Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulunvietto yksin

Vierailija
17.12.2024 |

Kaikille joulunaika ei tarkoita ruuasta notkuvia pöytiä ja perheen kokoontumisia hyvällä hengellä. Aikuisena lapsettomana vietän joulun pyhät usein yksin. Lähipiiri viettää aikaa omien perheiden kanssa. Vanhemmat jo edesmenneitä. Mitä tekisi jouluna? 

Kommentit (314)

Vierailija
1/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ainakin tämän jouluaaton vietän äitini kanssa. Omaa perhettä en ole onnistunut saamaan. Isä kuoli jo vuosia sitten, veli muutti ulkomaille, eikä tule takaisin.

Käytännössä aaton jälkeen, vietän yksin juhlani ja arkeni, enkä enää usko parempaan.

Vierailija
2/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laita itsellesi jouluruokia? Kukas kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse? Koristelen aina upean joulu, leivon, laitan ruokia, katan kauniisti, syön, katson parhaat jouluelokuvat DVD/-telkkari, käyn joulukonsertissa mahdollisimman lähellä joulua, kuuntelen joulauluja, saan joululahjoja, käyn joulusaunassa, teen joulujalkakylvyn, tuoksuttelen vastalla, kynttilöin, soihtuloin jne.

Ei yksinään olo estä nauttimasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee juuri sitä mitä haluat ja mistä nautit

Vierailija
4/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ap joulupukki käymään!

Vierailija
5/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinkkuna ollessani olin joulut joko töissä tai etelässä.

Vierailija
6/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä myöhäistä tätä vuotta ajatellen,  mutta varmaan johonkin järjestöön pääsee auttamaan esim. vähävaraisten joulujuhlan järjestelyissä.

Vierailija
7/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa? Aivan parasta kun saa olla rauhassa ja tehdä mitä itseä huvittaa.

Vierailija
8/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisin olla yksin. Lukisin, ulkoilisin, katsoisin TV:tä, kävisin salilla, kirkossa ym. Nyt miesystävän poika tulee tyttöystävänsä  kanssa. En jaksaisi miesystävän juttuja ja vieraita...

Vierailija
9/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta tehty liian suuri numero. Olen sinkku, ei perhettä. Vietän joulun kuin normaalin viikonlopun. Säästän rahaa, vaivaa ja stressiä. Kristuskaan ei syntynyt jouluna, vaan joskus syksyllä. Joulu on pelkkä kulutusjuhla, kauppiaiden markkinahuumaa. 

Vierailija
10/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tulossa ensimmäinen joulu yksin. Ihanaa, kun ei tarvitse lähteä minnekään, ostaa lahjoja eikä tuliaisia, mennä muiden ehdoilla, vaan syödä hyvin ja katsoa elokuvia ja juoda glögiä kaikessa rauhassa! Hyvää Joulua!

Vierailija
11/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin viettää joulua yksin. 

Vierailija
12/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa? Aivan parasta kun saa olla rauhassa ja tehdä mitä itseä huvittaa.

Minusta veriletut on aivan paras ruoka ja voisin syödä niitä aina. Ihmettelen ettei kaikki muut koe asiaa samoin.

Vierailija
13/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan halua että kukaan on katsomassa kun juon joulunpyhät kaljaa ja syön pakastepitsoja uuteenvuoteen asti.

Vierailija
14/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisin olla yksin. Lukisin, ulkoilisin, katsoisin TV:tä, kävisin salilla, kirkossa ym. Nyt miesystävän poika tulee tyttöystävänsä  kanssa. En jaksaisi miesystävän juttuja ja vieraita...

Hui, oletko pakotettu olemaan hänen kanssaan?

Vierailija
15/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo useamman vuoden yksin. Saa tehdä mitä haluaa. Voi laittaa joulua tai olla laittamatta. Ja aattoiltana ulkona on ihanan rauhallista. Joulupukit vain liikkuu.

Vierailija
16/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt jo toistakymmentä joulua yksin. Minulla on tapana ostaa itselleni "lahjaksi" pari hyvää lukuromaania. Siinä se aika sujuu, kun niitä lueskelee ja välillä selailee nettiä nähdäkseen, mitä maailmassa tapahtuu. Koska liikun tällä hetkellä huonosti, jää ulkoilu väliin. Jos olisin kunnossa, niin kävelylenkki päivässä kuuluisi ohjelmaan. Ehkä myös hautausmaalla käynti riippuen siitä, olenko kotona vai kakkosasunnollani.

Vierailija
17/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sukujoulut ovat olleet kamalia, mutta viime joulu oli vittuilun multihuipentuma, joten aion viettää tämän joulun yksin. Meni kokonaista 50 vuotta kerätä rohkeutta sanoa tämä ääneen.

Vierailija
18/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onks' pakko syyä kinkkuu jos ei taho ? Mie en aineskaa taho..."

Vierailija
19/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ja lapsena oli ne vuodesta toiseen identtiset perhejoulut milloin kumppanin sukulaisilla, milloin omilla. Jouluna ollaan rauhassa eikä lennetä aamusta iltaan toivottelemassa viidessä paikassa sukulaisille hyvää joulua, ja kaikille ei tarvitse edes soittaa tai laittaa txt.

Aattona tulee telkkarista katsottavaa ihan jokaiselle, kattauksessa ei tarvitse huomioida serkun ja sen miehen vegaanivammaa, saunaan mahtuu pitkäkseen ylälauteelle kun ei ole muita löylyttelijöitä. Puurolenkki omassa rauhassa. Että aikansa kutakin.

Vierailija
20/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaat joulut viettänyt yksin. Sohvalla leffoja katsellen, viiniä, kirjoja.