Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten unohtaa mies, joka ei halua minua?

Vierailija
04.10.2014 |

Pidän itseäni aivan säälittävänä tapauksena, ja haluaisin muuttaa käytöstäni. Aloin vähän yli vuosi sitten tapailemaan ihanaa miestä, ja alku oli lupaava, mutta jossain vaiheessa homma alkoi hiipua. Tiedän, että miehiä ei kannata sen kummemmin analysoida, sillä jos mies ei esimerkiksi pidä yhteyttä kovin aktiivisesti niin ei hän silloin ole kiinnostunut. Tämä mies ei vain halunnut minusta loppujen lopuksi sen vakavampaa kumppania. 

Oman heikkouteni vuoksi ajauduimme kuitenkin tilanteeseen, jossa tapailemme edelleen silloin tällöin. Miehelle tämä järjestely on keino saada läheisyyttä, seuraa ja seksiäkin. Tilanne ei kuitenkaan ole tasapainoinen, sillä minä olen edelleen ihastunut häneen. Olemme molemmat tapailleet muitakin, mutta tämän miehen takia kukaan muu ei kiinnosta. Olen häneen ikään kuin koukussa, vaikka tiedän ettei tästä voi tulla mitään. Voisihan mies toki todeta, ettei parempiakaan ole tarjolla, ja haluaisi siksi sittenkin minut, mutta tiedän ettei sellainen voisi koskaan riittää minulle. Ei hän minua rakasta, vaikka lämpimiä tunteita välillämme onkin.

Olen monesti päättänyt, että nyt lopetan tämän tapailun ja annan miehenkin välillä tuntea miltä yksin jääminen tuntuu. Yritän keskittyä työntekoon, urheiluun, ystäviini... mutta mikään ei auta. En voi olla ajattelematta miestä. Hän on alitajunnassa koko ajan, ja olotilani on jatkuvasti murheellinen ja yksinäinen. En edes tiedä miten voin olla niin ihastunut ihmiseen, joka pitää minuun yhteyttä vain kun kaipaa minulta jotain! Jokainen ansaitsee parempaa, joten miksi en saa häntä mielestäni? Kamalinta on tietää, että silloin kun yhteydenpidossamme on pitkiä taukoja, hän todennäköisesti deittailee muita naisia. 

Neuvoja siihen, miten miehen voisi kertakaikkiaan unohtaa? En halua sortua soittamaan tai viestittelemään enää kertaakaan, kun kaipaus kasvaa liian suureksi. Se perinteinen neuvo omaan elämään keskittymisestä ei vain toimi.

(Ikää minulla 26 ja miehellä 31)

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne! Apua ...

Vierailija
2/118 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:58"]

Minulla on aika samantyyppinen tilanne, paitsi että alunperin kumpikin lähdettiin siitä, että suhteesta ei tule mitään kestävää. Jotenkin vaan omat tunteet silti menivät kummalisesti liian pitkälle. Ikinä ennen ei ole minulla käynyt näin, ja olen jo vähän keski-ikäisempi ihminen... Joka tapauksessa päätin nyt päästää irti ja tein mentaaliharjoitteita, joissa mm. katson miehen perään kun hän lähti edellisen kerran ja ajattelen, että nyt tuo lähti eikä enää palaa. Kuulostaa yksinkertaiselta, ja muutaman päivän jälkeen kun olin kuvitellut tämän tilanteen ja ajatellut tuon ajatuksen, olin jo tavallaan hyväksynyt, että tuossa se menee, enkä enää häntä näe. Nyt on mennyt jo 3 viikkoa ilman sitä pakottavaa ahdistavaa tunnetta, koska olen hyväksynyt, että en enää näe häntä. Ollaan lähetelty pari tekstaria tämän luopumisen jälkeen eikä minun enää tee mieli viestitellä enempää! So simple. Mitä ei ole tarkoitettu, ei ole tarkoitettu.

[/quote]

Tää oli mun viesti ja täytyy tunnustaa, että retkahdettiin kuitenkin vielä kerran hotelliin... Nyt se kuitenkin ihan oikeasti loppui, koska mies oli löytänyt uuden. Ihanaa kun ei yhtään enää ahdista.

Vierailija
4/118 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:11"]

Kuvittele hänet lojumassa sohvallasi joka ilta urheilua katsoen, piereskelemässä ja pihtaamassa seksiä. Näitä tarinoitahan täällä AV:lla saa lukea. Nyt olet saanut miehestä vain ns. parhaat palat. Yhteinen arki voisi olla sitten ihan toisenlaista. 

Meressä on paljon kalaa. Laita profiili Suomi24:lle ja ei kun treffailemaan.

[/quote]

Tää oli hyvä keino ja itsekin käytin :D

Mulla sama tilanne kun ap:lla, nyt jo miltei puoli vuotta ettei olla nähty tai oltu millään tavalla yhteydessä (katkaisin välit, koska niin parempi) ja alan olemaan jo "oma itseni" eli positiivinen ja ajatus uusista miehistä ei enää ahdista :) Toivon vaan sydämeni pohjasta ettei tähän tilanteeseen enää uudelleen joudu tai jos joudun, niin olen tiukempi enkä jää roikkumaan tuollaiseen miltei vuodeksi.

Vierailija
5/118 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/118 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustu HOT:iin eli Hyväksymis ja omistautumisterapiaan.

"Edustaa käyttätytymisterapian 3. aaltoa (lyhenne HOT). Pääperiaatteet ovat: opi, kuinka hyväksyä niitä asioita, joita et voi muuttaa, ja omistaudu muuttamaan niitä asioita, joita voit. Molemmat osat ovat tärkeitä, kun haluat parantaa elämänlaatuasi." (http://www.joustavamieli.com/p/esittely.html)

Suosittelen esim. Russ Harrisin kirjaa Onnellisuusansa - elinvoimaa hyväksymisen ja omistautumisen avulla, siellä ihan helppoja, konkreettisia neuvoja, jotka voivat auttaa. Minua ainakin auttoi sen jälkeen, kun minut oli jätetty ja yritin saada itseni sietämään sen, että exä alkaa jossain vaiheessa seurustella jonkun toisen kanssa.

Vierailija
7/118 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se mies itsellesi ap!

Vierailija
8/118 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/118 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:54"]

Mulla auttoi se, että laitoin puhelimeen hänen numeron kohdalle sanat "Älä Soita / Vastaa". Sitten joka kerta kun mies tuli mieleen, käänsin ajatukset väkisin muualle, aloin siivota, lähdin lenkille. Aikansa se otti, mutta pääsin yli viimein. 

[/quote]

Ei kannata. Ä-kirjaiimella alkava on puhelimen luettelossa ensimmäisenä, kun selailee vastakkaiseen suuntaan ja jos puhelimesi näppäinlukko ei ole pällä, voi huonolla tuurilla tulla väärinkäsityksiä....

Vierailija
10/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan identtinen tilanne :( Tulispa hyviä neuvoja...

Vierailija
11/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:48"]

Minulla ihan identtinen tilanne :( Tulispa hyviä neuvoja...

[/quote]

Tsemppiä ainakin meille molemmille :-)

ap

Vierailija
12/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista numero puhelimesta ja jos olette somessa yhteyksissä, niin katkaise yhteydenpito. Ei tuollainen yksipuolinen suhde voi toimia. Äläkä stalkkaa. 

Jos voit olla kokonaan törmäämättä häneen, niin vältä kaikin tavoin. Kerro parhaalle kaverille, että haluat unohtaa miehen ja hän voi olla sun tukihenkilösi, kun mies ottaa seuraavan kerran yhteyttä. Soitat kaverille ja hän puhuu sulle järkeä (siis vähän kuin AA:ssa!)

Olet just oikeassa tuossa, ettei yhteydenpito kannata. Roikut löysässä hirressä.

Vierailija
13/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se, että laitoin puhelimeen hänen numeron kohdalle sanat "Älä Soita / Vastaa". Sitten joka kerta kun mies tuli mieleen, käänsin ajatukset väkisin muualle, aloin siivota, lähdin lenkille. Aikansa se otti, mutta pääsin yli viimein. 

Vierailija
14/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös täsmälleen sama tilanne. Pitäisi vain löytää joku toinen mies johon ihastuisin mutta ei vain löydy. :(

Vierailija
15/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös täsmälleen sama tilanne. Pitäisi vain löytää joku toinen mies johon ihastuisin mutta ei vain löydy. :(

Vierailija
16/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki laastarisuhde. Panette kuin kaniinit sen uuden miehen kanssa, niin jopa unohtuu tämä edellinen. 

Vierailija
17/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neuvo ennen kun olet palasina, katkaise välit kokonaan. Poista numero ja aseta sille esto, poista somesta ja älä pidä yhteyttä. Mikäli hän yrittää yhteydenpitoa, katkaise heti ja sano että teet sen itsesi takia. Ja muuta esim . Ulkomaille hetkeksi jos mahdollista.

Jos et tee näin, olet kohta raunio.

Been there.

Vierailija
18/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vaan täytyis löytää uusi rakkaudenkohde, ei kai se unohtaminen oikein muuten onnistu ja paljon muuta tekemistä ja kavereitten kans oleilua, yksin jos on tulee varmasti kelailtua sitä tyyppiä, kokemuksesta tiedän ja sen, että se on pirun hankalaa saada mielestä.

Vierailija
19/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 14:52"]

Poista numero puhelimesta ja jos olette somessa yhteyksissä, niin katkaise yhteydenpito. Ei tuollainen yksipuolinen suhde voi toimia. Äläkä stalkkaa. 

Jos voit olla kokonaan törmäämättä häneen, niin vältä kaikin tavoin. Kerro parhaalle kaverille, että haluat unohtaa miehen ja hän voi olla sun tukihenkilösi, kun mies ottaa seuraavan kerran yhteyttä. Soitat kaverille ja hän puhuu sulle järkeä (siis vähän kuin AA:ssa!)

Olet just oikeassa tuossa, ettei yhteydenpito kannata. Roikut löysässä hirressä.

[/quote]

Stalkkaamisen lopettaminen on käsittämättömän vaikeaa! Tunnen oloni halveksittavaksi, kun huomaan taas eksyneeni miehen Facebook-seinälle katsomaan päivityksiä ja miettimään, onko joku uusi kaveriksi lisätty nainen viemässä "paikkani"... vaikka oikeasti minulla ei mitään paikkaa olekaan.

Miehen silmissä olemme siis "friends with benefits", mutta ei kyse ole ihan siitäkään kun kerran minulla on näitä tunteita.

Numeron poistaminen puhelimesta tuntuisi kauhealta, mutta ehkä sitäkin pitää harkita jos en vain voi lopettaa yhteydenpitoa heikoilla hetkillä... Onneksi tässä kaupungissa ei sentään tule sattumalta törmättyä. Ja tajuan sentään vältellä miehen asuinkulmia.

ap

Vierailija
20/118 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika samantyyppinen tilanne, paitsi että alunperin kumpikin lähdettiin siitä, että suhteesta ei tule mitään kestävää. Jotenkin vaan omat tunteet silti menivät kummalisesti liian pitkälle. Ikinä ennen ei ole minulla käynyt näin, ja olen jo vähän keski-ikäisempi ihminen... Joka tapauksessa päätin nyt päästää irti ja tein mentaaliharjoitteita, joissa mm. katson miehen perään kun hän lähti edellisen kerran ja ajattelen, että nyt tuo lähti eikä enää palaa. Kuulostaa yksinkertaiselta, ja muutaman päivän jälkeen kun olin kuvitellut tämän tilanteen ja ajatellut tuon ajatuksen, olin jo tavallaan hyväksynyt, että tuossa se menee, enkä enää häntä näe. Nyt on mennyt jo 3 viikkoa ilman sitä pakottavaa ahdistavaa tunnetta, koska olen hyväksynyt, että en enää näe häntä. Ollaan lähetelty pari tekstaria tämän luopumisen jälkeen eikä minun enää tee mieli viestitellä enempää! So simple. Mitä ei ole tarkoitettu, ei ole tarkoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan