Limatulppaa(ko)
Minkälaisia kokemuksia teillä on limatulpan irtoamisesta? Kuinka kauan siitä on mennyt synnytykseen ja mitä ohjeita olette neuvolasta asian suhteen saaneet? Minulla ensimmäisessä raskaudessa irtoamisesta meni pari päivää varsinaiseen synnytykseen (rv 38), toisessa tuli vasta synnytyksessä ja nyt on ilmeisesti alkanut osittain irrota oman ja kätilön arvion mukaan, kun parina päivänä tuli selkeitä limamöykkyjä. Raskausviikkoja on nyt 34, niin itseä kyllä vähän hirvittää jos vauva päättäisi nyt syntyä :/ Kätilö ohjeisti, että ellei kipeästi supista, niin normaalisti voi elellä ja töihinkin toimistotyötä mennä tekemään. Vielä kaksi aamua töitä olisi jäljellä...
Kommentit (2)
Ja poika syntyi rv 34+2.
Limatulppa kun irtosi niin istukka rupesi vuotamaan ja niin mentiin hätä sectioon.
Ja neuvolassa ei otettu mun hätää ja pelkoja huomioon.
Sanottiiin että kyllä se siellä hyvinkin pysyy loppuun saakka.
Just joo...
mulla tullut vk 35 eka kerran kirkasta limaa. sit vk 36 kirkasta limaa ja sit vielä vk 37 jo hieman kellertävää ja enemmän. silti tässä vielä ollaan vaikka olisin jo aivan valmis synnyttämään.
neuvolatäti oli kans sitä mieltä että voi tulla montakin viikkoa. kun taas kätilö äitipolilla oli siinä uskossa että yleensä 2 viikon sisällä siitä alkaisi synnytys. niinkuin yleensä ihmiset uskoo näin ja yleensä varmaan näin onkin, ainakin jos tulppa tulee kokonaan, mutta ainakin nyt todistettu että jos osissa tulee niin voi tulla montakin viikkoa.
toivotaan että sinun vauva viihtyy masussa vielä pari viikkoa ainakin.
terv ellu ja masukki rv 38+3