**** HAAHUT, eli keskenmenon jälkeen kuumeilevat***
meillä odotettiin onnellisina vauvaa lokakuuksi, mutta pääsiäisen alla romahdettiin. olen ollut aika rikki sen jälkeen.
nyt on onneksi ekat menkat keskenmenon jälkeen tulleet ja menneet ja henkisestikin olo alkaa olla parempi. uutta yritystä sitten vaan.
esikoinen (poika 3/07) saatiin hoitojen avulla, niinpä tämä nyt kesken mennyt oli uskomattoman ihana luomuyllätys! toivottavasti moinen yllätys päästään kokemaan uudelleenkin.
mulla on jo ikää 37v, mies täyttää kesällä 39. eli toivotaan että onnistuttaisiin kohtalaisen pian.
täälläkin juodaan naamaa kurtistellen grapemehua ja lisäksi olen alkanut syömään foolihappovalmistetta. kaikki konstit on käytettävä. olisiko muita poppakonstivinkkejä?
ruusunpiikki
Kommentit (146)
mistä "haahut" -nimitys tulee...?
Tiedätkö Ruusunpiikki, en tiedä itsekkään kun en tätä Haahunimikettä ole alunperin keksinyt, eli tosi hyvä kysymys! Eli jos aluperäisiä Haahuja on vielä linjoilla niin kertokaa meille ihmeessä tämän Haahu nimen alkuperä :) Mä vaan tein ensin tänne aloituksen keskenmenon jälkeen kuumeileville ja sitten päätimme ottaa alkuperäisen nimen käyttöön.
Käypä muuten tuolla meidän esittelypinossa esittäytymässä, yritän sen onkia jostakin ylös :)
Kokeile tuota Glandin 25 valmistetta, sitä saa luontaistuote kaupasta. Sitä kehutaan kovasti tuolla KaksPlussalla vauvakuumepuolella. Itse huomasin että kun mulla aina alapää ihan kuiva, niin nyt ei ei enää ole. Jospa ovislima systeemit toimisi nyt sitten paremmin. Mulla on ihan systeemit ollut sekaisin km:n jälkeen. Ovuloin tikkujen mukaan kyllä mutta alapäässä vallitsee sahara :)
Eiköhän se luomuraskaus teillekkin vielä tule kun kerran on jo tullut :)
Toivottavasti kommentti silti tulee oikeaan paikkaan...
Hei vaan kaikille! Täällä eletään edelleen kiireistä kevättä. Työkiireitä ja huolia aikalailla päässyt kasaantumaan. Muutoin kiire ihan ok ja työt motivoiviakin, mutta henkilöstöhallinnon henkilöstöongelmat koen välillä vähän raskaina... Ottaen huomioon, että loppujen lopuksi ihan ihminen olen vaan itsekin... Omista kipeistäkin ongelmista huolimatta täytyisi vaan jaksaa olla esimies, jonka hermo kestää kaikkein typerimmätkin vouhkaukset mitkä menossa. Niin, ne tietenkin tuntuu typeriltä ehkä vaan minusta... Tässäpä siis pieni vuodatus aluksi :)
Mutta jotenkin vaan juuri näinä aikoina mieleen on monta kertaa tullut, että kuinka ihanaa olisikaan kohta saada jäädä kesälomalle ja sen perään äitiyslomalle, niinkuin oli ensin tarkoitus mennä... :| Keskenmenosta olen fyysisesti toipunut hyvin ja muutoinkin olen mielestäni päässyt asian yli, enkä vatkaa sitä mielessäni. Pelko ehkä vaan jäänyt alitajuntaan...?
Nyt juuri on ensimmäiset kuukautiset menossa. Hyvä, että alkoivat! Tosi kauan siinä kyllä menikin. Edelleenkin uusi raskautuminen pelottaa ja suunnitelma olisi, että vasta ensi vuoden puolella asia olisi vasta ajankohtainen uudelleen, mutta... Ajatukset ja tunteet aina välillä ailahtelevat ja toisaalta aika kuluu koko ajan...
En kuitenkaan millään jaksaisi uutta prosessia käydä läpi nyt heti, kun kuitenkin tiedän, että riski keskenmenoon ja muutenkin raskauden suhteen immunisoitumiseni takia raskaudessa on. Miten te muut olette näistä asioista päässeet yli? Olen vaan ihan varma, että jos raskaus vaikka jatkuisi pidemmällekin ja vauva kuolisi kohtuun, en varmasti toipuisi siitä...
Onko minulla ihan hölmöt ajatukset? Kuuluuko tällaisia edes ajatella? En mieleltäni ole normaalisti kovin herkkä, mutta nykyään on kyyneleet koko ajan ihan herkässä. Jotenkin en enää tunnista itseäni ollenkaan...
Mutta, mukavaa viikonloppua ja hyvää äitienpäivää kaikille!
Minä taidan käydä hakemassa itselleni punaviinipullon ja alkaa leipomaan kakkupohjaa huomista varten :x
Kovasti on pupuiltu, mutta tuloksetta kai, sillä ei mitään muita oireita, kun menkkakipu. En ole raskaana, jos rinnat ei kipeydy, vaikka kovasti haluttais tuo menkkakiputunne lukea raskausoireeksi. En ole tosin varma kiertopäivästä, mutta eiköhän menkkojen pitäis viikonloppuna alkaa. Ollaan perjantaina menossa kevätjuhlapippaloihin, joten silloin pitää kai kuitenkin varalta testata, ellei menkat sitten ala sitä ennen.
Mites muiden kiertopäivät? Onko testejä tulossa?
täälläkin on ajoittain hyvin ristiriitaiset fiilikset. mahdollinen raskautuminen pelottaa. tai siis sen kesken meneminen. ja täälläkin siis ikää 37v.
äitienpäivänä oli vähän vaikeaa kun ajatus väkisinkin siirtyi siihen vauvaan joka ei meille saanutkaan syntyä. onneksi kuitenkin tuo iloinen ja hymyilevä yksivuotias piristi ja auttoi jaksamaan.
mä en ole ovista tikutellut nyt kotona. mä kun en ole eläissäni saanut niistä plussaa. en edes silloin kun oltiin hoidoissa ja siellä ovis todettiin. tai yhden kerran olen niillä plussannut, raskauden ihan alussa. oli pakko kokeilla, kun jossian keskusteltiin ovistestien näyttävän plussaa kun on raskaana.
kp on nyt 16. saa nähdä palautuuko kierto miten pian ns. normaaliksi. takana nyt siis vasta ekat menkat keskenmenon jälkeen.
mä en siis vielä uskalla ajatellakaan kierron loppupuolta ja sitä oireiden etsiskelyä. sitä kun osaa kehittää itselleen vaikka mitä oireita ja tuntemuksia... siinä ainakin minä olen taitava.
hyvää viikon jatkoa kaikille! pidetään peukkuja että tähän pinoon saadaan paaaaljon plussia!
Olen tässä tovin käynyt vakoilemassa tätä pinkkaa ja nyt uskaltaudun mukaan. Vähän taustaa:
Olemme 29 vuotiaita molemmat ja esikoisen yritys aloitettu viime kesänä. Raskauduinkin melkein heti (muistaakseni kolmannella kierrolla). Juuri ennen ensimmäistä ultraa alkoi vuoto ja keskellä työpäivää tietysti. No siitä kiireellä lekuriin ja lähetteellä ultraan. Selvisi että sikiö oli kuollut jo varhaisilla viikoilla ja pyrki poistumaan vasta vko11. Onneksemme (outoa sanoa noin) kaavintaa ei tarvittu vaan kohtu tyhjeni ihan hirveillä tuskilla itsestään. KM jälkeen odottelimme lääkärin lupaa uuteen raskauteen ja sen saatuamme harjoitukset on ollut suht tiiviitä =) Raskautta ei vaan kuulu.
Olen ollut aikas rikki viime viikot, koska la olis ollut ihän äskettäin ja nyt tuntuu olevan oikea vauvabuumi. Niitä syntyy lähipiiriin todella paljon tässä kuussa. En olisi uskonut sen ottavan näin koville. Olen hemmetin onnellinen kaikista ystävieni vauvoista, mutta takaraivossa jyskyttää ajatus että meilläkin piti olla jo oma.
Luin ketjusta, että muillakin on ollut pakkoraskautumisen tarve ennen la:ta Mulla tainnut olla samaa vikaa. No, nyt on la ohi ja raskautta ei tullut. Ajattelen toisaalta sen olevan ihan hyvä juttu, mutta olisko km helpompi hyväksyä jos olis onnistunut tässä ajassa saamaan pienen ihmeen sisäänsä?? Vaikeita asioita pienelle ihmiselle...
No, tässä muutama ajatus omasta kohtalosta. Pahoittelut teille muillekin ikävästä tapahtumasta.
Irish
... Käsittääkseni haahu-nimitys tulee siitä, kun täällä haahuillaan ympäri vauvakuume, odotus ja keskenmeno keskusteluita. Haahut nimitys oli jo ennen minun "aikaani" joten en täysin varma asiasta ole.
-Viiputin, "wanha-haahu"
... Käsittääkseni haahu-nimitys tulee siitä, kun täällä haahuillaan ympäri vauvakuume, odotus ja keskenmeno keskusteluita. Haahut nimitys oli jo ennen minun "aikaani" joten en täysin varma asiasta ole.
-Viiputin, "wanha-haahu"
Minäkään en ihan alkuperäisiä haahuja ole, mutta nimi tuli juuri siitä, kun keskenmenon kokeneet haahuilivat keskenmenopalstan ja vauvakuumepalsta välillä. Itse kuumeilin haahuna vuosina 05-06 ja tammikuussa 07 syntyi meille haahupoika. Nyt odotan yllätyksenä toista lasta km:n jälkeen (kaikkiaan meillä siis jo 4 lasta) rv:lla 13+3 ja kyllä tuo km vieläkin varjostaa odotuksen onnea vaikka välissä onkin onnistunutkin raskaus. Mutta toivottavasti pääsette kaikki pian odotuspuolelle, vaikkakin siellä ei tällä hetkellä haahuilla omaa pinoa olekkaan.
-Viiputin, "wanha-haahu"
Minäkään en ihan alkuperäisiä haahuja ole, mutta nimi tuli juuri siitä, kun keskenmenon kokeneet haahuilivat keskenmenopalstan ja vauvakuumepalsta välillä. Itse kuumeilin haahuna vuosina 05-06 ja tammikuussa 07 syntyi meille haahupoika. Nyt odotan yllätyksenä toista lasta km:n jälkeen (kaikkiaan meillä siis jo 4 lasta) rv:lla 13+3 ja kyllä tuo km vieläkin varjostaa odotuksen onnea vaikka välissä onkin onnistunutkin raskaus. Mutta toivottavasti pääsette kaikki pian odotuspuolelle, vaikkakin siellä ei tällä hetkellä haahuilla omaa pinoa olekkaan.
Tätä se sitten taas tietysti on aina, kun kuukautiset lähestyy ja tajuaa, ettei ole raskautunut. Eniten ärsyttää tää odottaminen. Nyt odotellaan, että ne menkat sitten tulee ja sitten odotellaan ovulaatiota ja sitten taas kierron päättymistä ja taas menkkoja... Miten sais ajatukset muualle kuin tähän vauvantekoon. Tää näillä sivuilla pyöriminen ei tietenkään auta asiaa ollenkaan. Toisaalta on hyvä, kun saa täällä purkaa pahaa oloaan.
Yhdet todella niukat menkat vasta olleet kaavinnan jälkeen, jos ne edes oli menkat. Niiden perusteella olis kuitenkin menossa kp 25/28 ja oireita ei siis edelleenkään ole paitsi tuo menkaamainen jomotus, joka alkoi viimeksikin viikkoa ennen menkkoja muistuttaen koko ajan siitä, että sieltä ne menkat tulee. Pitäisköhän alkaa tikuttaan sitä ovulaatiota? En ole sitä vielä tehnyt. Nyt on kyllä pupuiltu sen verran, että olis pitäny osua. Se ei sitten ole vaan pystynyt kiinnittymään raihnaiseen kohtuuni.
Voin kuvitella, kuinka pahalta ja turhauttavalta tosiaan tuntuu, kun sen keskenmenneen laskettu aika on :(
Eli meillekin piti olla vauva tulossa lokakuussa, mutta niin vain päivää ennen np-ultraa alkoi vuoto eikä alkion/sikiön sydänääniä kuulunut.
Minä seilaan erilaisten ajatusten välillä. Haluaisin vauvan heti, mutta välillä mietin, miten paljon helpompaa elämä on näin. Meillä on yksi, kohta neljä täyttävä lapsi. Yritän välttää noita pakko raskautua enne lokakuuta -ajatuksia, vaikka kieltämättä niitäkin esiintyy. Nyt olen itse miettinyt, että kunhan saisi lapsen, ennen kun esikoinen menee kouluun, niin kaikki on OK. Yritän olla miettimättä oviksia ja muita ja antaa elämän viedä.
Mutta helpommin sanottu kun tehty. Itse koen stressaavimmaksi työelämän suunnittelun, kun samalla haaveillee vauvasta. Kieltäydyin kaikista ensi talven projekteista, koska minun piti olla äitiyslomalla. Tämä oli Ok, mutta jos ei toista ala kuulumaan, niin en voi loputtomiin kieltäytyä eri asioista vain siksi, että jos joku kaunis päivä ehkä saamme toisen lapsen...
Kahden alkuraskauden kokeneena tiedän jo, että raskaudesta ensimmäiset kolme kuukautta olen pois pelistä väsymyksen takia. Inhoan sitä väsy-pahaaoloa niin paljon, että positiivisesti yritän ajatella, miten paljon kivempaa elämä on, kun ei ole raskaana.
-Putri
Tervetuloa Putrille! Ja pahoittelut menetyksestäsi. Joo mua kanssa ottaa päähän aina tuo alkuraskaus. Viimeksi kun kerkesin potemaan melkein kokonaan tuon tyhmän ajan ja sitten meni kesken. Ja sitten kun taas tulee uudestaan raskaaksi niin pelkään että poden taas tuon kamalan ajan ihan turhaan. No yritän lähinnä olla ajattelematta alkuraskautta.
Kauralastu. Tuttu tunne kanssa. Nyt kun on yk 3 meneillään niin olen jo aika leipääntynyt tähän yrittämiseen, päivien laskemiseen, odottamiseen, pelkäämiseen että menkatko ne sieltä taas tulee, sitten siihen pettymiseen kun ne sitten tulevat ja sitten taas suremiseen kun uusi pitkä kierto taas edessä. Niin ja sitten kun vihdoin onnistuu tulemaan raskaaksi niin sitten saa elää pelko perseessä että meneekö taas kesken. Kyllä pistää potuttamaan melkein joka päivä.
Kokeile muuten sitä Glandinia. Nyt mulla vasta tuntuu homma toimivan entiseen tapaan kun aloitin sitä syömään. Se auttaa tehokkaasti hormonihäiriöihin. Mulla oli kanssa se eka kierto vähän saman tyylinen.
Kiva kun saatiin selvennystä siihen Haahu- nimitykseen. Jotain sen suuntaista juttua mä vähän aavistelinkin kun sitä mietiskelin.
Maria80. Onnea uuteen odotukseen! Toivottavasti tälläkin kerralla menee kaikki hyvin!
ON. Täällä on ovis meneillään ja oikein superovis onkin! Ilmeisesti sen Glandinin ansiosta tuli semmoiset ovislimat ettei ole ennen nähty. Alkoi oikein naurattamaan vessassa ollessa :D No enpä silti uskalla hirveästi toivoa tältä kierrolta mitään kun pettymys on sitten sitäkin suurempi. Mutta, mutta loppukierto odottaa kaikessa pitkäveteisyydessään&
Hermione kp15/31
Täällä minäkin, esittelyketjuun jo laitoinkin infoa. Eli km tuoreessa muistissa, 9.5. tehtiin tyhjennys lääkkeillä. Maanantaina kävin jo ultrassa kun alavatsa oli kovin kipeenä. Selvisi että kohdussa oli isompi hyytymä joka aiheutti kipua. Nähtävästi se tuli kuitenkin eilen pois vessassa käydessä. Ensi viikolla vielä jälkitarkastukseen ja jos kaikki ok, niin odottelemaan menkkoja...Odottelua ja odottelua, tätähän se nyt on niinkuin moni täällä jo kirjoittikin. Meillä on aikomus yrittää heti uudelleen, vaikka täytyy myöntää että se hieman pelottaakin. Mitäs jos ei tärppääkään? Ja jos tärppää, niin entäs jos tulee uusi km? Elänkö pelko p*rs**ssä koko raskausajan... Päähän ei tunnu kyllä mahtuvan tällä hetkellä mitään muuta kuin km, menkat, hedelmöitys, raskaus, pelko... No aika näyttää.. Pitäisköhän ottaa tuo Glandin minunkin käyttöön.. aloin juomaan greippimehua ja syön vitamiineja, mutta saiskohan tuolla glandinilla menkat nopeemmin takaisin..? Luulen kyllä, että jos en pääse tästä pakkomielteenomaisesta raskauden miettimisestä eroon, ei menkkojakaan näy. Mulla on aina ollut sellaiset menkat, että jos on stressiä ym. vaikutus näkyy niissä (tai niitä ei näy).Pahoittelut tästä vuodatuksesta! Mutta kiitollinen olen tästä palstasta, saa kirjoittaa vapaasti tuntemuksistaan. Oikein mukavia kevätpäiviä kaikille ja tsemppiä!!
Höh, kappalejaot on kadonneet, ei ollut tarkoitus laittaa koko tekstiä samaan pötköön.. Täällä muuten alkoi satamaan lunta täydeltä taivaalta!
Mä en käsitä miten nämä uudet systeemit toimii!!! Kirjoitin tonne jo uuden keskustelun aloituksen, vaikka tarkoitus oli kirjoittaa tänne haahujen pinkkaan, ja nyt en saa sitten tänne pirun pinkkaan viestiä millään läpi, kun laitan "lähetä viesti", tää pirun rakkine heivaa mut johonkin osta/myy-palstalle, #¤%&@£!!!!!!Noh, minun haahuilijoille osoitetut sanaset voipi lukea tuolta keskustelualoituksista; "heipparallaa!!"-aloituksen alta :O))))!!!
Viuhalle kanssa tervetuloa ja pahoittelut menetyksestäsi :( Kuinka paljon sulla oli viikkoja? Tänne saa ihan rauhassa purkaa tuntojaan eikä tarvitse pyydellä anteeksi :) Itse en olisi kestänyt jos ei olisi samankokeneita ihmisiä jolle parkaa tätä juttua. Nämä on niin rankkoja asioita että ei niitä ymmärrä kuin ne jotka ovat itsekkin km kokeneet. Mulla ottaa tällä hetkellä kaikista pahimmin se että mulla on yks "kaveri" jolla viikkoa ennen mua la ja se odottaa kaksosia. Se on sattumoisin ehkä vastuuntunnottomin äiti jonka tunnen, hällä kun on ennestään 4v tyttö. Tälläkin hetkellä vain haaveilee siitä että pääsee bailaamaan ja kaiken lisäksi vielä kehtaa valitella mulle kamalaa raskauttaan! Mä en nykyään ole sen kanssa missään tekemisissä kun aina alkaa vain itkettämään niin kovasti. Eikö se tyhmä tajuu että se voi olla mulle tosi kipeä paikka kun hän valittaa olotilastaan jossa itse haluaisin olla. Raivostuttavaa sekä surullista :(Hyttyselle jaksuja näiden palsta ongelmien kanssa. Itsellänikin menee hermot kun en pääse tuonne taaperopuolelle!Jep, minä suosittelen ehdottomasti sitä Glandinia. Se auttaa kaikkin hormoni ongelmiin. Niin ja myös PMS- oireisiin! Mulla kun on hirveät ongelmat aina viikkoa ennen kun menkkojen pitäis tulla. Raivoan ja itken täällä ihan tuskastumiseen asti. Miehellä tahtoo mennä siihen hermot.Mä oon syönyt sitä Glandinia vain ovikseen asti, koska se voi aihettaa kohdun supistelua, ja sehän ei ole suositeltavaa loppukierrosta :) ja olen ottanut sitä kaksi kapselia päivässä. Mä myös päätin että jos seuraava raskaus menee kesken niin aloitan heti Glandinin sen jälkeen jos vaikka siten toipuisi siitä nopeammin:)Joo, nyt täytyy mennä oleilemaan perheen kanssa. Kiitos teille siitä että olette täällä jutustelemassa. Tulee kyllä ihmeesti parempi mieli kun saa vähän avautua :)Hermione kp 16/ 31
Mulla oli viikkoja päälle 8 tai täydet 9, mutta alkio oli vain 5-6 vkoa, eli km tuli varhaisessa vaiheessa. Tänään on ollut paljon vähemmän vuotoa, josta olen hyvin iloinen. Typerää, mutta uskollisena tampoonien käyttäjänä tämä siteiden kanssa pelaaminen on kamalaa ja varsinkin sen vuodon näkeminen.. ihan kuin ei henkisessä puolessa olisi tarpeeksi kestämistä, niin sitten vielä päivien, jopa viikkojen vuoto päälle.. no nyt piste valitukselle, sentään aurinko paistaa ulkona :)
Ihan pikaisesti kyselen, että onko täällä tosiaan vanha Kevättoive-tuttuni Maria? :) Vai oletko joku muu samankaltaisella nimimerkillä? Omaa napaa vaan sen verran, että viimeisiä kuukautisia ei kuulunutkaan, mutta on sisuskaluissa niin jäytävä pelko, etten aio vielä vähään aikaan mainostaa asiaa kovin julkisesti. En kaipaa vielä onnitteluja, ja arvostaisin sitäkin, ettei tätä asiaa vielä nostettaisi muille palstoille... Piti vaan tulla kertomaan, ettette ihmettele, mihin katosin. Viikkoja on vielä kovin vähän, enkä ole vielä päättänyt, kestänkö ajatuksen varhaisultrasta, vai onko vielä tuskaisempaa odotella ekaa neuvolaa. En olisi kyllä arvannut, että tekee näin kipeää laskea taas näitä ensimmäisten viikkojen päiviä, jotka todellakin matelee...Kandi
Ja pahoittelut menetyksestäsi.
Toivottavasti saataisiin pinoon vähän vipinää kun on näin hieno uusi systeemi. Tulkaapa kaikki Haahut höpisemään pitkästä aikaa :D
Hermione kp 11/31