Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun vakituisesta työsuhteesta irtisanotut ruikuttaa

Vierailija
13.02.2009 |

jne. jne.

Olen itse ollut pätkätyöläinen, mutta kyllästyneenä siihen epävarmuuteen ihan itse hankkinut sen vakkaripaikan...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituisia työpaikkoja ja muita saavutettuja etuja, koska kyllähän ne raimot ja pirkot sieltä nyt jää eläkkeelle ja työpaikkoja olisi tulossa.

Itse kuulun ikäluokkaan, joka jäi aina ja joka paikassa suurten ikäluokkien jalkoihin ja nyt olen jo liian vanha pääsemään vakituiseen työhön vaikka haluaisinkin, mutta soisin kyllä, että nuoremmat pääsisivät sieltä varjoista elämän syrjään kiinni.

Freelancerina olen ollut 25 vuotta ja sanon kyllä ,että se syö. Sitä ei tajua nuorena yhteä selkeästi, mutta vanhemmiten kyllä.

Vierailija
42/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

persiistä jo kaun sitten. Varmasti jokainen ihminen näinä päivinä viimeistään ymmärtää että vakituinenkaan (= toistaiseksi voimassa oleva virallisesti) työsuhde ei ole varma.

Olen ollut onnekas saadessani aina "vakkari-paikan", tiedän sen, mutta varmasti tulee valitettua, jos se lähtee alta. Pienipalkkaisena liiton korvauskaan ei ole huima, eikä sitä voi nostaa ikuisesti. Pidän kuitenkin työstäni, jotenen ole tällä hetkellä halukas vaihtamaan.

Vastapainoksi voin kuunnella nyt pätkätyöläisten valituksia "hyvähän sulla on, kun vakituinen työ". Eli valittaminen osataan kyllä kummassakin leirissä.

Poikkeuksiakin löytyy; Muutamia pätkätyöläisiä tiedän, jotka haluavat olla nimenomaan tällaisessa työssä, se esim. mahdollistaa matkailun harrastuksena siinä mielessä, että ei ole muista riippuvainen päättämään lomansa (matkansa) pituudesta ja ajankohdasta.

Pätkätyöläinen tietää työsuhteen alusta lähtien sen loppumisjankohda, vakkari ei. Siinä kai se suurin ero on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyöläinen nimenomaan ei voi suunnitella mitään, koska pitää hypätä kun käsketään.

Vierailija
44/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella Raimolla ja Helenalla on asunto maksettu ja säästöjä, hyvä niin. Sitten on toisia, joilla on tapahtunut elämässä jotain, vaikkapa avioero, sairaus tai henk.koht. konkurssi, minkä takia taloudellinen tilanne on huono. Ja sitten on niitä vanhempia yksinäisiä, joille työ ei välttämättä ole tärkeä niinkään rahan kuin elämän sisällön takia.

Jos joku suree työnsä menettämistä, niin hänellä on siihen varmasti jokin syy. Ja saa puolestani sekä surra että myös ruikuttaa rauhassa.

Näille "Raimoille" ja "Helenoille" 58-v jotka jäävät nyt työttömiksi. Useimmiten kuuluvat kai liittoon, saavat hyvät päivärahat ja ovat saaneet olla kauan työelämässä hyvää palkkaa nostaen. Luulisi että siinä ajassa on jo saanut vähän rahaa säästöönkin ja ainakin asuntonsa maksettua.

Se on vähän kuten joku eläkeläinen valitti telkussa että nyt pitää alkaa säästämään kun tulee lama??! Siis WTF, miksi eläkeläisen pitäisi säästää? Tuskinpa eläke ihan ensimmäisenä lakkautetaan???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä