Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten unohtaa mies, joka ei halua minua?

Vierailija
04.10.2014 |

Pidän itseäni aivan säälittävänä tapauksena, ja haluaisin muuttaa käytöstäni. Aloin vähän yli vuosi sitten tapailemaan ihanaa miestä, ja alku oli lupaava, mutta jossain vaiheessa homma alkoi hiipua. Tiedän, että miehiä ei kannata sen kummemmin analysoida, sillä jos mies ei esimerkiksi pidä yhteyttä kovin aktiivisesti niin ei hän silloin ole kiinnostunut. Tämä mies ei vain halunnut minusta loppujen lopuksi sen vakavampaa kumppania. 

Oman heikkouteni vuoksi ajauduimme kuitenkin tilanteeseen, jossa tapailemme edelleen silloin tällöin. Miehelle tämä järjestely on keino saada läheisyyttä, seuraa ja seksiäkin. Tilanne ei kuitenkaan ole tasapainoinen, sillä minä olen edelleen ihastunut häneen. Olemme molemmat tapailleet muitakin, mutta tämän miehen takia kukaan muu ei kiinnosta. Olen häneen ikään kuin koukussa, vaikka tiedän ettei tästä voi tulla mitään. Voisihan mies toki todeta, ettei parempiakaan ole tarjolla, ja haluaisi siksi sittenkin minut, mutta tiedän ettei sellainen voisi koskaan riittää minulle. Ei hän minua rakasta, vaikka lämpimiä tunteita välillämme onkin.

Olen monesti päättänyt, että nyt lopetan tämän tapailun ja annan miehenkin välillä tuntea miltä yksin jääminen tuntuu. Yritän keskittyä työntekoon, urheiluun, ystäviini... mutta mikään ei auta. En voi olla ajattelematta miestä. Hän on alitajunnassa koko ajan, ja olotilani on jatkuvasti murheellinen ja yksinäinen. En edes tiedä miten voin olla niin ihastunut ihmiseen, joka pitää minuun yhteyttä vain kun kaipaa minulta jotain! Jokainen ansaitsee parempaa, joten miksi en saa häntä mielestäni? Kamalinta on tietää, että silloin kun yhteydenpidossamme on pitkiä taukoja, hän todennäköisesti deittailee muita naisia. 

Neuvoja siihen, miten miehen voisi kertakaikkiaan unohtaa? En halua sortua soittamaan tai viestittelemään enää kertaakaan, kun kaipaus kasvaa liian suureksi. Se perinteinen neuvo omaan elämään keskittymisestä ei vain toimi.

(Ikää minulla 26 ja miehellä 31)

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:56"]Sun vaan täytyis löytää uusi rakkaudenkohde, ei kai se unohtaminen oikein muuten onnistu ja paljon muuta tekemistä ja kavereitten kans oleilua, yksin jos on tulee varmasti kelailtua sitä tyyppiä, kokemuksesta tiedän ja sen, että se on pirun hankalaa saada mielestä.
[/quote]Ja mulla tekee hankalaks vielä se, et on yhteinen lapsi, kun joutuu olemaan tekemisis, vaikka ei huvittais ja aina sen näkemisen jälkeen ahdistaa taas, kun toinen on niin kylmä paska.

Vierailija
22/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:52"]

Poista numero puhelimesta ja jos olette somessa yhteyksissä, niin katkaise yhteydenpito. Ei tuollainen yksipuolinen suhde voi toimia. Äläkä stalkkaa. 

Jos voit olla kokonaan törmäämättä häneen, niin vältä kaikin tavoin. Kerro parhaalle kaverille, että haluat unohtaa miehen ja hän voi olla sun tukihenkilösi, kun mies ottaa seuraavan kerran yhteyttä. Soitat kaverille ja hän puhuu sulle järkeä (siis vähän kuin AA:ssa!)

Olet just oikeassa tuossa, ettei yhteydenpito kannata. Roikut löysässä hirressä.

[/quote]

Stalkkaamisen lopettaminen on käsittämättömän vaikeaa! Tunnen oloni halveksittavaksi, kun huomaan taas eksyneeni miehen Facebook-seinälle katsomaan päivityksiä ja miettimään, onko joku uusi kaveriksi lisätty nainen viemässä "paikkani"... vaikka oikeasti minulla ei mitään paikkaa olekaan.

Miehen silmissä olemme siis "friends with benefits", mutta ei kyse ole ihan siitäkään kun kerran minulla on näitä tunteita.

Numeron poistaminen puhelimesta tuntuisi kauhealta, mutta ehkä sitäkin pitää harkita jos en vain voi lopettaa yhteydenpitoa heikoilla hetkillä... Onneksi tässä kaupungissa ei sentään tule sattumalta törmättyä. Ja tajuan sentään vältellä miehen asuinkulmia.

ap

[/quote]

Poista se numero äläkä stalkkaa. Muuten et pääse ikinä yli. Niin se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:58"]

Minulla on aika samantyyppinen tilanne, paitsi että alunperin kumpikin lähdettiin siitä, että suhteesta ei tule mitään kestävää. Jotenkin vaan omat tunteet silti menivät kummalisesti liian pitkälle. Ikinä ennen ei ole minulla käynyt näin, ja olen jo vähän keski-ikäisempi ihminen... Joka tapauksessa päätin nyt päästää irti ja tein mentaaliharjoitteita, joissa mm. katson miehen perään kun hän lähti edellisen kerran ja ajattelen, että nyt tuo lähti eikä enää palaa. Kuulostaa yksinkertaiselta, ja muutaman päivän jälkeen kun olin kuvitellut tämän tilanteen ja ajatellut tuon ajatuksen, olin jo tavallaan hyväksynyt, että tuossa se menee, enkä enää häntä näe. Nyt on mennyt jo 3 viikkoa ilman sitä pakottavaa ahdistavaa tunnetta, koska olen hyväksynyt, että en enää näe häntä. Ollaan lähetelty pari tekstaria tämän luopumisen jälkeen eikä minun enää tee mieli viestitellä enempää! So simple. Mitä ei ole tarkoitettu, ei ole tarkoitettu.

[/quote]

Ei toimi minulla. Olen hyväksynyt, ettei nähdä enää (ajatuksen ja järjen tasolla), mutta silti on järjetön ikävä ja ajatukset harhailee tähän mieheen koko ajan. Se on sekä raivostuttavaa että säälittävää. 

ei ap

Vierailija
24/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:56"]

Sun vaan täytyis löytää uusi rakkaudenkohde, ei kai se unohtaminen oikein muuten onnistu ja paljon muuta tekemistä ja kavereitten kans oleilua, yksin jos on tulee varmasti kelailtua sitä tyyppiä, kokemuksesta tiedän ja sen, että se on pirun hankalaa saada mielestä.

[/quote]

Sitä toivoisin, että voisin rakastua uuteen ihmiseen. Mutta sitä ennen pitäisi varmaan päästä vähän enemmän irti tästä nykyisestä tilanteesta. Ystävien kanssa yritän viettää mahdollisimman paljon aikaa, mutta jopa silloin saatan huomata tarkistavani puhelinta siltä varalta että mies olisi ottanut yhteyttä... Ja yksin oleminen on se kaikkein pahin. Ajatukset pyörivät aivan varmasti miehessä, kun olen juuri päättänyt että nyt en vain ajattele häntä.

Mies ei varmaan itse edes tiedä, millaiseen tunteiden pyöritykseen hän minut saattaa laittaessaan viestiä. Sydämeni pakahtuu ilosta jos hän joskus vaikka kysyy kuulumisia. En haluaisi reagoida noin, mutta ei sille mitään voikaan.

ap

Vierailija
25/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:55"]

Yksi neuvo ennen kun olet palasina, katkaise välit kokonaan. Poista numero ja aseta sille esto, poista somesta ja älä pidä yhteyttä. Mikäli hän yrittää yhteydenpitoa, katkaise heti ja sano että teet sen itsesi takia. Ja muuta esim . Ulkomaille hetkeksi jos mahdollista. Jos et tee näin, olet kohta raunio. Been there.

[/quote]

Näin on. 

Vierailija
26/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on aivojen kemiallisesta häiriöstä. Menee itsekseen ohi. Ei sille oikein mitään voi mutta ehkä auttaa jos löydät jotain huonoja puolia siitä miehestä.

Vierailija
27/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen myös miehen äitiä. Auttaa aika tehokkaasti.

Vierailija
28/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain lääkäriltä mielialalääkkeet. Siis masennukseen, mutta oikeasti särkyneeseen sydämeen ja unohtaakseni. Ne on turruttaneet mukavasti mun tunne-elämän, ja ssri:t kun myös tappaa libidon, niin en enää fantasioi hänestä tai kaipaa sitä kosketusta. Toimii! Aion syödä näitä ainakin vuoden, ja siihen mennessä mies on unohtunut. 

Eli jos oikein pahassa paikassa olet, niin lääkkeet auttaa. 

Vierailija
29/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ajatella niin, että arvostat itseäsi liikaa roikkuaksesi enää tuossa miehessä. Jos ja kun se löytää jonkun uuden naisen sun tilalle tulet olemaan ihan palasina. Ennakoi ja katkaise välit jo nyt. Sattuu vähemmän katkaista ne välit itse kuin se, että mies tekee sen itse toisen naisen takia.

Vierailija
30/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele hänet lojumassa sohvallasi joka ilta urheilua katsoen, piereskelemässä ja pihtaamassa seksiä. Näitä tarinoitahan täällä AV:lla saa lukea. Nyt olet saanut miehestä vain ns. parhaat palat. Yhteinen arki voisi olla sitten ihan toisenlaista. 

Meressä on paljon kalaa. Laita profiili Suomi24:lle ja ei kun treffailemaan.

Vierailija
31/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:09"]

Minä hain lääkäriltä mielialalääkkeet. Siis masennukseen, mutta oikeasti särkyneeseen sydämeen ja unohtaakseni. Ne on turruttaneet mukavasti mun tunne-elämän, ja ssri:t kun myös tappaa libidon, niin en enää fantasioi hänestä tai kaipaa sitä kosketusta. Toimii! Aion syödä näitä ainakin vuoden, ja siihen mennessä mies on unohtunut. 

[/quote]

Miksi alapeukutettu? Olisin varmasti sairastunut vakavaan masennukseen, ellen olisi päässyt yli tästä miehestä. Itkeminen lekurissa oli helppoa, kun ajattelin etten voi häntä saada. 

nro 20

Vierailija
32/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ajatella niin, että arvostat itseäsi liikaa roikkuaksesi enää tuossa miehessä. Jos ja kun se löytää jonkun uuden naisen sun tilalle tulet olemaan ihan palasina. Ennakoi ja katkaise välit jo nyt. Sattuu vähemmän katkaista ne välit itse kuin se, että mies tekee sen itse toisen naisen takia.

[/quote]

Tämän vuoksi pidänkin asiaa tavallaan kiireellisenä. Jos nyt jo tuntuu näin pahalta, niin mites sitten kun mies ilmoittaa että emme voi enää tavata, hänellä on uusi nainen. En missään nimessä tahdo olla kuvioissa enää silloin! 

Arvostan itseäni kyllä, ja tiedostan erittäin selvästi että minun ei pitäisi tuhlata aikaani kehenkään, jolle olen ajanvietettä enkä elämän rakkaus. Meillä olisi kyllä mahdollisuudet myös hyvään ystävyyssuhteeseen, mutta se edellyttäisi sitä että pääsisin näistä tunteista kokonaan eroon.

Mies ei siis ole mikään kusipää, uskon hänen luulevan, että olemme samalla viivalla ja molemmat haemme vain ystävyyttä ja läheisyyttä paremman puutteessa.

ap

Vierailija
33/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviit urheiluharrastuksen. Sellaisen, jossa ylität itsesi. Saat siitä mielihyvää, ajanvietettä ja ulkonäkö kohenee. Yritä myös löytää jostain vihaa sitä miestä kohtaan ja ajattele niin, että hän ei sinua enää saisi vaikka haluaisikin. 

Vierailija
34/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että mies ei rakasta sinua, mutta miksi pitäisikään. Suhdehan on vielä ihan alkutekijöissä, eikö muka "pitäminen" silloin riitä. 

Etkä sinäkään häntä rakasta, kuvittelet vain. 

Miksi tämä jannu muuten on mielestäsi niin kovin ihastuttava?

Vierailija
35/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mies deittailee muita myös silloin kuin tapailette, eikä vain silloin kuin tapailussanne on taukoja.

Vierailija
36/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:18"]

Sanot, että mies ei rakasta sinua, mutta miksi pitäisikään. Suhdehan on vielä ihan alkutekijöissä, eikö muka "pitäminen" silloin riitä. 

Etkä sinäkään häntä rakasta, kuvittelet vain. 

Miksi tämä jannu muuten on mielestäsi niin kovin ihastuttava?

[/quote]

Olet oikeassa, en varsinaisesti ole rakastunut, mutta todella ihastunut kyllä. Miehessä on sitä jotain, että hänen kainalossaan on hyvä olla, ja hänen seurassaan ei ole koskaan tylsää ja viihdymme todella hyvin yhdessä. En edellyttäisi rakkautta tässä vaiheessa, mutta me siis olemme kyllä keskustelleet ja sopineet, että ollaan vain ystäviä. Mies ei siis minua halunnut, ja se alkutekijöissään ollut seurusteluun tähtäävä suhde on lopetettu.

ap

Vierailija
37/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä syön koko ajan mielialalääkkeitä ja silti löydän itseni vastaavista tilanteista kuin ap. 

Vierailija
38/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:14"]

[/quote]

Tämän vuoksi pidänkin asiaa tavallaan kiireellisenä. Jos nyt jo tuntuu näin pahalta, niin mites sitten kun mies ilmoittaa että emme voi enää tavata, hänellä on uusi nainen. En missään nimessä tahdo olla kuvioissa enää silloin! 

Arvostan itseäni kyllä, ja tiedostan erittäin selvästi että minun ei pitäisi tuhlata aikaani kehenkään, jolle olen ajanvietettä enkä elämän rakkaus. Meillä olisi kyllä mahdollisuudet myös hyvään ystävyyssuhteeseen, mutta se edellyttäisi sitä että pääsisin näistä tunteista kokonaan eroon.

Mies ei siis ole mikään kusipää, uskon hänen luulevan, että olemme samalla viivalla ja molemmat haemme vain ystävyyttä ja läheisyyttä paremman puutteessa.

ap

[/quote]

Kysy mieheltä, mitä vikaa hän näkee sinussa. Se vähentää kummasti haluja.

Vierailija
39/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:27"]

[/quote]

Mä syön koko ajan mielialalääkkeitä ja silti löydän itseni vastaavista tilanteista kuin ap. 

[/quote]

Ehkä sulla on väärä lääke. Tai liian pieni annos. 

Vierailija
40/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota mieheen yhteyttä ja kysy mitä haluaa vai haluaako mitään. Sitten laittaa poikki. Taas naiset odottavat että mies on aktiivinen ja vetävät siitä johtopäätöksiä. Vaikka asian voi oikeasti selvittää ihan muutamassa minuuttissa.  Ei tarvitse vatvoa kuukausia tai vuosia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän