Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4½v. poikani teki päiväkodissa äitienpäiväkortin ex mieheni vaimolle.

Vierailija
04.05.2008 |

Tämä nainen ei ole kovin läheinen lapsilleni vielä ja aika tuore tuttavuus(vuoden tunteneet). Toinen poikani teki minulle ja toinen näköjään tehnyt sitten exäni naiselle kortin. Miten päiväkodissa on edes tälläiseen " kannustettu" ? Eihän tämä nainen ole lapseni äiti, eikä edes äitipuoli vielä millään tavalla! Luulisi että olisivat ohjanneet lasta tekemään kortin minulle.

Olen loukkaantunut kyllä, en tiedä mitä ajatella asiasta.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hänen äitinsä on ja vahtia, että kortti tehdään vain tälle?

Keskustelitko päiväkodin henkilökunnan kanssa tilanteesta? Oliko lapsesi perustellut kortin tekemisen jollain tavoin? Oliko hän kysynyt lupaa kortin tekemiseen muulle kuin sinulle? Olivatko hoitajat selittäneet etukäteen kortin ja äitienpäivän ideaa?

Ymmärrän, että olet loukkaantunut, mutta en ymmärrä noita " miten päiväkoti on lähtenyt tälläiseen mukaan" tms. Minä olisin ihan tyytyväinen, jos päiväkoti olisi ottamatta kantaa minun yksityiselämääni eikä määräilisi, kenelle lapseni saavat tunteitaan osoittaa.

Vierailija
122/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa on ehkä ihan fiksusti puhuttu, että joillain lapsilla on kaksi äitiä jolloin lapset on voineet keskenään miettiä että niin muuten meilläkin, tee sinä meidän äidille niin minä teen äitipuolelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä kuinka sinä syyllistät päiväkotia tuosta äitipuolelle tehdystä kortista. Kortin tekeminen on vapaaehtoista ei ka ipk:ssa siihen voida pakottaa. Vaikka sinä olisit mustasukkainen miehesi nykyiselle niin yritä ajatella niin että lapsellesi on rikkaus ja etu että hän tulee tämän nykyisen kanssa toimeen ja haluaa häntä muistaa kortilla. Ei kai sinun äitiys ja itsetuntosi ole yhdestä kortista kiinni.

Vierailija
124/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi outoa, että mieheni 10 vuotias tyttö tekisi mulle äitienpäiväkortin. Hän käy meillä joka toinen viikko, on käynyt jo vuosia. Eli hän ei ole meidän jokapäiväisessä elämässä mukana. Olisin ihmeissäni, jos hän tekisi mulle kortin. Ja vielä sanottakoon, että olemme todella hyvissä väleissä, mutta kun en ole hänen äitinsä, en edes äitipuoli, koska hän ei asu meillä. Hän kutsuu minua etunimellä. Isälleen, minun miehelleni tietenkin tekee kortin isänpäivänä.

Ymmärrän tuon nimenomaan, kun lapsi ei asu kyseisen ihmisen kanssa samassa asunnossa. Ei lapsi miellä häntä äitipuoleksi, äidiksi. Ainakaan minä en ikinä kokenut.

Vierailija
125/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyseinen lapsi ei saisi tehdä äidilleen äitienpäiväkorttia? Vaikka pojan isä nyt seurustelee sinun kanssasi, niin ei se tee sinusta pojan äitiä, vaan miehesi ex on poikansa äiti aina ja ikuisesti!!!

Vierailija:

Tämä nainen ei ole kovin läheinen lapsilleni vielä ja aika tuore tuttavuus(vuoden tunteneet). Toinen poikani teki minulle ja toinen näköjään tehnyt sitten exäni naiselle kortin. Miten päiväkodissa on edes tälläiseen " kannustettu" ? Eihän tämä nainen ole lapseni äiti, eikä edes äitipuoli vielä millään tavalla! Luulisi että olisivat ohjanneet lasta tekemään kortin minulle.

Olen loukkaantunut kyllä, en tiedä mitä ajatella asiasta.

Vierailija
126/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä siinä kortissa luki, ei ilmeisesti äidille, vaan, hmm, tarha oli kannustanut ja täti kirjoittanut " äitipuolelle" ? :/

Ja toinen lapsesi antoi jo kortin sinulle, vaikka äitienpäivään on viikko, aika ajoissa ne tehtiin ja vielä annettiin lasten mukaan kotiin ;)

Mun miehen lapsi antaa aina kaikki äitienpäivä.jutut mulle, mutta kyllä niissä lukee ihan " äiti" mutta lapsi sanoo että ne on mulle ja piste. Kyllä me ollaan kaikki pidetty, joskus on tullut vähän sellainen häpeä tms kun lapsi ei ole 4v aikana halunnut biologiselle äidilleen viedä ainuttakaan askarteluaan..

mutta joo, lapsi saa päättää. Ja siis tarhantädit on aina kirjoittaneet korttiin äiti, ei mun etunimeä tai äitipuoli :D Lapsi sitten itse on tarhan jälkeen halunnut sen mulle antaa, olen kysynyt että etkö halua viedä omalle äitille sitä, lapsi on sanonut että no en ku mä tein sen sulle.

Vierailija
127/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusperheaikana korttien teko on aikataulutettu. Viikolla 1 askarrellaan ex-miehen exexex-vaimolle ja siitä joka viikko aina seuraavalle ex:llä. Nyt viime viikolla oltiin jo exän nykyisessä ja ensi viikolla biologiset äidit. Sitten seuraavalla viikolla siirrytään exän tulevaan jne. Joten malta odottaa.

Vierailija
128/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miksi on vaan yksi kortti ja kysyin exältä niin vastasi että toinen kortti oli hänen vaimolleen. Lapset ovat isänsä luona päiväkodissa muutaman päin kuukaudessa. Minun luonani kotihoidossa. Menevät päiväkotiin seuraavan kerran 2viikon päästä.

On se minusta vaan outoa että jäin ilman toisen lapsen onnitteluja. Ja tiedän ettei poikani keksisi tehdä korttia tälle exäni naiselle koska hän ei muutenkaan pidä askartelusta eikä muutenkaan vielä ymmärrä tälläisiä asioita kovin hyvin. Joten siksi tiedän että idea on varmasti ollut päiväkodin. AP

Vierailija
129/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei taatusti rakasta sinua vähempää kuin toinen lapsesikaan; sinun osasi on rakastaa häntä sellaisena kuin hän on. Yksi lysti yksi kortti, grow up!

Vierailija
130/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelevat meidän uusia puolisoita nimillä, eivät koe heitä vanhemmikseen koska heillä hyvät vanhemmat jo on. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää. Käsittäisi ystävänpäiväkortin tälle naiselle, mutten äitienpäiväkorttia.

Mieheni on lapsilleni " Kalle" , ei isäpuoli. Ovat hyvin läheisiä ja rakkautta on puolin ja toisin, mutta " Kalle" ei ole lapsieni isä vaan tuki ja turva, ystävä ja minun puolisoni. ymmärtääkö kukaan? " Mirja" eli exäni vaimo on lapsilleni " isän puoliso" , tuki ja turva, ystävä ei ÄITI!

Vierailija
131/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän vanhempikin jo. Äiti oli närkästynyt. Minusta se oli hellyyttävää olla tuolle pojalle niin tärkeä. Äidiksi en kuitenkaan pyrkinyt.

Vierailija
132/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ei varmasti olla tuohon kannustettu. Ehkä lapsesi on niin taivata tunneälyltään, että ajatteli, että tämän isän ystävänkin pitää saada kortti kun sinäkin saat. EI 4v. todella ymmärrä äitienpäivästä mitään.

Ole ylpeä lapsistasi ja tilanteestanne. Lapsilla on myös isän ja äidin lisäksi tärkeä aikuinen (isän ystävä). Se on hienoa asia.

ps. kaikilla ei ole asiat yhtä kivasti

Vierailija
133/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kutsutaanko häntä sitten Mirjaksi tai Anneliksi, ei kai nyt kukaan muutenkaan käytä kutsumanimenä " äitipuolta" , vaikka kokisikin ihmisen hyvin läheiseksi?

" Äitipuoli, saanko mennä uimaan?"

" Äitipuoli, tee minulle voileipä, olisitko niin kiltti"

En tunne ketään jota kutsuttaisiin lasten puheessa äitipuoleksi, ei se ole luonteva kutsumanimitys, muuta kuin kolmannelle henkilölle puhuttaessa. " Äitipuoleni on tarjoilija" .

Vierailija
134/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka tuon kortin tekeminen on mennyt läpi tarhassa. Ei taida tädeillä olla kaikki kotona yläkerrassa.

Vierailija
135/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pk:ssa todellakaan tuollaisiin puututa!

Sinulla nyt itse ei oikein tunnu leikkaavan. : (

Vierailija
136/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran lapsi oli sillä kortintekohetkellä äitipuolensa luona niin hän ei kertakaikkiaan voinut odottaa sen kortin kanssa hiljaa vaan hänen oli annettava välittömästi se kortti jollekin ja ainut naispuolinen sattui nyt olemaan äitipuoli. Jos äitipuoli olisi ollut järkevä niin hän olisi säilyttänyt korttia ja laittanut sen lapsen matkaan kun tulee takaisin omalle äidilleen. 4,5 vuotias on malttamaton kaveri (itselläni on yksi malttamaton kaveri)

Vierailija
137/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ovat tehneet tarhassa kortit varustettuna tekstillä " äiti" (eikä muuten kyllä koskaan olisi " äitipuoli" muutenkaan :D)

lapset ovat tulleet isälleen ja näyttäneet kortteja, isä on sanonut että toisen voisi antaa Mirjalle, eiks joo?

Toinen poika antoi omansa ja toine vie äidin luo omansa.

Tai sitten nimenomaan tuo malttamattomuus juttu, että toinen hökötyksissään antoi äitipuolelle korttinsa heti :)

Mä oon kans joskus miettiny, alussa varsinkin, että olisko mun kanssa pitäny vaivihkaa laittaa mieheni lapsen antamat äitienpäiväaskartelut mukanaan vaivihkaa äitinsä luo, jos nimenomaan antoi malttamattomana vana ne mulle, mutta mieheni oli ehdottomasti sitä mieltä että ei, koska lapsi ne nimenomaan minulle on tehnyt ja antanut, ja tajusin sitten kyllä itsekin että pahamielihän lapselle tulee jos annan hänen antamansa kortin/koristeen pois, ja tosiaan joskus kysyin että etkö halua säästää ja viedä omalle äitille kun menet taas sinne, mutta ei halua kun ne on mulle tehtyjä. ja kyllä mä niistä tykkään ja on ne mulla esillä samassa missä omankin biologisen lapseni tekemät, molemmissa lukee " äidille" <3

Vierailija
138/142 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tiedän 100%:sti että tämä oli päiväkodin idea. Jos lapsi olisi jollekkin tärkeälle halunnut kortin osoittaa niin se olisi ollut varmasti lapsen mummo(koska tämä exäni nainen ei ole vielä pojilleni kovin läheiseksi kerinnyt tulla). Toinen poikani vieroksuu jo pelkkää piirtämistä kovin saati sitten lahjan tai kortin askartelua ja antamista joten todella vaikea kuvitella että olisi itse ehdottanut että tekee kortin tälle naiselle kun varmasti pelkästään minulle kortin teko on joka vuosi ollut päiväkodissa yms. hänelle hankalaa(näkee jo kortista). =)

Kortissa oli kuulema lukenut vain Onnea. Joten eikö sekin jo kerro siitä että päiväkoti oli ajatellut asian näin. No toivotaan että päiväkoti ymmärtää tehdä samanlaisen kortin myös minun miehelleni isänpäivänä, tosin se ajatus tuntuu aika oudolta.

Vierailija
139/142 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meuhkaaminen. Ensin ymmärsin ap:n kannan ja olisin itsekin ehkäpä soittanut päiväkotiin ja nätisti kysynyt, onko lapsi nyt sekoittanut asiat jotenkin, eli onko kyseessä väärinymmärrys, kun ei korttia ' saanut' tehdä.

Jos olisi selvinnyt, että pk on todella kannustanut tekemään kortin myös isän rakkaalle, olisin todennut aika napakasti, että meillä isän vaimo ei ole lasten äiti ja myös lapset tämän tietävät. Luultavasti olisi kuitenkin paljastunut, että pk ei ole ohjeistanut lasta tekemään korttia Mirkulle, vaan tapaus on mutkistunut jossain muualla.

Mutta mutta... nämä kummalliset kommentit " Kuka on sanonut, että isällä on vaimo?" (aloituksessa) " Kuka on sanonut, että kortissa luki Onnea?" (juuri sinä) ja " En voi muistaa, mitä olen kirjoittanut" tekevät koko tästä tarinasta jotenkin mielipuolisen.

Hauskaa taas kerran.

Vierailija
140/142 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä omituisena pitäisin jos lapset tekisivät minun miehelleni isänpäiväkortin. Ei mieheni ole lasteni isä.

Tuo nyt oli jo sairasta. Jos miehesi asuu kanssanne, ei taida tossukka-raukalla olla sananvaltaa talossa. Jos hän ei ole lapsilta ansainnut mielestäsi edes yhteistä korttia isänpäivänä, vaikka kanssasi lapsesi kasvattaa, niin minkä arvoinen hän sitten mielestäsi on?

Mitä se mies siellä teillä sitten ylipäätään tekee? Panee vaan? Osta tilalle saman tien tekomuna?

Ja jos pieni nelivuotias lapsesi on niin fiksu, että osaa omalla sydämellään ajatella äitipuoltaan, ja haluaa antaa hänellekkin kortin, onko se niin hiivatin vaikea ymmärtää, että ehkä hän on viisaampi tässä kohtaa kuin sinä? Ehkä hän vaan haluaa, että silläkin naisella on hyvä mieli äitienpäivänä, ehkä siihen ei liity mitään muuta sen dramaattisempaa??? Lapsesi ajatteli, että kaikki tuo sinulle lahjoja ja kortteja, kukaan ei vie sille toiselle " äidille" mitään?

Oletko jotenkin tunteellisesti estynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi