Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tähän virheitä laulujen sanoissa

Vierailija
06.11.2014 |

Aloita Anssi Kelan Puistossa kappaleella...

"...valot siniset välähtää vaatien pysähtymään.." 

Eihän sininen vaadi pysähtymää, vaan punainen.

Kommentit (261)

Vierailija
121/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dingon Nahkatakkisessa tytössä laulun päähenkilö on sekä tyttö että ei enää nuori ("hän on ollut joskus nuori nainen").

Dingon sanoituksissa taitaa olla aika paljon kaikenlaisia epäloogisuuksia, sillä Nipalla ei taida olla kauhean säkenöivä äly. Mutta se ei haittaa, mun mielestä Dingon musiikki yhdistettyinä sanoitukseen luo aivan ainutlaatuisen kombon, jossa on ihan uskomaton tunnelma. Niissä on sellainen yhdistelmä nuoruutta ja omaa aikakauttaan, ettei sitä pilaa pienet (joskin toistuvat) epäloogisuudet. Mä luulen, että Neumann ei ole menestynyt myöhemmin juuri sen takia, että naiivit tekstit ja pateettisen tunnelmallinen musiikki ei vain istu hieman vanhemman mieshenkilön habitukseen.

No, menipä OT:ksi.

Vierailija
122/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:31"]

Funin "So if by the time the bar closes and you feel like falling down, I'll carry you home..." Ylimääräinen and.

[/quote]

Miten niin? 
[/quote]

Ajatus on siis jotakuinkin: jos et pysy pystyssä, kun baari menee kiinni, kannan sinut kotiin. "By the time the bar closes" on ajanmääre eikä sen perään tule ja-sanaa, koska "you feel like falling down" jatkaa if-konjunktion aloittamaa lausetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:57"]Nylon Beatin "Viimeinen" alkaa sanoilla "hei, sä auton kaadoit taas..."
Miten joku onnistuu kaatamaan auton ja vielä useampaan kertaan?
[/quote]
Auton kaataminen tarkoittaa auton ajamista katolleen
[/quote]
No aika epäloogista silti. Tyyppi ajaa autoa ja hermostuu kun typy yrittää saada suukkoa kesken ajon ja ajaa ojaan? Ja monta kertaa vielä? Kalliiksi tulee....

Parempi olis ollu: "hei, sä drinkin kaadoit taas..." olis ollu jossain baarissa ja tyyppi kaatanu hermostuksissaan juoman.

Vierailija
124/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt viime päivinä ihan pääni sekaisin, onko tässä jotain outoa: Hopeinen kuu - toinen vienyt sinut lie nyt

Vierailija
125/261 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:07"]

Mamba: "jonkun kauan sitten unohtuneen tunsin liikuttavan minua". "Jonkun" käytetään ihmisistä ja "jonkin" asioista - tässä olisi oikeampi sanoa "jonkin" koska ainakin oman tulkintani mukaan tuossa puhutaan jostain unohtuneesta tunteesta, muistosta tms. Siiri Nordinin biisi Sydämeni osuman sai: "nuoli on Amorin viinistä kai" pitäisi olla "viinestä", koska on kyseessä nuoliviini eikä se juoma.

[/quote]

ja jonkun kauan sitten unohtuneen
tunsin liikuttavan minua
kun olohuoneen sohvaan juutuin
katselemaan noita kuvia
mietin kuinka tosissani
silloin rakastinkaan sinua
mahdatko sä koskaan
ajatella minua

Eikös tämä nimenomaan viittaa johonkuhun ihmiseen? Jonkun siis ihan oikea sana tässä yhteydessä.

Vierailija
126/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää kun Haloo henlsingin biisissä lauletaan,
"Kun elämässä kaiken menettää, silloin vapaus on ainut mitä käteen jää"
Jumalauta jos menetät kaiken ei sulle jää sitä vapauttakaan. Siihenhän ne vankila tuomiotkin perustuu.

Vierailija
127/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiaisen Ihmisten edessä
"Kadut täytyy äänistä, joku huutaa meidän perään. Olet meistä vahvempi, kanssasi en pelkää kaupungin pimeää. Ihmisjoukon kohdalla pidät kiinni kovempaa, ja pelkoni katoaa"

Ensin ei pelkää, mutta sitten myöhemmin pelot kuitenki katoaa?

Vierailija
128/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, että miten tuo Sankarit oikeasti menee. Onko se silmin vai silmiin! Molempia versioita nimittäin näkee ja olen nähnyt jonkun nuottikirjan, jossa se on Silmin. En muista että mikä kirja se oli.

Vierailija
129/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani Wickholmin Kaverin kertsissä lauletaan:
Minä olin ehkä yksinäinen, mut en yksin ollut milloinkaan, aina oli mulla kaverina, vanha akustinen kitara.

Mua häiritsee se tolkuttomasti. Voidaan olla yksin, muttei yksinäisiä kun on kaverina kitara. Mutta toisinpäin se ei vaan toimi.

Vierailija
130/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta mökkitiestä. Siis eihän se "muistan kivet ja kannot tän soratien" kerro tästä hetkestä, vaan siitä kun yritti saada lupaa ajaa.

"Faija anna mun ajaa mökkitie

lupaan että saunaan vettä vien

muistan kivet ja kannot tän soratien"

Kertoo sille isälleen, että ihan varmasti osaa ajaa kun tie on niin tuttu.

Vierailija
131/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:18"]

Tuosta mökkitiestä. Siis eihän se "muistan kivet ja kannot tän soratien" kerro tästä hetkestä, vaan siitä kun yritti saada lupaa ajaa.

[/quote] Niin, en ymmärrä mikä tässä on ongelma, siis lapsenahan se halusi ajaa, ja nyt sitä tietä ei ole eikä mökkiä tms.? Hä? Mitä mä en tajuu taas?

Vierailija
132/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:36"]

[/quote] Niin, en ymmärrä mikä tässä on ongelma, siis lapsenahan se halusi ajaa, ja nyt sitä tietä ei ole eikä mökkiä tms.? Hä? Mitä mä en tajuu taas?

[/quote]

Niin kun tuolla aiemmin valitettiin, ettei voi laulaa "TÄN soratien", kun toisessa kohdassa lauletaan että tie on nykyään päällystetty (tutut reitit vaihtuneet pintoihin mustiin). Mutta kun ei tuo "Tän soratien" viittaa ollenkaan siihen, mitä tie on nyt.

Vierailija
133/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:36"]

[/quote]

Niin kun tuolla aiemmin valitettiin, ettei voi laulaa "TÄN soratien", kun toisessa kohdassa lauletaan että tie on nykyään päällystetty (tutut reitit vaihtuneet pintoihin mustiin). Mutta kun ei tuo "Tän soratien" viittaa ollenkaan siihen, mitä tie on nyt.

[/quote] No mutta eihän se nyt halua ajaa? Siis tuskin enää käykään kun mökki on myyty? Miten se pitäisi ilmaista,  "isi anna mun ajaa tää mökkitie kun tiedän että kohta eroatte ja tätä tietäkään ei pian ole kun se asfaltoidaan"? Jotain 10-vuotiaan suusta?

Vierailija
134/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 10:48"]

Minä olen aina ajatellut tuon Ultra Bran siten, että pensaissa on laulavia lintuja. Siis se "laulavat" ei ole verbi.

[/quote]

No sitten siitä koko lauseesta puuttuu verbi kokonaan, jos se noin on. Ei ole oikein sekään, joku predikaatti tarvitaan :) 

[/quote]

Siis eikös tuo mene niin että nuo asiat mitä tuossa laulussa mainitaan ovat vaan semmosia yksittäisiä juttuja mitä tuohon yöhön ja aamuun kuuluu, esim. ne laulavat linnut siellä pensaassa ja väsyneet katseet ja käheät äänet..

Tyyliin: se aamu tuo minulle mieleen
-pensaiden laulavat linnut ennen seitsemää
-väsyneet katseet
-käheät äänet

Ja sitä rattaa.

Vierailija
135/261 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa lastenlaulussa silivati? Sillivati?

"Kaksi varista
Istui aidalla
Silivati seilaa silivati seilaa
Toinen lensi pois"

Vierailija
136/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
137/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:24"]

Anssi Kelan Milla: "Mul on sängyssäNI mies, sen olkaan tatuoitu on Jack Nicholson, se makaa alasti ja nukkuu ja mä mietin kuka helvetti tuo on... ... Joten nousen vähin äänin, porraskäytävässä pukeudun" Nainen nousee OMASTA sängystään ja lähtee OMASTA kodistaan jättäen sinne jonkun random tursaan jatkamaan uniaan?!!

[/quote]

hahahahaa, hyvä huomio :D

Vierailija
138/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma suosikkini on Marion Rungin Rakkaus on hellyyttä-biisin kohta "kosketuksen puutetta mikään ei voi korvata" ----eli siis kosketuksen puute on mahtavinta mitä on?

ja sitten olikohan Aki Louhelan joku veisu, Jos oon liikaa (?) joka tuli yks pvä radiosta, ihmettelin kohtaa "tulen esittämään huonoa unohtajaa" ---esittää huonoa unohtajaa mutta siis oikeastiko ei ole mitään ongelmia unohtaa (naista)?

Vierailija
139/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varsinainen virhe mutta outo on mielestäni Ressun Kato mitä sä teit-biisin kohta "en ollut sulle tarpeeksi, sä mua vain kokeilit, ja heitit sitten nurkkaan pois kuin vanhat HAALARIT" mulla tulee tuosta aina mieleen joku petollinen korkeakouluopiskelija haalareissaan.

Vierailija
140/261 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nocturne: Ruislinnun laulu korvissani. Ja vitut, ruislinnulla tarkoitetaan ruisrääkkää, vaikka oikeasti ruislintua ei ole olemassakaan. No, oletteko koskaan kuulleet ruisrääkän "laulua"? Voinette kuvitella, mitä sana rääkkä tuo mieleen... Hieno lintu, joka on vähentynyt valitettavasti. Sen ääntely on rääkymistä ja jatkuu usein tuntikausia. On siinä tunnelmaa laulajalla =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi