Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jo Marraskuisia?

03.02.2009 |

Täällä olisi yksi marraskuinen. La on 2.11.´09

Olen pääkaupunkiseudulta ja kaksi poikaa minulla on jo.

Viime kierrossa oli keltarauahskysta puhejnnut. Ja endoepäily oli viime vuonna ja prolaktiiniarvot on vähän koholla. Joten onnistuukohan ollenkaan..? Nyt 1,5 vuotta yritetty tätä kolmosta.

Ilmoittautukaahan marraskuiset! :)

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

La ois 11.11.

Esikoinen 2v 4kk. Kakkosta yritetty reilu puoli vuotta. Takana 2 km:a ja ehkä kolmaskin. Hcg oli pitkään koholla ja kystakin oli. Nyt on taas lupa yrittää.

Greippimehua on jo tullut naukkailtua ja mukana myös raskausvitamiinit, omega3 ja vehnänalkioöljy. Saapi nähdä miten käy.

nau kp 1/30-32

Vierailija
2/122 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuisissa ehdin olla kokonaisen päivän kun täti viime yönä tuli vierailulle ja hyvin toivottu vieras olikin :) jos nyt tärppäisi la olisi 12.11 ja mulle tuo sopisi oikein mainiosti :) marraskuu on hyvä kuukausi saada vauva :)

Eli nyt optimistina laitan, että kp on 1/35 ja elättelen toiveita pienestä nyytistä :)

Mitään poppakonsteja en aio käyttää vaan tjottaillaan miehen kanssa, omega3 syön nyt ihan koko ajan enkä oo ollut ees tietoinen, että se liittyisi raskautumiseen mitenkään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna löytyi ovisplussa tikuilla. Mtuta onkohan liian myöhäistä kun tuota limaa (sori) ei ole nää paljon. Lh-hornmooin alkoi varmaan nousta jo eilen illalla, sen verran ainakin jomotti alavatsaa. No, täytyy yrittää kuitenkin. Puuhailua nyt kp 10, 12 ja luultavasti myös tänään. Se vähän harmittaa kun ollaan oltu miehen kanssa molemmat kipeitä. Joten siittiöiden laatu lienee huonontunut. Katsotaan nyt.

Mitäs muille kuuluu?

Tsemppiä uuteen viikkoon! :)

Kp 14/28-30, yk 17

Vierailija
4/122 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin tänne tulla kertomaan kuulumisia lapsettomuuspoliklinikalta. Siellä käytiin tänään. Oikein mukavaa henkilökuntaa ja palvelua siellä... mutta siitähän sinne maksetaan. Endometrioosia ei ultrassa näkynyt. Hyvä niin, mitään isompaa pesäkettä munasarjoissa ei siis ainakaan ole. Mutta kohdun takaosa on niin kipeä ja oireet muutenkin niin, että lääkäri sitä mieltä että endoa on, vaikka sitä ei näy. Mies sai siemennestenäytteen annettua, vastaus tulee joskus parin viikon päästä postissa.

Tiputteluvuotoni takia minun pitäisi käydä verikokeilla sopivissa kierron vaiheissa... katsotaan keltarauhashormonipitoisuutta ja prolaktiinia. Lääkäri tuntui olevan tiputtelusta enemmän huolissaan kuin itse olen osannut olla. Seuraavalla käynnillä tehdään tarvittaessa vielä aukiolotutkimus ensi kierrossa. Ja muutenkin edetään pikku hiljaa, kun yritystä takana vasta 6 kiertoa. Ja jos ei selvää syytä löydy, niin jatketaan yritystä varmaan rauhassa. Siinä mielessä lääkäri mukava, kun ei heti hoitoja tuputtamassa. Kun halutaan lähinnä tutkimukset vain ainakin alkuun eikä välttämättä muuta.

Vasemman puoleiset ovulaatiot on minulla olleet kipeitä. Ja ultrassa näkyi että tässä kierrossakin olisi munasolu kypsymässä taas vasemmalla... (vaikka vuorossa olisi ollut oikea.... mutta eihän ne mene aina ihan vuorotellen) tai oikeastaan munasoluja oli vielä kaksi kilpailevaa, toinen niistä sitten kypsyy parin päivän päästä. Pelottaa vaan etukäteen jo ne kivut... onneksi on lomaa tämä viikko. Ovis pitäisi olla to-pe paikkeilla.

Eikö meitä ole marraskuisissa vielä enempää?

Moona yk7, kp8/25-27

Vierailija
5/122 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa edelleen hiljaista täällä marraskuun pinossa.

Itselläni oviksen metsästys käynnissä. Pientä nipistelyä on jo kolmatta päivää, mutta testiin ei tule minkäänlaista viivaa... siis sen yhden kontrolliviivan lisäksi. Huomenna viimeistään pitäisi tulla. Maanantain ultrassa kuitenkin näkyi kaksikin kypsyvää munasolua, että luulisi jomman kumman sieltä irtoavan.

Moona yk7, kp11/25-27

Vierailija
6/122 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois kans yks jolle sopis marraskuinen vauva,vaikka kesälle todelliset toiveet sijottuvat.Mutta nyt on menossa yk 1!pillerit siis jäi.Tosin useemman kierron vissiin vaatii ennen kun pillereitten jäljiltä hormoonit taas pelaa täysillä.Nyt kuitenkin eletään tässä ja nyt ja ens viikolla vois sit alkaa vauvan tekoon.Kierrossa mennään about 10/30.

Niin ja merkityksellinen seksi=vauvateko hommat se vasta on jotain,heh,tiedättekö mitä tarkoitan?Meikäläinen,aina iltaisin TOSI väsynyt ihminenki jaksaa innostua siitä,joka kerta kun on päämäärä.Paljon hiljasempaa on peiton alla ilman projektia.Uni vie voiton minulla.Monesti löydän itseni lasten(2.v ja 4v.)huoneesta nukkumasta, vaikka pilke silmäkulmassa olen lähtenyt ipanoita nukuttamaan,ja miehelle luvannut vielä tulla kahdenkeskeiselle hetkelle.

Pitäis varmaan alottaa itekin jo berocca kuuri tms.Pirteyttä päivään!vai mitä ne mainostaa...Nyt kahvia keittämään.Kofeiini piristää myös.

Vierailija
7/122 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama la. Kertoile kun plussa toivottavasti ilmestyy :) .

Täällä ainakin vielä neg.

Vierailija
8/122 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantai 13.päivä ja täti porhaltaa kylään.. yk10 alkakoon, tosin voin olla jo laskuissa sekasin ton suhteen...

Nau: Sulla on kanssa todettu kysta?! Mulla todettiin vasemmassa munasarjassa kanssa viime kierrossa. Jos saa kysellä niin, häviskö sulla kysta itsellään, kontrolloitiinko sitä jotenkin ja oliko se iso kokoinen?

Itse odottelen jatkotutkimuksiin tuosta kystasta kun se oli juuri sen 3senttiä, se on kait joku raja, että kontrolloidaan...

Kumma juttu, ajoitettiin tämä vauvan yritys niin, että olis saanu alkuvuoden nyytin syliin... Nyt kuumeillaan jo marraskuulle ja mulle olis yks hailee, onko se nyt loppuvuoden vai alkuvuoden nyytti.. Kunhan nyt ylipäätään olis jo nyytti...

Sofi kp 1:llä, eli mieli matalalla...=(

Vierailija
9/122 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa että porukkaa putoaa lokakuisista tänne seuraavaan pinoon. Mutta tervetuloa kuitenkin!

ON: Tänään vihdoin ovis bongattu. Syyllistyin itsekin tällä kertaa siihen, että olen testannut kahdesti päivässä eilen ja tänään. Ihan siitä syystä tosin, että pitäisi tässä kierrossa käydä keltarauhas-verikokeilla tiettyinä kierron päivinä (=viikko ovis-plussasta ja toinen 4pv edellisen jälkeen). Joten nyt vain pupuilemaan.

Moona yk7, kp12/25-27

Vierailija
10/122 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kivaa kun täällä on paljon tuttujakin! vaikka tietty ois kivampi kun oltais höpisemässä tuolla odotuspuolella!

Manteli kp 2/27-34

Vierailija
11/122 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mahdollinen laskettu aika olisi 12.11. Ovis pitäs olla seuraavien 5 päivän aikana tai jotain. Me yritetään toista lasta. Poika on 9/07. kakkosta ollaan yritetty marraskuusta lähtien. Tai silloin lopetin pillerit. Paljoa yritystä oikeeseen aikaan ei ole ollut, koska mies on reissuhommissa. Nyt onneks mä olen sairaslomalla ja mies myös kotona. Jospa nyt tärppäis.

Ennen esikoista mulla oli yks keskenmeno ja sen jälkeen meni vuosi ennenkuin tulin uudestaan raskaaks. Joten en nytkään odota ihmeitä.

Niin ja olen Keski-Pohjanmaalta ja 28-v.

Vierailija
12/122 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Joo, kysta todettiin, kun kävin yksityisellä oudon toispuoleisen kivun takia. tarkkaa kokoa en tiedä, mutta sanoi isoksi. Mulla oli siitä parin viikon päästä aika polille ultrattavaks hcg:n hitaan nousun takia, niin siellä ei kystaa enään näkynyt. Hcg:n oli alkanut laskemaan. Se ei selvinnyt nostiko sitä kysta vai joku km:sta jäänyt istiukan pala.

Nyt ei toivottavasti enää moisia ikävyyksiä tule. Pari ovistestiä oon tehnyt ja niissä haamut. Täytyy jatkaa testailua, josko vahvistuis. Pupuiluilua on ollut jtp. Greippimehun juonnit loppu lyhyeen, kun iski mahatauti, mutta onneks se ei kestänyt kauaa. Nyt ois kyllä plussalle niin suuri tilaus. 12.3. ois ollut toisen lapsemme la, jos ei ois mennyt kesken, kumpa ois silloin raskaana...

nau kp12/30-32

Vierailija
13/122 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottu la ois siis 10.11.2009

Kolmatta lasta kuumeillaan. Ensimmäistä yhteistä. Miehellä myös lapsia edellisestää liitosta. Ensimmäinen kierto vasta menossa kierukan poiston jälkeen, mutta hyvin malttamattomia ollaan, ts. minä olen :D.

uma81

Minä myös Keski-pohjanmaalta :)

Anilja

yk 1, kp 13/26?

Vierailija
14/122 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä lasta kuumeillaan, kovasti olisi tervetullut lisä perheeseemme. Meillä lapset 8/01, 5/03 ja 1/09 syntyneet. Imetys toiminut nyt n. vuoden ehkäisynä, ja hyvin onkin toiminut (vasta 3. kuukautiset meneillään).

Tällä hetkellä kp5/28, eli la olisi laskurin mukaan 18.11.09. Vielä ei ole "täysillä" yritetty, mutta nyt huomaan itsestäni että alan jo kovasti toivoa raskautumista :) En ehkä kuitenkaan ihan vielä jaksa aloittaa oviksen tikuttelua tai muutakaan tarkkailua...

Palasin töihin n. kuukausi sitten, vaikka hyvin päivät olisivat kotonakin kuluneet, mutta mies painosti lähtemään töihin :(

Mitenkäs te muut? Oletteko työelämässä vai valinneet kotiäidin tärkeän ja antoisan roolin? Jos tulisin pian raskaaksi, niin olen päättänyt hoitaa näitä nuorimpia kotona 3v. asti, jos suinkín mahdollista!

Toivon koko sydämestäni teille kaikille mahdottomasti plussa-onnea!!!

kevättuuli81

yk?, kp5/28

:D :D :D

Vierailija
15/122 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipuin tuolta lokakuisista nyt tähän pinoon. Yk 7 nyt alkanut, vauvakuume ihan hirmuinen. Mulla on kolme lasta aiemmasta liitostani, nykyisellä puolisollani lapsia ei ole, joten yhteistä kullanmurua toivottaisi kovasti saapuvaksi. Olen 32 vuotias, puolisoni 38 ja keskisessä Suomessa asustellaan.Täti tuli viimeksi vähän viiveellä ja ehdin jo herätellä toiveita, mutta korkealta pudottiin ja kovaa. No, nyt taas uusi kierto aluillaan.

Täällähän on tuttuja lokakuisista, piinailut alkakoon :) !

Peppipihlaja kp4/27-33, yk7

Vierailija
16/122 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös marraskuulainen la ois 9.11. ja ovari näyttäisi sattuva nyt lähipäiville.

Ei varsinaista yritystä vielä saatettiin asia vasta päätökseen että pikkukolmonen tullakseen jos tulee.Vauvakuume on ollu kyllä valtaisa tytön ollessa 4 kk oli kuumetta podettu puolisen vuotta. Tsemppiä muillekin yrittäjille :)

Vierailija
17/122 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan ja samoin lokakuulta tutut!

Vähän taustoja itsestäni: ikää 29v ja miehellä 33v. Ensimmäistä kuumeillaan ja Länsi-Suomesta ollaan. Raskautumista haittaa ainakin endo ja tutkimusten alla on jo löytyykö muuta vikaa, vaikka yritystä vasta puoli vuotta. Endo epäily, tiputteluvuoto ennen menkkoja, lyhyehkö luteaalivaihe ym. ajoi ykstyisklinikalle.

ON: oviskivut jatkuu jo kuudetta päivää, huippua ei kai ole vielä saavutettu. Kivut siis vielä lisääntyy, joten epäilen että ovis tapahtuisi vasta tänään. Testit näytti ovisplussaa pe ja la, oikeastaan vasta launantaina vahvemmin.

Moona yk7, kp15/25-27, 0-1.dpo

Vierailija
18/122 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vilkaisemassa mahdollista tulevan vauvan syntymäpäivää ja 10.11 olis se.Sopis mulle..Mutta ovistakaan ei vissiin vielä ole tässä kierrossa ollut joten,sitä odotellessa ja haavelu jatkuu.Huvittavinta tässä on se kun kävin näpyttämässä la-kalenteriin oman kiertoni,sain vastaukseksi olevani toisella viikolla raskaana.Sen lukeminen tuntui erikoiselta,oikeen säpsähdin.Olisinkin jo raskaana..Itse en oo noita ovis testejä ikinä tehny mut ois ehkä kiva kokeilla.Nyt kuitenkin luotetaan tuuriin ja testailut alkaa sit jollei kesävauvaa 2010 ala kuulumaan.

äitimaalta 14/28-30? yk 1

Vierailija
19/122 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä-hei vanhat tutut ja uudet tuttavuudet!

Lokakuisista jo pari viikkoa sitten putosin, mutta otti aikansa ns. orientoitua asiaan uudelleen... Sori vaan ninni ja muut, en ole jaksanut oikein käydä edes ilmoittautumassa.

Ja huh, olipa paljon asiaa mahtunut viime kuun pinoon kun sitä lueskelin ja näköjään myös porukka aika lailla vaihtunut. Ja ihan mahtavaa tuon tiisuksen plussaus, niitä ei montaa siihen pinoon mahtunut!

Meillä otetaan kierto kierrolta enemmän luomudouppeja käyttöön, kahvinhan olen melkein kokonaan jättänyt ja colat, foolihappoa ja greippimehua (yök) naatiskellut ja nyt sain yhden refleksologin numeron joka työskentelee samassa kaupungissa, eli ajanvaraus edessä sinne. Mieskin on alkanut olla hommassa eri lailla mukana, lautaselle on isketty tomaatteja, vesimelonia ja mustikoita :) Lisäksi varaan ajan ihan yksityiselle gynelle, kun mulle selvisi että kunnallisen perheneuvolan lääkärit on ihan yleislääkäreitä! En tiennyt tätä aiemmin, jotenkin automaattisesti oletin että kun sen lääkäriajan saa meillä joka toinen vuosi, niin silloin on tietysti asiantuntija paikalla, vaan ei...

No, joka tapauksessa näillä mennään ja katsotaan mihin se riittää. Viime kierrollahan olin jo aika pessimisti ei pety-linjalla ja tuntuu että se ajatus on juurtunut (tässä asiassa) nyt aika syvälle. Mutta mieltähän saa muuttaa, vai mitä ;)

Jennuli -81 yk 6 ja kp 12/30 (ovikseen viikko)

Vierailija
20/122 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli lähes tasavahvat o-viivat. Ja pupuiltuakin tuli, onneks oli tyttö nukahtanut sopivasti hieman myöhässä päiväunille. Pitäisköhän se hommata punaviiniä kiinnittymisavuksi. Täytyy vielä huomenna testata vahvistuuko vielä, mutta taitaa tulla 28 päivän kierto niin kuin ennen km:ja. Siis toivottavasti silloin pääsee testaan plussan... Yritän pitää toiveikkuutta yllä.

Niin ja kotiäiti olen. Esikoinen on kohta 2.5-v ja oisin halunnut toisen lapsen ennen töihin menoa, joita ei kylläkään edes ole tiedossa.

nau kp13/30-32