Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tähän virheitä laulujen sanoissa

Vierailija
06.11.2014 |

Aloita Anssi Kelan Puistossa kappaleella...

"...valot siniset välähtää vaatien pysähtymään.." 

Eihän sininen vaadi pysähtymää, vaan punainen.

Kommentit (261)

Vierailija
141/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
142/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:55"]

Aikakoneen Keltainen. Lauletaan keltaisesta toukokuusta. Ei keväällä oo keltaista vaan se on syksyn väri.

[/quote]

on keltaista. esim voikukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavi Virta laulaa kuuluisassa tangotulkinnassaan näin:

Kun yö on kuulas silkinmusta,
ilma täynnä on onnen odotusta,
aava nukkuu jo Argentiinan pusta,
silloin tango näin kutsuvasti soi...

Muuten hienoa, mutta Argentiinassa ruohoaluetta kutsutaan pampaksi.

Pusta on ruohotasankoa Unkarissa.

Vierailija
144/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:28"]

"Yhteen yöhön tää romanssi saada jää" WTF?

[/quote]

Aa, tää oli upee, jostain syystä ei ihan ilmiselvä! Oon varmaan juonut liian vähän kahvia tänään.

Vierailija
145/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

mistä biisistä tuo on?

Vierailija
146/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
147/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:28"]

[/quote]

Aa, tää oli upee, jostain syystä ei ihan ilmiselvä! Oon varmaan juonut liian vähän kahvia tänään.

[/quote]

En ymmärrä, mikä tossa on virheenä.

Tarkoitettiinko tossa sitä että romanssi saa jäädä yhdeksi yöksi = romanssilla on lupa olla ainoastaan yhden yön mittainen?

Ainakin meillä päin tuota saa jäädä -ilmausta käytetään ihan yleisesti just tuolla tavalla, eli jos ei edes halua että se joku asia jatkuu. "Otanpa tästä yhden pullan, mutta tämä saa sitten jäädä ainoaksi herkuksi jonka syön."

Vai oliko tossa jokin toinen virhe, jota en vain tajua?

Vierailija
148/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitettiinko tossa sitä että romanssi saa jäädä yhdeksi yöksi = romanssilla on lupa olla ainoastaan yhden yön mittainen?

Ainakin meillä päin tuota saa jäädä -ilmausta käytetään ihan yleisesti just tuolla tavalla, eli jos ei edes halua että se joku asia jatkuu. "Otanpa tästä yhden pullan, mutta tämä saa sitten jäädä ainoaksi herkuksi jonka syön."

[/quote]

Hm... olisko se niin, että oikeasti pitäisi olla "jäädä saa"

Vierailija
149/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hm... olisko se niin, että oikeasti pitäisi olla "jäädä saa"

[/quote]

Hah, totta! Niin vain silmä hyppää tuollaisten virheiden yli. Kiitti! :)

On kyllä hupaisa virhe, jos tollainen tosiaan on. :D

Vierailija
150/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos se oli romanssi saamista varten, siis "romanssi saada," joka sitten saamisen jälkeen jää. :)

Vierailija
151/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:37"]

[/quote]

mistä biisistä tuo on?

[/quote]

Biisin nimi on Yhteen yöhön ja esittäjä PLUS, Youtubesta ainakin löytyy.

Ja tosiaan, eihän toi ole suomea lainkaan, oikein olisi "jäädä saa" (mut sehän ei sitten rimmaisi niin kivasti...) :)

Vierailija
152/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erin Vanha Sydän: "katso kun kauniina meen/katso kun loitsin mä teen..." Pitäisi olla "loitsun mä teen", taipuu loitsu-->loitsun. Verbi taas loitsia (tai loihtia). Ihana biisi, mut käy korvaan joka kerta :D

Vierailija
153/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin Samuli Edelmannin kappale (en tiedä nimeä), jossa kerrotaan tulppaaneista. Siinä on kohta, jossa ne tulppaanit kukkivat pääsiäisenä. Näinhän ei ole, sillä Suomessa tulppaanit kukkivat yleisimmin toukokuussa ja eivät missään tapauksessa ainakaan vielä maalis-huhtikuun vaihteessa, jolloin pääsiäinen voi joinain vuosina olla. Kappaleessa sanotaan myös, että jätetään sipulit maahan, jotta tulppaanit tulisivat seuraavanakin keväänä. Tulppaanien kohdallahan on niin, että sipulit eivät välttämättä enää kasvata kukkaa uudelleen vaan ne on aina laitettava uudestaan.

Vierailija
154/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:24"]

Anssi Kelan Milla: "Mul on sängyssäNI mies, sen olkaan tatuoitu on Jack Nicholson, se makaa alasti ja nukkuu ja mä mietin kuka helvetti tuo on... ... Joten nousen vähin äänin, porraskäytävässä pukeudun" Nainen nousee OMASTA sängystään ja lähtee OMASTA kodistaan jättäen sinne jonkun random tursaan jatkamaan uniaan?!!

Katos helkkari, laulaa hoilottanut itsekin tätä monesti, enkä koskaan huomannut tuota!

Tää on tosi kiva ketju! :)

[/quote]

Vierailija
155/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:12"]

Erin Vanha Sydän: "katso kun kauniina meen/katso kun loitsin mä teen..." Pitäisi olla "loitsun mä teen", taipuu loitsu-->loitsun. Verbi taas loitsia (tai loihtia). Ihana biisi, mut käy korvaan joka kerta :D

[/quote]

"Oi, jos se ois niin, hukkuisin huokauksiin
Valvoisin lakanat ryttyyn, saisin kaikesta kii
Katso, kun kauniina meen, katso, kun loitsin, mä teen
Meille hiiden ja veen, ja aamun uupuneen"

Kyse ei ole substantiivista vaan verbistä. "Mä teen" -alkava lause jatkuu seuraavassa säkeessä.

Vierailija
156/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:37"]

Rauli Somerjoki. "missä lienee koittaa huomen" Kieliopillisesti täysin väärin.

[/quote]

Tosin oli Kirka, mutta anyways.
[/quote] Ei muuten ollut Kirka, vaan veljensä Sammy.

Vierailija
157/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:31"] Funin "So if by the time the bar closes and you feel like falling down, I'll carry you home..." Ylimääräinen and. [/quote] Miten niin?  [/quote] Ajatus on siis jotakuinkin: jos et pysy pystyssä, kun baari menee kiinni, kannan sinut kotiin. "By the time the bar closes" on ajanmääre eikä sen perään tule ja-sanaa, koska "you feel like falling down" jatkaa if-konjunktion aloittamaa lausetta.

[/quote]

Konjunktioista en tiedä, mutta minä käsitän lauseen kutakuinkin niin, että "jos tunnet romahtavasi baarin sulkemisen aikaan, kannan sinut kotiin" eikä tuossa mielestäni ole välttämättä ylimääräistä ja-sanaa. Toki ilman sitäkin olisi pärjätty, eikä lauseen ymmärrettävyys olisi kärsinyt.

Vierailija
158/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 23:28"]Teleksin "nurkkaan tuulilasin kyyneleet jääksi muuttuu niin kuin itsestään". Raivostuttaa joka kerta, kun kuulen! Miten ihmeessä saat kyyneleitä tuulilasin nurkkaan?! Visioin aina, kuinka auton ajaja itkee anime-meiningillä niin että kyyneleet lentää pitkin autoa, tirskahtaen jopa tuulilasin nurkkaan :D
[/quote]

Mut nehän pn ne tuulilasin kyyneleet:-)

Vierailija
159/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 23:28"]Teleksin "nurkkaan tuulilasin kyyneleet jääksi muuttuu niin kuin itsestään". Raivostuttaa joka kerta, kun kuulen! Miten ihmeessä saat kyyneleitä tuulilasin nurkkaan?! Visioin aina, kuinka auton ajaja itkee anime-meiningillä niin että kyyneleet lentää pitkin autoa, tirskahtaen jopa tuulilasin nurkkaan :D [/quote] Mut nehän pn ne tuulilasin kyyneleet:-)

Tuulilasin kyyneleet=vesipisarat?

[/quote]

Vierailija
160/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:12"]

[/quote]

"Oi, jos se ois niin, hukkuisin huokauksiin
Valvoisin lakanat ryttyyn, saisin kaikesta kii
Katso, kun kauniina meen, katso, kun loitsin, mä teen
Meille hiiden ja veen, ja aamun uupuneen"

Kyse ei ole substantiivista vaan verbistä. "Mä teen" -alkava lause jatkuu seuraavassa säkeessä.

[/quote]

Ai prkl, toihan selittäiskin! Kiitos hei, nyt ei vaivaa!! :D Paitsi ihan paska sovitus, koska jakautuu ihan huonosti ja sekavasti toi ajatus ja painotus :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän