Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti; mitä ajattelet äidistä jolla kärryissä levykaupalla tuttelia tai nannia?

Vierailija
27.01.2009 |

Niin, tietenkin sitä että vauvalle siinä menee ruokaa ja hyvä niin. Mutta entä muuta?

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen muun kuin ostajan kukkarossa tuo tuntuu? Ei teidän muiden! Ja halpaahan kaupan korvike on. Ostakaapa vuoden päivät allergiselle lapselle apteekista korviketta. Kelan korvaustenkin jälkeen joutuu purkista (josta tulee reilu 2 litraa maitoa) maksamaan yli 10 euroa.

Olisko aika jo lopettaa tämä keskustelu. Imettäköön ken haluaa ja antakoon korviketta ken sen on valinnut. Eikö ole pääasia että lapsi saa ruokaa ja huolenpitoa!!!!

Vierailija
2/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa allergista lasta imetin yli 2 v juuri allergioiden takia. Korviketta ei kannattanut enää 1 vuotiaalle antaa kun lääkärin mielestä ei olisi enää tottunut niiden makuun, siis apteekin maitojen. Ja diagnoosi viivästyi kiitos ammattitaidottoman neuvolan ja sen etten itse tiennyt vauvojen allergioista mitään silloin.

Toisen lapsen päiväimetykset lopetin juuri noiden allergiahommien takia kun oli noin 9kk. Siitä asti menty päivät korvikkeella ja illat 1-2x imettäen. Rintamaidon allergeeneja toinen lapsi sietää niin, että tuon verran voin imettää. Mikäli enemmän imettäisin olisi lapsi jatkuvasti ihottumalla. Ensimmäisen kanssa siis olin itsekin tietyllä ruokavaliolla ja toisen kanssa ratkaisin asian korvikkeella.

Niin, että niitä korvikkeita tosiaan voi tarvita monestakin syystä! Ei vain laiskuuden tms syyn vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei ylipainoinen, ei hygieniahysteerikko, ei kovinkaan yksinkertainen korvikkeen antaja :D

Vierailija
4/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku kehtasi vielä nauraa, kuinka oli antanut lapselleen kiinteitä 3 kuukauden iässä? Onko sinusta hauskaa, jos lapsesi saa vatsavaivoja, kun hänen suolisto ei ole tarpeeksi kehittynyt ja kaupan päälle ehkä vielä muutamia allergiaoireita? Varmaan poltat tupakkaakin, kun sinusta on hauskaa leikkiä lapsesi terveydellä. Tietämättömyys todellakin on pahin vihollinen, tässähän se taas nähdään.

Minä annoin vauvalle kolmikuukautisena soseita LÄÄKETIETEELLISESTÄ SYYSTÄ. Vauvaa on käytetty lastentautien erikoislääkärillä, joka teki päätöksen kiinteiden aloittamisesta pituuskäyrän laskun ja huonon syömisen takia. Eläissäni en ole tupakkaa polttanut, enkä polta. Kaikki lapset katsos kun eivät ole samanlaisia. Jotkut kasvavat äidinmaidolla, jotkut korvikkeilla, jotkut erikoismaidoilla, meidän lapsi ei vain kasvanut maidolla. Eikä nyt ole kyse mistään raivareista tai maidon loppumisesta, vaan kasvuhäiriöstä.

Tietämättömyys on todellakin pahin vihollinen.

t. en muista numeroa...

Vierailija
5/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim itse täysimetin 5kk,mutta reilu 8kk iässä loppui imetys kun vauva hylki yli kuukauden ja alkoi puremaan neljällä hampaallaan ja lujaa.

En silti pidä imetystäni mitenkään epäonnistuneena. Vaikka tietysti tavoite oli se 1v ainakin imettää,mutta aina ei onnistu niinkuin ajattelee.

eipä meillä ole pullojen kanssa ongelmia,en anna koko pulloa kuin aamulla ja illalla,1v loppuu kokonaan pullo-tarjoilut.

Vierailija
6/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä palstaa silloin tällöin seuranneena huomannut, että ei-imettävillä äideillä on hirvittävä tarve selitellä korvikkeen antamista. Jos ihminen on täysin sinut valintansa kanssa, hän ei selittele. Ilmeisesti joku tässä korvikkeen antamisessa kuitenkin kaivelee...

Vielä kun oppisi olemaan sinut muiden ihmisten tekemien päätösten kanssa, niin tarvitsisi kyttäillä muiden tekemisiä. Pätee erinomaisesti imetysfanaatikkoihin.

Vierailija
7/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi noita aikoja, onneksi meidän tyttö on jo taapero, koska tavallisen maidon juominen tulee halvemmaksi. ennen kunnon soseilua meni reippaasti yli litran verran nannia päivässä, ei oo halpaa puuhaa

Vierailija
8/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetteko te ollenkaan näitä juttuja, vai lauotteko vaan Mikkostyyliin mielipiteitänne? Esimerkkinä juuri tämä, että vaikka täysimettäisi kaikkien suositusten mukaan 6 kuukautta (itse olen täysimettänyt lapsiani 4 ja 6 kuukautta), moni antaa 8-12 kk ikäiselle jo korviketta ainakin silloin tällöin, vaikka vielä imettäisikin. Olemmeko mekin siis "tupakoivia, huonosti koulutettuja, lastaan laiminlyöviä jne."? Eli onko ainoa oikea tapa se, että vain ja ainoastaan rintamaitoa siihen asti kunnes lapsi siirtyy tavalliseen maitoon?

Vierailija
9/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän äidin mitta ei ole imetys, hyvä jos se onnistuu, mutta aina ei ole niin ja jokainen tekee mitä parhaaksi näkee.

Ei tee äidistä hyvää tai huonoa jos imettää. Ja mielestäni kenenkään ei tarvitse perustella valintojaan, jokainen syöttäköön lapsilleen mitä huvittaa!

Vierailija
10/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku kyylämamma tekee tuostakin tänään vielä avauksen av:lle

Vierailija
11/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän samansuuntaiset ajatukset kuin nro 17. Mietin onko äiti saanut tarpeeksi imetysohjausta vai mikähän on syynä imetyksen epäonnistumiseen. Vähän usien katson minkä näköinen nainen on jne.

Vierailija
12/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdan koko tuttelimuorin jo seuraavassa hyllyvälissä.

Vierailija
13/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Miten ihmeessä korvikkeen antaja on laiska?? Kyllä se imetys on paljon helpompaa kuin korvikkeen hakeminen kaupasta ja hipsuttaa yöllä lämmittämään sitä :)

ja onhan se imettäminen lapselle myös hygieenisempää kuin korvike. Joten en oikein tajunnut noita kaikkia perusteluja :)

Mutta itse kysymykseen, en paljon ajattele mitä muut ostavat.. Vai ajatteletko myös, jos miehellä on mäyris kainalossa, että mikä juoppo tuo on..

Jokaisella huvinsa :)

Mutta nyt menen lämmittämään vauvalle tuttelia.

Vierailija
14/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti - en muuta!

Vierailija
15/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on muutakin elämää kuin pohtia toisten kärryjen sisältöä

Vierailija
16/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka voin iskeä kahvipöytään vielä kun vauva on 4 vuotias ja imettää. Ei tarvi olla säälittävä pulloäiti

Vierailija
17/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olla eka vastaaja taas kerran ja kerran liekkeihin leimahtavassa imetyskeskustelussa. Mutta siis joo, koskapa itselläni imetys onnistui hyvin ja oli mukavaa ja helppoa sekä pidän sitä suositeltavana ruokavaihtoehtona vauvalle, vastaan tietysti, että ajattelen, että siinä menee hiukan yksinkertainen, ajattelematon ja hygieniapakkomielteen vallassa oleva äiti. Mitäs sinä ajattelet?

Vierailija
18/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä itse ajattele mitään. Lataan levylliset hihnalle ja maksan kassalla. Ja shokeerataas mammoja vielä sillä, että kiinteät aloitettiin kolmikuisena. IIIKKK!!

Vierailija
19/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että kalliiks tulee ja kiittäsin Luojaani siitä, että maitoa on riittäny jokaiselle lapselle vuoden ikään asti helposti ettei oo tarvinnu ku yksittäisiä korviketetroja kantaa kaupasta ;)

Vierailija
20/147 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oma esikoinenkin oli osittaisimetetty ja mekin ostimme korviketta levyn kerrallaan. Niin se on kumma se ihmisen mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi