Onko jo Marraskuisia?
Täällä olisi yksi marraskuinen. La on 2.11.´09
Olen pääkaupunkiseudulta ja kaksi poikaa minulla on jo.
Viime kierrossa oli keltarauahskysta puhejnnut. Ja endoepäily oli viime vuonna ja prolaktiiniarvot on vähän koholla. Joten onnistuukohan ollenkaan..? Nyt 1,5 vuotta yritetty tätä kolmosta.
Ilmoittautukaahan marraskuiset! :)
Kommentit (122)
Oikeesti ottaa päähän kun voisi elämänsä hyödyllisemminkin käyttää kun vaan pörrätä ylikuumeisena ja stressistä oranssina kaikilla himpulan vauvapalstoilla. Onneksi esikoinen pitää kiireisenä kaikki muut ajat paitti nää päikkäritovit!
Suhmura: on noi raskausoireet ihan sikamaisen yksilöllisiä. Varmaan vaihtelee tasan yhtä paljon kun on odottajiakin...mulla henk. koht. oli satunnaisesti raudanmakua suussa, välillä vilutti ja rinnat oli orastavasti turpeana. Oli silloin jotenkin helpompaa kun en joka hiton näpyn kutitusta arvaillu raskausoireeksi, vaan vasta menkkojen ollessa jo 3 pv myöhässä testailin. Ja plussasin! =)
Itteeni sen verran moukuan, että tosi turhauttavaa kun ei yhtään tiedä missä menee...mulla kaiketi laskurien mukaan nyt kp 23/35 ja olen tikuttanut kp 10 asti, ilman mitään hailakoitakaan haamuja. No, yksi onneton muka haamu oli n. viikko sitten mutta sitten ei mitään...tuhruvuotoa välissä, ja nyt tänään hailakka haamu mukamas. Eli oili-heebo olis muka vasta sitten lähipäivinä. Voisko olla ovis noinkin myöhään vai onko vaan kierto ihan sekaisin?! Ja silti täytyy olla niin helkkarin typerä pieni ihminen että kuvittelee pienessä mielessään olevansa raskaana ja tuon tuhrun olleen kiinnityvuotoa ja diipadaapadaa!!
Onnea kaikille, jotka pian testailee ja tehkääpä plussaisa kausi nyt!!!!!!!
:p
"sama laskettuaika taitaa meille osua, eri laskureilla saa hieman eri päivän, mutta kyllä se sinne 1.11. mullakin taitaa osua :)"
Joo, itekin oon monesti ihmetellyt kuinka eri päiviä laskurit antavat. Ja neuvolassa saa usein taas ihan eri päivän. Muistelisin että meidän neuvolantäti antaa LA päiväksi saman viikonpäivän kuin on viimeiset kuukautiset alkaneet... eli jos on ns. normaali kierto. Mulla viimeiset alkoi sunnuntaina ja LA siis su 1.11.
Ihan en minäkään vielä uskalla hurrata, kun tuli siis viime lokakuun lopulla oltua rv14 tyhjennyksessä :(
Tää viesti piti olla vastaus Emmalle... tuli vähän hätäisesti aamulla raapustettua viesti...
Terkuin ramona70 rv 4+4?
... kun kuitenkin täällä ahkerasti taas taustailen! Ja onhan täällä tuttuja lokakuisista (valitettavasti).
Meillä on siis tavoitteena saada 2,5-vuotiaalle esikoiselle pikkusisarus. Mutta vaikeata on ollut. En niin tarkkaan edes ole laskenut yrityskertoja, mutta n. vuosi kai siinä on jo mennyt. Mikä ei sinänsä ole tullut yllätyksenä, kun samaa vaikeutta oli esikoista yrittäessä. Tämä kierto menee luultavasti taas "hukkaan", mutta pieni toivonkipinä täytyy säilyttää!
Ja niistä oireista vielä, minulla ei ollut ennen positiivista testiä juuri mitään tuntemuksia, vasta sen testin jälkeen alkoi tulla päänsärkyä ja niitä mahan vihlaisuja. Myöhemmin sitten huono olo varsinkin iltaisin. Voi että kun pääsisi taas kokemaan tuon kaiken!
Onnea kaikille jo plussanneille ja onnea myös testailuihin!
T: eepu kp 16
Nyt on maailman kirjat sekaisin... Olen tikutellut oviksia Mammaksin liuskatesteillä ja nyt on jo kolmatta päivää selvä, tumma viiva ovistestissä. Voiko tämä nyt olla mahdollista, koska se munis sieltä nyt sitten irtoaa?! Pupuiltu ollaan toissa päivänä, eilinen jäi väliin kiireen takia, tänään olisi taas tarkoitus peittoja heilutella. Oliko Jennulilla muuten sama juttu? Toisaaltahan se on ihan hyvä, tulee tätä pelivaraa, mut tuntuu ihan oudolta...Ovisoireita oli eilen, alamahaa juili ja tänään tuli päivällä jotain hennon punervaa vuotoa ihan pikkuisen. Mitään limoja en ole bongannut vieläkään. Merkillistä...
Voi viikuna. Tätä ihmetteleepi,
Peppipihlaja kp 14/27-33 ja ovista jo kolmatta päivää...
äh, sählään nyt ihan urakalla. Sen siitä saa kun piti taukoa. Unohdin salasanani tähän pirskutin palveluun ja myös tohon pirskutin vanhaan sähköpostiin jonka olin tohon ottanut tunnukseksi ja jouduin rekisteröityyn uusiks...
Täälläpäin ei tapahdu mitään, kp7 puksuttelee etiäpäin. Hitaasti mutta varmasti. Ovista alan tikutella ens viikolla vasta. Varasin myös gynen tähän kiertoon, kai se on hyvä käydä vähän perustarkastuksessa.
Tilanne alkaa olla se, että kaikki vauvoista muistuttavakin saa itkun kurkkuun... Silti olen iloinen niiden puolesta joilla tärppää, eihän se multa ole pois. Onnea siis isosti Emmalle! Kaikki menee varmasti hyvin, ja toi vuotohan on tosiaan ihan normaalia. Yksi kaverini vuoti alussa ihan runsaastikin, ja kaikki oli ja meni kuitenkin ihan normaalisti. Joku ihminen on alkanut kasvaa sun sisällä, se on selvä että se siellä vähän tekee tilaa itselleen ja saattaa aiheuttaa kaikenlaista pikku-kremppaa :)
peppipihlaja ja jennuli - moi taas - noista mammaksin testeistä en tosiaan mäkään ottanut selvää. Se oli aika tulkinnanvaraista. Viiden päivän LH-huippu kuulostaa kyllä jo aika kovalle saavutukselle, että vois olla että oli vaan testeissä vika... Mutta ainakin miehenne ovat iloisia, kun olette kokoajan kinuamassa :=))
Eipä tässä muuta, odottelua odottelua. Ajattelin, että tässä kierrossa strategia on se, että pupuillaan vasta ovisplussaa seuraavana päivänä. Edellisissä kierroissa ollaan nimittäin pupuiltu runsaammanlaisesti jo ennen ovisplussaa, joten olen alkanut miettiä, että ehkä simpat on ollut huonokuntoisia sitten tärppipäivänä. Tässä kierrossa koitetaan siis vähän maltillisemmin...
Plussatuulia testailijoille!
Ninni kp7, täti alkaa poistua estradilta
...tänne marraskuisiin. Lokakuisissa kirjoittelin ja jo aiemmin, ja tuttujahan täällä on. Ensimmäistä on yritelty puoli vuotta. Yritän aina välillä pitää hiukan etäisyyttä täältä että pää ei ihan ala höyrytä, mutta sitten on taas niin kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien pohdintoja ja tilittää niitä omia...
Tsemppiä pupuilijoille, onnea testailijoille ja onnittelut niille parille plussanneelle!
Mamako yk 7 kp 9/30-36?
Joo, kyllä mäkin ihmettelin aika lailla mun viiden päivän ovisplussailua. Samasta satsista olin kuitenkin tehnyt ensin kolmena päivänä negat ja edellisen kierron viis negaa ja yhden haalean plussan, eli en usko että oli viallisia. Kaikkina viitenä päivänä en saanut vahvaa ja vain yhtenä päivänä tuli yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta kaikki siis selviä plussia kuitenkin. Muutenkin mulla on tässä kierrossa tullut aina välillä ruskeahkoa jotain kudosta tai verta hyvin pieniä määriä, välillä parina päivänä peräkkäinkin. En nyt tiedä olenko siis saanut kroppani aivan sekaisin vai olenko plussaamassa, arvaatte ehkä kumpaa toivon... Refleksologi siirtyi harmi kyllä maanantaille, gynelle en ole vieläkään saanut aikaiseksi varata aikaa.
Oman navan tilitystä nyt täysin, sori. Viikonloppuna on paremmin aikaa :)
Jennuli-81 yk6 ja kp 22/30 ja piinaviikko alkaa huomenna %D
Tiputteluvuoto alkoi tänään, joten ei tule meille marraskuista vauvaa. Menkat alkaa varmasti sunnuntaina niinkuin pitäisikin. No, onneksi on jo selvittelyt menossa niin ei harmita niin paljon. Seuraavaksi aukiolotutkimus, kunhan tulevista menkoista selviän.
Moona yk7, kp26/27, 12.dpo
Aah, mulla vapaapäivä, ihanaa kun sai nukkua pitkään... Vasta tiistaina töihin ;D
Äitimaalta: Älä nyt vielä luovuta, vielähän sulla on pitkä aika tädin tuloon. Kaikki raskaudet ovat yksilöllisiä, ei välttämättä ole oireita, toivotaan, että se plussa vielä sieltä tulee!
Ramona: Pahoittelut menetyksestä lokakuussa, ihanaa, että tärppäsi uudelleen näin nopeasti <3 Mulla kanssa alkoi menkat silloin su 25.1 eli 1.11 olis LA. Katotaan nyt mitä sitten neuvolassa sanotaan, milloinhan sinne pitäisi soittaa, ei vissiin vielä kiirettä...
Luna79: Tervetuloa mukaan, sulla alkaa kanssa jo olla jännät paikat, milloinkas ajattelit testailla? Plussaonnea!
"Ja silti täytyy olla niin helkkarin typerä pieni ihminen että kuvittelee pienessä mielessään olevansa raskaana ja tuon tuhrun olleen kiinnityvuotoa ja diipadaapadaa!!" -> Toivotaan, että sitä se juuri on Sunshine79!!!
Nina7: Kiitos sinulle kanssa tsemppauksesta! Tiedän tuntemuksesi, itse kanssa olin viime aikoina aika hajalla tän vauva asian kanssa ja ei ainakaan ystävien ja sukulaisten raskausuutiset mukavilta tuntuneet. Vaikka eihän se minulta ole pois ja vilpittömästi heidän puolestaan olin iloinen, oli vaikea peittää pettymystään... Kaikkein ärsyttävintä kyselyt milloinkas teille ym... Toivotaan, että se teidän uusi strategia toimii!
Moona79: voi kurjaa :( tyhmä täti!
Me lähdetään kohta ajelemaan 370km etelään isoäidin uurnan laskuun joka huomenna. Varmaan vkl aikana en täällä ehdi paljoakaan käymään, mutta toivotaan kun sunnuntaina palaan täällä odottaa iso pino plussia!
Emma
En ole viitsinyt hirveästi kirjoitella ja taustailukin on jäänyt vähemmälle kun tuntuu, että tämä on varsinainen ikuisuusprojekti tämä vauva-haave. Tuolla pitempään yrittänäiden pinossa useampi oli käynyt gynellä ja itsekin sitä olen harkinnut pidempään. Viime viikolla oli sitten yksi päivä kesken kierron, jolloin tuli ihan kunnolla punaista veristä vuotoa ja silloin soitin sitten saman tien vessasta päästyäni gynelle ja sain samalle päivälle ajan. Gyne katsoi paikat ja ultrasi ja tuloksena oli se, että ihan hyvältä näyttää. Tuon vuodon gyne meinasi johtuvat munasolun irtoamisesta (kypsyvä munis näkyi oikealla puolella), mutta kirjoitti kuitenkin kuuden kuukauden terolut-kuurin kiertojen tasaamiseen. Aloitin kuurin saman tien. Hassua on, että tuosta lääkärikäynnistä tuli keskiviikkona viikko (jolloin munasolun näkyi kypsymässä) ja eilen sain haamujen haamun Apteekin omaan raskaustestiin!! Rinnat on ollu kipeänä ja siksi tuon testin teinkin, mutta nyt mietin, että onko se plussa edes mitenkään mahdollinen noin nopeasti??!! Laitoin tästä erillisen aloituksen, mutta eipä ole kukaan vielä vastannut testin luotettavuuteen..Nähtäväksi jää..Ajattelin testailla nyt lähipäivinä uudelleen. Mielialat vaihtelee kovasti - välillä uskon plussaan ja välillä olen ihan varma, että vuoto alkaa koska tahansa..Ekassa raskaudessa muistan, että plussasin varhaisessa vaiheessa ja tuossa syksyllä olleessa kohdunulkoisessa plussa puolestaan tuli todella myöhään..
Tällaisin sekavin oman navan ajatuksin Walpu (24/28-36) ja yk 7
Walpu: minä tein aikanaan kuopuksesta liian aikaisin apteekin omalla ja sillä tuli haamujen haamu ja vauva oli hyvinkin vahvasti mukana, nyt jo yli 4vee :)
Mulla on olevinaan jo kovastikin raskausoireita ja minä hullu ihan tosissani jo harkitsen testin ostoa, et sellasen tekisin, vaikka kp on vasta 24 joten siinä ei olisi mitään järkeä, mut silti sitä vaan tyhmänä miettii jos sen plussan silti saisi testiin...
Oireita mulla on olevinaan vaikka muille jaksaa, vaikken niihin vielä uskokaan, koska näillä päivillä ne ei voi olla luotettavia.
Ihan tolkuton vauvakuume ja mä en osaa aatella muuta kuin niitä kahta viivaa siinä testissä.
Toivottavasti marraskuisille tulee plussia paljon :)
Itse oikeasti varmaan käyn sen testin hakemassa jos tästä kaupungille meen, tyhmää mut kärsimätön mikä kärsimätön..
Swingfire kp 23/27-35, yk 2, (dpo 7????)
En malttanut pysyä poissa...ihan koukussa oon tähän saittiin.Jännään sun puolesta Swingfire!Toivottavasti sulla ois hyviä uutisia kerrottavana seuraavaksi.
Minulla kun ei vielä mitään oireita ole..vatsassa nipistelee kyllä ja munasarjojen kohdalta vihloo mutta jospa se on sen kystan syytä kaikki.En oo vielä perehtynyt tuon kystan elämänkaareen tai ylipäätään koko asiaan.Taidankin googlettaa siitä seuraavaksi.Pitäs varmaan varata aika gynikselle mutta pelkään saavani vaan huonoja uutisia.Papa kokeestaki vuosia.Huoh..
äitimaalta 25/30
Pahoittelut tädin kohdanneille, että se ryökäle kerkeekin joka paikkaan...
Tervetuloa Walpu mukaan, sullahan on nyt hurrrjan jännät paikat siellä :) ! Tulehan ilmoittelemaan vahvistuuko viiva, toivotaan kovasti että näin käy!
Swingfirelle myös peukut pystyyn, H-hetki lähestyy...
Mites Jennulin "lonkat", joko olet tulituksesta toipunut :) ?
Oma napa sai oviksensa päätökseen, tänään tuli enää haalea, mutta selvääkin selvempi viiva ovistestiin. Nyt sitten odottelemaan, törkeän hermoa raastavat kaksi viikkoa taas tiedossa. Tissit pamahti heti ärjy-kipeiksi kun ovis meni ohi, kummallinen juttu sekin...Päätin etten tee yhtäkään raskaustestiä ennen kuin menkat myöhässä, en varmasti...Toivottavasti nyt hillitsen itseni...
Peppipihlaja kp 15/27-33
Hmm..jos mulla on ovista ollutkaan niin kyllä se on jo mennyt. Lienee siis hormonitoiminta jokseenkin sekaisin ton tuulimunan jälkeen, mutta enpä murehdi asiaa kummemmin. Tänään istuin yksin parvekkeella ja vaivuin taas kerran mietteisiini, päätin, etten murehdi mistään mitään enää, vaikka raskaaksi tulisin ja normitilassa murehtisin itseni kuoliaaksi että onnistuuko tää taaskaan, nyt päätin että enpäs muuten murehdikaan enää. Mun käsistä kaikki on poissa, ikinä en voisi tuollaisiin vaikuttaa, enkä olisi voinut vaikuttaa edellisiinkään epäonniin.
Eli menköön kaikki omalla painollaan tästä edespäin.
Toki kuumeilen ja toivon että pian taas raskaana, mutta tuntuu että ei se siihen lopu kuitenkaan, että voisin hengähtää ja makoilla kasvattamassa masua, ehei, päinvastoin, siitä vasta alkaisi kauhuajat. Eli katselen tulevaisuuteen vähän vähemmin ruusunpunaisin lasein tästä eespäin.
Mutta, tänään kokeilin raskaustestillä varmuudeksi ettei enää positiivista näytä, eikä näyttänyt (tänään tasan 2 viikkoa siis tyhjennysvuodosta). Siinä pälyillessäni testitulosta ihan naurahdinkin että milloinkohan oon näin toivonut että olisi tyylipuhdas nega. Eli periaatteessahan omat hormonini toimivat jo ihan hyvin kun tuo testi nega, eli siihen nähden saattaisi jopa nuo ovistuntemukset pitää paikkaansa. Mutta ajan myötä sen sitten näkee.
Kuten huomannette, on ollut pohdintapäivä niin siksi tällaista tekstiäkin. Uskon kyllä että elämä vielä voittaa ja onni meillekin suodaan vielä kerran!
*helene kp.15/??*
Helene, välillä valitettavasti on negaakin joutunut toivomaan, mut seuraavaksi toivottavasti kunnon+
Hienoa että oot luottavaisella mielellä.
Piinaviikko alkanut. Palelee, masu pullottaa, nälkäisenä huono olo. Näitähän on. - Ulkona kylmä, kaasua mahassa... ei eiiiii kun raskaana tietysti :)
Ens viikolla alkaa taas jännittävät vessakäynnit...
nau 24/28-32
Jipii, taas se on täällä. Saas nähdä miten sekaisin saan itseni kuvittelemalla mielenkkintoisia ja tietenkin raskauteen viittaavia oireita... Plakkarissa on jo rintojen arkuutta ja huimannutkin on parina päivänä :) Melkein varma plussa siis!
*Helene26*: hyvin järkeilty ja onnea negasta - tosiaan, kerrankin näin päin! Kyllä se vielä teillekin osuu, aikaakin on vielä paljon. Oliko teillä mitään ongelmia todettu aiheeseen liittyen?
*Peppipihlaja*: kiitos kysymästä, paikat alkaa olla pikkuhiljaa taas kunnossa, lonkankoukistajiin jäi vain lievää kireyttä jota olen yrittänyt venytellä pois ;) Tsemppiä itsehillintään testaamisen suhteen, voidaan toimia toistemme tukihenkilöinä tässä asiassa :)
*Swingfire*: koita vielä malttaa sen testaamisen kanssa, voit liittyä meidän "älä testaa"-psyykkausryhmään! ps. Sortujien on välittömästi raportoiva tuloksista!
*Walpu*: bd Täysi tsempitys menossa sulle, en osaa asiaa valitettavasti sua tulkinnoissa auttaa. Ootko vielä testannut uudestaan?
Jennuli-81 yk6 kp 24/30
Täällä piinailu jatkuu edelleen vaikka nyt olen jo vähän heittänyt kirveen kaivoon. Tein nimittäin eilen iltapäivällä kärsimättömänä uuden testin, joka oli mielestäni puhdas nega. Testi oli myös Apteekin oma, mutta erilainen kuin edellisenä päivänä tekemäni. Niitä on ilmeisesti uudempia ja vanhempia versioita. Ensimmäisessä nimittäin testin saattoi lukea kolmen minuutin jälkeen ja maksimilukuaika oli viisi minuuttia ja toinen testi puolestaan oli ihan eri näköinen ja ohjeissa luki että testiaika on viisi minuuttia ja kymmenen minuutin jälkeen testiä ei saa enää tulkita. Mulla meni varmaan seitsemän-kahdeksan minuuttia että kontrolliviivasta tuli edes kunnollinen! Jäi kuitenkin sellainen fiilis, että se haamu, joka siis näkyi testissä vielä seuraavanakin päivänä, oli jokin virhe..Rinnat on nyt mielestäni vain normaalimenkkakipeät..Tässä hommassa on kyllä tuolla pääkopalle melkoinen vaikutus! Noh, kaikesta huolimatta, tänään otin viimeisen terolutin tässä kuussa ja nyt sitten jään odottelemaan. Testaan varmaan lähipäivinä vielä uudelleen, jos mitään merkkejä tädistä ei tule. Ihan jo sen vuoksi että ollaan mökkeilemässä ensi viikolla ja saunasiiderit ja mökki kuuluvat ehdottomasti yhteen:)
Jännäillen ja muille tsempityksiä lähetellen Walpu kp 25/26-36 ja yk 2
Walpu, ei se välttämättä noin aikaisin vielä iltapäivä pissasta näy, ja kun kontrolliviivakin oli hidas. Toivotaan vielä parasta ja että siiderit jää juomatta :).
Täällä on vessajännäily alkanut. Eilen tuli päivällä vähän ruskeaa, mut illalla ei sit tullutkaan eikä nyt aamulla. Saa nähdä mitä se nyt oli. Taas saa kroppansa uusia metkuja ihmetellä. Yleensä mulla on täti tullut nopeesti, ensimerkkien jälkeen.
nau kp 26/28-32
Walpu, harvoin ne vielä plussaa tossa vaiheessa näyttää, sullakin kun näköjään saattaa kierto venyä tässä vaikka viikon verran vielä. Eli nyt rauhassa vaan, vaikka se ei helppoa olekaan, tiedetään... Loppuviikosta jos menkat ei ole alkaneet niin testailet uudestaan ja sitten tänne heti kertomaan niin iloitaan (tai surraan) sitten yhdessä.
Ja nau, sulla kuulostaa kans tosi jännältä, toi ruskea silloin tällöin taitaa olla nyt tän kuun juttu, mullakin sitä tuli tässä kierrossa ekaa kertaa ikinä. Saas nähdä maltatko odottaa testaamista vielä viikon, joskus voi aika mennä tooosi hitaasti...
Omat piinailut kanssa menossa ja testit tekee kutsuhuutojaan allaskaapista aina kun erehdyn pikkulassa käymään... Olen kuitenkin pyhästi päättänyt että en varmasti testaa ennen perjantaita, apua... Testit on just Walpu noita Apteekin omia, eikä ne ole sieltä herkimmästä päästä.
piinaillen ja vessakäyntejä vältellen,
jennuli-81 yk6 kp 25/30
Täälläkin uusi kuumeilija ilmoittautuu mukaan marraskuisesta haaveileviin :)
Olen jo käynyt muutaman kerran lukemassa näitä juttuja ja rohkaistun mukaan.
Meillä ehkäisy jätettiin pois kolmisen viikkoa sitten ja nyt alkaa olla pahemman luokan piinailut käynnissä. Kaikki maailman oireet on mukamas tullut bongattua mutta taitaa olla vilkkaan mielikuvituksen tuotosta. Kaikille kovasti plussaonnea!
Luna, kp 24/28-30