Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4½v. poikani teki päiväkodissa äitienpäiväkortin ex mieheni vaimolle.

Vierailija
04.05.2008 |

Tämä nainen ei ole kovin läheinen lapsilleni vielä ja aika tuore tuttavuus(vuoden tunteneet). Toinen poikani teki minulle ja toinen näköjään tehnyt sitten exäni naiselle kortin. Miten päiväkodissa on edes tälläiseen " kannustettu" ? Eihän tämä nainen ole lapseni äiti, eikä edes äitipuoli vielä millään tavalla! Luulisi että olisivat ohjanneet lasta tekemään kortin minulle.

Olen loukkaantunut kyllä, en tiedä mitä ajatella asiasta.

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi joskus haluaa askarrella kortin ei-biologiselle vanhemmalle tai äidin/ isän kumppanille, kieltäkää se! Sanokaa lapselle, että se ei missään nimessä ole sopivaa ja vain omalle, oikealle vanhemmalle saa tehdä. Muistakaa kieltää, vaikka lapsi miten väkäisi vastaan. Ei haittaa myöskään, jos lapsi pahoittaa mielensä tai alkaa itkeä. Sillä ei ole väliä, tärkeintä on saada lapsi tajuamaan, että on tärkeää se, kuka on OIKEA äiti tai isä, ei se, kuka hänestä pitää huolta tai kenelle hän haluaa kortin tehdä.

Muistakaa sanoa, että ainoa, mikä merkitsee, on OMA isä tai äiti. Opettakaa lapsille, että muilla aikuisilla ei ole mitään merkitystä. Ei ainakaan äitien- ja isänpäivänä.

Kyllä he oppivat sen, kun vuosi vuoden jälkeen muistutatte.

Tämä on päiväkodin tehtävä. Muistuttaa lapsia, että vain oma äiti on jotain.

Vierailija
62/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin exänikään haluaa että isänpäivänä kortin saa minun nykyinen mieheni ja hän jää mahd. ilman korttia. :D Mutta jos näin pääsee käymään niin ehdottomasti askartelemme kotona lasten kanssa kortin myös isälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

l

Jos jumankauta vaihtaa toisen vaippoja, pesee oksennuksia, laittaa silmätippoja, tekee aamupalaa, maksaa ratsastusleiristä osan, niin kyllä se minusta on lapsen vanhempi, oli ne geenit sitten mitä tahtoo!

Vierailija
64/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei ollut halunnut!!!! Kyse ei ole siitä että kortteja pitäisi tehdä vain biologisille vanhemmille kyse on siitä että nyt lapsi ei saanut antaa äidilleen korttia ollenkaan, saa mielipahaa siitä että toinen poika sai antaa. Tajuaako kukaan täällä yhtään mitään? :D Alkaa naurattaa jo nämä teidän jutut. Te kirjoittelette ihan mitä sattuu ja hieman suurentelette nyt asiaa.

Vierailija
65/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On se minusta vaan outoa että jäin ilman toisen lapsen onnitteluja. Ja tiedän ettei poikani keksisi tehdä korttia tälle exäni naiselle koska hän ei muutenkaan pidä askartelusta eikä muutenkaan vielä ymmärrä tälläisiä asioita kovin hyvin. Joten siksi tiedän että idea on varmasti ollut päiväkodin. AP

Höpö höpö. Ipana on laitettu askartelemaan ja sille on sanottu, että tehdään äidille kortti. Ipana on väittänyt vastaan ja sanonut, että tekee " Tellulle" . Päiväkodin aikuiset ovat sanoneet, että ei, kun äidille, mutta ipana on inttänyt vastaan edelleen. Mitäs siinä olisivat voineet tehdä?

Vierailija
66/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon että jotkut äitipuolet eivät ole tyytyväisiä rooliinsa. OVat vanhempia VAIN OMILLE LAPSILLEEN! Miksi oletatte että tämä lasteni " äitipuoli" on tälläisessä roolissa lapsieni elämässä? Eli pyyhkii perseen, tekee ruokaa jne.?

Vierailija
67/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan suru muuttunut iloksi. Tämä on oikein malliesimerkki sellaisesta tilanteesta, kun aikuisten typerä käytös sekoittaa lasten päät ja tuo heille pahaa mieltä.

Vierailija
68/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa ja ihan ylpeänä kerron, että jos lapsi haluaa tehdä kortin äitienpäivänä isän uudelle puolisolle tai vaikka vaarille tai enolle, niin saa taatusti tehdä. Ihanaahan se on, että lapsella on paljon tärkeitä ihmisiä, joita haluaa ilahduttaa! Toki huolehdin myös siitä, että varsinainen sankari (tässä tapauksessa siis äiti) saa myös kortin. Usein käy niin, että lapsi (etenkin pieni lapsi) haluaa ensin tehdä kortin sille enolle tai vaarille ja vasta sitten sille, kenelle tarhassa kannustetaan kortti tekemään (tässä tapauksessa äidille). Ap, kerroit, että lapset ovat tarhassa vain muutaman päivän. Voihan olla, että ovat siellä antaneet lapsen tehdä kortin, koska on ehdottomasti halunnut, ja aikoneet teettää toisen kortin sinulle, mutta lapsi ei olekaan enää ehtinyt/ jaksanut/ halunnut tehdä sitä.

Jos asia vaivaa sinua kovasti, soita sinne päiväkotiin ja kerro mielipahasi. Tuskin on ollut päiväkodin idea- itse asiassa en usko sitä hetkeäkään.

Vierailija
69/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin ensimmäisenä exältä että onko toinen kortti jäänyt johonkin tai tippunut kassista. En voinut millään tietää ettei toista korttia ole olemassakaan.

Vierailija
70/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella hyvä, että lapseni pitää isän uudesta vaimosta ja hän on tärkeä ihminen lapseni elämässä.

Vierailija
71/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ajautui tekemään kortin isän vaimolle. Ja kuuntele kans, mitä sanovat!!!!!!!!! Turha jauhaa täällä.

Vierailija
72/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitte sopineet mitä, äitipuoli ja isäpuoli he kuitenkin ovat.

Voittehan te sopia sinunkin äidistäsi ja isästäsi, että ovat lasten aikuisia kavereita tai mitä tahansa mutta yleiskielessä he silti ovat lasten isoäiti ja isoisä. Ihan sama juttu tässä.

Vierailija:

Asiat on yhdessä sovittu lasten isän, uuden naisen, minun ja mieheni kanssa. He eivät ole äiti/isäpuolia meidän mielestä. MEILLÄ NÄIN TEILLÄ EHKÄ TOISENLAILLA! He kyllä ovat vastuussa lapsista ja osallistuvat heidän elämään(siis nämä " äiti ja isäpuolet" ), mutta päävastuu lapsista on minulla ja lasten isällä, TIETENKIN! He ovat lapsen tukijoita, turvallisia aikuisia heidän elämässään, mutta mitään äidin/isänkorvikkeita he eivät ole koska lapsilla on äiti ja isä.

Meillä on asiat sovittu näin, mikä on nyt vaikeeta ymmärtää? Neljä aikuista ja kaksi lasta on tyytyväisiä tähän järjestelyyn, muutammeko me nyt asioita vain koska teistä tämä on omituista?

Vierailija
73/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: eräs äiti-puoli joka ei saa poika-puolen rakkaus tai kunniotus juuri tämmösen äidin takia

Vierailija
74/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ei ole päiväkodissa mutta toimitaanko siellä äitienpäivinä ja isänpäivinä niin, että jos lapsi tekee vaikka äitienpäiväkorttia niin kysytään haluatko tehdä varmasti äidille vai jollekin muulle? Ootko nyt Pekka ihan varma haluatko tehdä isänpäiväkortin isälles vai jollekin muulle?

Vierailija
75/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes onnellinen kortista tai sanotaan että hän haluaa edes olla äitipuoli? Missä sanotaan että lapselle tämä nainen on vielä tärkeä?

Nyt riitti, kiitti. :)

Vierailija
76/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi antoi kortin ihmiselle jonka koki tärkeänä. Sehän on iloinen asia! Vai?

Vierailija
77/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te täällä puhutte puuta heinää. Olkaa nyt rehellisiä. -ei ap-

Vierailija
78/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tähän liittyy se, että lapsi ei olisi saanut tehdä isän vaimolle korttia, kun kerran halusi?????

Ei kai 4-vuotias asiaa järjellä ajattele (..." en voi tehdä korttia, koska en ole tuntenut isän vaimoa tarpeeksi kauaa ja isä ja äiti ovat minusta päävastuussa) vaan tunteella (..." jos kerran pakko on kortti tehdä, niin haluan tehdä sen Mirjalle, kun se leikki eilenkin minun kanssani ja laittoi minulle aamulla vetoketjun kiinni, silttipä vielä poskeanikin" ).

Ja se, että haukut vastaajaa tyhmäksi, kertoo sinusta aika paljon, ap...

Vierailija:

Vuosi sitten exä tapasi naisensa ja pikku hiljaa lapset siihen tutustuivat. Eivät heti alussa tätä naista tavanneet. Nyt vajaa puolen vuoden ajan ovat joka kerta tietenkin naisen kanssa olleet kun isällään ovat. Lapset ovat päiväkodissa joka toinen viikko muutaman päivän ja kyllä se päiväkotipaikka siellä kuule odottelee. ;) Isän nainen kyllä on kotona varmastikkin kun lapset isällään ovat. Eivät lapset kumminkaan vielä varmasti tätä naista kunnolla tunne, eivät niin pitkään ole hänen kanssaan olleet. En minäkään tunne ystäviäni vuodessa enkä kahdessakaan jos niitä sillon tällön parin viikon välein näkee.

Ja sanoin kyllä että minun mieheni ja tämä lasten isän nainen kyllä on arjessa mukana, tietenkin. Hoitaa lapsia ihan yhtälailla kun minäkin, mutta minulla on päävastuu lapsista. Nämä on tuoreita juttuja, joten ei voi ihan heti kaikkea odottaa aikuisilta eikä lapsiltakaan. Pikkuhiljaa suhde kehittyy aikuisen ja lapsen välille. Ja kyllä lapset puhuttelet nimillä näitä " isä ja äitipuolia" . Jos lapsilta kysyy kuka on Mirja sanovat että isän rakas ja jos kusuu kuka minun mieheni on sanovat että äitin rakas ja naurahtavat päälle. :)

Missä olen sanonut ettei nykyiset kumppanimme liity lapsiimme mitenkään? Sanoinhan että he ovat lapsille arjessa turvallisia aikuisia, tukijoita ja ystäviä.

Vierailija:

tää on surkee provo, lasten isällä on vaimo jota lapsesi eivät tunne, no eipä sitten paljoa ole isällään käyneet viimeiseen vuoteen, duh? Päiväkotipaikka siellä odottelee vaikka alpset eivät koskaan siellä ole, tai eikö isän vaimo ole koskaan kotona kun lapset ovat siellä käymässä? Vai miten eivät tunne naista muka? Sä olet niinku niin outo jos tää ei oo provo..

Ja millainen sun uusi mies on, ei ota mitään vetoa arjessa sun lapsiin liittyen kuten ei isänkään uusi nainen? Lapset 4.5v ja ?v puhuvat heistä isän/äidin uusi rakas =) Ja olette ihan exät keskenänne sopineet että uudet kumppanit eivät sitten liity lapsiin millään lailla, ovat vaan puolituttuja kavereita...Vai olivatko nämä uudet jo kuviossa silloin ja mukana sopimassa että koska siittäjä ja synnyttäjä on olemassa,e i muilla ole osaa eikä arpaa lapsiin liittyen, jokainen hoitakoon itse lapsensa jotka on alulle laittanut. Hih hih.

Vierailija
79/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin loukkaantukaa sille lapselle. Hänhän sen kortin halusi tehdä nimenomaan tuolle henkilölle. Mutta lapsellisia olette, jos lapselle suututte. Vielä lapsellisempia, jos suututte lapsen tekemisistä jollekulle muulle.

Vierailija:

Ihan idiootteja vastauksia ap saanut. Kyllä minä ihmettelisin jos lapsi tekisi vaikka nyt mieheni nykyiselle äitienpäiväkortin eikä minulle. Varmasti luokkaantuisin asiasta. Äitiähän äitienpäivänä tulee muistaa ei isän eikä äitin uusia kumppaneita.

Vierailija
80/142 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärettömän kypsä ja aikuinen ihminen. Juuri sellainen, jonka soisin omille lapsilleni isän uudeksi puolisoksi.

Vierailija:

Kyllä siinä nenää niistäessä, peppua pyyhkiessä ja voileipää tehdessä oppii lapsen ihan kummasti tuntemaan. Varmasti aika lailla nopeammin kuin ap tuntee omat ystävänsä. Koska äitipuolella on lapsesta vastuu heti minuutista 1 alkaen, aivan sama vanhemman vastuu joka lapsen isälläkin on.

Ei pieni lapsi osaa erottaa, kuka on puoli ja kuka kokonainen. Hän ajattelee, että kutakin taloutta hallitsevat mies ja nainen ovat sen talouden isä ja äiti. Näin ollen hänen isänsäkin taloudessa oleva aikuinen nainen on automaattisesti äiti - nimittäin perheenäiti. Niin se menee, elleivät aikuiset oikaise.

Ap:llä on vakavia vaikeuksia ajatella asioita lapsensa kannalta. Luulee tietävänsä, mitä lapsi ajattelee... onkohan ap:n oma ajatusmalli jäänyt jonnekin synnytyksen jälkeisen symbioosin tasolle?

Lapsille on valtavan tärkeää olla hyvissä väleissä kaikkien elämäänsä vaikuttavien tärkeiden aikuisten kanssa. He ovat valmiit antamaan rakkautta myös muille kuin omille vanhemmilleen, jos nämä sen ansaitsevat huolehtimalla lapsesta. Totta kai lapsi on valmis tekemään kortin ihmiselle, joka asuu isän kanssa ja huolehtii hänestä. Ei siihen päiväkodilta paljon kehotuksia tarvita.

Lapsen kannalta voi olla myös niin, että vaikka joku kaveri elää äitipuolen kanssa 24/7 ja kun tämä kaveri sitten on luonnollisesti väsännyt korttia äitipuolelleen, tämäkin lapsi on innostunut että siinähän hieno keino tehdä äitipuoli iloiseksi.

Lapsen looginen ajattelu ei ole niin pitkällä, että hän tajuaisi, mitä kolmas henkilö ajattelee siitä, mitä hän tekee toiselle henkilölle. Hän haluaa vain, että kaikki hänelle tärkeät ihmiset olisivat onnellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi