Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti; mitä ajattelet äidistä jolla kärryissä levykaupalla tuttelia tai nannia?

Vierailija
27.01.2009 |

Niin, tietenkin sitä että vauvalle siinä menee ruokaa ja hyvä niin. Mutta entä muuta?

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin onnellinen että olin hyvä lypsyinen lehmä ja sain ihan ilmaiseksi ruokittua lapseni vauvana.

Vierailija
42/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä itse ajattele mitään. Lataan levylliset hihnalle ja maksan kassalla. Ja shokeerataas mammoja vielä sillä, että kiinteät aloitettiin kolmikuisena. IIIKKK!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen äitinä aikanaan ajattelin sitä, millainen äiti syöttää lapselleen rintamaidon KORVIKKEITA.

Hieman ikää mittarissa ja useamman lapsen äitinä ei enää hetkauta. Satunpahan tietämään, että on monia syitä siihen, miksi perheessä on perheen pienimmän ruokavalio muuta kuin ÄMMÄÄ.

Hui hai. Ei ole siltä vauvalta pois se, että saa ruokaa. Se on pois, jollei saa...

Vierailija
44/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olin vastaavassa tilanteessa ja roudasin levykaupalla Nannia kotiin. Ja kauhistelijoille tiedoksi: en ole ikinä pitänyt ityseäni huonona äitinä sen takia ettei imettäminen onnistunut ja annan lapselleni korviketta! ;D

Vierailija
45/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään erikoista. Itsekin olen joutunut maitoa ostamaan keskosina syntyneille kaksosvauvoilleni, joille ei hyvästä yrityksestä huolimatta pelkkä rintamaito riittänyt. Liekö syynä vähäiseen maidontuloon vauvoista erossa oleminen ja suuri murhe ja huoli. Sitten kun vauvat pääsivät kotiin, oli heidän maitomäärät jo niin suuria, että rintamaitoa riitti puolet ja samanverran saivat korviketta lisäksi. Näin siitäkin huolimatta, että koko sairaalassaoloajan pumppasin äidinmaitoa joka välissä ja yritin stimuloida maidoneritystä.

Silloin jo ajattelin, kun korviketta ostin, että kyllä täällä kaupassa taas joku kyttää "laiskaa ja tyhmää äitiä, joka ei osaa edes imettää lastaan". Ja aina teitä tuomitsijoita näköjään riittää, jotka itse olette täydellisiä äitejä joka suhteen.

Vierailija
46/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta kas, noillakin on lapsi!

Vierailija
47/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleepas varmaan aika kalliiksi nuo ostokset :D

Vierailija
48/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä ole kauaakaan, kun ostoskärryssäni ajeli litroittain Tuttelia (oivoi meitä laiskoja ja huonoja äitejä :)).

Vierailija
49/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Et sitten viitsinyt ottaa asiasta selvää, vaan uskoit johonkin tietämättömään terveydenhoitajaan. Toi mitä hän sanoi on nimittäin täyttä paskaa.

"

No, kyllä mielessäni kävi jutut taapero-imettäjistä, mutta enhän tiedä millaisia riskejä he ovat olleet valmiita ottamaan. Ihmettelin hänelle etten ole moisesta riskistä kuullutkaan, mutta hän vakuutti tomerasti näin olevan. Enpä sitten osannut kokenutta ja kivaa, vanhempaa tätiä epäilläkkään.

Toisaalta ajattelin että maidon ravintoarvojen sanotaan raskauden aikana heikkenevän, joten ehkä korvike on siinä tilanteessa parempi vaihtoehto.

Vierailija
50/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tekee kerralla viikon ostokset.

Tosin tuskin edes sitä, on niin villit pojat ja villi mies, etten ehdi juuri muita ihmisiä ajattelemaan, kun pitää kaupassa juosta poikien perässä - varsinkin sen aikuisen ;-D

Vierailija
51/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään.

Vierailija
52/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tosin hätkähdin -silloin jo 3 lapsen äitinä- sosehyllyllä kun iso likka joka itse työnteli pikkukärryjä tuli siihen äitinsä kanssa ja alkoi näyttämään sormella kuinka monta mitäkin purkkia haluaa ja äiti lappas ne kaikki tytön osoittamat kärryyn! Eipä siinäkään olis mitään erikoista jos lapsi esim niin allerginen että sen takia tarvii puhtaita soseita, mutta oli vaan se tytön näyttämä valikoima niin monenlaista sorttia että ei ainakaan pahasta allergiasta voi olla kyse.

Vierailija
53/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noillakin rahoilla olisi saanut litrakaupalla kylmää olutta.

Vierailija
54/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noillakin rahoilla olisi saanut litrakaupalla kylmää kaljaa.

Vierailija
55/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä itse ajattele mitään. Lataan levylliset hihnalle ja maksan kassalla. Ja shokeerataas mammoja vielä sillä, että kiinteät aloitettiin kolmikuisena. IIIKKK!!

Jep jep. Niin meilläkin kävi. Seuraava saa odottaa pidemmälle.

Vierailija
56/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tulee mieleeni, että kotona taitaa odottaa pieni vauva.

Sitten saatan jo pohtia mielessäni salaa, että miksiköhän ei imetä. Sinänsä aivan yksi hailea kuka imettää ja kuka ei, mutta koska itsellä imetys alun vastoinkäymisten jälkeen onnistui, olen halunnut auttaa kavereita vastaavissa ongelmissa. Lähinnä mietin tietääkö äiti rintakumeista, tiheän imun kausista ja että maidon eritystä voi lisätä juomalla itse enemmän.

En kuitenkaan tuomitse äitiä. Kaikille imetys ei sitä paitsi sovi. Itse aloin inhota imettämistä lapsen ollessa n 1v4kk. Kuukauden verran taistelin inhon tunnetta vastaan, sitten laitoin lapun luukulle.

Vierailija
57/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa perheessa on vauva, ai kuinka ihana juttu.

Toinen ajatus: kalliiksi tulee.

Kolmas ajatus: Pullorumba ja desifiointi, huh mika urakka vanhemmilla.

Neljas ajatus: kiitollisuus siita, etta pystyn imettamaan ja yollakain tuikkaan vain rinnan viereissa hamuavan vauvan suuhun ja jatkan omia uniani.

Vierailija
58/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tosin hätkähdin -silloin jo 3 lapsen äitinä- sosehyllyllä kun iso likka joka itse työnteli pikkukärryjä tuli siihen äitinsä kanssa ja alkoi näyttämään sormella kuinka monta mitäkin purkkia haluaa ja äiti lappas ne kaikki tytön osoittamat kärryyn! Eipä siinäkään olis mitään erikoista jos lapsi esim niin allerginen että sen takia tarvii puhtaita soseita, mutta oli vaan se tytön näyttämä valikoima niin monenlaista sorttia että ei ainakaan pahasta allergiasta voi olla kyse.

Minapa syon niita aikuisenakin, hyva snack. Tanssia aikoinaan harrastanut siskonikin teki nain.

Vierailija
59/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin varmaan että onkohan kaksoset, mutta jos levy tai kaksi en ajattelisi mitään, paitsi ehkä tällä hetkellä olisin hitusen kateellinen kun mulla ei ole vauvaa.

Vierailija
60/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni lähinnä vaan harmittaa se että kaikki äidit eivät jaksa harjoitella ja opetella imettämistä. Alkuvaikeuksia on, mutta niistä selviää, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä :) Eri asia tietenkin sitten jos maitoa ei vaan tule, mutta se on kuitenkin harvinaista. Sinnikkyyttä tarvitaan imetyksessäkin!

Joopati joo... 5 viikkoa nälkäisen vauvan huudatusta imettämällä neuvolan ohjeistuksen mukaisesti! Kyllä se siitä, alku on hankalaa... Ja p*skat sanon mie.

Itse sain kaksi rintatulehdusta kun vauvaraasu ei oikeiasti osannut rinnasta syödä. Annapas kun sai tuttipullosta niin sai massunsa täyteen ja nukahati viisi viikkoisena ensimmäistä kertaa tyytyväisenä ja massu täynnä.

Ja mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, voi hellanlettas jos ei ihmisillä ole muuta tekemistä ruokakaupassakaan kuin vanhadata muiden ostamia korvikemaitoja :o

Mahtavat mennä persiilleen kun näkevät meidät ostoksilla... 10 levyllistä Nannia per laaki ja soseet lisäksi. Ja tosiaan, vellit alkoi 2kk 1 viikkoa vanhana kun ei maito enää kertakaikkisesti riittänyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi