Onko jo Marraskuisia?
Täällä olisi yksi marraskuinen. La on 2.11.´09
Olen pääkaupunkiseudulta ja kaksi poikaa minulla on jo.
Viime kierrossa oli keltarauahskysta puhejnnut. Ja endoepäily oli viime vuonna ja prolaktiiniarvot on vähän koholla. Joten onnistuukohan ollenkaan..? Nyt 1,5 vuotta yritetty tätä kolmosta.
Ilmoittautukaahan marraskuiset! :)
Kommentit (122)
jonka rinnat (nännit) kipuilee tälläkin hetkellä. Yleensä eivät ole kipeät ennen menkkoja, mut tän vauvan yrityksen aikana on monena kuukautena ollut ilman toivottua tulosta.
Äitimaalta; joskus munasarjoissa on kystia, jotka voivat puhjeta ja aiheuttaa kovaa kipua.
Piinaavaa tämä odottaminen, varsinkin kun kierto epäsäännöllinen, piinaviikot kestää siis piiiitkään.
Paljon plussia tälle viikolle!
Bamboe kp 23/29-37
Huomasin, että seuraava laskettuaika olisi 30.11.´09, joten enpä lähdekään vielä. Menkat alkoivat vähän aikaisemmin, joten pysyn siis marraskuisissa vielä.
eewokki: Olen käynyt tutkimuksissa (siis ihan gynellä) ja epäiltiin endoa, mutta ei näkynyt ultrassa kun viimeksi kävin (n. 2kk sitten). Gyne sanoi, että voi olla sellainen joka ei tosiaan vielä näy. Ja koviin menkkakipuihin löytyi syy: keltarauhaskysta. Ilmeisesti se puhkesi viime kierrossa, koska menkkakivut eivät ole nyt kovat. Miestä ei ole tutkittu. Miehellä tosin ikää jo 40v, joten sekin saattaa vaikuttaa. Mutta, mutta... kokeilen nyt vehnänalkioöljyä (pitäisi tasata kiertoa) ja sinkkiä. Sinkkiä sen takia, kun oli häikkää kilpirauhasen kanssa. Ja prolaktiini oli myös jossain vaiheessa vähän koholla, mutta sen tilannetta en nyt tiedä. Mutta jos tässä nyt kesään asti yritettäisi vielä, siis kesäkin. Vaikka alkaa ja toivo hiipumaan. Mutta ensimmäistäkin tehtiin kaksi vuotta ennen kun onnistui.
Että näin.
Hermoja kiristää...ei oireen oiretta.Kipuilu lakkas munasarjojen kohdalta ja liekö ollut kysta tms.Ja jostain olin lukevinani että sellainen voisi heikentää raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia.Eilen vai toissa päivänä olin jo hiukan riemuissani siitä kun rinnoissa tuntui erilaisia tuntemuksia mutta johtuikin rattaiden työntämisestä hangessa sillä nyt ei tunnu enää miltään.Eipä tosin vielä olla kierrossakaan kovin pitkältä mutta kahden aiemman lapsen odotus vaiheessa rinnat kipeytyivat jo ennen kuukautisten alkamista huomattavasti...niitä oireita odotellessa.
Ehkä menkat alkaakin jo parin päivän päästä,sillä yleensä olen muutama päivä niitä ennen aina yhtä kiree kuin nytkin.Ärsyttää kaikki.Väsyttää ja siksi ei jaksa sietää oikeen mitään.ARGH!
kp 22/30
Olen tänne kuukausi pinoihin kirjoitellut jo kohta vuoden. Joissain enemmän ja joissain vähemmän. Lueskellut teidän juttuja kyllä ahkerasti, mutta omaan raskautumiseen ei ole enää oikein ollu uskoa... Aloitettiin yritys häiden jälkeen elokuussa 07. Puolitoista vuotta siis jo aikaa. Kävimme molemmat testeissä ja niiden mukaan kaikki ok.
Ilmeisesti tämä hieman avitti stressiä ja uskomatonta kyllä tein juuri äsken positiivisen testin apteekin omalla! Pakko tulla jonnekin avautumaan, on niin epäuskoinen olo! Iloita en kuitenkaan vielä uskalla, luulin jo viime torstaina kp 26, että täti tulee, kun tuli semmoista rusehtavaa veristä vuotoa jonkin verran, tätä kesti 4pv ja nyt 2pv ei ole enää tullut mitään, ihmettelin itsekseni, että olipas omituinen täti, kun niin kovin niukka. No nyt sitten syy selvisi. Pelottaa kuitenkin ihan hirveästi, että toi vuoto enteilee keskenmenoa... Kenellekään ei vielä haluaisi kertoa asiasta. Tänne on niin turvallista kirjoitella :)
Plussatuulia kaikille! Kukas täällä kirjoittikaan, että ei pidä aliarvioida naisten tahtoa! Viime kuu oli laiha plussa kuukausi ja nyt siis joukko plussautuminen, eikös?
Emma kp 32/28-30 tai rv 4+2 =D yk oisko 17?
Minä tuolla taisin siitä päätöksestä kirjoitella alunperin, että tässä kuussa plussataan vaikka väkisin :D Hyvä että saatiin nyt "pää auki" plussille!!
Ja älä huoli, täällä on monesti tullut vastaan, että rusehtava vuoto alkuraskaudessa on normaalia. Kirkas tuore veri ja että sitä on paljon, niin siitä voi vähän huolestua, mutta siitäkin on tainnut joku parhaassa tapauksessa selvitä... Mutta minusta tuo 4 pv rusehtavaa niukkaa vuotoa ei kuulosta yhtään huolestuttavalta!
Hienoa, että sinulla nyt tärppäsi ja eiköhän tämä "marraskuun päättäväisyys" riitä pitämään pikkuisen matkassa vielä vuoden loppupäähän saakka :)
Itsellä on tässä kanssa jännääminen menossa. Vähän on olo, että voisi ollakin, mutta sitten on taas hetkiä, että ajattelee, ettei varmasti olekaan... No pianhan tuo selviää..
Kun on puhuttu tuosta metallinmausta suussa, niin onko se ollut "jatkuvaa makua" vai sellaisia hetkiä? Tuleeko se jossain tietyssä tilanteessa voimakkaammin, eli jos on esim. nälkä? En oikein tiiä onko tämä nyt metallin makua vai mitä. mut sellasia hennonmakuisia hetkiä välillä tuntuu, voi tietenkin olla että mieli tekee taas tepposia... Sitten tuli mieleen vielä tuo viiltely kipu. Niin tuleeko se aina esim aivastellessa vai vain silloin tällöin? Ja joillakin sitä ei vissiin ole lainkaan? Paras olisi, jos jollain olisi joku selvä asento missä sitä voisi testata :D ei tarttis miettiä. Selvitelkääpäs näitä kokemattomalle, en oo niistä tarkemmin löytäny mistään, vain että niitä voi olla... :D
Täällä ilmottautuisi yks vauvakuumeinen marraskuisiin! Oon jonkun aikaa lueskellut kaikenlaisia keskustelupalstoja ja ajattelin, että nyt olisi jo korkea aika hypätä itsekin mukaan. Naimisiin menin kesällä 2007 ja vauvakuumetta on ollut jo pidemmän aikaa. Yritystäkin on jo takana sillä nyt lähti 7. yrityskuukausi käyntiin! Eli pettymyksiä on takana jo 6, mutta onneks marraskuisissa tuntuu olevan lippu korkealla! Meillä otettiin viime kierrossa greippimehu ja ovulaatiotestit käyttöön. Ovulaatiotestistä sain selkeän plussan, mutta siitä huolimatta ei tärpännyt. Nyt menossa kp 7/28-33. Ei auta kuin odotella, että saa alkaa taas tikuttamaan :)
Viisi päivää näytti ovistesti plussaa, eilen loppui tikut mutta viivakin oli jo aika haalea, eli luulisin että tänään ei olisi enää plussaa tullutkaan. Olihan tossa jo enemmän kuin tarpeeksi... Sanoinkin miehelle että jos tämä tahti jatkuu, mä tarviin lonkkaleikkausta aika nuorena :) Nyt oon jo niin täpinöissä että varmaan tulee kuolema jos ei tärppää. Ei auta mitkään järkeilyt, toivottavasti olo tästä rauhoittuu ennen kuin piinaviikko huipentuu mutta pahoin pelkään...
Tervetuloa *Aurinkoinen-81* ja *Emma_80* ja lämpimät onnittelut jälkimmäiselle plussauksesta! Ja muut: tästä se lähtee, seurataan Emman esimerkkiä! Marraskuisissa onnistuu, kyllä näin on!
*Suhmura*: En voinut olla hihittämättä sun pohdinnoille asennoista :) Mä voin kuvitella sut taivuttelemassa eri asentoihin tuntemuksia kuulostellen...
*Äitimaalta*: ottaa iisisti nyt vaan ja hengittelee paperipussiin, käyt lenkillä tai otat raivopäisen siivoushetken, mulla se usein auttaa. bd
Tsempittelyt myös *2poj@n äidille*, sulla on käynyt tuplatuuri yrittää täällä varmojen plussaajien pinossa peräti kahdesti, kyllä se siitä :)
Jennuli-81 yk6 kp 20/30
Jennuli-81: toivotaan että sun lonkkien "revittelystä" on ollut hyötyä, ja pääset nauttimaan tuloksesta sitten loppuvuodesta!!! :-) :-)
Onnea Emma_80! Nyt kaikki siskot kiinni Emman takinliepeisiin, ja pujahdetaan kaikki täältä tuonne odotuspuolelle.
Mulla tänään kp12/28, joten ovis ehkä on jo ovella.. Eilen pupuiltiin, mutta jotenkin jäi sellanen fiilis että ei mun sisuksiin mitään elämää jääny,...niinku sen nyt sitten vois muka tietää ja tuntea, voi huhhuh kun tää on vaikeeta!
Nyt ei jostain syystä ajatus kulje, pitäis mennä kai nukkumaan.
Hyvät yöt ja iloisia peitonheilutteluja :)
Kevättuuli81
Tervehdys taasen kaikille... Täällähän on paljon uusia kuumeilijoita, tervetuloa joukkoon hysteeriseen :) !
Mulla alkaa ovistesteihin pikkuhiljaa viiva tummentua, limoista ei merkkiäkään eikä munasarjatkaan kyllä oireile millään tavoin...Pupuilut on aloitettu jo varmuuden vuoksi hyvissä ajoin, mutta aivan samat fiilikset on mulla kuin Kevättuulellakin: mitään elämää ei mun sisuksiin ole tainnut jäädä...
Aika hienosti mä olen nyt saanut hillittyä itseni, en ole vöyhöttänyt vielä ollenkaan niin kamalasti kuin muina kertoina, toivottavasti tästä olisi jotain hyötyä... Viime kierron pettymys oli niin kauhea ettei mitään rajaa...Huoh.
Peppipihlaja kp 13/27-33 yk7 muistaakseni...
Onpas kiva kun näin paljon on kuumeilijoita. En muista kuka kysyi aikooko muut jatkaa yritystä myös joulukuulle jos ei tärppää, minä ainakin jatkan. On nämä epäonnistumiset todistaneet sen, ettei voi eikä saa liikaa "ajoittaa" vauvan tuloa, koska onhan se todellakin suuri ihme että ylipäätään tulee raskaaksi, saati että raskaus jatkuu loppuun asti onnellisesti. Sen on sentään elämä opettanut, jahka näistä keskenmenoista tahtoo jotain hyvää löytää.. :(
Itse täällä ihmeissäni, selvästi on ovistuntemuksia alkanut tulla, mutta itse oviskipuja ei toistaiseksi ole ollut, ne on mulla niin hirveät, että ei voi olla huomaamatta täsmälleen oviksen aikaa. Mutta ihmetyttää näin aikainen ajankohta ovisfiiliksille, kun alkoi jo sunnuntaina eli kp.10 ja jatkuneet tähän päivään saakka. Eikös tuulimunan jälkeen mene hyvinkin kauan ennenkuin omat hormonit heräävät ja ovis tulee. No, voihan tää olla ihan hormonien sekavuuttakin joka saa ovisfiiliksen oloisen tunteen. Mutta pupuiltu on varmuuden vuoksi kuitenkin, mies on tosin nyt tulevan pe-su toisessa kaupungissa, minun tuurillani ovis on juuri silloin. Mies naureskelikin että josko pitäisi purkkiin ruiskia ja pakkaseen niin voin muumimukisysteemiä käyttää viikonlopun jos tarvii... :D Eipä tässä auta kuin odotella, ovistestejä en viitsi vielä tässä kierrossa alkaa käyttää, kun saattaisi mennä "turhaan" jos ovista ei olekaan heti ekassa tuulimunan jälkeisessä kierrossa. Ehtii sitten seuraavassa kierrossakin testailla kun palautunut kaiketi normaalikiertoon. Ai niin, mulla on tuulimuna-km:n jälkitarkistus 3vko päästä, oon haaveksinut sellaista, että menen sinne ja kun ultraavat tietysti niin lääkäri tokaisisikin, että täällähän on jo uusi kasvamassa :D Saahan sitä haaveilla, saahan!!
*helene kp.13/??*
Moi helene!
Mulla on ennestään kaks lasta (05 ja 07).
Mäkin haaveilin syksyisen tuulimuna epäilyn /km:n jälkeen, että raskautuisin pikaisesti. (Oli pitkään oireita, jouduin käymään vielä uusinta verikokeissa ekan jälkitark. jälkeen, kun hormoonit ei vaan laskeneet. Aloin jo luopua toivosta, ikää alkaa meikäläisellä olla jo aika paljon.)
No, aika pikaisesti kuitenkin. Ehti käymään kaks normitätiä jos ei tyhjennyksen jälk. kuukautisia vielä laske. Eli plussasin siis viikonloppuna ja LA olis kait 1.11.
Tsemppiä sulle!
Terkuin ramona70
Toivottavasti plussia alkaa ropista muillekin :)
Omaan napaan ei erikoista, ei oireita, joten taitaa se täti taas tulla. Toivottavasti kierto ei veny hirveästi.
Yritystä jatketaan varmasti joulukuulle, joskus aiemmin ajattelin, että vois jättää väliinkin, mutta näin kauan yrittäneenä (huhtikuussa vuosi) ei pidetä taukoa. Ihan kuin Heleena kirjoittikin, liikaa ei voi suunnitella.
Piinaviikkoja mennään.
Bamboe kp 25/29-37
tietysti Helene
Bamboe ja huono nimimuisti
Jennuli; Jos sellane asento olisi niin varmasti sellaista kokeilisin... On kuule rappusia mennessä ja ylös noustessa tarkasti kuulosteltu olisiko joku eritavalla. Sen olen ainakin huomannut (etenkin rapuissa :D ) että tissit on kipeet ja pullistuneet :) mutta en muista onko ennen olleet tai ovatko olleet näin pitkään.
Mutta edelleen odottelen vastauksia/kommentteja noihin ylläoleviin pohdintoihini, siis edellisessä kirjoittelussani. Ylipäätäänkin jo raskaana olleet, niin ovatko raskausoireet jatkuvia vai menevätkö ne ajoittain ohi vai miten!! kyllä puhutaan paljon itse oireista, mutta ei siitä kuinka usein niitä tuntuu.
Suhmura yk. 7 (olikos se) ja kp 29/32
Kiitos Suhmura positiivisista sanoistasi, kyllä tällä tahdolla pitäisi yksi pikkuinen pitää matkassa marraskuuhun saakka. Ja nyt onneksi vuoto on jo loppunut. Jostain myös luin, että hormonit voi tehdä tepposia ja on tavallista, että tulee jopa veristä vuotoa (ikäänkuin kuukautiset) joka ei ole vaarallista.
Sulla kanssa lupaavia oireita ;) Itse olen niin monessa kierrossa pohdiskellut ja myös kehitellyt itselleni oireita, että en enää luota mihinkään oireeseen, hauskinta tässä on se, että nyt kun todella on tärpännyt niin oireita ei ole! En ole ainakaan huomannut. Tässä kierrossa kyllä oli ajatukset aivan muualla kuin raskautumisessa ja oireiden tutkiskelussa mummini poismenon johdosta. Varmasti osaltaan myös edesauttoi hedelmöittymistä...
Ja noista oireista/tisseistä -> mulla yleensä ennen tätiä todella kipeät rinnat, alkaa noin viikko ennen tädin tuloa ja nyt ei ollut ollenkaan. Nyt sitten taas on jo, anteeksi sekava selitys. Taitaa siis olla yksilöllistä ja yksilöidenkin kesken kiertokohtaista, yritä nyt sitten siinä tulkita oireita!
2poj@n äiti: muistankin sinut aikaisemmista kuukausipinoista, ikävä kyllä... Onneksi sait kuitenkin vielä mahdollisuuden jatkaa täällä marraskuisissa ja toivottavasti pääset mukaan myös odotuspuolelle!
Jennuli81, sain hyvät naurut tosta sun nuoruuden lonkkaleikkauksesta :) Luulisi, että tollaisella superoviksella raskaus alkaisi, plussaonnea siis sinne!
Kevättuuli ja Peppipihlaja sekä kaikki muut ovistelijat mukavia ja tuottoisia "peitonheilutteluhetkiä"!
Helene26, toki saa haaveilla ja pitääkin. Toivotaan todella, että jälkitarkastuksessa näkyykin jo uusi pieni salamatkustaja ;D
ONNEA Ramona plussasta, sama laskettuaika taitaa meille osua, eri laskureilla saa hieman eri päivän, mutta kyllä se sinne 1.11. mullakin taitaa osua :)
Bamboe, sulla alkaa olla aika jännittävät paikat! +++++
Nyt kun vaan uskaltais itse iloita plussasta! Mulla oli kanssa lokakuun-marraskuun aikana varhainen keskenmeno -> silloin alkoi vuoto jota luulin tädiksi, ei loppunut vaan kesti 14vrk, menin lääkäriin ja otti verestä HcG arvon joka osoitti mun olevan raskaana tai siis olleen. Nyt ei jotenkin uskaltais iloita jos meneekin kesken. Tuntuu, että sitten taas tiputaan korkeelta ja kovaa... No täytyy vaan olla positiivinen :DDD
Roikun nyt täällä teidän seurassa hetken ennen kuin tonne odotuspuolelle uskaltautuu...
Emma varovaisesti rv 4+3 tai jotain sinne päin :)
Mulla on nyt paha olo, ihan kuin olis pala kurkussa :)
Nyt illalla myös alamahaa vihlonut. Tekis mieli testata jo pian, mutta en kuitenkaan aio, se nega on niin tyly tulos. Viime kuukausina kierrotkin olleet yli 30 päivää eli ei oikein olis vielä testausaikakaan.
Raskausoireista: Pahoinvointia oli lähinnä aamuisin, toisinaan illallakin, välillä ihan kohtuullinen olo. Väsymys oli aika voimakasta, varsinkin työpäivän jälkeen. Kaikkea en edes enää muista, viimeksi olen ollut raskaana oireiden kera 5 vuotta sitten. 2006 minulla oli tuulimuna, josta ei paljoa ollut oireita.
Ei tuo tainnut paljoa auttaa :)
Bamboe
mä tuskissani piinailen täällä että nuo typerät menkat loppuis ja pääsisi taas itse asiaan!
kivaa että täällä on iloisia plussa uutisia, lisää vaan paljon samanmoisia! :)
Raskausoireista on ollut puhetta..
Mulla oireilu alko lähinnä sillä että erilaiset hajut kävi nenään herkemmin ja moni niistä ällötti. Metallinmaku jatkui melkeinpä koko raskauden..ja oli ihan kokoajan suussa. Mulla tuli rintojen arkuus vasta myöhemmin, kuin myös pahoinvointi ja sitäkin oli vaan iltaisin. Väsymys oli kova..helposti nukkui muutaman tunnin päikkärit joka päivä töitten jälkeen ja silti sai unta illalla.
huoh...oireita odotellessa! ;)
Zoma kp4/30
Ei saavu haikara meille.Tässä lueskellut vanhoja päiväkirjoja kahden ensimmäisen lapsen odotusajoilta ja täytyy näin todeta että tässä kierrossa on enää turha vauvasta haaveilla.Mulla ollu molemmilla kerroilla hyvin selkeät oireet jotka on alkanu jo hyvissäajoin ennen kuukautisia.Muistan selkeästi ne tuntemukset rinnoissa mitä on raskausaikoina ollut..se tunne mikä tulee kun riisuu liivit päältä ja raskaat ja kipeät rinnat sieltä pompsahtaa..au au au...nyt ei sellasta ole...mutta mutta..ilmotan jos jotain vielä ilmaantuu,muutoin pidän pienen tauon sillä ens kuussa ei ainakaan yrittämällä yritetä..Tammikuulle vauva oiskin sitten enemmän ku toivottu tapaus.Heippa ystävät.Pysyn taustalla!Ja pidän peukkuja kaikille!
äitimaalta 24/30 toivonsa menettäny tän kierron suhteen(mutta silti salaa toiveikas...hölmö)
sama laskettuaika taitaa meille osua, eri laskureilla saa hieman eri päivän, mutta kyllä se sinne 1.11. mullakin taitaa osua :)
Joo, itekin oon monesti ihmetellyt kuinka eri päiviä laskurit antavat. Ja neuvolassa saa usein taas ihan eri päivän. Muistelisin että meidän neuvolantäti antaa LA päiväksi saman viikonpäivän kuin on viimeiset kuukautiset alkaneet... eli jos on ns. normaali kierto. Mulla viimeiset alkoi sunnuntaina ja LA siis su 1.11.
Ihan en minäkään vielä uskalla hurrata, kun tuli siis viime lokakuun lopulla oltua rv14 tyhjennyksessä :(
Piinaviikkoa mennään. Ja rinnat on kipeet. Mulla ei rinnat kipeydy normaalsti lainkaan missään kierron vaiheessa. Ainoastaan jos tukevista rintsikoista vaihtaa huonosti tukeviin, niin silloin on jonkun päivän kipeet. Mutta nyt on myös nännit kipeet. Varmaan jotain hormoonihäiriöitä. Raskautumiseen en jaksa uskoa. Toinen oire, jota tässä on ollut tosin vasta tämän päivän, on se että ylös noustessa hetkeksi näkö hämärtyy, niinkun verenpaine olis matala tai jotain. Pitäs varmaan lähteä ulos reippailemaan eikä kuunnella kroppaansa turhan tarkasti! Onneksi sentään oviskivut on jo ohitettu eikä tiputteluvuotokaan oli vielä alkanut.
Moona yk7, kp22/25-27, 8.dpo