Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jo Marraskuisia?

03.02.2009 |

Täällä olisi yksi marraskuinen. La on 2.11.´09

Olen pääkaupunkiseudulta ja kaksi poikaa minulla on jo.

Viime kierrossa oli keltarauahskysta puhejnnut. Ja endoepäily oli viime vuonna ja prolaktiiniarvot on vähän koholla. Joten onnistuukohan ollenkaan..? Nyt 1,5 vuotta yritetty tätä kolmosta.

Ilmoittautukaahan marraskuiset! :)

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut vilkasta keskustelua, kiva!

Bamboe: katsos vauvakuumeisen mieli toimii niin että aina välillä ovikset, dpo:t ja uimareiden kunto muuttuu toisarvoiseksi tässä puuhassa, kun kroppa ilmoittelee omia (yleensä virheellisiä) merkkejä satavarmasta raskautumisesta. Olen ajatellut niin, että se tasapainottaa tätä välillä hysteeriseksi muuttuvaa laskelmointia tikutteluineen ja ajoitettuine petipuuhineen :) Välillähän tärppiin ei tarvita muuta kuin pyhä henki tai puolukka, kaikki sen päälle on plussaa! Hauska kuulla että sulla riittää aiheeseen innostusta taas, tämä on hyvä paikka sen purkamiseen, kun ei kaikkia limoja sun muita viitsi lähipiirissä tuuletella.

Ninni: Voi ei :( Tiedän tasan miltä susta tuntuu, itsekin pidin parin-kolmen viikon tauon täältä kun ei yhtään napannut viime menkkojen jälkeen. Mutta toi mieli on onneksi muuttuvainen, nyt oon taas ihan menossa mukana! Tsemppihali sulle ja toivotaan että jaksat taas pian olla vahvuudessa ihan täysillä!

Suhmura: Ihmiset osaa olla tosi epähienoja kysymyksineen, on se kumma kun ei vielä nykyäänkään tajuta että aihe voi olla syystä tai toisesta arka. Toivottavasti SITTEN kun me marraskuiset raskaudutaan, niin vauvahömppä ei sumenna aivojamme niin, että sorrumme itse samaan... Hienoa että oot tuntenut oviksen itse, eikö tunnukin paljon todemmalta kuin vain tikkujen tuijottelu? Täällä tsempitän sua ihan täysillä että nyt onnistaisi!

Moona: Mulla meni ihan samalla tavalla toi uskon ja epätoivon vaihtelu, pari-kolme kierrosta oli ihan varma että on tärpännyt (niin kuin kerran tekikin mutta sehän meni siis kesken heti) ja sitten saman verran pessimisti-linjalla, mutta nyt täältä ollan taas nousemassa... Kyllä säkin perässä tuut tänne korkeammille portaille huojumaan, usko vaan :)

Sofi121: Kiitti tiedoista, pistän harkintaan. Hömppälinjallahan tässä on oltu jo hyvän aikaa :)

( . ) Ehkä tää menee nyt kuitenkin ihan hyvin tuosta aiemmasta pimpin vittuilusta huolimatta, sillä eilen ja tänään on tullut mammaksin ovisliuskalla plussat ja pupuiltu on niin että paikat on hellinä... Ja yhden (vai oliko niitä kaks) limattoman päivän jälkeen nyt taas löytyy mistä venytellä :) Ja hitto mitkä douppaukset päällä... No joo, parhaamme ainakin tehdään! Jospa vaikka kuudes kerta toden sanoisi, ja niin kuin Ninni totesi: Marraskuisissa onnistaa!

Jennuli-81 yk6 kp16/30

Vierailija
42/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi pahoittelut Ninnille tädistä, jännitin niin sun puolesta tuolla lokakuisissa...Typerä täti.

Täällä rupee taas keskustelu käymään vilkkaampana kun kierrot lähestyy itse kullakin puoltaväliä...Ja kuumeilu vaan jatkuu!

Oma napa on odottavaisella tuulella. Menkat kärsitty alta pois ja nyt on meneillään kuiva kausi, kirjaimellisesti... Kp9/27-33 meneillään, kohta pitäisi ovistikut kaivella kaapin uumenista ja ryhtyä testailuun. Voi kun malttaisi tässä kierrossa ottaa ihan rennosti eikä koko touhu kääntyisi taas hysterian puolelle...Säikähtää kai munasolut ja siittiötkin tätä mun vöyhkäämistä...Mutta kun ei malttaisi!!!

Hyvää mieltä kaikille tasapuolisesti,

toivoopi Peppipihlaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ennestään ja yhdestä vielä miehen kanssa haaveillaan. Yritystäkin on ollut. Jos tässä kierrossa tärppää, niin laskettu aika olis mun nimipäivänä =)

Vierailija
44/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsit hyvään seuraan koska meillä Marraskuisissa onnistuu! Näin olemme päättäneet :) Toi la on aika kohtalokkaan kuuloinen, eli nyt vain toteutus puuttuu... Mistä päin olet ja minkä ikäinen? Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Kolmatta kuumeileville oli muuten muistaakseni ryhmä valmiina, jos haluat sinnekin kirjoitella. Jos tiedät kuinka monta yrityskiertoa teillä on takana ja mikä kierron päivä on menossa, niin laita ne viestin perään. Meillä vasta esikoinen yrityksessä ja tällä hetkellä olo taas vaihteeksi toiveikas, saas nähdä millaiset piinapäivät tässä vielä iskee..

jennuli-81 yk6, kp 17/30

Vierailija
45/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin koko palstan ihan vahingossa. Oon ite jo 33v ja tunnen itseni toisinaan jo liian vanhaks. Mutta onhan nuo lapsetkin jo isoja, tyttö on 7v 8kk ja poika 5v 10kk. Pirkanmaalta olen. Täytyypä etsiä tuo kolmatta kuumeilevien porukka, kiitos tiedosta!

Kiertoa en jaksa laskea, kun vasta eka yrityskierto menossa.

Vierailija
46/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jo kolmatta päivää näyttää ovistesti plussaa, ja nyt en sitten enää tiedä onko se hyvä juttu? No, ei kai muuta kuin ahkeraa pupuilua, kun tarkkaa ovista ei nyt pysty sanomaan. Mikä oudointa, en ole tuntenut nippailuja lainkaan ?:| No, kai niitä testejä ja limoja on vaan uskottava. Mulla on nyt jotenkin tosi hyvä kutina tästä kierrosta, loppukuusta tulee toooodella pitkä :)

Ovatkos kaikki niin viikonlopputouhuissaan että eivät jouda linjoille?

jennuli-81 yk6 edelleen kp 17/30

Vierailija
47/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet mukaan!

ON: Luulisin, että mulla on ollu tässä kierrossa 2 ovista. Oviskivut kun jatkui 11 päivää ja limat tuli uudestaan heti sen perään. Tikuttelut lopetin kun sain niihin ovisplussan viikko sitten. Mut miksi siitä viikon päästä olis tullu uudet ovislimat jos ei ole toista ovista? No, varmaksi ei voi tietää kun en tikutellut. Harmittaa kyllä kun tässä kierrossa tota keltaruhashormonia katsotaan, että mitä se nyt sitten näyttää jos on vaikka kaksi ovista.

Piinaviikko jo aluillaan.. täti tulee ensi viikon pe-su. Tässä kierrossa tuskin on toivoa raskaudesta kun luteaalivaihe jää 10-12 päivään.

Moona yk7, kp20/25-27, 5.dpo

Vierailija
48/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kierron alku ennen ovista tuntuu niiiiiiiiiiin pitkältä! Päivät sinänsä menee nopeesti, ku on töissä ma-pe. Viikonloppusin sitten tulee enemmän mietittyä näitä vauvajuttuja :).

Te joilla jo useampi lapsi, ootteko mietineet että riittääkö teillä aika kaikille lapsille, sitten jos tulis vielä yksi? Mä oon luonteeltani tämmönen etukäteen murehtija, ja suren jo nyt meidän 1v:tä kun joutuis luopumaan asemastaan perheen pienimpänä sitten vauvan tultua :( Ja tarviihan noi 2 isompaakin (7v ja 5v) vielä ihan hirveästi huomiota ja syliä. Toisaalta kun ei tulis hirveen isoa ikäeroa, niin olis sitten leikkikaverit toisilleen...

Onko tääl joukossa sellasia, jotka ei haluis vauvan la:ta joulukuulle, eli aikoo himmailla yritystä seur. kierrossa jos ei nyt tärppää? Meillä nuorimmainen syntyi tammikuun alussa, ja silloin mies pelkäs ihan hirveesti että syntyykin jo joulukuun puolella! Itse en ajattele että lapsi siitä kauheesti joutuis kärsimään, koulun aloittamistahan voi aina siirtää jos siltä tuntuu, ja ehtiihän sillä autollakin ajella koko loppuelämänsä ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja muistakaa syödä laskiaispullia!

kevättuuli81

kp11/28

Vierailija
49/122 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että meillä mies kattellu taas koko päivän netissä tila-autoja kun alkaa toi nykyinen käydä hiukan ahtaaksi jo tälläkin porukalla... Hassua, ku toi auton vaihto tuntuu jotenkin olevan yhteydessä vauvan tuloon :) Miesten juttuja!

Meillä tosin taloudellinen tilanne asettaa aika tiukat rajat tuohon auton vaihtoon..

edelleen kevättuuli81

Vierailija
50/122 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ilmoittaudun nyt tänne marraskuisiin..kävinkin tuolla lokakuisissa vielä haaveilemassa mutta tänään päräytti täti paikalle joten täällä sitä ollaan.

Toista yrityskertaa lähetään nyt kokeilemaan. Meillä on yksi lapsi 11/06 joten marraskuu on hyvä kuukausi myös uudelle tulokkaalle. :)

Laskeskelin että ovis sattuu just meidän etelän matkalle ja siellä varmaan pupuilut jää vähemmälle kun mukaan lähtee mummot ja anopit sun muut. Mutta kirvestä en kaivoon heitä, me karataan vaikka miehen kanssa pusikkoon pupuilemaan! :)

mukavaa laskiaissunnuntaita kaikille! :)

zoma kp1

Vierailija
51/122 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo,luulin et ovis ois ollu tuossa 17.päivän tienoilla.Limoista näin päättelin.Mutta sitten tekikin kroppa tempun et limailu alkoi uudestaan 20.päivä ja silloin alko kipuilla munasarjakin.Noh,mieheni ei ollut kotona loppuviikosta joten kaikki yritys 17.päivän kohdalla.Nyt oon ihan toivoni heittänyt.Ei siis tärpännyt tässä kierrossa meillä..menen varastoon hakkaamaan puita.

Vierailija
52/122 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis nyt kp 20/30

Vierailija
53/122 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kuussa pidämmekin sit taukoa..nuorimmainen syntynyt joulukuussa joten ihan samalle kuukaudelle ja jouluhässäköiden joukkoon ei synnytystä haluttais ajottaa...

Vierailija
54/122 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kipuilee toinen munasarja...mitä tää nyt on..kipuilee ihan kunnolla..samalla tavalla kun toinen puoli tuossa muutama päivä taaksepäin..mitä?mitä?

äitimaalta kp20/30

Vierailija
55/122 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän meitä kuumeilijoita riittää, kun oli niin nihkeä saldo tuolla lokakuisissa. Sullakin täti harmillisesti kylään ankenyt, ei muuta kuin karkotustanssit kehiin.

Äitimaalta: mullekin tässä vasta selvisi että joinain kuukausina voi irrota kaksikin munasolua, siitä siis varmaan kyse. Kun vähän pidemmälle ajattelee, niin eihän tämä niin outoa olekaa, mitenkäs muuten erimunaiset kaksoset saisivat alkunsa...

( . ) Neljäs päivä ovista menossa tikkujen mukaan ja tänään vasta pamahti mammaksin liuskaan heti yhtä vahva testiviiva kuin on kontrolli. Apua, mun paikat ei kestä tällaista tulitusta... Että vinkkinä vaan muillekin, ei kannata lopettaa tikuttamista ekaan päivään, voi olla että jää vahvat päivät löytämättä ja pupuilut lopetettua liian aikaisin. Urbaanilegendan mukaan jotkut harrastavat näin paljon seksiä koko ajan, mutta ei hitto, miten riittää aika ja kestää paikat, sitä en käsitä. Ei niin että pelkkiin tärppipäiviin tähdättäisiin mutta joku raja sentään...

Kohta hangessa istuva Jennuli-81 yk6 kp 18 (se normaali ovispäivä)/30

Vierailija
56/122 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun mä oon aiemmin niin vannonu, etten oleta mitään ellei oo konkreettisia todisteita.. Mutta nyt meinaa haaveilu saada niskalenkin. Muillakin näyttää että tämä marraskuu nostattaa jonkun "joukkouhman" että tässä kuussa tärähtää. No minä oon mukana täysillä kans! Ja mistä sen tietää, kun nyt ollaan päätetty näin, että jos se kaikille naksahtaakin :D Ei pidä nimittäin koskaan aliarvioida naisen tahtoa :D

No nyt takaisin omiin aatoksiini. Niin jotenkin tuntuu, että jos se nyt olis tärpänny. Ehkä on ollu jotenki rennompi, ku on aatellu, että ei haitta vaikka menis uuden vuoden puolelle babyn tulo.. niin jos se nyt sit uhallaanki tärppää..

Lämmöt on koholla (nousseet hieman normaalista oviksen jälkeisestä, norm, 36.4 ja nyt 36.6) ja tissit on nyt tullu tosi kipeiks ja kasvaneet, ja tuntuu että alakerrassa on koko ajan koskeutta... Ja sit jos oikein kuvittelen niin voisin kuvitella pientä kipuilua kohdun seudulla tai "pallo-tunnetta". En tiiä... Mä oon niin vannonu, että kunnes toisin todistetaan että kun saan konkreettisia todisteita niin sitten annan luvan elätellä toiveita.. Mutta ku olo on ku ois pullapitkon vetäny.. Mutta olihan tuo oviskin erilainen tässä kierrossa, että jos siks nää piinailutkin on... hmm.. No tässähän tää loppukuusta varmaankin selviää onko siellä ketään. Ja muutenkin , pitää ehkä pitää palata takaisin maanpinnalle..

Tosiaan nyt ei ole sellasta ressiä hommasta, ku aattelee että ei ois väliä vaikka menis uudelle vuodellekin tuo la.. Vaikkakin harmittaisi ihan yhtä paljon kuin muulloinkin varmasti, jos ei tärppääkkään. onhan tää kuitenkin "jo" yk 7...Aika on mennyt kyllä niin vauhdilla, että ei oo kerenny noita yrityskertoja miettimään.. eikähän tuo vielä niin kauhee aika oo.. mutta numerona näyttää isolta :)

Suhmura kp:t jotai 26/32

Vierailija
57/122 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi tänään, joten poistun joukostanne. Ei auta kun ajtkaa yritystä, mutta en kovin kauan enää jaksa. Yk 18 alkoi.

Tsemppiä teille kaikille! =) Ja kovasti plussaonnea!

Yk 1/28-30, yk 18

Vierailija
58/122 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei taaskaan onnistunut. Ei varmaan tule meillekään marraskuista, vaikka 2 ekaa muksua on marrasvauvoja! Testasin jo eilen negan eikä ole mitään raskauteen viittaavia oireitakaan. Pari pv tässä vielä rauhassa odotellaan tätiä, sitten se vasta oikeesti on myöhässä...

Oletko käynyt missään tutkimuksissa 2poj@näiti, kun et ole raskautunut? Minä jo hermostuin vaikka vasta on yk 10, kävin gynellä ja siellä selvis että mulla on tod.näk. pco. Muut tutkimukset on vielä kesken, miehen simppanäyte on tutkinnan alla. Lääkkeet aloitan ensi kierrossa.

Onko teillä muilla aina ennen menkkoja rinnat kipeet? Mistähän se johtuu? Eilen oli niin kipeet että piti välillä oikein irvistellä. Mutta tiedän ettei se liity raskauteen, koska samat kivut on ollu joka kierrossa, joskus ne alkaa heti oviksen jälkeen, joskus vasta n. vk ennen tätiä, vaihtelee kovasti. Ärsyttää kun tietää ettei ne kivistelyt tarkoita mitään mutta haluais että niihin ois se yks tietty syy...

eewokki yk 10/kp 32/31-34

Vierailija
59/122 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans menkkoja ennen rinnat kipeät,mutta hiukan eri tavalla ollut raskauden yhteydessä.Raskaana ollessani rinnat olivat superhyper kipeät,epäilin sillon jopa jotain tulehdusta,mutta syy oireeseen selvisi hyvinkin pian.Nyt juur piinailen ja tunnustelen epätoivoisena josko ois vastaavaa kipuilua edes pikkasen havaittavissa mutta luulempa että tän hetkiset kivut rinnoissa/kainalon seutuvilla johtuu rattaiden työntämisestä umpihangessa..huoh..en malta odottaa enää.

'

Eilen kipuili toisen munasarjan kohdalta tosi kovaa,niin että selkääkin särki(mielestäni ovis on ollut ja mennyt jo,joten sitä kipua en sen uskonut olevan )ja ihmettelin oikeen mikä on vialla.Harkitsin jopa päivystykseen lähtöä.Välillä kivut olivat sitä luokkaa,että tosissaan pelotti.Ja kun katsoin vatsaani oli kipuilevan munasarjan kohdalla ihan kuin turvotusta?Mietin jo kohdunulkoista raskautta...ja umpisuolen tulehdusta epäili rakas mieheni..tänään tosin kipu hellittänyt.Vain välillä vihloo.Kummallista.

äitimaalta kp 21/30

Vierailija
60/122 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän sattuu ja tapahtuu! Jäi vkl vähemmälle nettailulle, vaikkakin vauvatus pyöri päässä silti hela tiden...

Suhmura: sun oireet kuulostaa kyllä tosi lupaavilta!! Ei muuta kuin rennoin mielin ja varmaan napsahtaa sitten se marraskuun ylläripylläripaketti! =)

Jennuli: saavat pitää urbaanit legendansa!! Kyllähän meilläkin oli alkuaikoina oikeesti tosi viriiliä ja vallatonta makkarin (tai minkä vaan huoneen, auton tms...;)) puolella, mutta näin vanhempana immeisenä ei oikeen taivu jatkuvaan jyystöön! Ja nolottaa myöntää, mutta yhtenä potentiaalisena päivänä meni kyllä hiton sahaamiseksi kun kai mieskin jo oli ihan paineen alla kun mä vaan nyyhkytän "sä et ikinä saa mun kaa...antaa sitten olla jo koko homma..." Jep jep, oikein hekumallista sänkypuhetta! EI ehkä kantsis ottaa niin vakavasti....mutta kun silti tuntuu liian hyväntekeväisyydeltä harrastella jos ei toivettakaan tuloksesta! Arrgh!

Omanapa on sekaisin. Ovista muka odottelin viikonlopuksi mutta eipä ainakaan onnettomat liuskat mitään kerro tai limat hypi silmille, joten vaikee sanoo. Ja sitten vielä eilen oli jotain ihme välivuotoa...beigehtävää, ei sillä että ketään yksityiskohdat kiinnostaisi. Voi tätä!

Sunshine kp 14/35 tai jotain..