~~~~SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 13~~~~
Ajattelin aloittaa näin maanantain kunniaksi uuden ketjun, kun meni hieman aikaan tuon viime viikon ketjun lukemiseen. Viime viikko oli töissä yhtä sählinkiä ja kotonakin oli esikoisen futis matsia ym.
Luin kauhuissani viimeviikon ketjua, mutta onneksi kaikki on hyvin. En voi kuvitellakkaan kuinka kauhuissani olisin itse ollut tuollaisessa tilanteessa.
Keskustelussa tuli esille raskauden aikaiset vaivat ja ettei tämä ole aina niin ihanaa. Itselläni ei kahdesta aiemmasta raskaudesta ole juurikaan ollut mitään vaivoja kuin loppussa, mutta nyt tuntuu olevan vaikka mitä. Joka paikkaan kolottaa ja iltaisin olen aivan puhki. Viime viikolla tiistai ja keskiviikko välisenä yönä en pystynyt nukkumaan kunnolla kun vatsaa kiristeli ja nipisteli. Ilmeisesti kyse oli vain siitä, että sisuskalut laitettiin uuteen järjestykseen ja vatsalihakset antoivat myöten, ettei enää peitellä vatsaa. Äitini oli perjantaina hieman yllättynyt siitä kuinka olin paisunut viikossa kuin pullataikina. Onneksi löysin kirpparilta kahdet ihan uudenveroiset äitiyshousut, jotka eivät ole liian isoja edestä.
Iltaisin noin 22 maissa meillä on jo jonkinlaiset jumppaharjoitukset mahassa. Mukavaa tuntea liikkeet, kun seuraava neuvola on vasta 3.5 ja ultrakin vasta 21.4.
Päiväkodissa esikoinen on ilmoittanut jo asiasta. Mieheni oli hieman hämmentynyt kun nuorimman pojan hoitaja kysyi, että saako kysyä henk.koht kysymyksen. " Olen kuullut, että teille on tulossa vauva, pitääkö paikkansa?" Eihän siinä auttanut kuin myönnytellä.
Tämä aamu lähti hieman huonosti käyntiin kun esikoinen kaatoi laatikolisen muroja pitkin lattiaa. Piti nostaa laatikko väärinpäin pään päälle, kun pyysin häntä viemään sen omalle paikalleen. En hermostunut vaan poistuin paikalta maksamaan laskuja ja lukemaan teidän kuulumisia. Pitäisi varmaan alkaa siivoamaan, kun huomenna on työpäivä ja sitten ottaa päähän jos kaikki on levällään.
Taas iski kamala vaiva päälle. Tuntuu kuin kainaloissani oli hiki hanat. Normaalisti en hikoile juuri lainkaan kainaloista, mutta nyt toisinaan oikein valuu, yäk inhottaa.
T. Utu RV 15+6
Kommentit (69)
Minäkin aion kokeilla kestovaippailua ja varmaankin laiskansorttisena aluksi all in one-vaipoilla. Tahdon päästä mahdollisimman vähällä vaivalla ja vaikka nuo aio-vaipat ovat ostohetkellä tietenkin hiukan tyyriimmät kuin muut kestovaihtoehdot, niin olkoot. Tulevat anyway halvemmaksi kuin kertavaipat. Kestovaippailu tulee olemaan minun pieni ekotekoni, tein 10 vuotta sitten kahden vaippaikäisen kanssa muovista vaippavuorta tähän maailmaan ihan urakalla... Muutenkin nuo ympäristöasiat ovat tulleet sydäntä liki ihan viime vuosien aikana. ÄÄh, anteeksi. Tarkoitus ei ole tehdä tästä mitään ekosaarnaa. Jokainen toimii tavallaan, itselleen sopivalla tavalla. Mutta siis Adalmiina76:n kysymykseen täältä yksi kyllä.
tervetuloa pömppänällekkin!
Kivaa täällä kestovaippailusta puhuttu! Me ollaan miehen kanssa aateltu että nyt vaihdettais kestovaippailuun.... ainakin kotioloissa. Että kaikenlaiset vinkit ja ohjeet ovat tervetulleita! meillä nyt siis vaippaikäisiä 2,5v ja 9kk pojat... ja roskis on alkanut täyttymään turhan nopeesti...vaikka poltetaan kaikki poltettavat roskat ja kompostorikin on toimintakunnossa:) Aion kyllä viimeistään kesällä opettaa tuon 2 vuotiaan potalle...nyt niin laiskottaa,mut en halua kolmea vaipallista kerralla ;) Jos ainakin aloittais sen kestoilun tuon9kk kans ja sit syksyllä vauvan!
Ootteko tehneet/ajatelleet tehdä niitä vaippoja itse? mie aattelin kokeilla...olikohan joku aika sitten käsityölehdessä ohje, täytyykin heti lähtä etsimään niitä lehtiä josko jotaki löytyis.
Mummu tulee pohjoisesta tänään meille...saapas nähdä huomaako se mun pömppistä:)
heipstaas!
tuuteliluu ja nuppu 15+2
tervetuloa vaan kirjoittelemaan pömppänä! onko esikoinen tulossa? sinäpäs aikaisin liikkeitä olet rekisteröinyt ;)
adalmiina: joo minä en ainakaan sitten ensi talvena mitään tuplia työntele lumesse 8) varmaan ei niin aikaakaan ole alkuunsa.. sitten keväällä, kun on tiet sulat!
vaippaG: ehdottomasti kertakäyttöisiä. tiedän ja ymmärrän kyllä, kuinka yksinkertaisia nykyään kestovaipat on käyttää, mutta nyt ei kiinnosta semmoiset meidän osoitteessa.
painoG: minä en edes käy omalla puntarilla, kun näyttää myös sen 1-1,5kg vähemmän.. sen näkee sitten 5.4 kun on neuvola paljon on noussut :) eilen vedin pikkupussin sipsejä ennätysajassa.. kyllä ne sitten karisee kun pikkuinen syntyy :)
(.) eilen kuuntelin pitkästä aikaa ja aluksi kuului vain hurjaa viuhtomista :) kovasti iltaisin myllää tämä pikkuinen. esikoinenkin oli iltaisin meno päällä, kun itse kävin levolle..
aikamoisia kipuja on välillä ollut tuolla alamassulla. tuntuu sellainen resorimainen kipu ja muistelen, että tytöstäkin tuntui. niin ja niitä menkkajomotuksia ja navassa on myös kipua! kohtu varmaan ottaa kasvupyrähdystä. esikoisestahan olin todella kipeä masusta ja supistelikin vaarattomasti läpi raskauden.
minäkään en ole kovin kerinnyt paneutumaan tähän odotukseen, kun tuo tyttö vie aikaani ja ajatuksiani. jotenkin tämä raskaus menee vain tässä samalla ja tuntuu jotenkin niin normitilanteelta, kun vastahan olin viimeksi raskaana :)
tänään pitäisi mennä uimahallille tuon 1v2kk kanssa :) siinä onkin hulabaloot kun koitan vaahdottaa shampoot päähän ja vahtia, ettei tyttö mätkähdä selälleen sillä välin / mene omille teille :/ hän onkin kova vesipeto ja saunoja. joka ilta ryskytetään saunan ovea josko sinne pääsisi :D
tulisipa tilaukseni h&m.. tilasin yhdet odotushousut sieltä. joku mainitsikin, kuinka on tehty sellaisille joilla vaan vatsa kasvaa. minulla leveni kyllä peppu ja lantioikin rutkasti ainakin edellisessä, joten ei päde vain tuo masun kasvu täälläkään :) ja eikös niiden leviäminen hetkeksi kuulukin asiaan!
mitenkäs ne kelan ä-tuki paperien saanti? eikös ne nyt sitten tässä seuraavalla- tai sitä seuraavalla kerralla saada neuvolasta.. jotenkin muistelisin, että paperit olisi ollu rv20-22 tienoilla kädessä?
cec rv16+5
että suosittelen carriwell merkkisiä! etenkin niitä sellaisia jousto :) minulla kuppikoko tulee vaihtelemaan ja heittelemään joten olivat todella hyvät juuri siksi. nyt ajattelin tehdä jo uusille tilausta..
Mahtaako tänne mahtua vielä joukkoon?
Mulla menossa 15 viikko ja laskettuaika syyskuun 22 päivä.
Liikkeitä en oo vielä tuntenut (onko normaalia). Farkut kiritää ja nyt hommasinkin jo ekat mammahousut. Paino ei ole noussut, mutta omat housut kuitenkin jääneet ahtaiksi.
Niskapoimu-ultrassa katseltiin ja ihmeteltiin asukkia ja seuraavan kerran päästään ihailemaan rakenneultrassa raskausviikolla 20.
Esikoista odottelen, joten saattaa tämä mun tekstittely vähän ontua, kun kaikki on niin uutta ja ihanaa :D
T:Mirrel ja Pähkinä
Tämä on tuleva lapsonen on meille toinen, esikoinen on jo 8-vuotias, täyttää tänä vuonna loppuvuodesta 9 vuotta! Vauvakuume nousi ihan yllättäin viime kesän ja syksyn aikana. En olisi vauvan kanssa varmaan jaksanutkaan aiemmin, esikoinen on autistinen, välillä on aika raskaista jaksoja hänen kanssaan.
Oon vielä ihan pihalla tään raskauden kanssa siinä suhteessa, että en tiedä näitä tään hetken " trendejä" ollenkaan.. On 4d-ultria, uusia suosituksia esim. raskausajan ruokavalion suhteen jne. jne.. Kaikki lasten vaunut ja rattaat ovat muuttuneet tosi paljon vajaan kymmenen vuoden sisällä, on tullut kaikkia hienouksia lisää ja muuttuneet muutenkin monikäyttöisemmiksi! Neuvolassakin varmaan täytetään nykyisin paljon enemmän lomakkeita kuin aikaisemmin! Tuntuu ainakin siltä! Nyt tiedonjano on mahdoton, täytyy ruveta päivittämään ittensä ajantasalle ;-)
Hmm, oon itsekin miettiny kestovaippailua. Kiinnostais todellakin kokeilla! Tuntuu, että meidän perheessä tulee muutenkin jätettä hirveät määrät , vaikka poltetaankin osa. Kertokeehan ihmiset kokemuksianne.
Jaahas, nyt pitää jatkaa työntekoa ;-)
T:Pömppänä, joka ei malttaisi keskittyä työntekoon
Pömppänä änkesi kans vasta eilen joukkoon, vielä tuntui mahtuvan ;-)
Kiva, kun tuli muitakin " uusia" .
Pömppänä rv 15+6
Mukaan vaan kaikki uudet.
VaippaG: Ajattelin oman jaksamisen mukaan ainakin kotosalla käyttää kestovaippoja. Niitä kun kuitenkin tulee tuplamäärä niin hirvittää ajatella sitä roskavuorta.
PainoG: Minäkään en käy kotona ollenkaan vaa' alla. Tulee mitä tulee. Seuraava tulos selviää sitten taas neuvolassa 21.4. Toki olen alkanut katsoa vähän mitä suuhun tulee laitettua, mutta kyllähän suklaat sun muut edelleenkin maistuu ihan hyvälle...
Mirrel kyseli liikeistä. En ole minäkään vielä mitään tuntenut. Ja olen kyllä ahkerasti kuulostellut. Kait ne sitte kun sen aika tulee. Ei jaksais odottaa.
Ja edelleenkin odottelen malttamattomana milloin tämä miinus a-kuppi alkaa kasvaa! Aristaa kyllä, mutta koossa en ole eroa huomannut. Jaaha, pitäs varman yrittää vaikka koirien kanssa ulos, kun on niin kaunis sää.
Norah81 ja tuplat 16
...ja kiitos tervetulotoivotuksista!!=)
Mirrel: Mä odotan kans esikoista, ja kaikki mahdollinen raskauteen, vauvoihin, liittyvä tuntuu jännittävältä, kiehtovalta jne. Ja minäkin varmaan myös kyselen ja kertoilen " itsestäänselvyyksiä" , kun eipä näistä ole kokemusta. Oon viikolla 17, enkä oo liikkeitä tuntenut vielä.
Masua ei näy ja toistaiseksi ovat vaatteet mahtuneet päälle. Rintsikat tosin jouduin uusimaan ja rintoja välillä aristaa. Painoa on tullut ja silloin kun ruoka sisällä pysyy, niin se kyllä maistuu!:)
Oon netissä etsinyt rattaita, turvakaukaloita, vauvatarvikkeita... Vaihtoehtoja on aivan valtavasti ja hinnat usein huimia. Onneksi on kirppareita yms. Onkohan jo liian aikaista alkaa hankkia tarvikkeita...?
Tervehdys kaikille " uusille ja vanhoille" !
Tuntuu, että kaikki on pysyny niin hyvin mitoissa, eikä paino ole vielä kaikilla edes noussut. Minä olen kerännyt jo 6-7 kg lisää painoa eli melkein hävettää mennä neuvolan puntariin;) No, tää on mulle näköjään tyypillistä. Ruoka ja herkut maistuu tässä vaiheessa. Alkuraskaudesta piti syödä, jotta pahoinvointi pysyi loitolla, nyt syön ihan vaan syömisen ilosta-etenkin makeaa... Toivon, ettei painoa tule siitten loppuraskaudessa niin paljon (niin käynyt edellisillä kerroilla).
Liikkeitä odottelen edelleen. Kokeilin yhtä lukemaani vinkkiä liikkeiden tuntemiseen: pitää kuulemma syödä makeaa ja mennä makaavaan vasemmalle kyljelle. Silloin liikkeet kuulemma tuntuvat helpoimmin.
Mukavaa viikon jatkoa!
Wilhelmiina rv 16+2
Pitää kirjotella kun on aikaa...kohta menen kyllä pötköttämään kun tämä flunssa vie vähän voimia....
Tervetuloa uusille!Ainahan sitä mukaan mahtuu tottakai...kiva kun on paljon kirjottelijoita niin saa lukea monesta eri odotuksesta.
VaippaG:Meillä varmaan käytetään taas noita kertoja.Mies ei oikeen innostu kestoista ja itse olen tosi laiska muutenkin pesemään pyykkiä joten kerta vaipoilla mennään.Mutta eihän sitä tiedä jos innostuu.
Itsekkin olen miettinyt noita kaksosten rattaita/vaunuja mutta tällä hetkellä mulla on täällä nurkissa kahdet yhdistelmät pyörimäss.Toisissa ei vaan ole renkaita täytyy ostaa kun niissä on sellainen iso kova koppa nii ajattelin että vauva saa aluksi nukkua niissä mun sängyn vieressä ja tuntuu että on muutenkin kivemmät.Nuo toiset yhdistelmät on sitten paremmat rattaina.
itse ajattelin kokeilla vauvalla sitä kantoliinaa.En tiedä sen käytöstä oikeen mitään joten kokemuksia otetaan vastaan.Eli ajattelin vauvaa kantaa liinassa ja esikoista työntää rattaissa silloin ku ulkoillaan.
Tyttö on 2v1kk ku vauva syntyy ja on ainakin vielä aika laiska kävelemään tykkää istua rattaiten kyydissä.Saa nähä miten sitten 5kk päästä.Tänään oli kyllä tosi reipas kun oltiin pulkalla ulkona niin oikeen itse käveli pitkän matkaa ja veti tyhjää pulkkaa perässä...
Ainiin ja niistä vauva liikkeistä...itse en voi vieläkään varmaksi sanoa että olenko tuntenut vai en.Eskoisestakin tunsin lähempänä rv 20 joten en ole huolissani.
Ja sitten vielä kaiken lisäksi kaaduin eilen kun olin koiran kanssa ulkona en mitenkään paahsti ja sain toisella kädellä vähän vastaan.Eli ei sattunut eikä ruvennut supistelemaan tai mitään.Huolestuin kyllä ja meinasin jos soittaa äitipolille mutta en sitten kuitenkaan.Uskon kaiken olevan hyvin.Oltteko muut kaatunut nyt raskaana ollessa ja millä rv:llä?Ja oletteko soittanut neuvolaan tai mihinkään?
No jos nyt menis vähän lepäämään ja palaillaan asiaan:)
Terv:Sweety rv 17+4
Olipas täällä mukava vastaanotto :)
Aidae... Mä oon kyllä jo sortunut pieniin vaatteisiin ja niiden hankintaan. Sain huuto.netistä edullisen setin ja se oli pakko saada. Muuta en oo nyt sitten (vielä) hommannut.
Vaunuja oon käynyt silmäilemässä ja vaunula.fi:ssä on ihan kivan näköiset ja näppärän oloiset F7- mallit. Mä oon ihan myyty niihin ja hintakin on kohdillaan. Tiedä sitten, kuinka käytännössä toimivat.
Turvakaukalon kohdalla olen päätynyt jalustamalliin, koska se on liikkumisen kannalta se helpoin vaihtoehto :)
Ja kestovaippapolitiikka kiinnostaa, koska sisko on molemmat pojat hoidellut kestovaipoilla. Ja koska ne eivät ole olleet ainakaan siihen maailman aikaan niin kovin imukykyisiä, pojat oppivat varhaisessa vaiheessa kuiviksi :) En tiedä, minkälaisia ne ovat tänä päivänä. Ja samaa ajattelin kuin muutama muukin, että kotioloissa ja poistuttaessa sitten kertakäyttöisiä.
Kiva, kun meidän pino vaan kasvaa ja paljon syysvauvoja on syntymässä. =)
Meillä eletään melkoisen seesteistä aikaa. Luulin jo pahoinvoinnin kaikonneen, mutta sieltä se taas tulla tupsahti. Sais jo loppua. Samoin on naama alkanut kukkia, kuin teini-ikäisellä. Hormoonit hyrrää. Hassua vaan, etten muista, että aikaisemmissa raskauksissa olisi tullut näitä finnejä ja tämä pahoinvointi loppui kyllä viim. viikolla 13. Ikä taitaa tuoda lisää näitä oireita. ;)
PainoG: Mulla siis paino tippui 6 kg alkuraskaudessa ja nyt pääsiäisen aikana sain lähes kilon takaisin! Siis pääsiäisen ajan ruoka maistui. Ja heti tuli takas kilo. =) No ihan hyvä. Kateellisena luen noita kertomuksia, kun kilot on jäänyt laitokselle. Mulla ei jäänyt kummastakaan yhtään. Molemmista painoa tuli jotain 10-12 kg ja uskomatonta, mutta vaikka vauva ja istukka ja lapsivesi oli poissa kehosta, niin paino oli saman verran kun laitokselle mentäessä. No turvotustahan se oli. Kiloja jäi kyllä moelmmista n. 5, jotka sitten olen laihduttanut pois. Toivottavasti paino ei nouse ainakaan enempää. Mulla ei siis imetys vienyt kiloja... =(
KestovaippaG: Meillä kestoiltiin kotona kuopuksen kanssa ja aion kestoilla myös nyt. Itse ihastuin imuun ja villahousuihin. Noita villiksiä kun on niin ihania. Ei tietty kaikkein helpoin, paitsi ehkä pestä. Meillä on kyllä ollut se periaate, että pyritään saamaan lapset kuiviksi kahteen ikävuoteen mennessä. Ja hyvin ollaan onnistuttu. Tyttö oli täysin kuiva puolentoista vuoden iässä ja poika kahden vuoden iässä. No pojalla voi vielä tulla vahinkoja yöllä, mutta pääasiassa hän oon kuiva. Se on mun mielestä paras ekoteko. Pottailut aloitin tytön ollessa 6kk ja pojan ollessa 4kk. Kakat rupesikin tulemaan vain pottaan hyvin pian sen jälkeen. Ja mikäs sen ihanampaa, kun ei tarvitse liiskaantunutta kakkaa pois pyllystä pestä. Voin siis suositella ja kertoa asiasta sitten lähemmin lisää, jos kiinnostusta löytyy.
Meillä on neuvolaan vielä pari viikkoa ja seuraavaan ultraankin on aikaa reilu kuukausi. Joten tässä ei auta kuin odotella ja ihmetellä. Uskon ja luotan siihen, että kun pienokainen selvisi niistä rajuista vuodoista, niin kyllä sen täytyy nytkin olla kunnossa, vaikka liikkeitä ei vielä tunnu. Esikoisesta tunsin rv 18 ja toisesta rv (muistelisin, että) 14. Voin toki olla väärässäkin. Eli odotellaan ja nautitaan sitten täysillä niistä liikkeistä. Se on niin ihanaa.
mamaj 13+6
Kiva kun syyskuisten porukka lisääntyy (heh, olipas osuvasti sanottu)!
Liikkeistä on ollut paljon puhetta. Mirreliä voin lohduttaa että minulla ne tuntui esikoisesta vasta 19+. Rakenneultrassa kun silloin kävimme, kysyi ultraaja että etkö tosiaan tunne noita potkuja.. Vasta seuraavana päivänä hoksasin että ne kuplat eivät olleetkaan suoliston aiheuttamia! :) Toisesta tunnistin kuplat ¿juuri oikeiksi¿ 16+ ja tällä kierroksella olen varma että äkkäsin ne jo 14+. Tällä hetkellä potkut kyllä jo tuntuu siihen malliin että eipä voi erehtyä!
VaippaG: Tunnustan olevani tosi laiska ja meillä käytetään kertakäyttövaippoja. Toki kestot hieman kiinnostaa, ja ei koskaan pidä sanoa ei koskaan, mutta tällä hetkellä tuntuu että tämän kolmannenkin kanssa jatkuu kaatopaikkakuorman kasvattaminen¿ valitettavasti..
PainoG: Molempien raskausaikana olen kasvattanut elopainoani 18kg, ja luultavasti sama meno jatkuu tälläkin kertaa. Tosin alun karmea pahoinvointi on loiventanut hieman tätä kilojen kerryttämistä mutta kyllä ne sieltä tulevat.. Olen aina palautunut omiin mittoihini, ilmeisesti imetys vie minulta ylimääräiset. Nytkin oli neuvolan ekassa punnituksessa aivan sama lähtöpaino kuin aikaisemmissa raskauksissa.
Sweety20: minä kaaduin tuossa reilu 3 viikkoa sitten ja rv:t oli 13+1. Laitoin junioria pulkan kyytiin ja kas, jalka vääntyi ja pyörähdin tuskissani lumihangessa pari kierrosta. Tuloksena oli polvilumpion sijoiltaan meno. Juu, kyllä kirpaisi! :O TK:ssa normaali tyly palvelu, eivätkä suostuneet kuuntelemaan sydänääniä kun ei ollut vuotoa tms. (röntgeniin kyllä passittivat, sain kepit ja kunnon siteen jalkaan) Neuvolan täti lohdutti että vauva on vielä niin suojassa että ei syytä huoleen. Mutta huolestutti kuitenkin. Onneksi turhaan, sillä minulla oli samalla viikolla nlalääkäri, jolloin kuunneltiin sydänäänet. Käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne jos asia yhtään vaivaa.
Norah81: närästys on kyllä tosi kurja vaiva. Minua on alkanut närästää tässä ja edellisessä raskaudessa jo ennen kuin testi on näyttänyt plussaa! Varma merkki.. :) Toki se lisääntyy mitä isommaksi maha kasvaa ja minullakin polte yltyy varsinkin nukkumaan mennessä. Tuntuu että olen syönyt itseni irti Renniestä monta vuotta sitten ja yritänkin viivyttää sen ottamista kunnes on niin kurja olo että on pakko pupeltaa se jauhotabletti alas. Yöks!
Illanjatkoja kaikille!
Caramon 17+4
PS. Adalmiina76: mä olen koukussa Lostiin ja Täydellisiin naisiin... :)
Apua, kuinka paljon te pulisette, kohta ei pysy enää kärryillä :D
Tervetuloa kaikille uusille kirjottajille!
Huomenna ja lauantaina tää romupaljous siirtyy osoitteesta toiseen.. siitähän se urakka vasta sitten alkaa kun kaikki pitää laittaa paikalleen..
VaippaG: Oon aikasempien kanssa käyttänyt kertakäyttövaippoja, oon nyt lueskellut kestoista jonkin verran, täytyypä katsoa miten tulevan kanssa sitten..
En muista oliko painosta jotain galluppia, mut mulla on lähteny reilu 6kg, kun ei ruoka oikein maistu..
Tavis farkut menee vielä, joskin meinaa putoo kun ei voi vyötä kiristää kuitenkaan niinku normaalisti..
Onni liikkuilee kovasti, ei varmasti menee kauaa että tuntuu ulospäinkin..
Muuton keskeltä,
Marili ja " Onni" 15+2
Juu, tämä pregnancy.exe -" virus" aiheuttaa näitä... :) Vai olenkohan ainoa?
Eli mukavaa _torstai_-illan jatkoa! (täytyy olla torstai kun Lost just loppu..)
terkuin,
C, jota närästää
Hei,
Ceciliah, oliko niin että sulla olis se doppler? Ja oliko jollakin toisellakin se? Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että hankittais se. Kun nyt sitten googletin, löysin vain amerikkalaisia sivuja. Mistä olette hankkineet sen? Ois kiva tilata ihan Suomesta ettei toimitusaika veny.
Meinaan, nyt kun liikkeitä tuntuu, se on aivan mielettömän ihanaa ja meen ihan euforisen tilaan ja voisin vaan pysäyttää koko maailman ihmettelemään sitä ja hihkua: " Ihana lapsi!!" , mutta sitten tulee se ilta tai se aamu kun se ei liikukaan ja meikä menee ihan pois tolaltaan.
Tiedän, että istukka on edessä ja se vaimentaa niitä liikkeitä, tiedän, että se myös nukkuu aika paljon ja tiedän että se voi vielä mennä piiloon eikä liikkeitä vaan yksinkertaisesti tunne. Mutta en halua näitä paniikin hetkiä. Varsinkin kun sen laitteen voi hommata ja saada sit mielenrauha. Se ilmeisesti kuitenkin toimii niin kauan kuin kaikki on hyvin..? Jos nyt vaikka lähdettäis siitä liikkeelle, että kaikki menee loppuun asti hyvin. :)
T. Arkamamma rv 17+0 (uusi viikko jälleen!)
PS. Tervetuloa kaikille uusille, älkää säikähtäkö meikäläistä, oon tällainen " super-panikoija" ... :(
...kaikenmaailman juttuja. Vauvan liikkeitä kuullostelin eilen illalla vaikka kuinka kauan ja miten päin mutta enpä huomannut. Vatsaa väänsi vain muuten. Kestovaipoista en paljon tiedä mutta pitää ottaa selvää enemmän. Hyvältä vaikuttava vaihtoehto. Kävimme testaamassa muutamia rattaita auton takakonttiin, huonolla menestyksellä. Auton vaihto ei kuulemma ole vaihtoehto, joten jatkan (suht vaivattomasti) pieneen tilaan menevien rattaiden etsimistä.
Tällaiseen oon tänä aamuna törmännyt: www.lastenparhaat.com, ja tuolta on monta linkkiä eteenpäin. Menen sinne. ü
Onpas meillä jo pitkät pinot, kiva, kiva. :) Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta.
Meillä on nyt esikoinen ensimmäistä päivää kuumeeton, toivotaan ettei tartuttanut kuumettaan pikkusiskoon, koska lähdemme sinne Nykiin maanantaina, enkä haluaisi matkustaa sairaan lapsen kanssa. Nyt onkin sitten kiireinen viikonloppu edessä kun pitää pakkailla ja siivota vähän tätä taloakin, että saa tulla sitten puhtaaseen kotiin takaisin.
Pikku-Peanut potkii jo päivittäin, eniten juuri iltaisin kun menen nukkmaan. Ihanaa tuntea vauva, se tekee tästä jotenkin niin todemman tuntuista.
Kestovaipoista kyseltiin, meillä ollut aikaisemmn kertakäyttöiset käytössä, mutta tämän kanssa olen kyllä kiinnostunut kestoilusta. Mies suhtautuu ehkä vähän skeptisemmin, kun tuota pyykkiä tulee muutenkin niin paljon. Päätöstä ei olla siis vielä tehty. Kiva kuitenkin mielestäni että äitiyspakkauksessa tulee yksi kestovaippa niin ainakin sitä saa kokeilla että mitä siitä pitää.
Paino nousi edellisissä raskauksissa n. 14 kkg, mutta lähti alle kahdessa kuukaudessa poiskin. Tässä raskaudessa paino on noussut alussa enemmän kuin edellisissä, koska en ole oksennellut niin kuin silloin. Ja ruoka maistuu. Saas nähdä miten käy, en stressaa siitä koska minulle se on kuitenkin ollut suht koht helppoa ne tiputtaa taasen.
Meillä on mietinnässä että pitääkö ostaa kaksosten rattaat, vai pärjäisikö ilman. Kun kuopus on 1v ja 5kk kun uusi syntyy niin epäilen että jaksaako seistä seisomalaudalla, mikä meillä siis nyt ollut käytössä. Mun mielestä on niin hullua ettei Emmaljungan vaunuihin saa sisaristuinta ennen kuin käytetään sitä ratasosaa.
No joo, pitääpi mennä.
Nyla ja Peanut 15+2
Viikko jo puolessa välissä ja kahden päivän päästä alkaa talviloma. Kyllä sitä onkin odotettu. Viimeksi on lomaa ollut viime kesänä heinäkuussa. Tervetuloa kaikki uudet mukaan, joukkoon mahtuu aina.
Ihana lukea, että täällä muutkin panikoi painon kanssa. Esikoisesta paino nousi noin 8.5kg ja painoin sairaalasta kotiuduttuani saman verran kun ennen raskautta. Se oli kyllä todella yllätys! Imetyksen myötä lähti vielä kiloja, joita sitten imetyksen loputtua on tullut muutama takasin. Mutta lähtöpaino oli edelleen pari kiloa pienempi kuin esikoisesta. Nyt tuntuu että painoa hurahtaa kyllä tuplasti! Ja minuakin ärsyttää se, että kotivaaka näyttää aina sen kilon vähemmän mitä neuvolan vaaka. No, huolensa kullakin;o)
Minäkin tykkään raittiista ilmasta ja lähden kyllä aina kun vaan mahdollista lenkille. Tosin olen ollut himoliikkuja aina, joten eipä se raskaus siihen muutosta ole tuonut. Esikoinen ainoastaan rajoitaa liikkumista, kun isännällä on ollut viime aikoina menoa. Hyvin on kuitenkin juoksulenkit edelleen taittunut.
Elohelmi ja pirkko 16+3