Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti; mitä ajattelet äidistä jolla kärryissä levykaupalla tuttelia tai nannia?

Vierailija
27.01.2009 |

Niin, tietenkin sitä että vauvalle siinä menee ruokaa ja hyvä niin. Mutta entä muuta?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin ostan paljon kerralla.. Ja minäpä annoin eilen 7 viikkoiselle velliä, kun huusi ja huusi koko päivän ja ilmeisesti nälkäänsä kun vellillä hiljeni.. Voi vauvaparkaani,kun olen huono ja laiska ja säälittävä äiti ja mitähän muuta täällä on jo sanottu.. =) Hyvää huomenta kaikille väärällä jalalla heränneille..

Vierailija
62/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa tuli vaikka kuinka (olin sitä luovuttanutkin) mutta imetys oli pakko lopettaa reumalääkityksen vuoksi. On muuten tuhottomasti työläämpää tuo pulloruokinta, että en yhtään ymmärrä noita laiskuuspuheita. Imettäminen on niin monin verroin helpompaa ja vaivattomampaa. Varsinkin öisin otti voimille nousta pulloja lämmittelemään kun aiemmin sai syötöt hoitaa puoliunessa makuullaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäminenhän on laiskalle äidille kaikista helpointa:) Itsellä kolme lasta ja kaikki pitkään imetetty. En olisi yöllä jaksanut sitä pullorumbaa. Tissi vaan suuhun vauvalle ja takas untenmaille. Aina en edes herännyt, kun vaavi nappasi itse rinnan suuhun:)

Vierailija
64/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi "pullorumbaa" läpi käynyt. imettäjät ne vasta laiskoja ovatkin kun eivät jaksa pulloja pestä. löhöävät vain sohvalla imettämässä...

Vierailija
65/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sillä väliä jos joku antaa tuttelia.

Meillä on 5 lasta ja kolmea olen imettänyt n vuoden ikään asti. Yksi sai allergioiden takia pulloa 4kk:sta eteenpäin.

Tämä viides on siirtymässä myös pulloruokintaan erinäisten syiden takia.

Haluaisin kyllä imettää mutta en pysty.

Kyllä se maidon hinta kirpasee itseä, mutta en muuten ajattele miksi joku muukin ostaa tuttelia.

Se on oikeesti ihan sairaan kallista.

Vierailija
66/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseinen näky herättisi minussa paljonkin ajatuksia, niin ymmärtäisin kyllä etsiä itselleni uuden harrastuksen, tavata enemmän ystäviä ja vähentää äippäpalstoilla roikkumista, sillä huolestuisin kyllä oman psyykeni tilasta.

Mutta joskus joku lähipiirin tuttu äiti, joka joutuu syöttämään vauvansa korvikkeella on kyllä saanut paljon sympatiaani osakseen, koska pulloruokinta on todella työlästä, kurjaa varsinkin öisin ja kallista ja tavallisesti taustalla on jotain syitä äidin ja/tai lapsen terveydessä, jotka on johtaneet pulloruokintaan.

Vierailija
67/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tosin hätkähdin -silloin jo 3 lapsen äitinä- sosehyllyllä kun iso likka joka itse työnteli pikkukärryjä tuli siihen äitinsä kanssa ja alkoi näyttämään sormella kuinka monta mitäkin purkkia haluaa ja äiti lappas ne kaikki tytön osoittamat kärryyn! Eipä siinäkään olis mitään erikoista jos lapsi esim niin allerginen että sen takia tarvii puhtaita soseita, mutta oli vaan se tytön näyttämä valikoima niin monenlaista sorttia että ei ainakaan pahasta allergiasta voi olla kyse.

Vierailija
68/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jokaisen henkilökohtainen asia imettääkö vai antaako pullosta. Itse olen joutunut antamaan ekanviikkon vauvalleni sekä pullosta että rinnasta. Täytyy vain todeta, että kyllä se on paljon helpompaa antaa vauvalle se tissi suuhun kuin läträtä niiden pullojen kanssa.

Soseita ja korvikkeita ostaa kuka tykkää, niin ostaa välillä meidän 15 veekin välipalaksi kouluun. Kalliitahan nuo on mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa. Joskus säälittää, kun voi hyvin päätellä, että vanhemmat ovat vähävarasia ja ostelevat kärryt täyteen purkeja ja tetroja. Tuolloin tietysti olisi huomattavasti edullisempaa tehdä soseet itse, eli oma valinta.

Vierailija
69/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti; mitä ajattelet äidistä jolla kärryissä levykaupalla tuttelia tai nannia? Niin, tietenkin sitä että vauvalle siinä menee ruokaa ja hyvä niin. Mutta entä muuta?

Vierailija
70/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos huomaisin kuitenkin nuo tuttelit ym, niin ajattelisin tuolla on vauva..voi kun saisin minkäin vielä yhden:)

Vierailija
71/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsis PAAAALJON helpommalla. ruoka aina valmiina sopivan lämpöisenä tississä. no sitten mietin että hän kuuluu siihen 1% naisista jotka ei rakenteellisesta viasta johtuen pysty imettämään.

Vierailija
72/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse pääsin helpolla kun pystyin imettämään.

Vierailija
73/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvalla hirveitä rintaraivareita eikä illalla rauhoittunut yhtään. Kun siirryin pulloruokintaan vauva rauhottui illalla paljon paremmin. Alkuun pumppasin omaa maitoa pulloon, mutta kolmeen kuukauteen mennessä maidon tulo loppui kokonaan, sain yleensäkin kerralla vain n. puoli desiä maitoa, kun vauva vähintään desin joi kerralla, eli korvike oli välttämätön.

Eli minä olen yksi niistä, jolla on kori täynnä korviketta. En ole ennen tämän ketjun lukemista osannut ajatellakaan että tämä herättää ihmisissä näinkin vahvoja tunteita.. Ja usein olen törmännyt siihen luuloon, että lapset jotka juovat korviketta sairastavat useammin, meillä 9kk vauva ollut tasan kerran kipeä, joten ei taida olla suoraan verrattavissa sairastaako korviketta juova vauva enemmän tai vähemmän kuin tissiä imevä..

Vierailija
74/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tapana kurkkia toisten ihmisten kärryjen sisältöä. Vastakysymys: Mitä ajattelet naisesta, jolla on kärry täynnä kuukautissiteitä? (Ihan yhtä tyhmä kysymys kuin ap:llä :-) )

Vierailija
75/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä saatan nähdä myös vaippapaketin, josta selviää, että miten pikkuinen.

Mutta tähän kysymykseen liittyen, olen joskus miettinyt, mitä minusta on aikoinaan ajateltu, kun kärryissä on ollut NAN:ia ja myös esim olutta tai siideriä. Varmaan joku on miettinyt, että "toi äiti ei viitsi imettää, koska käyttää alkoholia", vaikka todellisuudessa NAN oli sitä varten, ettei oma maito täysin riittänyt.

Vierailija
76/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kyllä minä usein mietin, että minkäköhän ikäinen vauva siellä kotona odottaa ja onko imetystä yritetty ja miksiköhän se on loppunut ja ja...

Miten h***ssa ihmisillä riittää jaksua miettiä toisten ihmisten kärryjen sisältöä ja kotioloja, erityisesti itsellenne tuntemattomien :-O Eikö teillä ole omaa elämää??!!?? Todennäköisesti ei :-((

Vierailija
77/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nykyään todella moni äiti alkaa antaa vähintäänkin lisämaitoa. Siitä on sitten "helppoa" siirtyä kokonaan korvikeruokintaan......

Itseäni lähinnä vaan harmittaa se että kaikki äidit eivät jaksa harjoitella ja opetella imettämistä. Alkuvaikeuksia on, mutta niistä selviää, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä :) Eri asia tietenkin sitten jos maitoa ei vaan tule, mutta se on kuitenkin harvinaista. Sinnikkyyttä tarvitaan imetyksessäkin!

Vierailija
78/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia johtopäätöksiä täällä tehdään.

Esimerkki meidän kolmosesta.

Aloitti syömään pullosta.

Äiti myi tuona aikana maitoa sairaalaan ja jatkoi myyntiä viellä kun kaveri oli jo tissillä.

Täysimetystä, osa pullosta mutta äidinmaitoa, ei kestänyt kuin 5kk jolloin kaveri oli 2kk tai 5kk. (3kk keskonen)

Sitten olikin pakko antaa lisä maitoa. Kaveri joi 7kk syntymästään 1.8l vuorokaudessa, joten Sempreä kului.

Vierailija
79/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esim. olen TÄYSimettänyt lapsiamme 4-6 kk, mutta tuon jälkeen on kyllä satunnaisesti tuttelia tai NANia syötetty, enemmänkin tuossa 8-12 kk iässä ennen tavalliseen maitoon siirtymistä.

Vierailija
80/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla on kotona VAUVA!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi