Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 13~~~~

24.03.2008 |

Ajattelin aloittaa näin maanantain kunniaksi uuden ketjun, kun meni hieman aikaan tuon viime viikon ketjun lukemiseen. Viime viikko oli töissä yhtä sählinkiä ja kotonakin oli esikoisen futis matsia ym.

Luin kauhuissani viimeviikon ketjua, mutta onneksi kaikki on hyvin. En voi kuvitellakkaan kuinka kauhuissani olisin itse ollut tuollaisessa tilanteessa.

Keskustelussa tuli esille raskauden aikaiset vaivat ja ettei tämä ole aina niin ihanaa. Itselläni ei kahdesta aiemmasta raskaudesta ole juurikaan ollut mitään vaivoja kuin loppussa, mutta nyt tuntuu olevan vaikka mitä. Joka paikkaan kolottaa ja iltaisin olen aivan puhki. Viime viikolla tiistai ja keskiviikko välisenä yönä en pystynyt nukkumaan kunnolla kun vatsaa kiristeli ja nipisteli. Ilmeisesti kyse oli vain siitä, että sisuskalut laitettiin uuteen järjestykseen ja vatsalihakset antoivat myöten, ettei enää peitellä vatsaa. Äitini oli perjantaina hieman yllättynyt siitä kuinka olin paisunut viikossa kuin pullataikina. Onneksi löysin kirpparilta kahdet ihan uudenveroiset äitiyshousut, jotka eivät ole liian isoja edestä.

Iltaisin noin 22 maissa meillä on jo jonkinlaiset jumppaharjoitukset mahassa. Mukavaa tuntea liikkeet, kun seuraava neuvola on vasta 3.5 ja ultrakin vasta 21.4.

Päiväkodissa esikoinen on ilmoittanut jo asiasta. Mieheni oli hieman hämmentynyt kun nuorimman pojan hoitaja kysyi, että saako kysyä henk.koht kysymyksen. " Olen kuullut, että teille on tulossa vauva, pitääkö paikkansa?" Eihän siinä auttanut kuin myönnytellä.

Tämä aamu lähti hieman huonosti käyntiin kun esikoinen kaatoi laatikolisen muroja pitkin lattiaa. Piti nostaa laatikko väärinpäin pään päälle, kun pyysin häntä viemään sen omalle paikalleen. En hermostunut vaan poistuin paikalta maksamaan laskuja ja lukemaan teidän kuulumisia. Pitäisi varmaan alkaa siivoamaan, kun huomenna on työpäivä ja sitten ottaa päähän jos kaikki on levällään.

Taas iski kamala vaiva päälle. Tuntuu kuin kainaloissani oli hiki hanat. Normaalisti en hikoile juuri lainkaan kainaloista, mutta nyt toisinaan oikein valuu, yäk inhottaa.

T. Utu RV 15+6

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen takana, olipa ihana vaan olla ja möllöttää. Päivät oli tosin niin kauniit että pystyi olemaan paljon ulkona, risuja tuli poltettua niin monta kasaa että piha alkaa vihdoin näyttää pihalta eikä metsätyömaalta!

Iltaisin oli ehkä hiukan enemmän vihlaisuja alavatsassa, johtui varmaan siitä jatkuvasta kyykistelystä ja kumartelusta risuja hakiessa. No, sauna ja pizza helpotti kummasti :)

Seuraava neuvola olisi ensi viikolla, kumma kyllä mutta nyt kun alkuajan järkky turvotus on laskenut, punnitus ei pelota lainkaan niin paljoa. Jotenkin mua ärsyttää kun sitä painoa seurataan ihan gramman tarkkuudella, ei hirveäsi naurattanut ensimmäinen erotus, painon nousu 725 kg/viikko vaikka olit kuinka pidättäytynyt kaikista herkuista...

Mä niin toivon että nyt luvut näyttäisi paremmalta. Meidän neuvola on näemmä tosi tiukkana noihin kiloihin välittämättä siitä mikä on äidin vointi :(

Masu näkyy jo ja ensimmäisiä liikkeitä odotellaan kuin kuuta nousevaa. Sen on pakko olla jotain ihan mahtavaa :)

Mukavaa lyhyttä viikkoa kaikille!!

Viude 14+4

Vierailija
22/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on takana ja mämmitkin taisi pysyä sisuksissa (anteeksi taas tosi iloinen aloitus). Varsinaisesta pääsiäisateriasta nautin vain kokin roolissa. Pukersin vieraille hienon menun (tykkään touhuta keittiössä) mutta en itse pystynyt syömään lautaselta kuin pienen määrän salaattia. Lammas jäi koskematta ja tuntui, että se villakasa haisi vielä tänäkin aamuna keittiössä (argh). Että se siitä mahtavasta olosta täältä päin! Meillä pohjoisessakin kevät ilahduttaa ihanalla auringollaan, se piristää vaikka muuten onkin tämä kenkku paha olo kokoajan alkaajopiruviepikkuhiljaakyllästyttämään...

Huomenna on kätilöneuvola. Ihanaa päästä kuuntelemaan sydänääniä. Kyllä toukkis siellä hengissä on, sen verran perhostelee juuri tälläkin hetkellä alavatsalla. Aurinkoa teille kaikille toivottavat massumamma ja toukkavauvi 15+6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viherpippuri: me mennään vielä kauempaa kun tre hki 4D-ultraan.. on halvempi kuin muualla suomessa ja muitakin asioita pääkaupunkiseudulle on, joten menee siinä samalla :) meillä aika on 14.4. eli vielä 3vk siihen kun nähdään masukki! ihanaa..

minulla nousi esikoisesta paino 18kg ja tippuikin aika hyvin 4-5kk aikana synnytyksestä. imetys tepsi minulla. toivottavasti nyt seuraavallakin kerralla.. lähtöpainosta jäi 2kg kun tätä toista aloin odottaa. nyt on varmaan paino noussut 3-4kg? eli ihan hyvä minulle :)

masukki tuntuu ihanasti! ihan kuin olisi kala masussa mikä molskisi ;) välillä päiviä kun ei tunnu tai tuntuu vaimeasti, mutta sekin johtuu pikkuisen asennosta mihin potkii tai pyörähtelee :)

autossa tuli pääsiäisen aikana muutama " asiaan kuuluva" supistus.. tuntui ihan hassulta sellainen kivuton harjoitussuppari!

nyt menen ulos kun on niin kaunis ilma! joskos tyttönenkin heräisi vaunu-uniltaan ulkoilemaan äipän kanssa..

cec rv16+3

Vierailija
24/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelmiina: Olit kysellyt siitä " ähkystä" olosta. Mulla varsinkin iltaisin tuntuu välillä, ettei tiedä kuinka olisi, kun jotenkin ahdistaa.

Mä en tiedä miksi en uskalla nauttia tästä raskaudesta.. tai uskallan hetkittäin ja sitten tulee taas pelko, että onkohan kaikki hyvin ja lyökö vauvan sydän jne. Tuntuu siltä, että saisi olla viikottain neuvola, että pysyisin rauhallisena. Tunsin tänään oloni jotenkin tyhmäksi, kun tuosta huolesta soitin neuvolatätille. Siirsi hän sitten kuitenkin minun neuvolaa muutaman päivän aiemmaksi eli vajaan kahden viikon päästä on se.

En siis tunne vielä mitään liikkeitä, huono olo on kadonnut. Maha on sellainen turvonnut iltaisin, aamuisin ei paljoa mitään erota. Vauvamahaa tämä mun maha ei kyllä vielä muistuta.

Nyt mennään on viikkoja kasassa 15+0.

Vierailija
25/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä huolehdi....ei mullakaan muistuta vauva mahaa....tuo turvotus on enempi täällä ylempänä... joten kukaan ei uskallakkaan kysyä vauvasta:) sinänsä hyvä, mut kyllä mie ainaki ootan sitä pyöreää nättiä masua!!

Eipä silti, eihän nuista huolehtimisista tahdo päästä eroon...mulla on kuitenkin niin paljon tohinaa täällä kotona nuitten neljän alle kouluikäsen kans, että kun nyt on hyväolo,niin saattaa mennä pitkäkin aika eikä edes muista olevansa raskaana!

Ihanaa..mieki oon ceciliah aatellu niin kuin ois kala joka molskii tuolla masussa;) vedessähän se siellä möyrii!

Vauvan tekonimestä oli aikaisemmin täällä puhetta..niin meillä näyttäis nyt että ollaan nupusta puhuttu (kullannupusta-niin lyhennettiin että nuppu) sekin tuntuu sopivan oli se sitten tyttö tai poika?.

tuutski+nuppu taas

Vierailija
26/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva! Jotenkin on tullut koukututtua palstaan taas kerran :/ Pääsiäisenä kävin varmaan sata kertaa katselemassa, mutta harvoin oli uusia kuulumisia. Aika pateettista ;)

[b]Viherpippuri[/b], me menemme (täältä Treelta) 4D-ultraan parin viikon päästä Helsinkiin Femedaan. Olemme käyneet joka raskaudessa Bruno Cacciatoren vastaanotolla ja olen kovasti tykännyt. Samalla voi siinä sitten katsastaa keskustan äitiysvaate- yms. tarjontaa (jos tarvetta on - nyt kyllä taitaa olla kaikkea). On ihan kiva vaan välillä poiketa muissa maisemissa :) Tampereella Suomen terveystalossa niitä 4D-ultria tekee tietääkseni Pertti Kirkinen ja hän tekee vastaavia TAYSissa ja on hyvin asiantunteva. Hinnasta en tiedä, kun olen hänen vastaanotollaan käynyt juuri TAYSissa, mutta tuskin se sen kalliimpaa on kuin matkat Helsinkiin + Femedan taksa (joka oli viimeksi pari vuotta sitten Kelan jälkeen 157,50 euroa - nyt en sitten tiedäkään) ;)

Nauratti lukea [b]Tuuteliluun[/b] mummulareisusta, missä kukaan ei ollut pistänyt mahan pömpötystä merkille. Itse poikkesin pääsiäislauantaina kaupassa ja törmäsin erään vanhempieni perhetuttuun, joka heti tiedusteli, että onkos perhe kasvamassa. Siitäkin huolimatta siis, että talvipalttoo oli leukaan saakka kiinni (eikä siis mitenkään kireä) ja viimeksi tämä sama tuttu on nähnyt minut pari vuotta sitten raskauskilojen kanssa (eli en ollut sen hoikempi) :/ Päätinkin, että nyt on aika alkaa tekemään syömisille jotain, tai ei hyvä heilu. Jos pyrkisi tällä kertaa saamaan vain +15kg? Eräillä on pienoinen neuroosi kiloista ;)

Vieläkään liikkeitä ei tunnu. Seuraava nla on ensi vkon maanantaina.

Fuulis 16+4

Vierailija
27/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kummalliseen täyteyden tuntuun tai sellaiseen kummaan ylävatsan oloon on auttanut Rennie. On kuin vatsa olisi koko ajan täynnä vaikka ei olisi syönyt muruakaan, ei siis närästyspolttelua. Myös kyseisen tuotteen selosteessa sitä suositellaan tähän vaivaan. Ja tuote on turvallinen raskautetuille, asia on tarkistettu myös neuvolasta.

Vierailija
28/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa juuri " katsastamasta" reilun vuorokauden ikäistä uutta kansalaista. Painoa huimat 3600g ja se oli pieni! Miten ihmeessä uskallan omiani hoitaa jos ovat vaikka 2500g kappale, tai vielä pienempiä?? On ne nättejä, voi luoja :)

Pääsisäinen meni töiden merkeissä, joten ei tännekään jaksanut juurikaan kirjailla. Monta kertaa päivässä piti kuitenkin käydä muiden kuulumiset tarkastamassa :) Kiva että kaikilla menee hyvin. Paitsi tietysti massumamma, joka edelleenkin kärsii pahoinvoinnista :( Toivottavasti menee jo pian ohi.

Vieläkään ei liikkeet tunnu. Onpahan jotain suurta odotettavaa joka päivälle... Iskiaskivut sais kyllä olla tuntumatta :/ Meinaa iltaisin mennä jalat alta kun viiltää lonkkiin niin kivasti. Onneksi jumppa/venyttely/hieronta auttaa.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :)

Norah81 ja tuplat 15+5

Vierailija
29/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tuuteliluu piristävistä sanoista. Nyt on mieli taas jo parempi kuin aamupäivällä. Mahakin on päivän syömisien myötä pullistunut, joten ehkä siellä joku muistuttaa olemassa olostaan.

Minäkin sitä vauvamahaa odotan kovasti..kukaan ei töissä ole mullekaan huomauttanut tuosta masusta. Kai se näyttää vaan lihomiselta ja kukaan ei uskalla kysyä/huomauttaa.. :) Tosin olen vähän löysempiä paitoja koettanut pitää.

Vierailija
30/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi kuvotus palannut kuvioihin, ja hiukkasen ärsyttää! Toisaalta sitä ajattelee, että ainakin sitä on raskaana kun on oireitakin, mutta jotenkin tympii tää koko ajan väsynyt olo ja se oksennus kurkussa kulkeminen. Kiukuttaa kun väsyttää ja mikään ei huvita...

Joo, tästä suunta ylöspäin!

Koko pääsiäisenä en nenääni juuri ulos pistänyt ja jotenkin kaikki liikuntainnot on kadonneet tuonne jonnekin, ei tosiaan uskoisi että minä olin ennen se himoliikkuja joka ihan päivittäin oli valmis lähtemään lenkille, salille tai jumppaan, no, ei enää...

Mun mielestä maha on jo ihan selkeä pömppö, mutta kukaan ei ole siitä kommentoinut töissä, ihme! Tällä viikolla ajattelin pomolle kertoa, kun kovasti jo suunnittelee ensi syksyä ja on aika viheliäinen olo kun tiedän etten ole siellä (toivottavasti) silloin töitä tekemässä!

Mammahousuja pitäisi varmaan alkaa pian metsästää, yhdet ehdin jo viime kesänä ostaa, mutten koskaan pitää, mutta varmaan toisetkin kannattaisi hommata! Mustat kivasti vois hoikentaa, mutta ei taida oikein kevääseen ja kesäaikaan olla ne käytännöllisimmät, vai mitä tuumaatte?

Laivalle oltais menossa huhtikuun lopussa ja siellä kyllä ne mustat ois toisaalta ihan jees... Joskus on tosi vaikee päättää just näitä toissijaisia seikkoja, ainakin mun! :)

No, siinähän sitä omaa napaa. Jotenkin on alkanut nauttia enemmän tästä raskaana olosta, kun on noi kamalimmat 12 viikkoa takana!

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

t. Sanelma

Vierailija
31/69 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanan rentouttava viikonloppu vaikka ei missään pidemmällä oltukkaan, pitkästä aikaa koko perhe koossa melkein koko päivän :)

Vaivaako muita vielä armoton väsymys?Mä saatan siis nukahtaa keskelle lastenhuonetta keskellä päivää jos vaan silmät laitan kiinni...

aamut myös pahoja...onneksi kaverin kanssa käydään useamman kerran viikossa vaunulenkillä...muuten varmaan nukkuisin koko ajan.

Nuorimmaisen kanssa (11kk) yötkin menee välillä hulinaksi, kai sekin sitten vaikuttaa...

Mutta on tämä kaikki silti niiiiin ihanaaaaaa....luulen et oon välillä tuntenut liikkeitä aika vaisuja tosin, istukka on edessä joka kait myös niitä vaimentaa?

Maha on pullahtanut aika paljon:)oon huomannut et puolitutut tuijottavat mut eivät kehtaa tulla kysymään jos onkin vaan lisäkiloja :)jota ne kyllä tässä tapauksessa on, vauveli kuitenkin vielä niin pieni...

Hauskaa loppuviikkoa kaikille

mango, viikkoja tasan 16 (viime viikolla vielä luulin et viikkoja ois 12:):):):)

Vierailija
32/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipaisin töihin tullessani neuvolassa. Saimme kuunnella mieheni kanssa tällä hetkellä meille tärkeintä soundia elikkäs toukkiksen sydänääniä (bumtsibum). Ai että tuli hyvä olo!!! Mieltäni huojensi erityisesti se, että toinen keskenmenoni havaittiin v. 04 juuri näillä samaisilla viikoilla. Jotenkin se vanha juttu vain on ollut mielessä viimeisen viikon. Mutta nyt meillä on siis kaikki hyvin, huikaisevan hyvä fiilinki! Tänään minua ei haittaa kuvotukset eikä mikään muukaan. Hämmästyttää vain, että jatkuvasta oksentelusta huolimatta olin saanut kerättyä 2,5 kg painoa lisää edellisestä neuvolakäynnistä. Taidan syödä automaattisesti liikaa suolaa pahoinvointiaaltojen jälkeen. Pah, eipä haittaa painon lisäyskään yhtään, ei tänään.

t. massumamma + toukkis 16+0.

Vierailija
33/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan ihan kamala pyry. Meinasin jo eksyä, kun käytin koiran tuossa tien varressa aamupisulla. :)

Vaikka huono olo ei tietenkään oo mikään kiva asia, niin oli lohduttavaa lukea, että muillakin on huonoa oloa, vaikka viikkoja on enemmänkin. Mulla tuo huono olo liittyy syömiseen ja ilta-aikaan. Usein tulee myös tuo " ähky" -olo, ilman sen kummempaa syytä ja kuten joku muukin sanoi, niin saattaa tulla tunne ettei saa riittävästi happea. Tämä tunne on kyllä tuttu edellisistä raskauksista, eli kuulunee jotenkin asiaan.

Aamuisin olo on ihan ok, mutta väsymys jatkuu edelleen. Hemppari oli kyllä hieman noussut, kun viimeksi neuvolassa mitattiin. Maltan tuskin odottaa että neuvolan-täti määrää taas rautatabletteja. Sitten saa kyllä sanoa hyvästit vatsan toiminnalle, se on varma. :/

Reipasta painonnousua on odotettavissa täälläkin. Edellisillä kerroilla kiloja on tullut 15-20kg, eli samaan tahtiin mennään varmaan tälläkin kertaa. Joka kerta laitokselle on kyllä jäänyt jo 10 kg, mutta viimeksi laitokselle jääneet kilot tulivat mystisesti kotona takaisin, ihan huomaamatta.

Liikkeitä ei vielä selkeästi tunnu ja muistelen kätilön sanoneen np-ultrassa, että istukka on edessä. Kuitenkin välillä, kun jännitän vatsalihaksia (ai mitä? :) ) ja liikahdan sopivasti, tunnen kyllä jotakin tuolla masussa. Tämäkin tunne on tuttu edellisiltä kerroilta.

Siitä huolimatta välillä pelottaa kovin, että jos tässä ei käykään hyvin. Pelkoa varmasti lisää se, että uskon että tämän jälkeen en enää raskaudu, en tahallisesti enkä tahattomasti. Ikää alkaa kuitenkin olla sen verran jo, enkä halua olla " vanha" äiti, koska epäilen etten enää jaksa samoin kuin nuorempana.

Mamma-vaatteita olen saanut ja ostanut jo jonkin verran. H&M:n vaatteet on ihan kivoja, mutta ainakin housuissa tuntuu olevan se linja, että ne on tehty sellaisille äideille, joilla kasvaa pelkkä maha.

Mulla on nyt käytössä mustat mamma-housut, jotka on siis masusta vielä liian väljät (masutuubi auttaa) mutta takapuolesta ja reisistä passelit. Kun tähän täräytetään vielä se +15kg lisää, niin mahtaakohan nuo liikahtaa enää polvista ylöspäin? Epäilen suuresti. :)

Rintsikoiden kanssa on myös suuri epäilyksen tunne. Ostin vasta ihanat mustat liivit ja kas kummaa - näinhän ne tisut nyt tursuaa kupeista ulos ilman sen kummempaa kumartelua tai kyykkimistä. Tällä tahdilla saa olla viikottain ostamassa uusia liivejä. Oikeasti kyllä vähän hirvittää, että mikä se imetysliivien koko tulee olemaan. :D

Kaikesta huolimatta nautin kuitenkin tästä odotuksesta täysin siemauksin. Nauttikaa tekin. :)

tittamarianne ja papu rv 14

Vierailija
34/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme liittyä seuraan... :)

Oon kehno netin käyttäjä mutta katsotaan jos onnistuu. Ihanaa, että on tällainen paikka jossa voi vaihtaa kuulumisia ym. Luin ihan innoissani noita viestiketjuja! Syyskuun salaisuus kuullostaa upealta. Mä odottelen ensimmäistä pienokaista rv17+1:) Nyt oon pahoinvoivana kotona. Pari viikkoa sitten olin sairaalassa tiputuksessa kun ei muutamaan päivään pysynyt sisällä yhtään mikään ja näyttää siltä, että kohta on taas sama edessä:( Välillä oli jo hyvä olo ja töissä käynnin lisäksi jaksoi muutakin. Eiköhän tämä tästä. Otan kiitollisena vastaan vinkkejä ja juttuja raskauteen, odotukseen liittyen:)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

-aidae ja " mokkula"

Vierailija
35/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas aamulla jäädä töihin lähtö suunnitteluksi, kun tiet niin tukossa. Maalla on mukavaa... Onneksi päästiin kuitenkin. Edelleenkin pyryttää huolellisesti.

Aidae: kiva kun liityit joukkoon :) En tiedä onko näistä sanoista mainittavaa hyötyä, mutta mulla oli ystävä, jolla oli myös todella paha pahoinvointi. Kesti vissiin koko toisen kolmanneksen. Hän oli tiputuksessa ajoittain, kun edes vesi ei sisällä pysynyt :( Nykyään hänellä on 2v täysin terve tyttö. Vaikka äidillä on kuinka paha olla, niin lapsi voi hyvin masussa.

Mulla on nyt alkanut närästys :/ Vaikea saada illalla unenpäästä kiinni kun hapot polttelee kurkussa. Ja minä kun kuvittelin että tämä on loppuraskauden riemu?

Norah81 ja tuplat 15+6

Vierailija
36/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi että mikä ilma!Kävin aamulla tytön kanssa kaupassa ja rattaat ei meinannu liikkua mihinkään suuntaan ja saatikas kun tulin takaisn kauppakassin kanssa...oli oikee punttisali treeni täksi päiväksi tuo kyllä!

Ja jos taas vähän laittaisi omaa napaa heh:)

Liikkeistä en ole varma tai siis eilen olin ihan 100% varma että tuntui pari oikee kunnon liikettä mutta sen jälkeen ei mitään vaikka olen kuinka yrittänyt niitä kuulostella.

Flunssa kourissa täällä ollaan nyt toista päivää ei kuumetta ainakaan vielä.Tyttökin oli aamulla tukkoinen että eiköhän se ole koko perheellä kohta:(

Leivoin jo kakkuakin tänään kun on miehen syntymäpäivät ikää tulee ukolle jo kokonaiset 29vuotta:)Itse vanhenen vasta heinäkuussa ja silloinkin mittariin pärähtää vasta 23 vuotta.Olenkohan nuorin syyskuulainen....

Viikon päästä olisi neuvola.Pelottaa vähän se punnitus ja tietenkin se että mitä jos sydänäänet ei kuulukkaan....olen ihan kauhea pankikoija tekisi mieli mennä joka päivä neuvolaan kuuntelemaan niitä mutta taitaisi terkka ajaa ulos sieltä:)

Kiloista vielä....tytön kanssa tuli 19kiloa eli ihan liikaa laitokselle jäi vain noin 7 kiloa eli lahdutettavaa oli ja imetyksellä ei ainakaan minulta lähtenyt yhtään....liekö ruokavaliollakin osuutta asiaan.

Olen kyllä päättänyt että nyt en anna saman tapahtua uudestaan ku ntuota lähtöpainoakin oli nyt 4 kiloa enemmän.Vaikka painoindeksi oli 25 mutta silti.....No saa nähädä kuin käy olen maailman huonoin ihminen tekemään herkku lakkoja....ja koska en ole kärsinyt mistään pahoinvoinnista enkä muutenkaan mistään yökötykistä ruokaa kohtaan joten olen antaumuksella syönyt kaikke mitä etee tupsahtaa ja varsinkin karkkia,suklaata,sipsiä ja yms.Joten mitä tässä valittaa painosta kun ei itsellä ole itsekuria yhtään...onneksi mies vähän jarruttelee mun ostoksia eikä anna joka päivä herkutella....

No jaa oliskohan siinä tarpeeksi sekalaista kirjotusta....taidan mennä paketoimaan miehen lahjan ja kenties kerkeän ottamaan pikkutorkut enne kuin tyttö herää ja täytyy ruveta ruuan laittoon...

Terv:Sweety rv 17+3

Häiritsee vieläkin ettei sitä la muutettu ultrassa vaikka sikiö 6 päivää pienempi eli sen mukaan olisi tänään 16+4...minusta iso ero mutta mennään nyt sitten niillä mitä on annettu vaikka sitten elokuuhun kuuluttaisiin...

Vierailija
37/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aidae ja mokkula:)

Täälläkin pyryttää ihan valtavasti...heti ankeat tunnelmat kun ei ulos pääse. Pienimmäisen laitoin ulos nukkumaan, niin nuo vaunut on kohta lumenpeitossa vaikka on tuossa terassilla katoksen alla.

Painon noususta puhetta,niin saas nähdä,mulla on joka raskaudessa noussut 16-18kg, synnärille on jäänyt vain vauvan painon verran ja sit loput on kuitenkin lähtenyt ihan itsestään imettämällä kai.mut joka kerta vähän ärsyttää nousta neuvolassa puntarille...mulla kun kotona puntari näyttää vähemmän...no nyt pitäis tietää että se joka tapauksessa näyttää neuvolassa enempi :)sorry tällaset turhanpäiväset höpinät....

Mun sisko soitti ja kertoi niille tulevan vauvelin marraskuussa...no onneton,en enää osannut pitää suutani kiinni vaan kerroin meidän salaisuuden...että meille tulee sitten vähän aikaisemmin:) ihankivaa,kun ystäviä ja siskoja samassa tilanteessa! Toinen sisko saa heinäkuussa vauvan.

Norah, mulla on tosiaanki närästänyt aina loppuraskaudesta...hui toivottavasti sulla se ei oo vielä ainakaan sellaista kokoaikaista...!

mut höh...jotkut joutunu suurentamaan jo rintsikoitten kokoja...mulla etelleenki samana...ei mitään tuntemisia rinnoissa...vähän kade:)

oottelen kovasti niitä ihania muotoja, on ne ainaki neljällä edellis kerralla tullu (ja tai mies oottaa) =D Ei kyllä muista edellisistä raskauksista, missä vaiheessa oli mitäkin...vaikka viimevuonnakin tähän aikaan olin vielä kovasti raskaana...;D

kivat jatkot!

tuuteliluu+nuppu 15+1

Vierailija
38/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla taasen loppui närästys jossain rv28 tietämillä, kun tyttö alkoi laskea ja oli jatkuen raivotarjonnassa siitä lähtien :) minullakin oli siis alkuraskauden vaivana! ei niinkään loppuajan..

16+4

Vierailija
39/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu yksi syyskuun odottaja remmiin mukaan?

Raskausviikkoja 15+5. Maha pömpöttää ihan kivasti jo! Liikkeitäkin olen tuntenut jo muutaman viikon!! Kun liikkeet oli huomattavasti vähäisempiä/lähes olemattomia muutaman päivän ajan, alkoi huolestuttamaan aika tavalla! Eikä hätääntymistä ainakaan lievittänyt eräänä yönä nähty uni, jossa mun kohtu olikin yhtäkkkiä tyhjä, vauva oli kuollut :-( Tänään neuvolassa kuunneltiin kuitenkin sydänäänet ja kovastihan se pikkuinen sydän siellä pumppasi :-)

Pahoinvointia ei ole ollut pahemmin, alkuvaiheen kuvotus on jo hävinnyt lähes kokonaan. Väsyttää vaan aina, voisin nukkua lähemmäs kellon ympäri, jos ois mahdollista! Hemoglobiini oli kyllä ihan kunnossa, 130, joten alhaisesta hemoglobiinistakaan tää väsymys ei johdu.. Kyl tää ihan tavallista alkuraskauden väsymystä taitaa olla! Hitsi, ruokahalukin mulla olisi nykyisin ihan mieletön! Ei tee erityisesti mieli mitään makeita herkkuja, ihan tavallista kotiruokaa vaan! Paino ei ole vielä lähtenyt kovasti nousemaan, vain 145 g oli paino noussut viime neuvolakäyntien välissä. Sanoin kyllä ukolleni, että jos tätä menoa ruoka maittaa, niin rupeaa paino kohta nousemaan..

Ihanat pääsiäisen ilmat oli, joo! Tulikin ulkoiltua useampia tunteja joka päivä! Tään raskauden aikana olen huomannut jotenkin kaipaavani entistä enemmän raikasta ilmaa.. Pakko päästä töidenkin jälkeen etes vähäksi aikaa ulkoilemaan. Onko kellään muulla ollut vastaavia " mielitekoja" , siis äärimmäinen tarve saada raikasta ilmaa..?

Pömppeli rv. 15+5

Vierailija
40/69 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Unelmien poikamies nähty (kaikkeen hömppään sitä ihminen itsensä koukuttaakin) ja hetki omaa aikaa.

Tänään oli vihdoin se esikoisen 1-vee neuvola ja kuunneltiin samalla vauvelin sydänääniä. Ekana ei meinannu löytyä, oli kuulemma just asettautunu ton mun sektioarven alle, mutta saatiinhan ne sitten kuulumaan. On se vaan yhtä sykähdyttävää ihan joka kerta kuulla ne! Kertokaahan te, joilla on " kuuntelulaite" ihan kotikäytössä, viekö toistojen määrä yhtään kuuntelemisen viehätystä vai onko se yhtä upeaa vaikka päivittäin?

Tänään lykkäsin 10 kiloista esikoista rattaissa tuolla kinoksissa ja puuskutin armottomasti. Tuli mieleeni, että millaistakohan taapertamista se lieneekään ens talvena kaksotenvaunuilla, kun on vielä toinen siiinä painona mukana? No, ehkäpä oma olo on silloin vetreämpi, toivotaan.

Sellaista galluppia virittelisin, että oletteko käyttäneet kestovaippoja tai aiotteko käyttää uuden tulokkaan kanssa? Meillä esikoisella ollut kestot käytössä maitokakkavaiheen jälkeen eli noin reilusta viidestä kuukaudesta eteenpäin. En oo mikään " kestoilijafanaatikko" , vaan kyläreissuille, matkoille ja usein kaupungille sekä aina yöksi on laitettu kertakäyttöinen, mutta normaaliarjessa kestoillaan. Meillä käytössä FuzziBunzit, joka toimii ihan tavallisten vaippojen tapaan, eli kootaan pesun jälkeen ja laitetaan vaihdettaessa neppareilla kiinni. Pesu hoituu muun pyykin ohessa ja hoitajatkin on kokeneet hämmästyttävän käteviksi käytössä - isovanhemmillahan muistissa 70-luvun sideharsot ja vaippaliinat, joiden kanssa siis ollut todellakin enemmän säätöä. Itse oon ollut tosi tyytyväinen, et uskaltauduin kokeilemaan ja kannustan muitakin asiaa pohtivia kokeilemaan. Ainakin meillä hyödyt (taloudellinen, ekologinen ja tietysti vauvelin siloisa iho ilman vaippaihottumia) olleet niin kiistattomat, etten kakkoselle muuta mietikäään. Hih, tulipa innostuttua aiheesta ;)

Leppoisaa viikkoa kaikille ja lämpimästi tervetuloa uusille, mukaan mahtuu!

Adalmiina ja pikku 16+5