Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nainen, tänne joudut sodassa"

Vierailija
25.02.2026 |

"Moni suomalainen nainen ei saa lähteä pakoon, jos Suomessa syttyy sota. Tämä koskee myös heitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa ja monia pienten lasten äitejä. Katso, kuulutko tähän joukkoon."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4cc17f2-6b89-4d94-a1bb-c4a378046a83

Haluaako joku kertoa tarkemmin tämän jutun sisällöstä? Nimim. "pienten lasten äiti"

Luulen, että kyse on hoitajista, mutta avatkaa. 

Oletko sinä se, joka ei saa poistua?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lain mukaanhan kaikki on työvelvollisia, eikö se ollut 17-67 vuotiaat.. eli lähtökohtaisesti naiset laitettaneen paikkaamaan miesten duuneja hyvinkin pitkälle. Itselläni on useita hankalia perussairauksia, eikä mitään erityisiä taitoja, turha humanisti.. ehkä jotain kevyttä voisin jossain toimistossa tehdä, mut voi olla myös että haluaisivat musta eroon, koska jos en saisi mulle tarvittavia lääkkeitä niin olisin lähinnä rasite.. että ihan siitä voit päätellä, onko sulla jotain taitoja, oletko about terve? jos kyllä, niin ihan varmaan jäät suomeen. 

Vierailija
2/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä ne kertoo jos sota syttyy. Ilman mitään maksumuureja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap joutuu joko rintamalle taisteluihin, tai lotaksi. Kaikkien Suomen kansalaisten on mentävä uskonnosta riippumatta.

Vierailija
4/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä on määrätty myös sairaita rintamalle. Niin käy Suomessakin, jos sota syttyy.

Vierailija
5/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska

Vierailija
6/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoidossa riittää ainakin töitä sotatilassa.

Vierailija
7/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta varmaan mut laitettaisiin joksikin apuhoitajaksi sairaalaan.

Vierailija
8/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä persut eivät ole käyneet armeejaa  :  HALLA-AHO,  KESKISARJA  , TYNKKYNEN  ,ROKAINEN  YM..  OVAT SIVAREITA ... JOUTUVAT ETURINTAMAAN  LAITTAMAAN RUOKAA. SOTAMIEHILLE, JA HEITÄ PASSAAAMAAN. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kuules teini lol kenenkään ei ole  pakko mennä vapaaehtoisesti tykinruoaksi elitistien sotiin, oletkos itse käynyt armeijan vai keskitytkö taas kerran haukkumaan persuja kuten sulla tapana 7-23, 7 pvä/vko?? 

Vierailija
9/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole puolustamisen arvoinen enää, laittakaa hallituksen petturipoppoo myös Marin ja se viisikko eturintamalle. 

Vierailija
10/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap joutuu joko rintamalle taisteluihin, tai lotaksi. Kaikkien Suomen kansalaisten on mentävä uskonnosta riippumatta.

Ei lotaksi voi pakottaa. Lottajärjestö on lakkautettu ja vapaaehtoinen

Vierailija
11/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?

Vierailija
12/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus meet heittmään henkes tää tyttö lähtee ja ottaa hatkat, senkus taistelette elitistien sotia!! Prkl!! 

Vierailija
13/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?

Suomalaisia tunnutaan vihaavan oikein urakalla myös näköjään meidän omat suomalaisethan halutaa  hävittää maailmankartalta. 

Vierailija
14/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo yli 50 ja lapset aikuisia. Mihinkähän laittavat? Eläväksi tykinkuulaksi, kuten sirkuksessa pellen? Eipä ole pelkoa, että mihinkään karkaisin.

Vierailija
15/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä persut eivät ole käyneet armeejaa  :  HALLA-AHO,  KESKISARJA  , TYNKKYNEN  ,ROKAINEN  YM..  OVAT SIVAREITA ... JOUTUVAT ETURINTAMAAN  LAITTAMAAN RUOKAA. SOTAMIEHILLE, JA HEITÄ PASSAAAMAAN. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kuules teini lol kenenkään ei ole  pakko mennä vapaaehtoisesti tykinruoaksi elitistien sotiin, oletkos itse käynyt armeijan vai keskitytkö taas kerran haukkumaan persuja kuten sulla tapana 7-23, 7 pvä/vko?? 

Kuules sodassa saa kuulan kallonsa jos ei tottele.  Ne höykyttää lusmusivari miehiä. 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
16/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patruuna- ja kranaattitehtaat, dronetehtaat, kyllä tehtävää löytyy. Jonkun pitää tehdä iso määrä arkkujakin.

Vierailija
17/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo yli 50 ja lapset aikuisia. Mihinkähän laittavat? Eläväksi tykinkuulaksi, kuten sirkuksessa pellen? Eipä ole pelkoa, että mihinkään karkaisin.

Sopankeittäjäksi

Vierailija
18/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se ryzäkki taas yrittää taas pelotella. Menee Iigori nyt tutkimaan mitä tänään tussahti Rysylandiassa. Ota pari kaalinpalaa evääksi.

19/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa hitsata enkä sorvata, mut valumuottien teko sujuu. Todennäköisedti pääsisin kuitenkin johonkin keittiölle perunoita pilkkomaan tai pesulaan korjaamaan kalsareita.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20/113 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle löytyy hommia oman kunnon, tarpeen ja kykyjen mukaan. Työ voi olla monenlaista laidasta laitaan. Ukrainassakin naiset valmistivat esim. suojapeitteitä maastoutumista varten. Voi liittyä vaatetukseen, muonitukseen, aseiden valmistukseen, yhteiskunnan pyörittämiseen, muuhun huoltohommaan tai sitten tosiaan osoitetaan jotain rivakampaa toimintaa. Kotirintaman pitää myös toimia. Ne naiset tietenkin, jotka ovat käyneet armeijan menevät tekniikkaan tai toimintaan sinne ihteensä.

Tietty osa maataloudesta, lääkäreistä yms. on sitten heitä, jotka "saavat" pysyä kotonaan, että maa toimii. Tilanteen mukaan sitten sijainnit ja asemat muuttuvat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi