Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** HAAHUT, eli keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

22.04.2008 |

meillä odotettiin onnellisina vauvaa lokakuuksi, mutta pääsiäisen alla romahdettiin. olen ollut aika rikki sen jälkeen.

nyt on onneksi ekat menkat keskenmenon jälkeen tulleet ja menneet ja henkisestikin olo alkaa olla parempi. uutta yritystä sitten vaan.

esikoinen (poika 3/07) saatiin hoitojen avulla, niinpä tämä nyt kesken mennyt oli uskomattoman ihana luomuyllätys! toivottavasti moinen yllätys päästään kokemaan uudelleenkin.

mulla on jo ikää 37v, mies täyttää kesällä 39. eli toivotaan että onnistuttaisiin kohtalaisen pian.

täälläkin juodaan naamaa kurtistellen grapemehua ja lisäksi olen alkanut syömään foolihappovalmistetta. kaikki konstit on käytettävä. olisiko muita poppakonstivinkkejä?

ruusunpiikki

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin neuvolasta kun sain toisen keskenmenoni että seuraavassa raskaudessa pääsen alkuraskauden seurantaan, eli ultrataan kerta tai pari alkuraskaudessa neuvolassa mutta me muutettiin toiseen kaupunkiin ja täällä ultraava lääkäri on just mun tuurilla kesälomalla heinäkuun puoleen väliin joten sitä seurantaa ei pystytä toteuttamaan. Joten sitten tilasin ajan Väestöliitolle Tampereelle missä ultrat ovat hieman edullisempia kun muuten yksityisellä.

Mulla on ihan älyttömän epävarma olo tän raskauden kanssa. Oon melkein ihan varma että se on tuulimuna tai jotakin on muuten vaan vialla. Aamusta iltaan tekis mieli vain itkeä kun jotenkin suren jo valmiiksi että menee kuitenkin kesken. En olisi uskonut tän olevan ihan näin rankkaa...

Tsemppiä ja voimahalauksia teille kaikille hirveästi. Käyn täällä aina jokapäivä lukemassa teidän kuulumiset ja aina toivon että olisi plussauutisia ilostuttamassa päivää :)

Hermione ja toivonpilkahdus rv 6+2

Vierailija
102/146 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

minä ilmottudun joukkoon tummaan...tai kuinka se sanotaankaan...

taustoista sen verran, että muutama vuosi yritettiin, sitten tärppäsi eka, joka päättyi aika pitkällä(7.raskauskuukausi) kohtukuolemaan 9/07 ja sitten raskauduin heti melkein uudestaan ja se todettiin tuulimunaksi vuoden vaihteessa...elikkä tässä ollaan taas puolisen vuotta haaveiltu ja yritetty ja stressattu...

epätoivo iskee aina kierron lopulla, raskaustesteihin tuhlattu paljon rahaa, kierron pituus vaihdellut ja mietin tässä, että ovuloinkohan minä ollenkaan...

jokainen kuukausi tuskaa ja pettymystä, mitään järkevää ei enää päähän mahdu..

jos joskus vielä plussaan, niin tiedän, että samat fiilarit kun hermionella, eli ääretön pelko uudesta epäonnistumisesta..

välillä tekisi mieli luovuttaa ja antaa olla, mutta ehkä sitä vielä jaksetaan uskoa ja toivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtukuolema oli varmasti hirveä kokemus!

Harmi, että Putrillakaan ei vielä tärpännyt. Minä vietän täällä sitä epätoivoista viimeistä viikkoa ennen menkkoja. Silti sitä aina pikkasen toivoo ja uskoo, vaikkei mitään oireita edes ole. Ei tosiaankaan ole rinnat hitustakaan arat. Kyllähän tää kieltämättä vaikuttaa omaan mielialaan. Kiukuttaa ja turhauttaa kaikki. Ostin tänään uhallakin sellasia kesävaatteita, joihin maha ei mahtuiskaan. Tympii, kun koko ajan katselee vaatteitakin sillä silmällä, että tuo menis kivasti vauvamahan kanssa tai uutta autoa niin, että tuonne menis hyvin vaunut kyytiin.

Kauralastu kp 21/27, yritystä viime syksystä, keskenmenosta 4 kk

Vierailija
104/146 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan kaikki uudet. ikävää, että joudumme tapaamaan täällä emmekä jossain odotus-puolen pinossa. mutta toivottavasti me kaikki sinne pääsemme vielä.

olen viime yön ja tämän päivän kärsinyt migreenistä. eli mulla ainakin on ollut perjantai ja 13. päivä...

kovasti yritän olla kuullostelematta oireita tai niiden puuttumista. pitäisi jossain kierrossa oikeasti kirjoittaa ylös mitä minäkin kierron päivänä tuntee tai oireilee. en mä ainakaan niitä enää seuraavassa kierrossa muista...

viimeinen viikko olisi täälläkin menossa. se tuskainen viikko. mutta mites on kauralastu, pamautetaanko yhdessä juhannusplussat? ;)

ruusunpiikki kp 21

Vierailija
105/146 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Hermione:* kiitos vastauksestasi

Tänään pitkästä aikaa paska päivä. Olen ihan varma ettei meille tulee vauvaa ikänä (ei mitenkään rationaalinen ajatus mutta siltä tuntuu).

Ultrassa käyty osana kierron kartoitusta. Lääkärin repliikki: "On täällä näitä pieniä rakkuloita paljo". Aijaa ja mitä sitten. Eipä varmaan näin alkukierrossa (11 päivä) voi noista mitään päätellä eli ihan turha reissu ja 22 euroa kilahti sairaalan kirstuun Lisää labroja tiedossa juhannuksen jälkeen. Elokuussa olen toivottavasti(naisten polin kesäsulun jälkeen) viisaampi.

T: Vacsuli "Me ollaan hävittuy tää peli"

Vierailija
106/146 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tuonne o-puolellekin kertomaan kuulumisia. Mullekin kävi niin ettei mun edes pitänyt ovuloida ja kappas vaan plussaa näytti. Ihmeitä siis tapahtuu=)

Vacsuli75: Älä vielä luovuta. Noi on kyllä mieltä laskevia noi tommoset lääkärikäynnit, joista ei saa mitään irti. Kaiken sen olisi voinut itse niistä kuvista katsoa ihan ilmaseks... Pidän sulle peukkuja!

Vierailija
107/146 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille ja tervesiä "vanhasta" haahu-poppoosta:) ja aivan ihanaa, että olette jaksaneet ja kokeneet hyväksi tätä ketjua pitää yllä..

Tuossa sekundaarisiin yritinkin jo heittää kysymystä, että onko kellään ASA ja Fragmin hoitoja ollut takana? En saanut yhtään vastausta..onko teillä kellään vastaavaa?

Pikkasen taustaa: Esikoisemme 6/ 02 raskaus päätyi rask.myrk. ja häntä ennen oli 2 km. jotenkin silloin sitä tuumaili, että se kuuluu asiaan.. Vuonna 2004 aloimme toivoa tytölle sisarusta ja siitä alkoi melkoinen vuoristorata:( Minulla on nyt kasassa 10 km ja kun eri vaiheissa kesken tulleet vauvat vain toistivat kaavaansa kirjoittelimme tuolloin haahuissa, että ASA eli minidisperiini voi joillekin olla avuksi..en tiedä oletteko jo jutskanneet asiasta? Minä muutaman muun tod. epätoivoisen pakkoraskautumisen pyörteissä olevan äitylin kanssa sitten aloimme "kuurin". Ensin 50mg ja nostin seuraavasta 100mg /pv. HYKS.i Hki on tehnyt tästä tutkimusta, mutta TAYS Tre ei ollut muka asiasta tietoinen, eikä halunnut kommentoida, kun kerroin viimesimmän kaavinnan yhteydessä asiaani..vihaisia olivat, kun ilman lupaa tein tätä. Mutta uskotte varmasti, että kaikki on sallittua, kun ää one viittävaille hajota..No..saman tien, kun nostin annoksen 100mg, ni testasin (taas) positiivista, mutta aistin, että nyt on uudet tuulet..TAYSiin piti ottaa heti yhteyttä, kun pos. gravi ja kun kuulivat tämän niin ottivat SPR:n verikokeet 22 putkea verta, rv.t oli 7+ tuossa vaiheessa ja kun tulokset tulivat oli dg. raskauksissa provosoituva verisuonitukostaipumus, eli istukka menee tukkoon ja vauva kuolee..HUUUUOOOH sain tietää syyn. Ja siitä samaa huutoa Fragmin ja ASA jatkuvana käyttöön piikkikammoiselle ja silkkisukkasilla aloimme odottaa viimein tytölle sisarusta. Riskiraskausseuranta ja öbaut 15 ultraa ja seurantaa TAYS, Nla, psykologi, mutta tiiättekö..viimein saatiin potra poika syliin 9/06..kikkuratukka ja hyvin päättäväinen sellainen:) Sectiolla kumpainenkin tullut, nyt oli dg pysähtynyt synnytys, mutta sain kokea lapsivedet, supparit ja olen tyytyväinen näin..Esikoisella se oli shokki, kun en saanut synnyttää ja muutekin siin oli kaikkea hässäkkää ihan ammattijuttuihin saakka, josta kävin puhumassa poikaa odottaessani, koska nousivat mieleen..

Noh..meillä on lupa kolmeen lapseen, ja minä joka ei saisi sanoa ei koskaan ja sen sanoin pojan jälkeen...niin nyt olen isosti monensta kulmasta pohtinut asiaa ja himskatti..nyt kun syy tiedetään, ni nyt voisimme saada pojalle pienemmällä ikäerolla sisaruksen jota toivoimme tytöllekkin..tyttö lähtee eskariin ja pojalle on sisko niin tärkeä:(..ja siis ihan niinkin iso juttu, että se on meidän kahden viimeinen hedelmä..ja viimeinen mahku olla kotona ja nauttia pienistä lapsista..Työvuosia on edessä ainakin 30..ja kun nuo pienet nuppuset vaan on niin suloisia ja minusta on ihanaa odottaa vauvaa ja ja ja ja... eli aloin ottamaan ASA.aa 100mg ja meidän ja teidän salaisuudeksi yritämme saada perheemme viimeisen palan elämän peliimme jotta perheemme oisi täysi..elukat ovat asiaosasto omansa;)

Pysyitteköhän perässä;)

Mutta piipahtelen aina välistä sillaiten varovasti..km.t on niin raskas ja ison kivun paikka, että tarvii asiaa maistella ja koittaa pitää jalat maassa..mutta täti lähti tänään ja jussina oisi ekat viralliset pupujuhlat kolmosen toivekanavalla;)..niin..mihinköhän olen taas pääni pistänyt..

Isosti onnea plussanneille ja superit voimia matkaa tekeville..itse olen kokenut, että olen saanut kuitenkin todella paljon tästä kokemuksesta ja kiitollisuus ja nöyryys ja rakkaus on melkoista, kun saa olla mukana näiden kahden niin eriluontosen ja niin rakkaan viikarin matkassa.. kuulumisiin..UN

Vierailija
108/146 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusplussat kuulostais kivalta. Oon kehitellyt jo itselleni oireitakin: nännejä /rintoja kihelmöi. Tänään lisäksi nippaili oikealta puolelta aika kovastikin. Tässä alkaa taas toivo herää. Mites Ruusunpiikki sulla? Onko mitään oireisiin vittaavaa?

Vierailija
109/146 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän täällä taitaa olla oireettomuutta. jotain nippailuja on kyllä nyt viikonlopun aikana tuntunut. ja ehkä rintsikat tuntuvat vähän ahtailta. pinna on kyllä ollut kireällä, ja se voi olla huono merkki. toisaalta anoppi oli tänään kyläilemässä joten voi hyvin johtua siitäkin... :-)

mä en muista onko mulla ollut oireita ennen plussatestejä. siis esikoista ja tätä kesken mennyttä. esikoinen on siis hoitojen tulos ja silloin oli lupa tiettynä päivänä testata ja viimeksi testasin kun menkat oli jo paljon myöhässä. silloinkaan en oikein edes uskonut plussaa.

mutta nyt plussa olisi erittäin toivottu! tuleeko meitä muita plussamaan juhannuksena?

Vierailija
110/146 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Irish lohdutuksesta.

Eipä tänne muuta. Ovista odotellaan (ja toivotaan ettei ole juhannuksena) ja vauvansiemeniä pitäsi saada vaikka ei tee kummallakaan mieli yhtään.

T:Vacsuli kp 13/28-43, yk8

Vierailija
111/146 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti ei ole kuitenkaan vielä tullut. Kivut oli sen verran kovat, etten meinannut saada nukuttua, joten kai ne menkat sieltä on tulossa =(

On tää tällasta jojotusta...

t. Kauralastu kp.24/27

Vierailija
112/146 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin myös ASA 100mg aivan omaaloitteisesti! Nyt mennään ekaa kiertoa sillä maaliskuisen km:n jälkeen. Mulla ei ole tutkittu hyytymisasioita, mutta itseriittoisena terveyden/sairaanhoitajana kuvittelen voivani itse päättää tällaisita lääkitysaloituksista :O)))!! Lisäksi napsin melbrosiaa 1x1, ekaa kiertoa.

Nyt mennään kp 22/32-42 ja olen ihan pihalla ovisoireideni kanssa; jo neljä päivää sitten alkoi kunnon ovislimastelu ja nippailut alavatsalla, limastelua oli aina eiliseen asti rutkasti, tänään ei mitään, ei nippailua, limoja, muttai ei kyllä lämmötkään ole nouseet, joka tavallisesti juuri sen 0,5 astetta noussut oviksen jälkeen. Huoh, taisi jäädä ovulaatiot väliin tällä kertaa...

Joku mainitsikin tosta pakkoseksistä, tai ainakin siitä kun pitäis touhuta ja kummankaan ei tee mieli, tuttua täälläkin... Millä tämän pään saa säädetty "tulee-jos-on-tullakseen- taajuudelle" :O)??!?

Eipäs muuta kun riemukasta juhannusta siskot, onnea matkaan testaajille!!!!

Hyttynen

Vierailija
113/146 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen nyt ihan varma, että meillä ei juhannuksena tarvitse testata vaan täti tulee kutsumattomana vieraana tänne juhannustaan viettämään. plääh.

tuntemukset vaan ovat nyt sellaiset, että ihmettelen suuresti jos joku pienen pieni olisi muka kiinnittymässä ja kasvuaan aloittelemassa.

vähän (?) kyllä masentaa.

toivottavasti muilla on parempi onni matkassaan.

ruusunpiikki kp25

Vierailija
114/146 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa =(

Ei tarvi täälläkään testailla, kun ei ole oireita ollenkaan. Tympii sekin, että joutuu juhannuksena siteiden kanssa vekslamaan VENEESSÄ. Ollaan veneessä yötä, vaikka sadettahan tuo on luvannut...

Plääh tosiaankin!

Kauralastu kp 25

Vierailija
115/146 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ultrassa tänään näkyi pelkkä sikiöpussi joka vastasi viikkoja 7+3. Joten tuulimunahan se oli... Kyllähän sen jo tiesin mielessäni kauan taas että kaikki ei ole niinkuin pitää ja taas vaistoni oli oikeassa...

Ensi viikolla vielä tarkistus ultraus ja sitten lääkkeellinen tyhjennys. Mua niin väsyttää tää kaikki... miksi joillakin ihmisillä on niin hirveän huono tuuri. Ensin luvataan ja sitten ei kuitenkaan anneta. Kuinka monta kertaa pitää sydämmen vielä särkyä..

Hermione

Vierailija
116/146 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jäänyt mieleeni, kun pinoja olen lueskellut, ikinä ei olla taidettu olla kyllä samassa pinossa...

Olin niin iloinen puolestasi kun plussasit ja nyt kävi näin...

Suurensuuret osanotot ja yrittäkää perheesi kanssa jaksaa jatkaa päivä kerrallaan eteenpäin.. Kyllä se onni tulee kun on tarkoitettu (ei kylläkään varmaan kauhean lohduttavaa!).

V rv 4+6 kai...

Vierailija
117/146 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille plussanneille ja pahoittelut menetyksen kokeneille!

Minä täällä kesälomaa (viikon) viettelen ja nautin täysillä. Ihanaa!

En oo käyny muutamaan viikkoon täällä. Pidin tietoisen paussin.. Nyt tänään alkoi ekat menkat km jälkeen ja kovasti mietityttää nää jutut.. Nimittäin.. mulle lääkäri sanoi, että: " Olis suositeltavaa, että pitäisit taukoa niin että ehtii tulla ensimmäiset kuukautiset ja sitten vielä kokonainen kunnon kierto." Noo.. kun vissiin aika monelle on sanottu, että suositellaan odottamaan ekat menkat.. Mä en malttais millään odottaa enää toisia, joten teidän mielipidettä kysyn.. Onko siihen oikeesti perusteet, että pitäis odottaa vielä toiset???

Plussatuulia koko porukalle!

iiiik

Vierailija
118/146 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lämmin halaus, ei ole lohdutuksen sanoja...

Iiiik, Me mokomat ei käytetty lainkaan ehkäisyä keskenmenon jälkeen, musta kätilö sanoi niin ylimalkaisesti siitä ekojen menkkojen odottelusta, että tulkitsin sen makuasiaksi. Nyt on kolmas yk menossa ilman tulosta, tosin keskenmennyttäkin raskautta odoteltiin vuoden ajan, että odotukset ei kovin korkealla, toiveet vaan liiankin kovina.

Yhteenvetona sanoisin, että raskaus alkaa jos olosuhteet sille on otolliset, km:sta huolimatta.

Hyttynen kp 24/32-42

Vierailija
119/146 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että on kurjaa kuulla surulliset uutiset...itselläni se viimeisin plussa oli tuulimuna joka havaittiin rv 9+0, ja jotenkin itse aavistelin silloin että kaikki ei ehkä olekaan hyvin, aluksi oli raskausoireet jotka sitten katosivatkin piakkoin johon kiinnitin huomiota, koska ekan raskauden myötä(joka päättyi silloin kohtukuolemaan) raskausoireet jatkuivat ja pahenivat keskiraskauteen asti.

nyt meneillä kp 24 ja olen taas löytänyt kehon merkkejä joita tulkitsen rask.oireiksi ja toivon niin...mutta pelkäänpä, että ne kuukautiset sieltä sitten saapuvat kuitenkin ja tunnen itseni pettyneeksi ja "hölmöksi" kun taas kuvittelin raskausoireita..

Eilen kiinnitin huomion siihen, että minusta minun "nännipihani" on tummentuneet ja turvonneet ja nännit tulleet enemmän esiin kuin normaalisti...taitaa olla mielikuvitus taas valloillaan.

plaah, tuskaa.

Vierailija
120/146 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin niin pahoillani ja surullinen puolestasi.

t. Kauralastu kp 28/27 (ei raskaana, vaikka menkat vähän myöhässä!)