* Joulukuun tähtöset - viikko 13 *
Hiphei tyttöset, taas on meidän kaikkien loppuelämän ensimmäinen viikko taas pyörähtänyt käyntiin :) Monella tälle viikolle on tiedossa vielä piinailua, ja testailuakin - kuten tikru. sulla, eikö? Ja Jaffa? Ja Tutti? Ja 2poj@näiti? ;) Kyllähän näitä riittää!! :D
Viime viikolla saatiin meijän pinoon ekat PLUSSAT!!!! :D :D
[color=limegreen][b]SUURIMMAT ONNITTELUNI HHANSEN JA J4NNI! :) IHANAA [color=crimson]♥ ♥ ♥ [/b][/color][/color]
Nyt vaan tuhansittain tarrasukkia ja liimaa mukaan teille, niin pysyy pikkuinen kyydissä alusta loppuun asti :)
HOPE-a: Pahoittelut negata, tylsä juttu moinen :( Noh, innolla taas seuraavaan kiertoon ja yritykseen... (heh?)
anni_81: Juu, yhdyn tikru.un siinä mielessä, kun sanoi, että älä ole vielä huolissas. Testasit tosiaan ennen menkkojen varsinaista poisjäämistä, siinä vaiheessa vissiin kaikilla ei viä erity hormoonia niin paljon, että se näkyis testissä :) Mutta kuinka on oireiden laita nyt? Entä oletko testannut ton negan jälkeen uudestaan vielä?
).( Eilen alkoi sitten täällä kova peittojen heiluttelu, joka jatkuu koko viikon, mikäli paikat vaan kestää :D:D:D Totesin vaan eilen avokkaallekin, että ei vois kivampaa tapaa olla lasta yrittää :D Se on vaan niin hauskaa! hihi! Vaan tämäpä oli tällasta pikaista höpötystä, koska työt kutsuu kello seitsemän :D Kuullaan taas!
.:Naranja:. kp 10/26-27 yk1
Kommentit (158)
Täällä olis mukaan tulossa tällänen nuori äitiydestä haaveileva tyttönen. 7 yrityskierto menossa ja toivo alkaa kadota joten tulin vähän tsemppiä hakemaan täältä. Olisi kiva saada vinkkejä miten raskauttaa voisi " edistää" , sekä saada sielunkumppaneita sydäntä riistävälle tuskalle joka ottaa vallan aina nähdessä ihanan ison pyöreän vatsan jollain toisella tai veren pulpahduksen pöksyissä.
Seksiä on varmasti tarpeellisesti. Sinällään ei varmaan ole merkitystä tunnistanko ovulaation vai en. Mutta muut asiat huoletuttaa. Johtuuko tämä sairastamastani klamydiasta vai kondyloomasta, kenties tupakan poltosta vai alkoholista? Vai keskenmenosta jonka sain kolme vuotta sitten? Lääkäriltä on turha kysyä neuvoa, olen liian nuori ja yritystä liian vähän takana. Miksi tulin niin helposti raskaaksi aikaisemmin?
Hirvee masis tuli kun olin kerrennyt jo kehitellä kaikki mahdolliset raskausoireet itselleni ja kuukautisetkin oli 2 päivää myöhässä. No ehkä se on vain otettava lisää kotieläimiä.
kierto 7/27
amber04:
eli joskus muistan täältä lukeneeni että kuukautisten alkamispäivä on rv0+0 (heh), eli mulla se on torstai 5.3., ja LA olis 40+0, päivänä 12.12. perjantai, miten se voi sitten olla perjantai jos rvt vaihtuu torstaina aina tasalukuun?!
Eli kertokaas miten te laskisitte mulle rvt nyt, noilla tiedoilla tai edes jotenkin jos haluun nyt vaikka leikkiä että oon raskaana ja plussaan 1.4. tiistaina kun testin teen niin mitkäs rvt mulla olis nyt ja ens viikon torstaina ja sillee =D
amber kp23/26-30 yk6
Moi, no mä sanoisin että sun laskettu aika on ke 10.12. Muuten 5.3. on myös keskiviikko (eikä torstai kuten kirjoitit :) ke 2.4. on rv 4+0 eli ti 1.4. on rv 3+6. Lasketun ajan saa kun ihan kylmän rauhallisesti lisää menkkojen alkamispäivään 40 viikkoa. Eli on sama viikonpäivä kuin menkkojen alkamispäivä.
Jos haluaa hienosäätää, niin voi laskea oviksesta. Toi äskeinen menetelmä perustuu siihen että ovis on kp 14 eli kierto on 28 pvä (=4 viikkoa). Jos ovis on esim. kp 16, siirtyy laskettu aika 2 päivää eteenpäin. Neuvolassa ne ei kuitenkaan ole kiinnostuneita oviksista; ne pistää sen 40 viikon mukaan, jota tarkennetaan sitten ultrassa.
tulin vastaamaan Amber04, mut olihan täällä joku muukin joka oli jo vastannut ja hänen kans saatiinkin samat tulokset, eli jos kierto on 28pv ni sun laskettu aika on se 10.12 ja rv3+1 ois nyt menossa ja sillon ensimmäinen päivä ois rv3+6 :D
kannattaa käydä tälläsillä sivuilla kun www.tekay.fi siel on tosi hyvä kiekko joka kertoo päivälleen menevät rv:t ! suosittelen!
Mut viel tohon laskettuun aikaan, et jos sun kiero on vaik 30pv ni sit lisää tohon 10.12 laskettuun 2pv eli sillon laskettuaika ois 12.12 jne..
lasketusta ajasta.. Ei musta kannata sotkea oviksilla tai kierron pituuksilla, koska neuvolassa lasketaan se 40vk, vaikka kierto olis millanen. Ultralla sit katotaan tarkemmin.
Tulin taas kesken päivän pois töistä, joten tää mun palstaterrori jatkuu. Lämpö nousi taas, vapisutti ja pää outo. Työkaveri ajoi mut kotiin. Vähän tylsää, mut ei voi mitään. Väsyttää, mut en millään viittis mennä nukkumaan kuitenkaan.
*Joku kirjoitteli epätoivosta,kun ei oo tullu äkkiä raskaaksi, vaikka on nuori ja ennen tärpännyt helposti. Älä lannistu! Eihän tuota yritystä oo vielä kovin kauan takana, vaikka se kyllä tuntuu pitkältä ajalta. meillä eka tärppäs ekasta kierrosta ja toinen vasta 6. tai 7. kierrosta. nyt on yk6. Välillä usko loppuu, mut onhan täällä nähty, et monet raskautuu monen vuoden yrittämisen jälkeenkin. Pää pystyyn, kyllä se siitä. Ja mitä elämäntapoihin kuuluu, niin ne varmasti vaikuttaa, joten kannattaa miettiä, voisko vaikka vähentää tupakkaa ja alkoholia,ym. ONNEA MATKAAN!
omaa napaa vielä sen verran, et alkaa olla aika piinaavaa tää aika.. Voi ku menis aika äkkiä!
t. iiiiiik
Alunperin ajattelin testata 1.4, mutta en tiedä, jaksanko sinne asti odottaa. KYllä sitä käy niin malttamattomaksi näin piinaviikolla!
Aikooko joku testata näinä päivinä? Olis niin kiva saada +-uutisia!!!!
t. iiiiik
iiiik:
Aikooko joku testata näinä päivinä? Olis niin kiva saada +-uutisia!!!!
No ainakin nuo alla olevat varmaan testailevat lähiaikoina:
4.12. Hannekka
5.12. Ermeline, hömppä82
6.12. tikru., Perry34
7.12. iiiik, tyhjäsyli
ja onhan täällä muitakin (tutti?). Joo, jännäksi menee. Itse en harrasta aikaisia testaamisia. Kun menkat alkaa olla viikon myöhässä teen testin ja negahan se on viime aikoina ollut :( Hyvä uutinen olis jos täti tulisi tällä kertaa ajoissa paikalle eikä joskus kp 49!
-marga kp 27 joka roikkuu täällä ihan liikaa...
marga_:
ja onhan täällä muitakin (tutti?).
Ääh, tutillehan tuli täti kylään (pahoittelut.) Tarkoitin tikrua :-) Menee nikit sekaisin. Nyt poistun sekoilemasta :-P
Plussaonnea!
Tein tänään hätäisenä testin, ja negahan se oli. Vielä ei ole tätiä, joten on kai sitten jotain toivoa. Tosin vähän on kyllä jomotellu siihen malliin että taitaa täti vielä illan/huomisen aikana tulla.
Tällainen pikainen nyt, mies (kiltti<3) laitto ruokaa ja pitää mennä syömään:)
Kaikkea hyvää muille joulukuisille! Ja ihania ootte kun jaksatte elää hengessä mukana kaikkien tilanteissa<3
tikru. kp27/27-30 dpo12 yk1
minäkään en tunnusta olevani aikainen testaaja, mutta.... Mulla oli yksi rfsu:n testi jemmassa ja se alkoi äsken polttelemaan, kun tää vointi on niin outo.. No, sit mä ajattelin et teen sen pois enkä osta uutta ni pääsen siitäkin tuskasta eroon.. Muttamutta! Kun mun silmiin ilmestyi sellainen auto haamuviivan näköinen alle 10 min! Voiko se olla oikeesti haamu???? Jos mun ovisoireet pitää paikkansa, olis vissiin dpo10, että siinä mielessä kai mahdollista on. Mut mä en kestä, ku ei oo kenenkään toisen silmiä kattomassa tota testiä! Onko noissa rfsu:n testeissä viivanpaikka? Nythän tää vasta tuskaseks meni tää homma.. Huhhuh!
Tästä olotilasta vielä sen verran, et sillon ku aloin oottaan toista, mulle tuli sellanen heikkouskohtaus työmatkalla.. Tärisin, ym.. Nyt on ollu vähän samanlaista, mut oon pistäny flunssan piikkiin. Mut ku mulla ei kauheesti oo noita flunssan oireita.
Mä en tosiaan nyt osaa pysyä poissa täältä.. Sori!
t. iiiik kp 26/27-41 yk 6
Iiiik: jännät hetket. Toivotan haamun vahvistumista.
Täällä sairastetaan flunssaa ja kaupassa käynti jo voiman ponnistus.
T:Vacsuli kp9/28-30, yk6
muilta palstoilta kokemuksia noista testeistä ja ovat antaneet paljonkin tollasia haamuja, vaikka ei raskaana eli en usko tuohon. Pitää vissiin ostaa joku muu testi.. tyhmää, ku pitikin mennä tekeen tuo.
Huippua! Taas on yksi tylsä kouluviikko takanapäin ja leppoisa viikonloppu edessä! Tosin maanantaina on taas yks tentti, mutta se on niin mukava aihe, että jaksaa lukeakin :) Muutenkin elämä on tänään jaksanut hymyillä; saatiin valmiiksi pari tylsää koulujuttua ja postiluukusta oli pudonnut mainio palkkakuitti tehdyistä sijaisuuksista! :D Kyl ny kelppa!
Mutta voi tikru. sinua! <3 Kurjat pissatikut, kun negaa vaan näyttävät... Muta todellakin, vielä ei ole täti kurvannut paikalle, joten ei ole toivo vielä menetetty! Ymmärrän kyllä, ettet elättele mitään toiveita, koska sitten on inhottavaa " pudota korkealta" .. Mä ainakin kuitenkin jaksan täällä vielä liputtaa sun plussaamisen puolesta!!! :) Paljon tsemppiä sulle ja teille!
Vaan iiik, on sullakin kerrassaan raastava tilanne!!! :O Voi kauhea! Täytyy pitää kovasti peukkuja (bd bd bd bd), että viivanpaikka olikin haamu! Uutta testiä kehiin vaan lähipäivinä!
Jaahas, kaikki uudet (marga, turkinpippuri, triplaaja, rewop ym.), tervetuloa tänne porukkaan! Käykäähän laittamassa tietojanne tonne esittelypinoihin (mikäli ei ole jotain sitä vastaan tietenkin!), ni saan päivitettyy teijät mukaan! Mtta kyllä täällä TIETENKIN saa kirjotella aivan rauhassa " listautumattakin" :) Se on vaan sitä hauskempaa, mitä enemmän siellä on ihmisiä listattuna! Ja voihan sieltä jättää joitain tietoja poijjes, jos ei halua kaikkea kertoa :)
Rhanna: Tervetuloa joulukuisiin! [color=red]♥[/color] Kivaa, että tulit tänne meijän kanssa yritteleen ja jännäileen, vaikka onkin tuo ikävä välikohtaus tossa sulla juuri ollut... Ni että reippain mielin tuulta päin! HIENOA!
mammmaa: Kauhea harmi, että tipahdit tuonne tammikuisiin, pöh! Mutta juttelehan rauhassa täällä meidän kanssa niin kauan kun huvittaa, ja niin kauan ku tammikuisissa vielä on hiljaista. Tuskin sekään kauaa kyllä vie :D Mäkin omalta osaltani toivon, ettei ykskään meistä sinne sun jatkoksi saapuis, vaikken sitä yhtään vähättelekään ;) Olis vaan niin HULLUN kivaa saada joululahjaksi oma pieni, ihana, tuhiseva ja tuoksuva nyytti <3 Mutta en paa (kauheesti ainakaan), jos tammimammoihin tässä kuussa tipahdan, onhan siellä kivaa porukkaa sitten ainakin vartoomassa ja sinnehän munkin alunperin oli tarkotus pinoutua... ;) Otettiin mekin tässä kuussa varaslähtö..
Mutta niin, mäkin tässä höpisen pinoutumisista ja tippumisista ja ties mistä, vaikka testailemiseenkin on aikaa vielä kaks viikkoa :D Meillä on viä peittotouhutkin pikkasen kesken, varmistelua tiedossa lähinnä (koska ovis tuntu olevan hyvin ajoissa tässä kierrossa:) Mut et periaatteessa ens viikolla VOIS jo olla jonkinasteista oireilua, JOS niin huippu tuuri kävis, et pieni hyppäis kyytiin jo täs kierros ♥ Tänään tai eilen ekaa kertaa tajusin sen, et mä todellakin VOIN olla raskaana, niinku TODELLA, ja se tuntu todella kummastuttavan kutkuttavalta ajatukselta :D Olis se vaan niin hienoa ja ihmeellistä!!!!
Tähän väliin hurjasti pahoitteluja kaikille, joille on noi kurjat menkat ilmestyneet, kuten Tutille, Annu-81:lle ja 2poj@näidille... Parempaa onnea seraavassa kierrossa, koittakaahan jaksaa yhtä sinnikkäästi ku ootte tähänkin asti jaksaneet <3 Kiva silti, että moni on pystynyt jatkamaan täällä joulukuisissa!!
Vielä omaa napaa sen verran, että mä alotin joskus tän kierron alussa syömään omenaviinietikkatabletteja. Söin niitä ehkä viikon verran, mutta sitten oli pakko lopettaa, niistä tuli jotenkin niin paha olo. HYJ. Mä oon raskautumista edistääkseni syönyt vain foolihappolisää, ja hetki sitten ostin raskausvitamiinitabuja apteekista, kun foolihapot loppus. Lisäks ostin greippimehua (Valion - hyvää), jota oon nyt litkinyt, tosin vain omaksi ilokseni lähinnä, kun en sitä heti kierron alusta kerinnyt alottamaan... Toimivimman kikan uskoisin/toivoisin olevan kohtuu tiuha peittojen heiluttelu + tyyny pepun alla vartin verran touhuamisen jälkeen :D Koska vissiin toi varsinainen petiaktiivisuus on se olennaisin asia koko hommassa...? :D
Kuitenkin, hauskaa on ollut, tuloksia toivon kovasti, ja koitan olla pettymättä, jos parin viikon päästä täti saapuu paikalle :)
Nyt kuitenkin vetäydyn sohvaan katselemaan laadukasta kauhuleffaa rakkaan avokkaani kanssa! Hauskaa torstai-iltaa itse kullekin, ja koittakaahan pärjäillä jokainen omissa olotiloissanne <3
.:Nar:. kp13/27 yk1
ps. Joku kyseli muuten, että miten sitä aina muistaa kaikkien nimet ja tietää näin kommentoida. Mä pidän aina toisessa ikkunassa auki tätä listaa, ja toisesas ikkunassa kirjotan, näin ei tarvii MUISTAA mitään, ku voi samalla lukea :) Ja sori, jos on kauheesti kirjotusvirheitä, en jaksa nyt tarkistaa tekstiä ;)
Työt on tehty tältä päivältä ja saunassa käyty, kivaa :)
Kiva ja kiitos kun mulle oli jo vastattu mitä aamulla hätäseen kysyin siitä LA:sta ja rv:sta, hah haa mun pääkoppaa, joo 5.3. oli tosiaan keskiviikko eikä torstai, tooosi hyvin on näköjään kierto hallussa mulla heh hee, joo, ai se oliskin 10.12. LA, miten mä vaan tuijotin sitä että 7pv+9kk enkä ajatellu sitä 40 viikkoa, kiitos vastauksista siis.
Mutta en nyt lähde tonne joulukuisten esittelypinoon enää korjaamaan tota laskuhäröäni, muutama päivä sinne tai tänne, tammikuisissa sitten lasken paremmin tai kysyn täältä ensin laskemisohjeet ennenku ilmottaudun mukaan listoille ;)
Nyt puoliällöttävää omaa napaa, sori:
Tänään töissä olin ihan varma että tuli täti ennätysmoisessa etuajassa eli kierto olis ollut vain 22, ensin kävellessä pisti tonne vasemmalle alas, heitin puolivitsinä että mulle tuli varmaan nivustyrä, no ei ihan nivusessa mutta ihan muutaman sentin siitä tonne keskemmälle ;) eli melkein alhaisimpaan kohtaan mitä alamasuksi enää voi sanoa, niin sinne pisti sillai oudosti, ehkä vähän oviskipumaisesti mutta paaljon alemmas mihin oviskivut ja vain tasan yhteen pisteeseen eli kohtaan,
se helpotti ja sitten autossa tuntui että alkoi lorahtelemaan housuun jotain, oletin järkyttyneenä että tätihän se, vielä vähän tuntui se kipukin siinä hetken ajan, mutta kotiin kun pääsin niin eikä mitä tätiä vaan valkovuotoa oli tullut ihan runsaasti, tummiin pikkuhousuihin ihan valkoiset läntit kuivunu tai jääny tai jotain.
Kiintoisaa, eikö. Mutta tollanen juttu siis mulla " oireena" kun ei muutakaan :)
Kierrot on nyt ollu aika lyhyitä ja noita kiinnittymisjuttuja oon koittanu kans teiltä kysellä, että kun luulenpa että ovis oli jotaa siinä kp15 niin onko riittävästi aikaa pienellä tarrata kiinni, jos kierto jää 26pv pituiseksi taas eli täti tulee vaikka kp27 tuhruttamalla ja kp28 aukee hanat täysillä?
Yleensä niitä oviskipuja siis on tossa kp15 ja kp18 jopa vasta ja silti kierrot ei oo kovinkaan pitkiä ollu, kerran tais olla se 30 mutta olikohan se just se välivuoto kuukausi, ja muuten 27 keskimäärin kai.
Ni riittääköhän siis tuo aika oviksesta tätiin mitenkään eli luteaalivaiheen pituutta pohdin kauhuissani jos se on vaikka 11?
Ennen keskenmenoa oli kierto sellasen 29 aika jämpti ehkä muutama tais olla 27, jos oikein nyt muistan, en jaksa hakea viime vuoden kalenteria nyt, mutta pidemmät kierrot oli kuitenkin vielä viime kesänä ennenku tulin raskaaksi ja meni kesken :/
Joo, aina mä meinaan alkaa ihan romaania väsäämään ku alan teille jotain muka lyhyesti kirjoittamaan,
nyt vaan öitä kaikille enää tänään :)
amber kp23/26-30 yk6
Eli meikäläinen sitten siirtyy tuonne tammikuisiin. Koko päivän ollu semmonen tunne ja niinhän siinä sitten kävi, että kutsumaton vieras eli täti tuli kyläilemään. Kuitenkin sitä viimeseen asti toivoo, että ei se tule. Nyt vaan toivotaan uudenvuoden vauvaa eli LA voisi laskurin mukaan olla 1.1.2009!
Hömppä kp 1/27-30 ja yk 2 alkanee pian.
Tein clearbluen ja kyllä se nyt + näyttäis!!! Ei mikään vahva viiva, mut eihän tässä vaiheessa vielä voiskaan olla vahva.
Hui!!!!! Sitä tää mun tutina sit vissiin on. Eli mua sillai sisäisesti vapisuttaa jatkuvasti. Ja lämmöt on siis ollu koholla enemmän ku normaalisti. Kun mä aloin epäillä eilen et onko mulla ollenkaan flunssaa, kun niin vähäiset flunssan oireet on..
Niin aikaisessa vaiheessa nyt testasin, et ei kauheesti uskalla hehkuttaa, mut katotaan nyt mihin tää johtaa.
Tässä kierrossa join greippimehua, lenkkeilin ja söin terveellisesti. Ja vaihdoin työpaikkaa, johon olen ollu tosi tyytyväinen. Tietenkin työpaikan vaihto on ollu omalla tavallaan stressi, mut en oo ollu niin väsynyt ja stressaantunut kuin edellisessä paikassa. *Uskoisin, et kaikki nään yhdessä on vaikuttaneet asiaan.
Ja töihin pitäis lähteä! Miten siellä voi olla hiljaa tästä asiasta???
*Oireista vielä sen verran, et vapinan lisäks mua janottaa ja väsyttää. Itkin eilen telkkaria katsoessani vuolaasti. Muutaman päivän jo sellasta ollu ja pistin pms piikkiin. Rinnat on kipeet, mut niin ne on ollu jokaisessa kierrossa.
Ja nyt sitä niiiin ihanaa kuvotusta odottelemaan! Testaan vielä jossakin vaiheessa uuudestaan, vahvistuuko viiva. Ja yks apteekin oma pitää vielä tehdä, kun siihen luotan kuin vuoreen. Onko teillä muuten kokemusta, onko clearblue näyttänyt väärin? HUI! Tuli vähän uskon puute, ku mies ensin sano, ettei nää siinä mitään,mut kyllä siinä viiva on! En olis uskonu et sorrun tähän ajoissa testaamiseen.. Mut se jemmatesti sen aiheutti ;)
Toivottavasti nyt viivat vahvistuis ja pikkuinen pysyisin matkassa!
Hieman omaa napaa, ymmärtänette.. ;)
Jospa se kova tuuli olis tuonu plussat meille kaikille!!!!
iloisin terveisin iiiiik kp 27/27-41 yk 6 tai varovasti 3+5 Hui, miten vähän!!!
Hienoja plussauutisia! Ettekös olleetkin jo pidempään yrittänyt kolmosta? Mahtava juttu että tärppäsi! Tarrasukkia ja muita tykötarpeita sinne :) ja kirjoittele kuitenkin kuulumisia!
Pääsisinpä minäkin plussajunaan....
-Marga kp 28/31-47 yk 13 joka pelkää että kierto taas venyy
tänään piti alkaa kuukautiset ja aamulla aikaisin jo sydän sykkien hypin ylös ja vessaan ja pissimään testiin.Acon 10 kasettitestiin piirtyi heti haalean vaalea toinen viiva ja oon ihan ihmeissäni.Nyt kuivuttuaan näkyy toki selkeämmin mutta ei silloin tehdessä tarvinnyt vääntää eikä kääntää nähdäkseen.siinä se näkyi ihan itsekseen=O
aiemmista ei koskaan oo mitään haamuja tullut,voiko tämä tietää mitään hyvää?tai onko hedelmöitys tapahtunut luultua myöhemmin?
Viimeviikolla oli kovat menkka oireet.juoksin vessassa varmana että nyt ne alkaa.nyt ei enää mitään.vessahätä öisin.
täytyy varmaan testata alkuviikosta uusiksi
toivottu la olis ilmeisimmin 6.12.08
Huomenia!
Paljon onne Iiikille plussasta!
Ei se täti sitten eilen tullut, pysyiskin nyt poissa. Alavatsa on kyllä jonkun verran kipee, että pahaa pelkään, mutta toivoa on niin kauan kun vuoto ei ala. Voihan noi alavatsakivut tietty johtua jostain muustakin...raskaus nyt jostain syystä tuli mieleeni =) Kun en oo koskaan raskaana ollut, niin kovin hankala noista oireista mitään päätellä. Eilen oli kyllä kova vilu koko illan, mutta johtusko sekin vaan kylmenneestä säästä...
Yksi Clearbluen testi oliski kaapissa, mutta teen sen aikasintaan sunnuntaina, en aikasemmin. Oon tässä todennut, että mun kroppa reagoi ilmeisesti stressiin/jännittämiseen melko herkästi, joten menkat voi olla vaan ihan senkin takia hiukan myöhässä, kun tätiä niin kovasti " pelkään" . Kierto on hiukan pidentynyt viime aikoina, mutta max. se 31 on ollut.
T:Hannekka (kp 32/31 yk 2)
ennen töihin lähtöä pikaisesti kysyn jos joku tietää tai muistaa noi laskettuaikajutut, eli neuvolassahan ne laskee sen niin että viimeisten kuukautisten alkamispäivään lisätään 7pv ja 9kk, eiks niin?
Eli kun mulla alkoi kunnon vuoto 5.3., niin LA olis 12.12. ton kaavan mukaan, eiks niin?
No mun kysymys onkin sitten noista raskausviikoista tarkemmin ajateltuna eikä LAsta,
eli joskus muistan täältä lukeneeni että kuukautisten alkamispäivä on rv0+0 (heh), eli mulla se on torstai 5.3., ja LA olis 40+0, päivänä 12.12. perjantai, miten se voi sitten olla perjantai jos rvt vaihtuu torstaina aina tasalukuun?!
Sekavaa, mutta siis jos aina torstaina vaihtuu viikot eli kuukautisten alkamisviikonpäivän mukaan, eli ens viikon torstai olis mun 4+0 (kp29), niin miten hitossa joulukuussa sitten se onkin perjantai, eiks se oo sitten 40+1?!
Joo, ei tajuu vaikka kaks kertaa ollu raskaana ja kerran ihan loppuun astikin jopa :)
Eli kertokaas miten te laskisitte mulle rvt nyt, noilla tiedoilla tai edes jotenkin jos haluun nyt vaikka leikkiä että oon raskaana ja plussaan 1.4. tiistaina kun testin teen niin mitkäs rvt mulla olis nyt ja ens viikon torstaina ja sillee =D
Miten te muut laskette noi LAt kun ei minusta mee yhtään samalla kaavalla kun mun, enkä muuta tapaa tiedä, oviksesta kai joo, mut mitenkäs se sit tehdään?
Kiitos jos jollain on aikaa ja viitsimistä paneutua näinkin " outoon" asiaan :)
amber kp23/26-30 yk6