Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PÄIVÄHOITOMAKSUJEN KOROTUS??

Vierailija
15.04.2008 |

auttekee kanssa siskot. Mulla meni pahasti uutiset ohi. Mutta siis miten paljon ne korotukset oli?

Ja tuliko tukiin mitään korotuksia?

Kiitos jo etukäteen

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Selkeästi puuttuu tuo yksi maksuluokka

" supertuloisille" . On aika omituista kun portaallisessa systeemissä alle keskitason ansaitseva maksaa saman kuin miljonääri.

Mutta eiväthän hyväpalkkaiset kansanedustajat sellaista maksuluokkaa ala ajamaan.

Ilman muuta, jos suurtuloinen maksaa veroja vaikka 40% (tod. näk. enemmän) joka on euroissa vaikka 50000 euroa, ja keskituloinen maksaa veroja 30%, euroissa 10000, niin ilman muuta sen suurituloisen pitää vielä maksaa " supermaksua" päivähoidosta.

Ei helvetti!!!!!

Vierailija
42/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälläkö kokoomus sitten ratkaisee asian?

Hyvä uudistus köyhille perheille, mutta pitääkö tämäkin toteuttaa kurjistamalla keskituloisten asemaa vielä entisestään.

Ja missä viipyy Kataisen vaalilupauksissa mainostettu lapsilisien indeksiin sitominen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2002 päivähoitomaksuja korotettiin viimeksi

2004 korotettiin lapsilisiä

2008 korotettiin lapsilisien yh-lisää

2009 aikomus nostaa minimi-vanhempainpäivärahoja

2009 aiotaan nostaa lapsilisiä 3. lapsesta ->

2009 aiotaan nostaa yksityisen hoidon tukea ja kotihoidon tukea

2010 isyysvapaan mahdollinen pidennys

Nämä aikomukset toteutunevat, jos valtiontalous jatkaa hyvällä tasolla.

Ja toki valtio keksinee matkan varrella kaikenlaisia korotuksia lapsiperheidenkin maksuihin... mutta en näe tätä niin kauhean epäoikeudenmukaisena ainakaan ¿köyhiä¿ kohtaan. Noh, keskituloiset tietysti maksavat suhteessa aina eniten kaikesta¿

Lisäksi palkkatulot ovat nousseet vähän joka alalla.

Vierailija
44/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos perheessä on yksi päiväkotilapsi ja vaikka kolme koululaista ala-ikäistä, kaikki otetaan huomioon?

Vierailija
45/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloiset senkun rämpivät korkeiden maksujen kanssa, ilman sossuja ja tulonsiirtoja...

Vierailija
46/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla loppui kärsivällisyys. Keskituloiset kaksilapsiset ydinperheet maksavat kalleimmin siitä, että ovat uskaltaneet hankkia lapsia.

Selitys kuuluu usein juuri saman logiikan mukaan: enemmistöstä on kallista pitää huolta. Ennemmin siis kerätään edes vähemmistöjen ääniä keventämällä perintöverotusta, korottamalla yksinhuoltajien ja suurperheiden lapsilisiä sekä laskemalla pienituloisimpien perheiden päivähoitomaksuluokkaa. Ja tämä kaikki kustannetaan korottamalla jälleen väliinputoajien eli tavisperheiden palvelumaksuja, argh!

En todellakaan vastusta sitä, että heikoimmista pidetään huolta tai edes sitä, että rikkaillekin tulee jotain helpotuksia kovan verotuksen vastapainoksi. Mutta sitä vastustan, että tavikset ovat lopulta näiden ääriryhmien helpotusten maksajina. Juuri keskituloisille, kaksilapsisille perheille noin iso päivähoitomaksujen korotus on todella merkittävä rahareikä, toisin kuin oikeasti hyvätuloisille. Kenenkään maksuja ei pitäisi korottaa, kun jo nykyisellään lapsettomuuteen kannustetaan myös valtion taholta suoremmin kuin lastenhankintaan. Ennemmin pitäisi nostaa vaikka kaikkien verotusta!

Vierailija
47/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen vieläpä tosissani. Oikeasti kouluttautuminen ja rehellinen työnteko ei tässä maassa enää kannata, ja myös ydinperheellisyys tuntuu olevan ennemminkin epätoivottavaa. Hävettää, että annoin ääneni yhdelle hallituspuolueista, mutta en toista samaa virhettä enää seuraavalla kierroksella. Ja veikkaan, että meitä korkeasti koulutettuja keskipalkkaisia kahden lapsen äitejä/isiä on enemmänkin, jotka näin ajattelevat. Mikä olisi hyvä kapinamuoto? Olen mukana!

Vierailija
48/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiäkin korotettiin viimeksi huimat 10¿!

No, meidän perhe pääsee nauttimaan myös tuosta 3. lapsen lapsilisän korotuksesta, muistaakseni 10¿ sekin.

Palkat ovat nousseet, mutta inflaatio on syönyt senkin hyödyn.

Vierailija:

2002 päivähoitomaksuja korotettiin viimeksi

2004 korotettiin lapsilisiä

2008 korotettiin lapsilisien yh-lisää

2009 aikomus nostaa minimi-vanhempainpäivärahoja

2009 aiotaan nostaa lapsilisiä 3. lapsesta ->

2009 aiotaan nostaa yksityisen hoidon tukea ja kotihoidon tukea

2010 isyysvapaan mahdollinen pidennys

Nämä aikomukset toteutunevat, jos valtiontalous jatkaa hyvällä tasolla.

Ja toki valtio keksinee matkan varrella kaikenlaisia korotuksia lapsiperheidenkin maksuihin... mutta en näe tätä niin kauhean epäoikeudenmukaisena ainakaan ¿köyhiä¿ kohtaan. Noh, keskituloiset tietysti maksavat suhteessa aina eniten kaikesta¿

Lisäksi palkkatulot ovat nousseet vähän joka alalla.

Vierailija
49/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs keksittäisiin? Olen aivan kypsähtänyt siihen, että me joudutaan maksajan rooliin aina ja kaikkialla, vaikka ei edes olla suurituloisia. Tuo yli 700¿/v on meille jättikokoinen korotus! En tajua, miten me saadaan niin iso summa revittyö mistään kasaan.

Terv. kolmas(?) kaksilapsisen, keskituloisen tavisperheen äiti

Vierailija
50/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset yksityisessä päiväkodissa ja kelan ja kaupungin tuen jälkeen maksamme yhdestä lapsesta 289 euroa/kk ja koska meillä lapsia päiväkodissa kaksi, maksamme joka kuukausi päivähoitomaksuja 578 euroa. Mutta en valita. Tämä on oma valintamme ja olemme ehkä siinä keskituloisen ja suurituloisen perheen välimaastossa.

Vierailija
51/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pikkasen nyppii, kun itse kuuluu siihen porukkaan, joka aina joutuu maksumieheksi. Mulla ja miehellä tulot just nipin napin yli sen isoimman tulorajan ja kaks lasta tarttis hoitoon syksyllä laittaa. Nyt, kun ruoka ym. jutut ovat myös kallistuneet enemmän kuin omalla palkankorotuksellani voi paikata, on pakollisten menojen jälkeen käteenjäävä osuus huomattavasti pienempi kuin aikaisemmin. Jee, jee. No, ei tartte ees haaveilla, että parin vuoden sisään tekis minkäänlaista ulkomaanreissua perheen kanssa. Josko tää " köyhäily" edes jarruttais hieman ilmastonmuutosta, kun ei tartte Välimerelle lennellä.

Vierailija
52/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy tasan tarkkaan isoista kaupungeista. Me ei saada sen laadukkaampaa päivähoitoa täällä vaikka maksaisimme tuplat.

Vierailija
53/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla loppui kärsivällisyys. Keskituloiset kaksilapsiset ydinperheet maksavat kalleimmin siitä, että ovat uskaltaneet hankkia lapsia.

Täällä kanssa valmis tekemään jotain!! Kuulutaan tietty juuri ja juuri siihen ylimpään maksuluokkaan ja kyllä talouden tulee tiukille vetämään :((((

Mitä tehdään? Ainakin adressia keräämään!!!

Vierailija
54/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi paljon työttömiä ja kaupungeille/ kunnille tyhjiä toimitiloja minikalusteilla.

Vierailija
55/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin huomannut, että he myös vastaavat sähköposteihin.

Minun mielestäni kaiken maailman adressit on ihan yhtä tyhjän kanssa. Osoittaahan ne että muutama sata ihmistä on jotain tiettyä mieltä, mutta mitä sitten? Eri asia jos allekirjoittajia olisi 500 000...

Vierailija
56/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki vaan kotiin ja lapset pois päiväkodeista.

Tulisi paljon työttömiä ja kaupungeille/ kunnille tyhjiä toimitiloja minikalusteilla.

Näytäppä itse esimerkkiä :)

Vierailija
57/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kansanedustajaa tässä tilanteessa tulisi lähestyä?

En vain tiedä sitä.

Sit kaikki kirjoittamaan!

Vierailija
58/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Selitys kuuluu usein juuri saman logiikan mukaan: enemmistöstä on kallista pitää huolta. Ennemmin siis kerätään edes vähemmistöjen ääniä keventämällä perintöverotusta, korottamalla yksinhuoltajien ja suurperheiden lapsilisiä sekä laskemalla pienituloisimpien perheiden päivähoitomaksuluokkaa. Ja tämä kaikki kustannetaan korottamalla jälleen väliinputoajien eli tavisperheiden palvelumaksuja, argh!

En todellakaan vastusta sitä, että heikoimmista pidetään huolta tai edes sitä, että rikkaillekin tulee jotain helpotuksia kovan verotuksen vastapainoksi. Mutta sitä vastustan, että tavikset ovat lopulta näiden ääriryhmien helpotusten maksajina. Juuri keskituloisille, kaksilapsisille perheille noin iso päivähoitomaksujen korotus on todella merkittävä rahareikä, toisin kuin oikeasti hyvätuloisille. Kenenkään maksuja ei pitäisi korottaa, kun jo nykyisellään lapsettomuuteen kannustetaan myös valtion taholta suoremmin kuin lastenhankintaan. Ennemmin pitäisi nostaa vaikka kaikkien verotusta!

En IKINÄ ole, enkä koskaan tule äänestämään kolmea suurinta puoluetta. Äänestän vihreitä, koska en ole kommari enkä uskis, ja äänestäminen on minusta kansalaisvelvollisuus.

Työnteko ei todellakaan tässä maassa kannata, ja koulutuskin vain tietyille aloille. On todella väärin, että tekemällä työtä ei voi rikastua. Paljon mieluummin olen sitten vähän kuluttavassa työssä ja teen lyhyempää päivää. Eivät ainakaan lapset kärsi niin paljoa, ja toimeen tulee ihan ok. Tässä yhteiskunnassa kaikki revitään tavisten niskasta. Köyhistä pidetään huolta, ja optiomiljonäärit pitävät huolen itsestään.

Itse toteutan anarkiaa pitämällä täydet hoitovapaat ja työttömänä olen välillä hyvällä omallatunnolla tässä pätkätöiden yhteiskunnassa, jossa ei ymmärretä että vakinaisten (valtion) töiden luominen tulisi halvemmaksi kuin pätkätöiden löysässä hirressä ihmisten viruttaminen.

T. kahden lapsen humanistiäiti

Vierailija
59/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä edustajaa pitäisi pommittaa??

Vierailija
60/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En IKINÄ ole, enkä koskaan tule äänestämään kolmea suurinta puoluetta. Äänestän vihreitä, koska en ole kommari enkä uskis, ja äänestäminen on minusta kansalaisvelvollisuus.

T. kahden lapsen humanistiäiti