Milloin ihmiset aikoo tehdä jotain ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi?
Ei näytä siltä, että moni tekisi mitään. Kulutusjuhlat vaan jatkuu ja pahenee.
Kommentit (16)
Ilmasto muuttuu ihmisestä riippumattakin. On suuruusharha kuvitella, että ihminen määrää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloiset ja sitä vaeakkaammat kuluttavat ylivoimaisesti kaikkein eniten. Heidät pitäisi laittaa kuriin.
Kiina, Intia ja Jenkit voi laittaa ensin kuriin ja katsotaan asiaa sitten uusiksi meidän osalta.
Voitaisiin aloittaa siitä ettei terrorisoitaisi ja pysäyteltäisi turhaan liikennettä.
Liikenteen sujuvuus pienentää päästöjä.
En hankkinut maapallon tuhoajia... siis lapsia. Tosin siinä syynä ei ollut ilmastonmuutos, mutta se oli positiivinen sivuvaikutus. Nyt voin hyvällä omatunnolla sikailla sitten muuten. Pelastakaa te jälkeläisiä tänne jättävät maapallo. Ei oo mun tehtävä.
Ensin rallikilpailut seis koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskituloiset ja sitä vaeakkaammat kuluttavat ylivoimaisesti kaikkein eniten. Heidät pitäisi laittaa kuriin.
Kiina, Intia ja Jenkit voi laittaa ensin kuriin ja katsotaan asiaa sitten uusiksi meidän osalta.
Just näin. Tytti Tuppuraisen hengessä, Suomi ensin on vahingollista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Ensin rallikilpailut seis koko maailmassa.
Vai alotettaisko kuitenkin vaikkapa "hiilivoimalat seis"-agendalla?? Ois vähän v*tusti isompi hyöty.
Olen yrittänyt piereskellä vähemmän. Se on näin vegaanina tuskallisen vaikeaa.
Milloin ja mitä sinä AP teet asian hyväksi? Anna nyt muutama esimerkki.
ei ole mitään tieteellistä näyttöä mainitsemastasi muutoksesta, eli ei edellytä toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
ei ole mitään tieteellistä näyttöä mainitsemastasi muutoksesta, eli ei edellytä toimenpiteitä.
Älä höpötä. Youtube-tiede ei ole mistään kotoisin. Lue vaikka Naturea.
Koko ajanhan sitä tehdään. Mä vähän arvelen, että jos noista muutoksista saadaan isossa kuvassa taloudellisesti kannattavia, niin esim. Kiina pystyy insinööriarmeijansa voimin kääntämään hiilidioksidiarvot vaikka päälaelleen tarvittaessa. Ovat siis jo osittain tehneet niin, kun ovat lisänneet uusiutuvan energian käyttöä.
Sitä tosin on vaikea arvioida, miten se vaikuttaa ilmastoon. Jos vaikka teollisuuden hiilipäästöistä 90% kerättäisiin tuuli/aurinkovoimalla tuotetun sähkön avulla varastoon. Ja siitä tehtäisiin esim. Synteettisiä hiilivetyjä / polttoaineita. Tai ihan vain hiiltä joka voitaisiin vaikka dumpata maahan. Koska nopeat ihmisen aiheuttamat muutokset maapallon ilmastossa on mikroskooppisen pienen aikavälin juttu. Eikä me oikeasti voida varmaksi sanoa mikä kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Mutta se on silti selvää, että nykyisellään jatkaminen tuntuu pistävän hommat pahemmin sekaisin. Joten kannattaa jatkaa tutkijoiden ja asiantuntijoiden viitoittamalla tiellä sen sijaan, että fiiliksen perusteella haluttaisiin jatkaa mukavuusalueella ja polttaa fossiilisia ihan surutta koska kuvitellaan, että ei siitä mitään oikeaa haittaa ole. Se on jo nähty että on haittaa. Korjaavat tekijät on vielä auki, mutta suuntaa haetaan.
Ensimmäiseksi voitaisiin lopettaa kertakäyttö- ja pikamuotikulttuuri ja kaikki trendipelleily. Tehdä vain ajattomia kestäviä tavaroita, kalusteita ja laitteita, jotka ei ole tarkoitettu hajoamaan x vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
ei ole mitään tieteellistä näyttöä mainitsemastasi muutoksesta, eli ei edellytä toimenpiteitä.
Terveisin Donald T.
Ihminen on niin ahne ja lyhytnäköinen otus keskimäärin, ettei ole toivoakaan siitä, ettå mitään vaikuttavia ilmaston lämpenemisen suuresti hidastavia toimia saataisiin tehtyä. Niitä olisi varmaan muutenkin pitänyt tehdä jo ajat sitten.
Keskituloiset ja sitä vaeakkaammat kuluttavat ylivoimaisesti kaikkein eniten. Heidät pitäisi laittaa kuriin.