Viisikymppiset naiset hoi
Kertokaa mulle, onko tämä enää normaalia ja vaihdevuosiin kuuluvaa. Yhtäkkiä saatan alkaa hikoilemaan niin paljon, että hiukset kastuvat ja päästä valuu hikeä kuin hanasta sekä paita menee vaihtoon.
Kommentit (12)
Paidan vaihto ei nyt kyllä kuullosta yhtään normaalilta.
On vaihdevuosioire. Hakeudu gynelle.
Mistä minä voisin tietää? Olen 53, ei ole tuollaista. Mutta joillakin on joten kyllä se varmaan normaalia on. Kysy gyneltä, älä täältä.
No tämä ei sinänsä ole mikään suuri ongelma tämän hetkisessä elämässä. Halusin nyt vaan kysellä, jollakin olisi samanlaista. Niin gynekologilla osaan kyllä mennä.
Vierailija kirjoitti:
No tämä ei sinänsä ole mikään suuri ongelma tämän hetkisessä elämässä. Halusin nyt vaan kysellä, jollakin olisi samanlaista. Niin gynekologilla osaan kyllä mennä.
jos jollakin* Niin ja gynekologille
Joo, oli tuollaista muttei enää, kun aloin käyttämään hormonikorvaushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä voisin tietää? Olen 53, ei ole tuollaista. Mutta joillakin on joten kyllä se varmaan normaalia on. Kysy gyneltä, älä täältä.
No miksi sinä sitten vastaat? Mene pätemään muihin ketjuihin. Josko löytyisi sellainen, josta sinäkin edes jotain tietäisit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Okei. Lähipiirissä olevilla naisilla ne kuumat aallot ovat olleet "hieman" lievempiä. :D
Syö terveellisesti, laihduta ja liiku. Kuulostaa pahalta tuollainen hikoilu. Toisaalta ylipainoisille ei hormonikorvaushoitoakaan ihan kevyesti suositella.
Ihan tyypillistä vaihdevuosihikoilua nuo sinun oireet. Itsellä iskee aamuöisin kokovartalohiki, yöpaita märkänä. Kun hiki haihtuu, alkaa palelu. Aamulla noustessa taas hikoilu ja tukka märkänä. Päivisin töissä hikoilee naama. Käyn sitten vessassa paperilla pyyhkimässä ja lisäämässä puuteria. Ei ole (vielä) hormonikorvaushoitoa käytössä. N50
45v vaihtelen usein paitoja ja muuta. Päästä ei ehkä valu noin paljon. Toki nukkuessa voi hikistyä.