Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4½v. poikani teki päiväkodissa äitienpäiväkortin ex mieheni vaimolle.

Vierailija
04.05.2008 |

Tämä nainen ei ole kovin läheinen lapsilleni vielä ja aika tuore tuttavuus(vuoden tunteneet). Toinen poikani teki minulle ja toinen näköjään tehnyt sitten exäni naiselle kortin. Miten päiväkodissa on edes tälläiseen " kannustettu" ? Eihän tämä nainen ole lapseni äiti, eikä edes äitipuoli vielä millään tavalla! Luulisi että olisivat ohjanneet lasta tekemään kortin minulle.

Olen loukkaantunut kyllä, en tiedä mitä ajatella asiasta.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä kortissa kerran luki vain että Onnea eikä sitä ollut nimikoitu kellekään ja jos lapsesi kerran itkua vääntäen halusi sen antaa sinulle eikä äitipuolelle, niin miksei anna? Eihän äitienpäivä ole edes ollut vielä. Onko ne pk:n tädit asentaneet mikrosirun siihen korttiin, joka antaa sähköiskun, jos kortti annetaan väärälle ihmiselle vai tuleeko ne pk:n tädit valvomaan kotio että äitienpäivänä kortin saa äitipuoli eikä äiti?

Ja kyllä minkä tahansa lapsen saa vääntämään itkua että kyllä minä äiti sinulle halusin tehdä kortin, ihan varmasti halusin, jos menee tarpeeksi syyllistävällä äänellä tiukkaamaan että mitä helvettiä, miksi olet tehnyt kortin äitipuolelle etkä minulle.

Vierailija
82/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joko soitit ja haukuit pkn henkilökunnan?

Pyysivätkö anteeksi, myönsivätkö tahallaan juonitelleensa sua vastaan? Miten perustelivat tuon että olivat kehottaneet lasta tekemään äitipuolelle, eikun korjaan, isän uudelle rakkalle kortin? Miten perustelivat että valitsivat juuri sen 4,5v poikasi eikä toista tekemään tämän pelkän " onnea" kortin? Lupasivatko hyvitystä, jos niin mitä, jos ei, niin aiotko tehdä kantelun pkn toiminnasta eteenpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mistä te tiedätte halusiko tämä " äitipuoli" edes korttia? Mistä te tiedätte vaikka hän vihaisi näitä lapsia.

Vihasi tai ei, ei hän ainakaan sitä lapsille näytä, koska lapsi teki hänelle kortin = tykkää tuosta ihmisestä. Ei muuten suostuisi tekemään edes pakolla.

Vierailija:

Teillä on kummallisia olettamuksia ilman että tiedätte asioista yhtään sen enempää. Tämä nainen ei ole vielä niin läheinen lapsieni kanssa että niistäisi nenän tai pyyhkisi pepun. Anteeksi nyt vaan.

SINULLA on kummallisia olettamuksia ilman, että tiedät asioista yhtään sen enempää. Anteeksi nyt vaan. Kuten nuo edellä mainitsemasi, ettei nainen pyyhi lasten peppua tai nenää. Kuvauksestasi päätellen 4-vuotiaasi ei vielä ole kykenevä raportoimaan sinulle jokaista asiaa, minkä nainen tekee heidän siellä ollessaan. Ja sinä tuskin olet koko aikaa paikanpäällä katsomassa, mitä nainen tekee, vai mitä. Niin että se noista olettamuksista.

Vierailija:

Ja minä tunnen lapseni, tiedän miten hän ajattelee. Vierailija:

Sinulla on ÄÄRETTÖMÄN tylsä ja kehityksessään paikoillaan pysyvä lapsi, ellei hän koskaan yllätä sinua, vaan tunnet hänet täydellisesti ja tiedät, mitä hän ajattelee ja miten hän reagoi...

Vierailija:

Ei 4v. saa yhtäkkiä päähänsä tehdä korttia jollekkin, varsinkin kun kortin teko on muutenkin tosi vastanmielistä. Vierailija:

Väärin. 4-vuotiaista moni tekee omatoimisesti kortteja, kirjeitä, piirustuksia ym, omasta aloittestaan. Toki sinun lapsesi on varmaan houkuteltu (kun on vastenmielistä) tekemään kortti sinulle, mutta hän ei olekaan jostain syystä HALUNNUT, vaan on halunnut antaa kortin Mirjalle. Ehkä päätti sen korttia aloittaessaan, ehkä kotimatkalla, ehkä jossain siinä välissä. Yhtä kaikki, HÄN teki päätöksen siitä, kenelle kortti on.

Vierailija:

Kuka on puhunut että lasteni isällä on vaimo? Kuka on puhunut että kortissa luki vain onnea?

.

Sinä.

Vierailija:

Joltain meni pahasti kyllä tämä idea ohitse.

Ja sinulta on mennyt ohi antamisen ilon idea. Pilaat sen lapseltasi.

Vierailija:

Yhäkään lapselle en ole loukkaantunut vaan päiväkodin toiminnalle. Puuttuvat ihmisten yksityisasioihin kannustamalla lapsen tekemään kortin lähes tuntemattomalle naiselle.

No joopa joo, kukaan ei usko tuota. Siirrät vain pahan mielesi syyttämällä jotakuta, koska pakkohan sinun on saada syyttää JOTAKUTA. Itsetuntosi on liian heikko kestämään pettymyksen ja lastasi et kehtaa syyttää. Syyllinen on siis päiväkoti, lapsen isä tai hänen uusi vaimonsa. Ehkä voisit katsoa peiliinkin...?

Vierailija:

Oletteko tyytyväisiä jos sanon että ex mieheni LASTEN ISÄ otti päiväkotiin yhteyttä ja kysyi ihmetellen asiaa?

En usko.

Vierailija
84/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Erosta ei ole pitkä aika. En ala sen yksityiskohtaisemmin tästä nyt kertomaan teille. Epäilkää vaan, ihan sama.

Kysyin lapsilta nyt asiasta. Sanoin että olitte askarrelleet äitienpäiväkortteja päiväkodissa(kehuin korttia jonka sain) ja kysyin kelle piip oli tehnyt ja kelle piip ja miten hienon kortin poika teki tälle isänsä naiselle? Toinen vastasi heti että tein äitille ja tämä poika josta puhutaan niin sanoi että: Minä olisin halunnut tehdä äitille(painoi pään alas). Sanoin että miksi et saanut tehdä? Vastaus oli että kortteja ei saanut tehdä montaa. Alkoi itkemään. Kehoitus tekemään kortti isänsä naiselle tuli päiväkodista. Selvisi tästä lauseesta jonka tämä toinen(ei tämä joka ei tehnyt minulle korttia) poikani sanoi: Piip halusi tehdä äiti kortin sinulle, mutta Jenni sanoi että pitää muistaa muitakin? Lohditin poikaa ja sanoin että voimme mennä tekemään kortteja omaan huoneeseen. Eli huomenna sitten askarrellaan. Tuli pojallekkin hyvä mieli.

Olihan se sinänsä paska tilanne muutenkin kun lapseni eilen kortin antoi, tietenkin halasin ja kiitin kortista(kehuin miten hieno) ja sitten toiselle tuli paha mieli kun hänellä ei ollut minulle mitään annettavaa. Tietenkin halasin toistakin poikaa, mutta ihmetys oli molemman puoleinen.

Että kyllä tässä päiväkoti on mokannut ja pahasti! Olisi kannattanut päiväkodin miettiä myös lapsen tunteita, miltä lapsesta tuntuu kun toinen antaa kortin äitille ja saa kehut ja toinen ei voi mitään antaa.

Vierailija
85/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut eron sinusta. Vaikutat HYVIN epäkypsältä ihmiseltä.

Vierailija
86/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerran taas äärimmäisen kummallinen juttu/ketju.

Itse työskentelen opettajana. Ei ole näköjään päiväkodissakaan helppoa.

Mitä, jos oikeasti lapsia hankkiessanne päättäisitte pysyä yhdessä, jottei syntyisi näitä traagisia uusperhekuvioita. En tajua, miten tällainen asia voi paisua näihin mittasuhteisiin... huoh.

Vierailija
87/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei voi olla äiti- tai isäpuolia jos äiti tai isä on olemassa. Äidin tai isän uusi puoliso ei ole mikään isä- tai äitipuoli, ainoastaan silloin jos äiti tai isä on kuollut voidaan puhua äiti- tai isäpuolesta. Ei kai lapsella voi olla sekä äitiä että äitipuolta? Mun ex-miehen vaimo ei kyllä ole mun lapsen äitipuoli. Sitten jos kuolen ja elävät perheenä niin voidaan puhua äitipuolesta.

Vierailija
88/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap ei missään vaiheessa ole puhunut että on lapselle loukkantunut tai suuttunut. Kertoi vaan että ihmetteli miksi päiväkodissa tehdää kortti isän uudelle vaimolle eikä äidille. Myöhemmin selvisi että lapsi olisi halunnut tehdä kortin myös äidilleen, mutta kortteja minun käsityksen mukaan sai tehdä vain yhden.

Äitienpäivä on äitienpäivä, ei äitipuolienpäivä eikä naapurintädin päivä. Päiväkodeissa tehdään kortit äidille, en millään usko ettei tämä poika olisi halunnut tehdä korttia äidilleen.

Mitä te ap:ta soimaatte, hän ihmetteli tilannetta ja te aloitte paisuttelee, epäilee ja liioittelemaan. Niinkun aina. Kyllä minä olen joka vuosi saanut päiväkodista kortin lapsiltani. Varmasti ihmettelisin jos tänä vuonna kortin saisi naapurinrouva.

Vierailija
89/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antaa ymmärtää että:

-lapsi halusi antaa kortin äidilleen

-lapsen isä haluaa että lapsi antaa kortin äidilleen

-lapsen äitipuolikaan ei ole korttia vailla

-lapsen äiti on selvästi korttia vailla

Kortissa ei lue kenenkään nimeä, siinä lukee Onnea.

MIKSI, oi miksi, lapsi siis ei anna korttia äidilleen jos se kerran on kaikkien asianosaisten tahto? Eivät ne päiväkodin tädit varmaan lapselle selkään anna, vaikka olisivatkin halunneet että lapsi tekee kortin äitipuolelleen; mistä he edes saisivat tietää mihin kortti lopulta päätyi.

Vierailija
90/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti laittaa yleensä kortit ja yleensä lasten askartelut reppuun valmiiksi. Jos lasten isä on löytänyt repusta yhden kortin missä luki hyvää äitienpäivää ja kortin missä vaan onnea niin ehkä olettanut että kortti on tarkoitettu hänen vaimolleen. Minustakin päiväkoti nyt unohtanut tässä että toinen poika ei nyt tavallaan toivottanut äidilleen ollenkaan hyvää äitienpäivää ja joutuu kiusalliseen tilanteeseen kun toista poikaa kiitetään kortista. Virhe minusta.

Vierailija
91/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuitenkin kirjoittaa että ex-mies ihmetteli miksi lapsi teki äitipuolelle kortin. Jos ihmetteli niin minä ihmettelen että miksei isä sitten sanonut lapselle, että anna se äidillesi.

Vierailija
92/142 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap antaa ymmärtää että:

-lapsi halusi antaa kortin äidilleen

-lapsen isä haluaa että lapsi antaa kortin äidilleen

-lapsen äitipuolikaan ei ole korttia vailla

-lapsen äiti on selvästi korttia vailla

Kortissa ei lue kenenkään nimeä, siinä lukee Onnea.

MIKSI, oi miksi, lapsi siis ei anna korttia äidilleen jos se kerran on kaikkien asianosaisten tahto? Eivät ne päiväkodin tädit varmaan lapselle selkään anna, vaikka olisivatkin halunneet että lapsi tekee kortin äitipuolelleen; mistä he edes saisivat tietää mihin kortti lopulta päätyi.

Uusi teoria:

Lapsi innoissaan askartelee päiväkodissa kortin ja päättää anataa sen kotiin mennessään isän vaimolle joka on läsnä juuri sillä hetkellä. Lapsi on onnellinen kun on ilahduttanut isän vaimoa. Vanhempi lapsi tajuaa säästää kortin Äidille.

Äidin luokse palattuaan vanhempi lapsi antaa kortin äidille eli APeelle, joka kehuu kovasti korttia ja kyselee missä nuoremman lapsen kortti on. Lapsi panikoituu ja itkua tihruttaen sanoo ettei SAANUT tehdä korttia äidille vaan piti tehdä isän vaimolle.

Vierailija
93/142 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa juuri 4,5 vuotiaan selitykseltä, äiti mä en saanut tehdä sulle korttia.

Pakko kertoa oma tarinani. Tytön piti piirtää tarhassa perheemme. Kuvassa oli isä (joka ei asu luonamme) ja hänen vaimonsa ja kaikki meidän pihan lapset. Heillä ei ole yhteisiä lapsia.

Eipä tuota voinut kuin hymyillä että sinä aamuna ei äiti kuulunut suosikeihin, loukkaantunut en sentään.

Vierailija
94/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltääkö olisi pitänyt?

Vierailija
95/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi kokea, että hänellä on nyt toinenkin " äiti" ja ihan positiivisessa mielessä. Hän rakastaa silti sinua aina enemmän kuin tulee tuota exäsi puolisoa rakastamaan.

Ymmärrän silti mielipahan, koska itse olen omistushaluinen läheisistäni vaikka tiedän että se on tosi lapsellista.

Vierailija
96/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on äiti jo eli minä, heillä on myös isä. Ei minun nykyinen mieheni ole lapsille isäpuoli. Häntä kutsutaan ihan nimellä kuin myös lapset kutsuu nimellä tätä exäni vaimoa. Eihän ole lapsieni äiti eikä mieheni lapsieni isä. Lapsilta jos kysyy kuka tämä exäni vaimo on niin he vastaavat että isän rakas, eivät puhu äitipuolesta.

Vierailija
97/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi tunsi, että " toinen äiti" jää ilman korttia jos hän ei sitä tee.

Minusta tuo on lapselta kyllä hyvin ajattelevainen teko. Tuskin hän nyt ymmärtää mitä se äitienpäivä äideille merkitsee ja voi ajatella, että kaikki naiset ovat äitejä, siis pitävät äitiä naisen synonyymina.

Vierailija
98/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tekee päiväkodissa kortit isälleen ja isäpuolelleen, miehelle joka hänet kasvattaa ja jonka kans asuu. Sen ymmärtää, mutta en tuota ettei edes asu sen naisen kans ja tekee sille kortin...

Vierailija
99/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä äitipuoli on ollut äitipuoli alusta alkaen, etunimellä toki häntä puhuttelevat.

Vierailija
100/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisit ja lapsesi tekisi äitienpäiväkortin exäsi uudelle naiselle?

Ihmetyttää miten päiväkoti on tälläiseen " kannustanut" . Kai ne nyt tajuaa että äitienpäiväkortit tehdään äidille, ei äitipuolelle ellei sitten äiti ole kuollut tai ei muuten vaan ole lapsensa elämässä.

Minä hoidan lapseni 80%:sti ja kohta lähes tulkoon kokonaan, joten minusta outoa tälläinen.

Kyllähän minun lapseni haluavat tehdä kortit vaikka naapurin äidille, luulisi päiväkodin kertovan kelle se äitienpäiväkortti on tarkoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan