Rehellisesti; mitä ajattelet äidistä jolla kärryissä levykaupalla tuttelia tai nannia?
Niin, tietenkin sitä että vauvalle siinä menee ruokaa ja hyvä niin. Mutta entä muuta?
Kommentit (147)
Vaikka oma esikoinenkin oli osittaisimetetty ja mekin ostimme korviketta levyn kerrallaan. Niin se on kumma se ihmisen mieli.
t. aika monta laatikollista korviketta itsekin kotiin kantanut
Kuka sen ikästä imettäs.. Ja tavallinen maito ei sovi.
.. kyllä minä usein mietin, että minkäköhän ikäinen vauva siellä kotona odottaa ja onko imetystä yritetty ja miksiköhän se on loppunut ja ja... Siis jos joku ostaa oikeasti kärryn täyteen korviketta. Muutama purkki ei herätä mitään ajatuksia :)
Lähinnä mietin tätä kyllä siksi, että olen sitten pohdintojeni päätteeksi onnellinen kun mun ei ole koskaan tarvinnut ostaa isoja määriä korvikkeita kolmelle muksulleni. Erikoistilanteissa niitä on kyllä silloin tällöin käytetty että mikään imetysfanaatikko en ole.. Olen vaan niin pihi, että mun käy äitiä sääliksi lähinnä siksi kun joutuu käyttämään rahojaan korvikepurkkivuoriin. Muuten toisten korvikevalinnat ei mua sureta tai herätä pahennusta.
Tuskin edes huomaisin moista. Ihan sama kuin että jollain olisi 8 litraa maitoa.
Jos sillä mammalla olisi neljä joulukinkkua kärryssä kesäkuussa, voisin ajatella että oho, taitaa tykätä joulukinkusta.
Miksi pitäisi ajatella jotakin?? Jos paheksua pitäisi, niin paheksuisin henkilöä, jolla kärryissä cocista ja sipsejä + muuta roskaa. En tosin ole tullut tarkkailleeksi muiden ihmisten ostoksia, ei vois vähempää kiinnostaa.
Tuntuu että nykyään todella moni äiti alkaa antaa vähintäänkin lisämaitoa. Siitä on sitten "helppoa" siirtyä kokonaan korvikeruokintaan......
Itseäni lähinnä vaan harmittaa se että kaikki äidit eivät jaksa harjoitella ja opetella imettämistä. Alkuvaikeuksia on, mutta niistä selviää, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä :) Eri asia tietenkin sitten jos maitoa ei vaan tule, mutta se on kuitenkin harvinaista. Sinnikkyyttä tarvitaan imetyksessäkin!
että tuolle ihmiselle on noin suuri onni suotu. Ja että jos joskus olisin vielä olisin lapsen saanut, en todellakaan keskittyisi kuin kaikista olennaisimpaan, eli vauvasta nauttimiseen.
joka on halunnut lapsilleen parasta. Ei ole ollut kiire bilettämään vaan imetin kaikkia 8 lastani 2 vuotiaiksi.
ja kuinka mukavaa on, kun lapset ovat jo 5v ja 3v
että tuolle ihmiselle on noin suuri onni suotu. Ja että jos joskus olisin vielä olisin lapsen saanut, en todellakaan keskittyisi kuin kaikista olennaisimpaan, eli vauvasta nauttimiseen.
Sen helvetin kun käy läpi, niin tuollaiset asiat kuin imetys / korvike ovat suhteellisen yhdentekeviä.
Pulloruokinta on todella työlästä verrattuna imetykseen.
t. molempia tehnyt
Juu, itse kyllä imetin, eli siitä ei ole kyse.
Tästä on itselläni kokemusta. Olen imettänyt edellisiä lapsia 1v1kk-1v3kk, mutta nyt tulin raskaaksi edellisen ollessa 7kk. Neuvolan täti sitten sanoi että imetys kannattaa lopettaa lisääntyvän keskenmeno riskin vuoksi. Haikein mielin lopetin imetyksen jo samana iltana, lapsen ollessa 10kk.
Nyt sitten kannetaan NANnia kotiin, vaikka ostan aina vain levyn kerrallaan. Ehkä ensi kerralla ostankin kärryllisen ja järkytän teitä niin täydellisiä äitejä. ; )
Maitoa minulla kyllä olisi riittänyt tällekkin lapselle, mutta en helunnut ottaa keskenmenon riskiä. Ihan on poika onnellinen näinkin. Onneksi hellyyttä ja läheisyyttä voi antaa muutenkin kuin tissin kautta.
.
terveydenhoitajaan. Toi mitä hän sanoi on nimittäin täyttä paskaa.
että pieni vauva talossa. Saatan miettiä että miksiköhän ei imetä vauvaansa, mutten paheksu koska syitä on monia kuten edellä.
siinä menee äiti, jolla on kotona lapsi, joka tarvitsee ruokaa. Ja että sillä äidillä on onneksi pienet rinnat, joihin ehkä löytää rintaliivitkin helposti, kun taas itsellä on sellaiset ryntäät (joista toki maitoa tuli), jotka ei mahdu minnekään piiloon.
Me on käytetty jauhemaitoa, mun hormonivajauksen takia en voi imettää, joten kaikki lapset (4v esikko ja 1v kaksoset) ovat alun osittaisimetyksen jälkeen olleet täysiä pullolapsia. Itseäni nimittäin hirvittää se roskan määrä, mikä niistä tetroista tulee! Siksi jauheella menty, ja tosi näppärä sitä on käyttää..
Eli vastauksena ap:n kysymykseen, varmaan hengessäni ihmettelisin, että miksi ihmeessä kyseinen korvikkeen ostaja kantaa selkä vääränä tetroja eikä sitä helppoa ja ennenkaikkea kevyttä jauhepakkausta! :)
asuttiin ulkomailla mistä ei saannut korviketta kun jauhona (nykyään saa mutta kamalan kallista) lopetin imettämisen 5kk jälkeen kun palasin töihin oli lapsenhoitajan paljon helpompi antaa valmista tuttelia. Eli vein ns "takakontillisen" tuttelia kotiin suomivisiiteiltä. Mitäköhän ihmiset kaupassa ajattelivat, ei kyllä tullut mieleenkään että joku olisi ihmetellyt...
Kun omani oli vauva, sai tuttelit vielä tarjouksesta.