään asti" tai "kunnes kuolema meidät erottaa"?
No, minä olen kateellinen niille joilla on vakituinen työpaikka, ja juuri siksi en kestä kun vielä valittavat, jo muutenkin etuoikeutetussa asemassa olevat! Ja sitä paitsi mitä vikaa siinä on että on kateellinen? Minä olen monille monista eri syistä
Viittasin viestiin, jossa oli huomattu ettei pätkätyöläisellä oleteta olevan muuta elämää kuin se pätkätyö.
Pätkätyöläinen joka on ihan avioliitossa ja kahden lapsen äiti? Miten helkutissa nää asiat toisiinsa liittyy????????????????
työsopimuksethan on toistaiseksi voimassa. Mikään ei ole ikuista
irtisanoa ilman PERUSTETTA, kun taas pätkätyöläisen sopimusta ei tarvitse jatkaa, vaikkei olisi perusteluja.
minun alallani ei juuri muita ole kuin pätkätöitä (tutkija....yliopistolla), joten itsepä olen osani valinnut. Mun mielestäni on kamalaa, että ihmisiä irtisanotaan vakituisista työsuhteista (enkä edes kaipaisi heitä tungeksimaan samoille pätkätyömarkkinoille ;) ). Eli siis: minua ei ärsytä! Irtisanominen on lähes aina yksilötasolla ja perhetasolla ikävä uutinen, joskus jopa katastrofi.
Pätkätyöläisen työsuhde päättyy, ja täsmälleen samaan tehtävään voidaan ottaa eri ihminen riippumatta siitä miten aikaisempi on hommansa hoitanut, tyyliin jos ei naama miellytä... Eli työn laadulla ei ole välttämättä mitään tekemistä asian kanssa. Ja ay-liikekin puolustaa pelkästään vakituisessa työsuhteessa olevien etuja.
Minusta tämä ei ole mikään "kateuskysymys", vaan kyse on oikeudenmukaisuudesta: miksi kauhistellaan sellaisten tilannetta, jotka ovat joutuneet tilanteeseen, missä toiset ovat koko ajan?
kateeksi ainoastaan työttömyysturvansa takia. Kyllä kelpaa nostella liiton rahoja ja katella telkkaria laman loppuun asti. Toisin on meillä.
t. yrittäjä
ja hallitustasolla asti ollaan huolissaan että voi voi kun perheillä on asuntolainat ja kaikkea.
Sen sijaan kun pätkätyöläisellä loppuu työt niin ketään ei kiinnosta! Ihan itse saa hankkia itselleen uuden työpaikan. Eikä ole ikinä ollut sitäkään varmuutta mitä näillä raukoilla irtisanotuilla.
Toitä hakemaa vaan niinkuin muutkin!