Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (12)
Aika rajua tekstiä.
Oliko tää firma aiemminkin otsikoissa? Mainosti tuotteitaan kotimaisina vaikka ommeltiin muualla vai sekoitanko johonkin toiseen?
Voi olla, että kyseessä on muutaman toksisen uhriutuvan työntekijän masinoima maalituskampanja. Toki voi olla kyse myös huonosta johtamisesta. Ehkä molempia elementtejä on mukana.
Joo, voin kertoa miltä se tuntuu sieltä pellavahaaveiden takahuoneesta käsin.
Ulospäin kaikki on ihanaa ja harmonista hymyileviä kuvia, pehmeitä sävyjä ja slow life -fiilistä. Todellisuus tiskin takana on vähän toista maata. Kiire on jatkuva, väkeä on liian vähän ja palautetta tulee lähinnä silloin kun jokin menee pieleen.
Se klassinen: me ollaan täällä kuin perhe paitsi että perheessä yleensä myös kuunnellaan ja arvostetaan. Täällä monella oli fiilis, että ollaan enemmänkin kuluerä kuin voimavara.
Pahin ei ole edes kiire, vaan se tunne ettei tekemistä oikein nähdä. Kun venyt, joustat ja hoidat hommat se on itsestäänselvyys. Mutta auta armias jos joku unohtuu.
Totta kai kokemukset vaihtelee, ja hyvä jos jollain on ollut parempi meininki. Mutta itse en kyllä hetkeen usko siihen, että kaunis brändi tarkoittaa automaattisesti hyvää työpaikkaa.
Onneksi ovet käy molempiin suuntiin.
Tyypillinen kiusaajan vastaus...pahoittelen jos kiusattu on kokenut mielipahaa. Eli ei ota vastuuta omasta käytöksestään ja vihjaa että toinen on ollut yliherkkä. Jokaisessa vastauksessa kierteli ja kaarteli ylimielisen ja vähättelevän oloisena.
Onpas iso yritys tämä PyPias, 30 työntekijää löytyy ja tuntilaisia päälle 😳
Vieläkään ei osata edes kriisiviestinnän alkeita 🥴
Paljon parempi kuva tulee aina, jos myönnetään virheet ja pahoitellaan vilpittömästi.
Kommentoin jo toiseen bypias-ketjuun että kovin tutulta kuulostaa vaikka en ole kyseisessä firmassa töissä ollutkaan enkä edes kilpailijalla, mutta vastaavanlaisen yrittäjänaisen alaisuudessa. Enkä vain kerran vaan kahdesti.
Tukevasti keski-ikäinen nainen vaikuttaa olevan aivan vihonviimeinen työnantaja ja esimies. Ei jokainen, mutta aivan liian moni.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin jo toiseen bypias-ketjuun että kovin tutulta kuulostaa vaikka en ole kyseisessä firmassa töissä ollutkaan enkä edes kilpailijalla, mutta vastaavanlaisen yrittäjänaisen alaisuudessa. Enkä vain kerran vaan kahdesti.
Tukevasti keski-ikäinen nainen vaikuttaa olevan aivan vihonviimeinen työnantaja ja esimies. Ei jokainen, mutta aivan liian moni.
Nähtiinhän nämä vaihdevuotiset ja kateelliset kiusaajapomot demarinaisissakin. Kaameita apinoita.
Oi niitä aikoja, kun itse olin sellaisen esihenkilön alaisuudessa, jonka mielestä asiakas oli aina oikeassa ja työntekijät väärässä... Kaikki työntekijät pelkäsivät vastata puhelimeen, kun esihenkilö soitti. Aina oli vain negatiivista sanottavaa. Uudessa työpaikassa vielä pelkäsin, jos uusi esihenkilö soitti, ja kesti aikansa, että pelko meni ohi. Esihenkilöt ovat vuosien varrella vaihtuneet, mutta ketään en ole enää pelännyt.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että kyseessä on muutaman toksisen uhriutuvan työntekijän masinoima maalituskampanja. Toki voi olla kyse myös huonosta johtamisesta. Ehkä molempia elementtejä on mukana.
Itse olin siellä muutama vuosi sitten hetken töissä. Täytyy sanoa, että tässä jutussa ei ole kuin pintaraapaisu niistä jutuista mitä näin, koin ja kuulin muutaman kuukauden aikana. Ämpäri esiteltiin ekana työpäivänä. Vähän vähemmästäkin sitä katkeroituu :D
Tekeekö miljoonat kaikki veemäisiksi?