Onko jo Marraskuisia?
Täällä olisi yksi marraskuinen. La on 2.11.´09
Olen pääkaupunkiseudulta ja kaksi poikaa minulla on jo.
Viime kierrossa oli keltarauahskysta puhejnnut. Ja endoepäily oli viime vuonna ja prolaktiiniarvot on vähän koholla. Joten onnistuukohan ollenkaan..? Nyt 1,5 vuotta yritetty tätä kolmosta.
Ilmoittautukaahan marraskuiset! :)
Kommentit (122)
Voi että harmi että lokakuisista tipuuneita on, mutta tervetuloa joka tapauksessa mukaan. Jospa alkaisi tärppäämään kun kevätkin on tulossa ja valoisammat ilmat. Luin jostain että keväällä siittiöt olisivat vilkkaampia.
ON: Minulla olisi tässä ensi maanantaihin asti piinailtavaa. Mutta luulen, että täti saapuu, koska oltiin miehen kanssa kummatkin kipeinä oviksen aikaan. No, eihän tässä olla yritetty kun jo 1,5 vuotta... Kaipa ikä alkaa tehdä tehtävänsä (keväällä täytän 35 ja mies on jo 40v.). Mutta ajattelin koittaa sinkkiä ja seleeniä kun voisivat tasata kilpirauhasta kun siinä ollut vähjän häikkää. Tosin nyt ei ole viime kesän jälkeen katsottu arvoja. Ja ehkä ruokavalioonkin voisin vähän kiinnittää huomiota. Ja miehelle sinkkiä myös. :) Parantaa siittiöiden laatua/liikkuvuutta. miten taas saan miehen ottamaan niitä, niin se on eri asia. :) Elimistön puhdistuskin olisi hyvä jos sellaisen jaksan aloittaa. Vyöhyketerapiaakin olen ajatellut.
Juurikaan "oireita" ei ole ollut, paitsi kp 18 jomotti menkkamaisesti alavatsaan, mutta oiskohan ollut keltarauhasesta johtuvaa (minullahan oli keltarauhaskysta). Paitsi että olen ollut pari päivää tosi herkkä; pienikin asia nostaa tunteet pintaan.
Aurinkoista viikkoa! :)
Kp 22/28-30
marraskuista toivomaan, lokakuisista tipuin korkealta ja kovaa auts... Tässä kuussa ei onneksi ehdi niin paljon piinailla ja palstailla, tiedossa talvilomamatka, työmatkat ,muutenkin työkiireitä...
:) kuumeilua!
Rosa kp 4/28-32
Sunshine: Punkku ilmeisesti vahvistaa limakalvoja tai jotain, en oo varma, oon vaan vinkkinä lukenut. Sitä aletaan naukkailla vähän oviksen jälkeen muutaman päivän ajan. Eikä siis pullokaupalla ;). Vehnänalkioöljyllä pitäis olla sama vaikutus ja sitä oonkin koko kierron "nauttinut".
Tänään tuli vielä aavistuksen vahvempi viiva mammaksin-tikkuihin, joten ihan hyvin ne nyt on toiminut, vaikkei niillä ihan tarkasti nyt ovista vielä osaakaan määrittää. Mutta haamusta ainakin muuttui hyppäyksellä vahvemmaksi. Testaampa vielä huomenna, mitä sitten näyttää. Pupuiltua tuli taas, joten yritystä on ainakin ollut :)
Lokavauvoja ei pahemmin plussailtu, mutta nyt vois aatella, että tuo aurinko sais hormoonit hyrräämään ja plussia ropisemaan!!!!
nau 30-v kp14/30
Siis pieni korjaus aiempaan viestiini, eli kolmas lapsemme ei ole suinkaan syntynyt 1/09 vaan 1/08! :8}
Vaikka ajattelin viime viikolla että jätämme koko yrittelyt ties kuinka pitkäksi aikaa, mutta tässä sitä ollaan, vasta toipumassa mutta ajatukset tulevassa, vaikkakin epäluottavaisena. Kyselinkin tuolla km-palstalla kokemuksia onko joku antanut yrityksen jatkua heti km:n jälkeen vaikka kehoitettu yhtä välikiertoa. Itselläni tämä yrittely on ollut surullista jo pitkään, km:t 11/07 ja 10/08 ja nyt tää tuulimuna. Ekan km:n jälkeen ei yritelty ennenkuin elokuussa ´08, eli varsinainen yritys meillä ollut vasta tuosta elokuusta, kahdella tärpillä ja samalla kahdella menetyksellä :(
Mutta vielä jaksan ainakin kerran, kaikki kun olleet sitä mieltä, että kyllä se palkinto tuolla jossain odottaa, ei näin voi loputtomiin käydä. Yritän muistaa tuon koko ajan, muuten vaipuu syvään epätoivoon. Kolme lasta ollaan saatu, ne ihan ongelmitta, ei ollut yhtään km:a edes niissä väleissä, meidän epäonni alkoi vasta nyt viimeaikoina. Mutta tästä eteenpäin, ties vaikka ovista ei tulisikaan nyt ennen ensimmäisiä menkkoja ja muutenkin taitaa viivästyä tässä kierrossa niin, että mahdollinen l.a:kin tulisi vasta joulukuulle, lokakuun km:n jälkeen kun kierto venähti muistaakseni n.10vrk, saa nähdä miten nyt.
*helene kp.6/??*
Testataanpa kuvan liittämistä...
Kun on ollut puhe noista mammaksin liuskatesteistä. Itse olen niillä testaillut ja hyvin ovat toimineet! Kuvassa ei tosin välttämättä näy kunnolla. Mutt vasemmalla siis yhden kierron kolme perättäistä testiä, joista keskimmäinen ovisplussa. Oikealla kolme toisen kierron liuskaa, ja sama homma. Minulla ainakin näyttävät siis vain yhtenä päivänä kunnolla kahta viivaa (ellei sitten testaa useampaa kertaa päivässä kuten tässä kierrossa tein).
Moona yk7, kp17/25-27, 3.dpo
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a53fa51c-fdc1-11dd-8d3e-…!
Uusi marraskuulle yrittävä täällä, kolmatta kuumeillaan. Ehkäisy jätetty pois viime huhtikuussa. Marraskuussa mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, nyt on alkanut lääkitys auttaa (ei ehkä ihan tasapainossa vielä...) ja palailen tauon jälkeen kuumeilemaan tännekin. Vauvakuume on ihan kamala, tuntuu ettei muuta mahdukaan mieleen :)
Kierto mulla on epäsäännöllinen ja ovista en oikein tunnista.
Bamboe kp 18/29-37
tänään tuli tikkuun vaan haamu, eli mulla tuli mammaksin tikkuihin kahtena päivänä vahva viiva. Punkkua ostin pikkupullon ja naukkaan siitä 0.5dl/pv, enempää en pystyiskään, kun en ole viinin ystävä. Nyt pitäis vaan rentoutua ja unohtaa koko asia pariks viikoks. Mitenkähän siihen pystyy...
nau kp15/30
Aaargghh.... siis mun värkki on mennyt ihan mentaaliksi. Mulla on AINA ovis kp 18, paitsi että eilen aamulla, kp 13, alkoi tulla ovislimaa ja sama jatkuu tänään. Tänään tulis myös hitusen ruskeaa tuhrua, jota mulla ei IKINÄ, ei siis ikinä tule. No, onneks sattumalta tuli toissapäivänä harrastettua peiton tuuletusta ihan hupimielessä ;) ja nyt varmaan jatketaan, tänään täytyy katsoa saisinko oviksen tikutettua. Refleksologit ja muut "toimenpiteet" on tietysti ajoitettu sen kp 18 mukaan, mutta nyt meni suoraan sanottuna vituiks tää homma. Kenelläkään kokemusta vastaavasta?
märehtii Jennuli yk 6, kp 14 ja mentaalivärkki
ps. Tervetuloa helene ja bamboe :) en mä aina ole näin pahana... Ja tsemppiä naulle, mulle tekis tiukkaa jo tuokin määrä bd bd
Voi Jennuli81..., tilanne sinäänsä on kurja mutta mun tuli ihan ääneen nauru sun kirjoituksen alusta :D Toivotaan, että teidän "hupailu" sattui sopivasti ;)
Anilja
yk 1, kp 16/26?
hyymori jostain repiä :)
Niin ja mammaksin ovisliuska näytti vielä negaa, palataan asiaan huomenna, ja ylihuomenna, ja yliylihuomenna...
Öitä kaikille!
Ja Helene, harmi, että liityt joukkoon noin harmillisissa merkeissä!
Bamboe, ollaan alotiettu kuumeilu molemmat viime huhtikuulla...
Oon vähän laiska kirjoittelemaan, kirjoitteluinto laimenee samaa tahtia kun yk:t nousee... Mutta kopsaan tekstini tuolta pidempään yrittäneiden pinosta...Ja sitten omaa napaa... Eilen tuli postissa papa-tulos, se otettiin sillon gynekäynnillä... No antibiootti resepti tuli, normaali löydös luokka yks, mut joku puhtausluokka oli 2, mikä viittaa bakteeriepätasapainoon... Jotenkin tuli parampi olo, jos tuo kuuri nyt sais paikat "tasapainoon" ja tämä oliskin se kuukausi sitten...=)
Kävin hakemas eilen luontaistuotekaupasta sellasen "puhdistuskuurin", mutta pitääpä kuuria hakiessa kysyä, että voiko sen aloittaa antibiootin kanssa samaan aikaan, vaiko pitääkö jättää sisäinen puhdistuminen ensi viikolle...=)
T: Sofi yk10, tädistä vasta eroon päässeenä...
Heti heräs mielenkiinto, että mikäs juttu tämä on? Sisäinen puhdistuminen kuulostaa hienolta. Saiskohan siitä sellaista versiota joka toimis psyykkisestikin? :)
Mulla on nimittäin tällainen itkuvaihe menossa asian suhteen, josyritän vähänkin syvällisemmin jutella tai kirjoitella jonkun kanssa tästä yrittämisestä, niin alan heti vollata. Myöskään uutisjutut tai telkkariohjelmat aiheeseen mitenkään liittyen saa mut kyynelehtimään, tosi hilpeetä.
t: limaton mutta kyynelehtivä Jennuli-81
yk6 kp 15/30
Tää puhdistuskuurihan on täläistä luontaistuote"hömppää"...;)
Eli on sellasta litkua, joka laitetaan litraan vettä ja lipitetään päivän mittaan 20 päivän ajan... Litkussa on erilaisia yrttejä, vihreää teetä yms muita luontaistuotteita, joiden pitäisi aineenvaihduntaa kiihdyttämällä puhdistaa kehoa sisältä päin...=)
Tässä suoraan tuote-esitteestä..
Uupuneisuus, heikentynyt vastustuskyky, hauraat hiukset, eloton iho, huono ruuansulatus, päänsärky... Nämä ovat kaikki merkkejä siitä että kehosi on ylikuormittunut kuona-aineista. Tämä yrttivalmiste sekä estää kuona-aineiden kertymistä, että parantaa niitä poistavien elimien toimintaa...
Mä en oo ennen kokeillu, mutta monet on puhunut tän puolesta joten aattelin kokeilla....=) Tosin aloitankin vasta ensi viikolla, kun olivat apteekista sitä mieltä, että kun luontaistuotteiden ja lääkkeiden yhteisvaikutusta on niin vähän tutkittu, että ei haittaa tee jos siirtää tuota puhdistuskuuria...
Terv. Sofi
Eipä näy enää näköjään kuva, jonka edelliseen tekstiini laitoin. Silloin kyllä tarkistin että kyllä näkyi. Jotain vikaa tässä systeemissä siis.. tai sitten se, että poistin jo kuvan koneeltani.
Vieläkö te pidempään yrittäneet jaksatte joka kierrossa toivoa raskautuvanne? Itse jaksoin ehkä 3 kiertoa toivoa ja silloin vielä harmitti kun täti kylään tuli. Nyt sitä jotenkin ei edes ajattele että voisi olla raskaana. Tietenkin lasta toivotaan entiseen malliin ja täällä jaksan pyöriä ja kuumeilla, mutta tavallaan odotan aina tätiä enkä plussaa. En ole mitenkään pessimisti yleensä enkä nytkään. Tädin tulo ei vaan niin enää hetkauta. Ehkä sekin vaikuttaa kun tuli tuonne lapsettomuusklinikallekin jo mentyä ja selvittelyt menossa, että jaksaa odottaa rauhassa mitä tuleman pitää.
ON: oviskivut jatkuu.. nyt jo 10pv... taitaa olla ennätys. :D Huomenna keltarauhas-verikokeelle ja seuraavana tiistaina uusiksi. Soittoaika niistä sitten joskus.
Moona yk7, kp18/25-27, 4.dpo
Kyllä nyt on taas joku alakulo viikko :( ainakin mielialan puolesta.
Hienoa on että todella moni ystävä on raskaana. Moni on tässä lähiaikoina paljastanut saavansa vauvan.. Hienoa! Vaikka sitä on kavereiden puolesta hirmuisen onnellinen, niin sitten kun menee kotiin ja on aikaa miettiä tätä valtavaa onnea mikä näitä kavereita on kohdannut, niin mieleen vaan hiipii, että milloin minä pääsen tuon uutisen kertomaan.. Ja synkinpinä hetkinä tulee mieleen, että tuleeko sitä hetkeä koskaan :( Harmittaa.., ja sittenkun niin moni vielä sanoo, että "heti tärppäs" tai "no meni siinä pari kuukautta ja vähän olin jo epätoivoinen, yms". Tai pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa ehkäisy on pettänyt... Ja sitten alkaa se että "no millos te". ja "eikös teidänkin ois aika", ja "teette nyt kaverin meidän vaaville", yms... No... jospa joskus...
No, positiivista tässä on se, että ensimmäistä kertaa tunsin oviksen viime lauantaina. Seuraavana aamuna lämmöt oli noussu, että se se varmaankin oli. Mutta miksipäs se tässä kierrossa tärppäis kun ei muulloinkaan. Ei oo kovin korkeita odotuksia.. Hommat kyllä on hoidettu ajallaan. Pidetäänpä taas peukkuja pystyssä vaihteeks.. Kuun lopussa tuo taitaa selvitä. Eipä paljo plussia tullu viime kuussa. Että jos se nyt sit lähtis käsistä toi marrasvauvvojen määrä :)
Hirmuisesti tsemppiä kaikille!
T:murheen murtama
Yk 7 vissii ja kp 23/n.32
Tulin esi-ilmoittautumaan. Ihanan epäsäännöllisen säännöllisesti se täti sieltä taas antaa ennakkomerkkejä itsestään, ja vahva veikkaus on, että huomenna liityn sitten tänne :( Mutta toisaalta eipä ollut yllätys, joten myös :) koska tuolla lokakuisissa alkoi mennä jo hiljaiseksi... Ei tartte sit ainakaa ittekseen puhella.
Marraskuisíssa onnistuu, olkoon se iskulauseemme!!!
Tuun sitten huomenna takas ja luen tän ketjun läpi tarkemmin.
Ninni kp29
Onneksi sentään tuntee oman kroppansa vielä. Silti harmittaa ja ärsyttää, vaikka eilen olin ihan ok. Eihän tästä tuu mitään. Taidan taustailla vähän aikaa, kun ovikseenkin on sitten vielä hurjasti aikaa. Onnea teille muille oviksen pongailuun!
Ninni yk7 kp1
Tunsin hetki sitten jomotusta alamahalla kohdun kohdalla ja kyllä vauvakuumeisen mieli kuvittelee vaikka mitä. Rintoja jomottaa välillä. Mutta, näitä oireita on ollut niin monesti ennenkin ja silti täti kurvannut paikalle. Oikein, kun miettii, niin ei ole ollenkaan varmaa, että mulla edes on/on ollut ovista, koska mitään limaista vuotoa en ole erityisemmin havainnut. Kiertojen pituudet heittelee, joten täytyy kuitenkin vielä nyt viikonloppuna varmistella, kunhan mies kotiutuu työreissusta :)
Tällä hetkellä yrittämistauon jälkeen jaksaa olla innostunut, mutta kyllä välillä on ollut aika lannistunutkin.
Bamboe kp 20/29-37
Jos minäkin saisin aikaiseksi esittäytyä. Useamma kk-ketjun reunamilla roikkunut ja aina tipahdellut seuraavaan. No, eiköhän tämä taas tästä...;)
Eli ämmeli pk-seudulta, 29 v ja 30 kolkuttaa ihan ovella. Iik! Esikkopoika 10/07 ja imetys pitkitti menkkojen alkamista iiiihan sikana, vaikka vähän toivoin että ihme olisi tapahtunut! :) Nyt siis vasta toiset tätsyt takana ja kiertopäivät ihan pyllyllään. Kaiketi jotain 35-37 sanoo laskurit. Noista oviksenbongauksista en kovin ymmärrä mutta menin kuitenkin tilailemaan mammaksin tikkuja. Ovat vaan aika ankea tuomion täällä monelta saaneet, mutta ou well, kokeillaan josko jotain viivatynkää ilmaantuis. Eli mahdollista Oili-naikkosta odotellaan sopivasti vkl:n tienoille. Toivottavasti llmaantuisi!!
Nau: miten tuo punkku edesauttaa kiinnittymistä ja milloin pitäisi siemailla? Ihan varmaan lasillinen riittääpi..? Vai koko pulloko pitää kiskoa? =D
Feikkioireita olen mestarillinen kehittämään ja muutaman negan testannut kun AIVAN VARMA olen ollut raskaudestani. Pudotus on kova, tiedän!
Toivotaanhan nyt paljon plussia ja marrasvauvoja sitten pimeän talven keskelle piristämään! =)
Sunshine kp 12/36 tai jotain..