Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin naapurini hyväksymään musiikkiharrastukseni?

Vierailija
23.06.2026 |

Muutin 3 viikkoa sitten uuteen asuntoon ja olen jo nyt saanut musiikkiharrastukseni takia 3 heippalappua. Käyn laulutunneilla ja harjoittelen kotona suunnilleen tunnin päivässä. Säestän itseäni osan ajasta pianolla, ja lisäksi soittelen välillä omaksi ilokseni kannelta. En ole mikään aloittelija, vaan soittoni ja lauluni kuulostaa enimmäkseen hyvältä. Lauluharjoituksiin tosin sisältyy välillä omituista ääntelyä ja sellaisten kohtien toistoa, ettei niiden kuunteleminen ole mikään nautinto. Mutta ne on vain pieni osa harjoitteluani. 

Musiikki on rakas harrastus josta en luovu, eikä mulla ole varaa minkään treenikämpän vuokraamiseen harjoittelua varten. Miten saisin naapurini ymmärtämään, että musiikki on harrastus jota kerrostalossa asuvien täytyy sietää siinä missä muitakin normaaleja elämisen ääniä? 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava onglema, harrastan ammuntaa   ja suihkumoottorien rakentamista, ja pitäähän noita kotonakin testailla päivittäin,ja välillä öisin,  naapurit ei tajua että se on harrastus ja ne kuuluu normaaliin elämään.

Vierailija
2/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalapuista ei tarvi välittää. Sitten vasta on aihetta miettiä prioriteetteja, kun isännöitsijä ottaa yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua kuunnella surkeaa rääkymistäsi, v#tun mäntti.

Vierailija
4/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää jutella ja tulla vastaan sopimalla aikoja, jotta naapuri voi lähteä harjoittelusi ajaksi asioille, mutta jos se ei onnistu, niin et oikeastaan voi tuolle mitään. Sitten vain harjoittelet ihan koska haluat, taloyhtiön sääntöjen puitteissa. Jos joku ei pysty sopeutumaan kerrostalossa nomaaleihin elämisen ääniin kuten lauluharrastukseen noin tunnin päivässä, niin hänen pitää muuttaa asumaan metsään missä ei ole naapureita. 

Vierailija
5/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippalapuista ei tarvi välittää. Sitten vasta on aihetta miettiä prioriteetteja, kun isännöitsijä ottaa yhteyttä.

No, mitäs kuvittelevat olevan seuraavaksi vuorossa, jos heippalaput jätetään huomiotta? Pohdi rauhassa. 

Taitaa olla tämän kansan taru taputeltu, kun nuoriso on näin pihalla  

Vierailija
6/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi taitaa olla niitä tyyppejä, jotka myös vetävät kilarit, jos lentokoneessa edessä matkustava kallistaa selkänojansa. Elämässä tulee välillä vastaan tuollaisia, valitettavasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tässä teknologian ihanassa maailmassa on olemassa pianoja, joihin voi liittää kuulokkeet milloin niiden äänet kuuluvat vain kuulokkeissa. 

Vierailija
8/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippalapuista ei tarvi välittää. Sitten vasta on aihetta miettiä prioriteetteja, kun isännöitsijä ottaa yhteyttä.

No, mitäs kuvittelevat olevan seuraavaksi vuorossa, jos heippalaput jätetään huomiotta? Pohdi rauhassa. 

Taitaa olla tämän kansan taru taputeltu, kun nuoriso on näin pihalla  

Ei seuraa yhtään mitään. Tuo on täysin sallittua, jos ei riko taloyhtiön sääntöjä. Isännöitsijä ei tuohon puutu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippalapuista ei tarvi välittää. Sitten vasta on aihetta miettiä prioriteetteja, kun isännöitsijä ottaa yhteyttä.

No, mitäs kuvittelevat olevan seuraavaksi vuorossa, jos heippalaput jätetään huomiotta? Pohdi rauhassa. 

Taitaa olla tämän kansan taru taputeltu, kun nuoriso on näin pihalla  

Jos olet joku muu kuin säälittävä runkkari, niin et edes jätä mitään heippalappuja. Jos on asiaa, niin siitä tullaan keskustelemaan ihan normaalisti.

Vierailija
10/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miten joku kanteleensoitto ketään haittaisi. Olisipa minunkin naapurilla kannel, jota soittelisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua kuunnella surkeaa rääkymistäsi, v#tun mäntti.

Minä en halua kuunnella, kuinka yläkerran naapuri eläytyy TV:stä tuleviin jalkapallo-otteluihin ja moneen muuhun urheiluun, tai herätä siihen kun vuorotöitä tekevä seinänaapurini käy suihkussa tultuaan töistä kotiin. Kerrostalossa asuva ei kuitenkaan voi vaatia muilta hiljaisuutta, vaan kaikille täytyy antaa mahdollisuus normaaliin elämään siihen kuuluvine äänineen. Minäkin joudun välillä käyttämään kuulosuojaimia omassa kodissani, mutta sellaista se elämä on.

Vierailija
12/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miten joku kanteleensoitto ketään haittaisi. Olisipa minunkin naapurilla kannel, jota soittelisi. 

Mä teen kanteleen kuule jäbän leukaluusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia asumisen ääntä siinä missä naapurista seinään kaiuttimella "työnnetty" bassonjumputus.

Vierailija
14/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippalapuista ei tarvi välittää. Sitten vasta on aihetta miettiä prioriteetteja, kun isännöitsijä ottaa yhteyttä.

No, mitäs kuvittelevat olevan seuraavaksi vuorossa, jos heippalaput jätetään huomiotta? Pohdi rauhassa. 

Taitaa olla tämän kansan taru taputeltu, kun nuoriso on näin pihalla  

Jos olet joku muu kuin säälittävä runkkari, niin et edes jätä mitään heippalappuja. Jos on asiaa, niin siitä tullaan keskustelemaan ihan normaalisti.

Niinpä. Heippalaput on munattomien luusereiden heiniä. Normaali ihminen haluaa keskustella ongelmista kasvotusten ja miettiä niihin yhdessä ratkaisuja, etenkin silloin kun kyse on viattomasta harrastuksesta eikä mistään tahallisesta kiusanteosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen pornoa kotona. Naapurit valittaa siitä.

 

Kateellisia. 

Vierailija
16/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on elo halvoissa kasarmikämpissä. Iltavuoron jälkeen ei saa suihkussa käydö, vaan täytyy mennä paskaisena petiin 🤢 eikä saa edes vessaa vetää vaan jätöksensä joutuu jättämään mujumaan yön yli 🤮 kun kuulemma on yhteisissä pelisäännöissä niin päätetty.

Silti on sallittua alkaa huudattamaan kiviporaa heti kun kello tulee 6:01, joka viikonloppu. Kuulemma ihan normaalia että remontti jatkuu vuosikausia. Siihen päälle vielä AP:n kiekuminen. Niin ja omalla terassillakaan ei saa enää edes vieraat käydä tupakalla, vaan heidät täytyy hätistellä jonnekin tontin reunalla olevalle katokselle. Ja tämä on vain normaaleissa omistusasuntoja sisältävissä yhtiöissä. 

Vuokrakasarmit ovat sitten jo totaalinen helvetti maan päällä, missä puukko heiluu, pistoolit laukeavat ja porekilot vaihtavat omistajaa joka viikonloppu. Jos erehdyt sekakäyttäjää opastamaan, niin päädyt tilastoon väkivaltarikoksen uhrina. Ja voit kyllä päätyä sinne vaikka et mitään tekisikään, jos esimerkiksi alamaailman velanperijät menevät väärään asuntoon. Jos omistusasunnossa ei hiljaisuuden aikana saanut edes vessaa vetää, niin täällä infernaalinen kakofonia käy 247 kun huumekämpissä tapellaan, musiikki pauhaa keskellä arkiöitä, käytävällä huudetaan ja potkitaan naapurien ovia, häkkivarastosta varastetaan kaikki alle aika yksikön, samoin kuin autosta stereot tai koko auto. 

Ja jotkut vielä maksaa että että pääsevät asumaan noihin laitoksiin 🙄 

Vierailija
17/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tässä teknologian ihanassa maailmassa on olemassa pianoja, joihin voi liittää kuulokkeet milloin niiden äänet kuuluvat vain kuulokkeissa. 

Niin on, mutta kuulokkeita ei voi käyttää silloin kun keskittyy harjoittelemaan laulua. 

Vierailija
18/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippalapuista ei tarvi välittää. Sitten vasta on aihetta miettiä prioriteetteja, kun isännöitsijä ottaa yhteyttä.

No, mitäs kuvittelevat olevan seuraavaksi vuorossa, jos heippalaput jätetään huomiotta? Pohdi rauhassa. 

Taitaa olla tämän kansan taru taputeltu, kun nuoriso on näin pihalla  

Jos olet joku muu kuin säälittävä runkkari, niin et edes jätä mitään heippalappuja. Jos on asiaa, niin siitä tullaan keskustelemaan ihan normaalisti.

Niinpä. Heippalaput on munattomien luusereiden heiniä. Normaali ihminen haluaa keskustella ongelmista kasvotusten ja miettiä niihin yhdessä ratkaisuja, etenkin silloin kun kyse on viattomasta harrastuksesta eikä mistään tahallisesta kiusanteosta. 

Kerrostaloissa ei kannata mennä tuntemattomien ovia koputtelemaan muuten kuin virkavallan edustajien. Ei voi koskaan tietää onko siellä leppoisa mummo vai sekopäissään oleva nisti, joka puukottaa heti tilaisuuden saatuaan. 

Vierailija
19/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miten joku kanteleensoitto ketään haittaisi. Olisipa minunkin naapurilla kannel, jota soittelisi. 

Ehkä se on se piano ja ulina mikä häiritsee. Sallittuahan se on, mutta ei tuolla varsinaisesti kavereita hankita.

Vierailija
20/59 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippalapuista ei tarvi välittää. Sitten vasta on aihetta miettiä prioriteetteja, kun isännöitsijä ottaa yhteyttä.

No, mitäs kuvittelevat olevan seuraavaksi vuorossa, jos heippalaput jätetään huomiotta? Pohdi rauhassa. 

Taitaa olla tämän kansan taru taputeltu, kun nuoriso on näin pihalla  

Ei seuraa yhtään mitään. Tuo on täysin sallittua, jos ei riko taloyhtiön sääntöjä. Isännöitsijä ei tuohon puutu. 

Jos rikkoo, niin isännöitsijä antaa varoituksen 🙂 tiedätkö mitä tapahtuu, jos ei varoituksia kuuntele? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän