Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maksaa kirkollisveroa?

Vierailija
21.04.2008 |

Seurakunta alkaa periä päiväkerhomaksuja, joten mitä hyötyä on maksaa enää kirkollisveroa, jos kaikki palvelutkin ovat maksullisia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi todellakin maksaa ? Turhasta varmaankin.

Vierailija
22/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä siunaamisesta... :) t. numero mikä lie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vuokra* on nimellinen, muutama kymppi.

Kirkollisvero vuodessa on kuitenkin satoja euroja. Itselläni lähellä 1000 euroa.

Vierailija
24/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hautaaminen on maksuton kirkkoon kuuluvalle.

Jos ei kuulu kirkkoon, ja välttämättä omaiset haluaa kappeliin, silloin seurakunta vuokraa tilan " ulkopuolisille" . Nim. sekä kirkkoon kuuluvia että kirkosta eronneita matkaan saatellut

Vainaja kuului kirkkoon, haudattiin kotiseurakunnan hautausmaalle.

Toimitus oli maksuton joo mutta kappelista perittiin vuokra, samoin " kylmäsäilytyksestä" sekä haudan kaivamisesta. Muistaakseni yhteensä pari sataa euroa.

Vierailija
25/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka itse eroaisi kirkosta, niin lapsi pääsee kaikkiin kerhoihin, tapahtumiin ja perhe saa ruoka-avustusta kuten kaikki muutkin. Kirkko ei kysele oletko maksanut verosi vai et. Diakonin palvelut ja kriisiavun saavat kaikki jotka niitä palveluita haluavat.

Kun tarpeeksi moni eroaa, niin nämäkin palvelut tulevat maksullisiksi, kuten nyt on käymässä. Sen siitä sitten saa...

Vierailija
26/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

*vuokra* on nimellinen, muutama kymppi.

Kirkollisvero vuodessa on kuitenkin satoja euroja. Itselläni lähellä 1000 euroa.

Vierailija
27/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni haudattiin eikä hän kuulunut kirkkoon. Papin isäni kuitenkin halusi tilaisuuteen, ei pappi eikä tila maksanut yhtään mitään.

Vierailija
28/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän varakkaat saa yhteiskunnaltakaan takaisin verojensa määrää tietenkään. Osa menee vähäosaisemmille.

Sitäpaitsi: maksullinenkin kerho on erittäin halpa. Lähes kaikki on kirkollisverolla maksettu. (Vrt. ip-kerhon hintaan.)

Vierailija
29/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetan kirkollisveroni maksamisen heti kun omat kirkkohäät vietetty.

Vierailija
30/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden vaihdetta. Seuraavana verovuonna ei tarvitse sitten kirkollisveroa maksaa.

Vierailija
31/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka itse eroaisi kirkosta, niin lapsi pääsee kaikkiin kerhoihin, tapahtumiin ja perhe saa ruoka-avustusta kuten kaikki muutkin. Kirkko ei kysele oletko maksanut verosi vai et. Diakonin palvelut ja kriisiavun saavat kaikki jotka niitä palveluita haluavat.

Minusta on surullista että joku ajattelee noin. Kyllä minulle kelpaa kunhan ei vaan itse tarvitse laittaa tikkua ristiin.

Ja, joku sanoi että yhteiskunnan pitäisi järjestää tuollaiset asiat. Valitettavasti yhteiskunta ei ole niin ihmiskeskeinen. Kirkko on yhteisöllinen ja tärkeintä on ihminen, ja hyvinvointi ja huolenpito toisista. Yhteiskunta ei pysty (halua?) keskittyä yksittäiseen asunnottomaan tämän auttamiseksi, koska niitä yksittäisiä ihmisiä on yhteiskunnan kontolla lähemmäs kuusi miljoonaa.

Vierailija
32/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea on! Ja mitä jää käteen? Itse haluaisin eroon ahneesta valtiosta.

Vierailija
33/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta voi erota ja ei tarvitse minnekään muuttaa.

Vierailija
34/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Minusta on surullista että joku ajattelee noin. Kyllä minulle kelpaa kunhan ei vaan itse tarvitse laittaa tikkua ristiin.

Ja, joku sanoi että yhteiskunnan pitäisi järjestää tuollaiset asiat. Valitettavasti yhteiskunta ei ole niin ihmiskeskeinen. Kirkko on yhteisöllinen ja tärkeintä on ihminen, ja hyvinvointi ja huolenpito toisista. Yhteiskunta ei pysty (halua?) keskittyä yksittäiseen asunnottomaan tämän auttamiseksi, koska niitä yksittäisiä ihmisiä on yhteiskunnan kontolla lähemmäs kuusi miljoonaa.

Miksi lasteni pitäisi kärsiä jos minä eroan kirkosta ? Lapsi saa päättää omasta uskostaan.

Vierailija
35/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pidän todellakin mielelläni ev. lut. kirkon hengissä täällä, jottei tyhjiöön pääse valumaan vaikkapa islam. Ev. lut. kirkon opit ovat mielestäni suunnattoman paljon parempi lisä pohjoismaiseen yhteiskuntaan kuin melkeinpä mikä tahansa muu uskonto, ja tyhjiöillä on valitettavasti tapana täyttyä. Miettikääpä sitä näkökohtaa!

- Kirkko tekee paljon hyväntekeväisyystyötä, jota haluan tukea

Vierailija
36/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyttä voi tukea muutenkin kuin maksamalla kirkollisveroa.

Vierailija
37/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiot ovat olemassa ihmistä varten ei ihminen valtiota. Valtiot ovat ihmisten keskenäisiä rakennelmia joiden ideana on toimia yhteisönä, joka turvaa jokaisen ihmisen. Miten tästä voisi liveta sillä, että " teitä nyt vaan on niin paljon" ?

Vierailija
38/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista kommenteistanne! Harkinnassa on nyt todella (oma, ei lasten) kirkosta eroaminen. Ei vain kirkollisveron takia, vaan lisämaksujen takia, kuten tämän uuden päiväkerhomaksun takia. Maksan " joko-tai" , en " sekä-että" .

Vierailija
39/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kirkollisveroa makseta sen vuoksi, että saisi itse ilmaiset " palvelut" vaan sen vuoksi, että kirkko pitää huolta niistä, joilla ei mitään ole. Heidän vuokseen se maksetaan eikä ikään kuin omana taivasosinkona, joka oikeuttaa ilmaiseen palveluun ja vip lippuun taivaaseen.

Köyhät ovat kirkon rikkaus. Ne köyhät ovat jotakin paljon enemmän kuin pikkulapsiperheiden vanhemmat tai toimeentulotukiasiakkaat, ne ovat ihmisiä, joilla ei oikeasti ole mitään.

Moderni ihminen tarvitsee myös rahallisia sanktioita. Ilmaisiin toimintoihin ilmoittaudutaan, muttei sitouduta. Kun homma maksaa edes nimellisesti, vanhemmat näkevät viitseliäisyyttä asian eteen, ja tuovat lapsensa paikalle. Raha on ainoa keino, joka pätee modernin itsekkään ihmisen ajatusmaailmaan.

Niin kuin tämäkin ketju tuntuu sen todistavan.

Vierailija
40/42 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meillä pitää olla joku hyväntekeväisyysjärjestelmä, joka pitää huolta heikoimmista? Minä ainakin haluan, että nämä asiat hoidetaan valtiovetoisesti, jolloin meillä on demokratia päättää, miten asiat hoidetaan. Onnetonta vaan on, että suurin osa ihmisistä ei halua maksaa veroja, joista tämä kustannetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi