Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti; mitä ajattelet äidistä jolla kärryissä levykaupalla tuttelia tai nannia?

Vierailija
27.01.2009 |

Niin, tietenkin sitä että vauvalle siinä menee ruokaa ja hyvä niin. Mutta entä muuta?

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tai sijoituslapsia...

Vierailija
82/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä olen silti huolissani siitä kuinka harvat nykyään imettää, korvikkeet on suurimmalle osalle äideistä arkipäivää. Ja selityksiä löytyy laidasta laitaan, vaikka suurimpana ongelmana on juurikin tietämättömyys. Maidontulo ei niin vain lopu, vaikka sitä mantraa kuinka hokisi! "Olisinhan minä imettänyt, mutta kun maito loppui, oli rintaraivareita ja tiheän imun kausia, maitoa ei vaan riittänyt vauvalle" Kuka ei olisi tätä tarinaa kuullut?

Jokainen tekee oman ratkaisunsa, mutta jokainen äiti ei tee oikeita ratkaisuja. Äiti ei ole aina oikeassa. Nyt on sitten sohaistu muurahaispesään. Enkä todellakaan tarkoita, että kaikkien pitäisi imettää, mutta jossain on vika kun vain muutamia prosentteja lapsista täysimetetään suositusten mukaan kuuden kuukauden ikään.

Ja joku kehtasi vielä nauraa, kuinka oli antanut lapselleen kiinteitä 3 kuukauden iässä? Onko sinusta hauskaa, jos lapsesi saa vatsavaivoja, kun hänen suolisto ei ole tarpeeksi kehittynyt ja kaupan päälle ehkä vielä muutamia allergiaoireita? Varmaan poltat tupakkaakin, kun sinusta on hauskaa leikkiä lapsesi terveydellä. Tietämättömyys todellakin on pahin vihollinen, tässähän se taas nähdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee siitä vielä johtopäätöksiä!!! Mä olen sit vissiin tosi itsekeskeinen ihminen kun katson vaan sinne omaan ostoskoriin ja mietin mitä sitä itse ostais..

Vierailija
84/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei toikaan sitte viittinyt vähän YRITTÄÄ imetystä. Niin usein kuulee juttuja siitä, kuinka imetys on lopetettu koska, "maitoa ei tullut" -ei kellään tule heti, "imetys sattui" -aluksi sattuukin, ihan kauheesti. "Ei huolinut tissiä"-ei varmaan kun tuttipullo heti tungettiin suuhun, tai mikä paras selitys(jonka olen kuullut monesti)"mun äitikään ei imettänyt/äidiltänikään ei tullut maitoa/itsekään en vauvana tykännyt maidosta enkä tykkää vieläkään" SIIS MITÄ? Ei kai oman äidin imetys liity omaan imetykseen? Mutta sitten kun vähän pidemmälle mietin, tulee mieleen myös, että ei se maidon merkki, vaan muuten rakastava hoito, ole tärkeää.

Vierailija
85/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä olen silti huolissani siitä kuinka harvat nykyään imettää, korvikkeet on suurimmalle osalle äideistä arkipäivää. Ja selityksiä löytyy laidasta laitaan, vaikka suurimpana ongelmana on juurikin tietämättömyys. Maidontulo ei niin vain lopu, vaikka sitä mantraa kuinka hokisi! "Olisinhan minä imettänyt, mutta kun maito loppui, oli rintaraivareita ja tiheän imun kausia, maitoa ei vaan riittänyt vauvalle" Kuka ei olisi tätä tarinaa kuullut?

Jokainen tekee oman ratkaisunsa, mutta jokainen äiti ei tee oikeita ratkaisuja. Äiti ei ole aina oikeassa. Nyt on sitten sohaistu muurahaispesään. Enkä todellakaan tarkoita, että kaikkien pitäisi imettää, mutta jossain on vika kun vain muutamia prosentteja lapsista täysimetetään suositusten mukaan kuuden kuukauden ikään.

Ja joku kehtasi vielä nauraa, kuinka oli antanut lapselleen kiinteitä 3 kuukauden iässä? Onko sinusta hauskaa, jos lapsesi saa vatsavaivoja, kun hänen suolisto ei ole tarpeeksi kehittynyt ja kaupan päälle ehkä vielä muutamia allergiaoireita? Varmaan poltat tupakkaakin, kun sinusta on hauskaa leikkiä lapsesi terveydellä. Tietämättömyys todellakin on pahin vihollinen, tässähän se taas nähdään.

Mielummin annoin lapselleni pulloa kun tissiä, kun imetys ei kuukausien jälkeen vaan onnistunut!! Mua surettaa kun ihmiset moittii toisia tälläisessä asiassa, ei ollut helppoa kun imetys ei toiminut, kaikki keinot yritettiin.. Eiköhän se ole jokaisen oma asia, imettääkö vai ei. Miten se voi muita niin kiinnostaa ja ihmetyttää???

Vierailija
86/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sentään että jotakin vauvallensa antaa, eikä nälässä pidä :)

Itsekin imetin, mutta ei sitä maitoa tullut pojalle tarpeeksi, joten oli korvikkeet lisänä. Joillakin ei se maito tarpeeksi nouse vaikka kuinka imettäisi :/

Seuraavan aikaan taas kokeilemaan että josko riittäisi.

Vierailija
87/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei toikaan sitte viittinyt vähän YRITTÄÄ imetystä. Niin usein kuulee juttuja siitä, kuinka imetys on lopetettu koska, "maitoa ei tullut" -ei kellään tule heti, "imetys sattui" -aluksi sattuukin, ihan kauheesti. "Ei huolinut tissiä"-ei varmaan kun tuttipullo heti tungettiin suuhun, tai mikä paras selitys(jonka olen kuullut monesti)"mun äitikään ei imettänyt/äidiltänikään ei tullut maitoa/itsekään en vauvana tykännyt maidosta enkä tykkää vieläkään" SIIS MITÄ? Ei kai oman äidin imetys liity omaan imetykseen? Mutta sitten kun vähän pidemmälle mietin, tulee mieleen myös, että ei se maidon merkki, vaan muuten rakastava hoito, ole tärkeää.

Hommaa hei elämä! Keskittäisit päiväsi äitinä olemiseen etkä toisten ihmisten asioiden pohtimiseen!! Ei kuulu sinulle kuka imettää kuka ei ja taas huomaa ettei sulla ole omaa kokemusta saati ollut ongelmia imetyksen kanssa!!!

Vierailija
88/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee minkä parhaimmaksi näkee.. Hyvän äidin mitta ei ole imetys, hyvä jos se onnistuu, mutta aina ei ole niin ja jokainen tekee mitä parhaaksi näkee.

Vierailija
89/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti halua selvittää esim. jollekin satunnaiselle vastaantulijalle oman tai vauvansa sairaushistorian. Monelle imettäminen on mahdotonta terveyssyiden vuoksi. Tällöin on helpompi jollekin yliuteliaalle kertoa maidon riittämättömyydestä tms.

Vierailija
90/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit itseesi? Minähän kirjoitin, ettei kaikkien tarvitse imettää, mutta jossain on VIKA kun vain muutama prosentti imettää suositusten mukaisesti. En hyökännyt sinun kimppuusi.

Ei minua edelleenkään yksilötasolla kiinnosta se, että imettääkö naapuri vai ei. En vahtaa muiden ostoskärryjä, mutta yleisellä tasolla olen kiinnostanut tästä(KIN) asiasta. Ilmeisesti joku muukin on, kun tästäkin asiasta tehdään tutkimuksia? Ei sitä imetystä suositeltaisi ellei se olisi lapsen parhaaksi eikä niitä suosituksia äitien kiusaksi tehdä.

Vierailija
91/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti joka ostaa vauvalleen ruokaa,siinä ei mielestäni ole mitään ihmeellistä.ihan sama kuin ostaa mitä tahansa ruokaa.

hanki elämä jos ei ole muuta tekemistä kuin katsoa ja arvioida toisten ostoksia!!!!

Vierailija
92/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut menee siihen mukaan.sovitaanko että kun näitä idioottien juttuja tulee jätetään ne omaan arvoonsa.jooko.

Vierailija
93/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan.. ja minäkin olen kyllä täysimettänyt lapsia ensimmäiset 4-6 kk, että imettämättömyydestä on turha tulla syyttelemään..

Vierailija
94/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jollain muullakin tulla huonosti maitoa,en siis ole ainoa

Vierailija
95/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset puhuvat omaa kieltään ja karua nähtävää ovat ne prosenttiosuudet. Sinä sitten tosissasi uskot, että näissä kaikissa tapauksissa kyseessä oli jokin hengenvaarallinen tila, jonka takia vauvaa ei voitu imettää?

Tämä on kyllä arka aihe, mutta kiistatta imetys on lapsen parhaaksi. HUOM! Poikkeuksia on enkä sitä edelleenkään kiistä, mutta yli 90 prosenttia äideistä ei ole mikään poikkeus!

Vierailija
96/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä raijasin aikoinaan levykaupalla nannia kotiin kaksosilleni. En pystynyt imettämään lääkityksestä huolimatta. No, terveet kaverit on tulleet, eikä kummallakaan ole allergioita.

Vierailija
97/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu tuhlaamaan rahojaan korvikkeeseen kun maitoa voisi saada omasta tehtaasta ilmaiseksi. Mutta en sen kummemmin paheksu.

Vierailija
98/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oli korvikkeella heti vastasyntyneestä lähtien. Nyt ikää 1v11kk ja on ollut:

- kerran kuumeessa

- kaksi nuhatautia, kesto yhteensä ehkä viikon

- ei ainuttakaan korvatulehdusta

- ei mitään rokkoja, ei allergioita, ei eläissään saanut mitään lääkettä paitsi neuvolan rokotteet

- ei mitään muita sairauksia

Eli sitten varmaankin teidän täysimetetyt lapset ovat 100% terveitä, ei nuhaa, ei korvavaivoja (ei kyllä meilläkään), ei rokotteista tulleita kuumeita?

Kyllä minä ainakin kestän sen, että lapsi on jotain 2pv/vuodessa kipeä. Meillä ainakaan ei ole tuon enempää ollut, vaikka on ihan täyskorvikevauva.

Painoa tosin on vähän, että varmaan olisi pitänyt imettää rintaruokinnalla jos olisi halunnut pulskemman taaperon...

Tutavaperheessä taas on kaksi lasta, molemmat täysimetettyjä 6kk:ksi saakka ja AINA kipeinä! Ihmettelen kyllä, että missä sitten tekevät virheitä, kun kerran imetykstsä saa sellaisen supersuojan ja silti kakarat alvariinsa, vähintään 3-4 kuukauden välein kuumeessa tai jossain tulehdusessa huh huh!

Meillä kyllä osataan kasvattaa terveitä lapsia ihan korvikkeella. Ei voi kun ihmetellä miksi nämä rintaruokitut sairastavat?

Sillä jos korvikelapsi on ollut 2v aikana sairaana vain 2pv/vuosi, niin kyllä sitten rintaruokittujen pitäisi olla terveimpiä. Jossainhan se rintaruokittujen hoito sitten kuitenkin tökkäsee kun niitä tauteja kuitenkin tulee...

Vierailija
99/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu tuhlaamaan rahojaan korvikkeeseen kun maitoa voisi saada omasta tehtaasta ilmaiseksi. Mutta en sen kummemmin paheksu.

äitejä jotka ostaa rintaliiveihin maitosuojuksia, kun eivät osaa säädellä sitä maidontuotantoa niin, että sitä maitoa ei tihku. SIlkkaa tietämättömyyttä! Itsellä ei tippaakaan ylimääräistä maitoa tihkunut. Varmaan ruokavaliossa jotain vikaa jos joutuu tissiliiivisuojia pitämään. Ei ole silloin osannut hoitaa tisseään imetyskuntoon, jos maitoa tihkuu liikaa. Ruokavalio jos on kohdalla yms, niin sitä maitoa tulee just niin, että oma vauva sitä saa, eikä sitä tihku mihinkään ylimääräistä.

Vierailija
100/147 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintamaitoani ja lapsi pysyy uneliaana kuin se että kantaisin kaupasta laatikkokaupalla NANia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi