Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PÄIVÄHOITOMAKSUJEN KOROTUS??

Vierailija
15.04.2008 |

auttekee kanssa siskot. Mulla meni pahasti uutiset ohi. Mutta siis miten paljon ne korotukset oli?

Ja tuliko tukiin mitään korotuksia?

Kiitos jo etukäteen

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun se olisikin vain se 60 e, mutta kun se on vuodessa 700 euroa, niin kyllä se tuntuu keskituloisen, tukia saamattoman työssäkävijän kukkarossa.

Vierailija
82/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso summa sekin. Ja lasten huostaanotot ovat kasvaneet rajusti. Jos perheet voisivat paremmin ja kykenisivät hoitamaan lapsensa itse, voitaisiin tuokin rahasumma käyttää johonkin muuhun, esim. päivähoitomaksujen alentamiseen tai kotihoidontuen lisäämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa tuota taulukkoa ja kyllä ainakin kolmilapsisessa perheessä menee jo täydet maksut alle keskituloisillakin vanhemmilla.

Vierailija
84/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin tympii sama asia, ja mietin vaikutusmahdollisuuksia. Toi edellinen oli hyvä (palautetta puolueille), samoin suora sähköposti lautakunnan jäsenille. Adressi voi tulla liian myöhään?

Ja kyllä, yli 700¿ vuodessa ON lapsiperheessä iso raha. Meillä, ns. suurituloisilla, ei ole tähänkään asti ollut varaa käydä kertaakaan esim. millään ulkomaanmatkalla, vaikka elämme vaatimattomasti. Tuolla rahalla tekisi jo reissunkin tai ostaisi monet uudet kengät tai haalarit! Jo nyt ollaan koluttu kirppikset, mitä jatkossa? :-/

Vierailija
85/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lapsia mutta toivottavasti lähivuosina on. Mua ihmetyttää lähinnä se että minkätakia hoitomaksut menevät minkään tuloluokan mukaan? Lasten hoito päiväkodeissa on tietääkseni kaikille lapsille tasapuolista ja samanarvoista (niinkuin pitää ollakin) joten minkätakia paremmin tienaavat maksavat " samasta palvelusta" monta sataa euroa enemmän kuin he jotka eivät mitään tienaa?...eihän lääkärikuluissakaan ym palveluissa veloiteta tuloluokan mukaan.......jos tähän on joku peruste niin selittäkää tälle tyhmälle....(jep, ja kuten mun valituksesta arvata saattaa: jos meillä tulevaisuudessa lapsia on, hoitomaksut menevät kalleimman mukaan..)

Vierailija
86/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kohtuullista että perheellä joka tienaa alle keskiansioiden ja perheellä joka tienaa kaksi kertaa yli keskiansioiden on sama päivähoitomaksu.

Kuuleppas nyt, suurituoloiset maksaa ihan käsittämättömän määrän veroja tähän maahan ja sen sosiaalitoiminnalle. Ja sen lisäksi pitäisi maksaa vielä suurempaa maksua kaikesta??? Just joo.

Maitolitran hintakin pitäisi olla kaikille eri riippuen tuloista?! Niinkö?

Vierailija
87/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten Sarasvuo ilmoitti että nostaa yhtiöstään miljoona euroa osinkoa. No, eikös tähän vasemmiston Suvi-Anne Siimes heti puuttunut, että " Kyllä se Sarasvuo on itsekäs, nostaa noin paljon osinkoa itselleen" . No, Sarasvuo teki firmassaan päätöksen, että ei nosta senttiäkään osinkoa. Tulos: firma voi hyvin ja valtiolta jäi osingoista verot saamatta (280 000 euroa).

Opetus: kateus vie tosiaankin kalatkin vedestä!

Vierailija
88/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 euroa ei ole paljoa, jos menot kuukaudessa lapsiperheellä lisääntyisi vaan ja ainoastaan pöivähoitomaksujen korotuksella. Mutta kun taitaa olla niin, että ruoka on kallistunut ainakin sen samat 60 egee kuukaudessa (inflaatio +lapset kasvaa ja syö enemmän). Bensat, vakuutukset, sähköt, vastikkeet, korot etc. kaikki kallistuneet, että yhtäkkiä menot nousseet 200+ euroa kuukaudessa. Ja ihmiset ovat ajatelleet selviytyvänsä isoista lainoista paremmin ansiokehityksen myötä, mutta ei, vaan kyykytys jatkuu.

Lapsiperheiden inflaatio on vielä suurempi, kuin tuo 3,9 %, joka uutisissa tällä viikolla ilmoitettiin.

Äänestäkää viisaampia ihmisiä eduskuntaan, kiitos.

Vierailija
89/89 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat syksyllä 4- ja 2-vuotiaat ja menossa päivähoitoon, ja minä siis töihin. Laskin juuri, että työssäkäynti on minulle juuri ja juuri kannattavaa... Teen ainakin vuoden lyhennettyä työaikaa, kunnes nuorimmainen täyttää 3v. Kun päivähoitomaksuja korotetaan niin käteen jäävä raha minulla per kuukausi ei huimasti nouse siitä mitä saan nyt kotiäitinä. Pistää miettimään, että onko yhteiskunta nyt siis kannustamassa minua sittenkin jatkamaan hoitovapaata vielä vuodella. Olisiko tämä sitä hallituksen perhepolitiikkaa :DDD

Toisaalta, kun toisilla äänenpainoilla kovasti patistetaan äitejä takaisin ns. " tuottavampaan" työhön, niin miksi keskituloisen työnteko on tehty melkein kannattamattomaksi :(

Eikö nykyiset kansanedustajat tunne käsitettä " tuloloukku" ?! Yhteiskuntatieteilijälle se on ihan peruskauraa; verotuksen progressiivisuuden ja maksujen porrastuksen vuoksi keskituloinen onkin suhteellisesti köyhempi kuin pienituloinen!!! Eli me keskituloiset olemme näiden ruudinkeksijöiden ansiosta keskituloisia vain ennen tulonsiirtoja. Niiden jälkeen, kun katsotaan mitä käteen jää, asia on toisin.