* Joulukuun tähtöset - viikko 13 *
Hiphei tyttöset, taas on meidän kaikkien loppuelämän ensimmäinen viikko taas pyörähtänyt käyntiin :) Monella tälle viikolle on tiedossa vielä piinailua, ja testailuakin - kuten tikru. sulla, eikö? Ja Jaffa? Ja Tutti? Ja 2poj@näiti? ;) Kyllähän näitä riittää!! :D
Viime viikolla saatiin meijän pinoon ekat PLUSSAT!!!! :D :D
[color=limegreen][b]SUURIMMAT ONNITTELUNI HHANSEN JA J4NNI! :) IHANAA [color=crimson]♥ ♥ ♥ [/b][/color][/color]
Nyt vaan tuhansittain tarrasukkia ja liimaa mukaan teille, niin pysyy pikkuinen kyydissä alusta loppuun asti :)
HOPE-a: Pahoittelut negata, tylsä juttu moinen :( Noh, innolla taas seuraavaan kiertoon ja yritykseen... (heh?)
anni_81: Juu, yhdyn tikru.un siinä mielessä, kun sanoi, että älä ole vielä huolissas. Testasit tosiaan ennen menkkojen varsinaista poisjäämistä, siinä vaiheessa vissiin kaikilla ei viä erity hormoonia niin paljon, että se näkyis testissä :) Mutta kuinka on oireiden laita nyt? Entä oletko testannut ton negan jälkeen uudestaan vielä?
).( Eilen alkoi sitten täällä kova peittojen heiluttelu, joka jatkuu koko viikon, mikäli paikat vaan kestää :D:D:D Totesin vaan eilen avokkaallekin, että ei vois kivampaa tapaa olla lasta yrittää :D Se on vaan niin hauskaa! hihi! Vaan tämäpä oli tällasta pikaista höpötystä, koska työt kutsuu kello seitsemän :D Kuullaan taas!
.:Naranja:. kp 10/26-27 yk1
Kommentit (158)
Aloitan nyt tämän viikon plussauutisella :)
Eli kaksi viivaahan sieltä pärähti testiruutuun heti aamulla. Olinkin kyllä ihan varma asiasta, sen verran on huonoa oloa ollut viime aikoina...
anni81, kyllä se plussa varmaan vielä tulee. Mullakin oli aika haalee viiva ja menkat kuitenkin 3 päivää myöhässä.
HOPE-a; harmi tädin tulosta, mutta sähän ehdit vielä toiseen kertaan joulukuulle :) toivotaan pikaista tärppiä!
Kaikille siis plussatuulia tähän kiertoon!
T. Jaffa
(sori vähän sekavat fiilikset :)
Täti tuli nyt sitten tänään ja yk 3 lähti käyntiin. Pysyn kuitenkin vielä joulukuisissa (onneksi! olisi kurjaa olla jo tammikuisissa), toivottu la muuttui nyt 29.12. laskurin mukaan. Tänään sitten alan juomaan sitä greippimehua, toivottavasti se tehoaisi ;)
Hoksasin sitten eilen että mistä se pahoinvointi johtui: niistä teroista! Ei sitten aikaisemmin käynyt mielessä tarkistaa, mitä sivuvaikutuksia niillä voi olla :) Pahoinvointikin loppui pe-iltana kun lopetin terot torstaina. Noh, olenpahan edes yhden asian verran fiksumpi jatkossa..
Noffetus:kysyit teroista, että koska pitäisi menkat alkaa. Minulla ainakin näyttää pätevän tuo 4 päivää eli torstaina otin viimeisimmän pillerin ja tänään alkoi menkat. Eli jos nyt sinulla on jo viikon myöhässä, niin kannattaisi varmaan testata? :)
Annu_81, kp 1/27, yk 3
En yhtään ihmettele, jos on vähän sekava olo :)
onnea JAFFA!!!!
ja annulle tsemppiä taas uuteen yk:oon. :)
ite täällä kp7/30-35 odotellaan ens vkl:a! ;) vaikka mulla se ovis voi kyllä venahtaa pitkällekin. :(
PLUSSATUULIA KAIKILLE TARVITSEVILLE!!!
-admini78-
Täällähän on jo plussanneita, onnea! Kateeksi käy:) Mulla vasta kp 5/30, toivottu la 25.12. eli odottelemista piisaa.
Tipuin rytinällä marraskuisista, tuli niin kovat kivut, että lähdettiin ambulanssilla sairaalapäivystykseen. Uusi kokemus sekin:) Ei tosin kovin miellyttävää, pelotti kamalasti ja pelottaa yhä, että mikä mulla oikein on. Huomenaamulla pitää varata aika gynelle, jos saisi vihdoin vähän perusteellisemmin tutkittua, mistä nää kivut johtuu ja vaikuttaako ne tai jokin niiden taustalla oleva juttu raskautumiseen. Tähän mennessä olen saanut vain kipulääkereseptin... joka kaiken lisäksi alentaa hedelmällisyyttä niin kuin kai kaikki tulehduskipulääkkeet, tosin tuoteselosteesta ei käy ilmi, miten - eli pitääkö välttää oviksen aikoihin/jälkeen vai ihan ylipäänsä.
Ahdistaa vähän, kun viime kierrossa ajoitus oli oviksen suhteen täydellinen, eikä silti tärpännyt, ja nyt saavun paikkakunnalle (asutaan opiskelujen takia kaukana toisistamme) vasta oletetun ovispäivän vastaisena yönä, eli ovis saattaa huonolla tuurilla ehtiä mennä ohitse. Toisaalta ehkä ongelma on enemmänkin kiinnittymisessä ja limakalvoissa, mitä epäilen ainakin siihen asti, kun pääsen gynelle taas kyselemään.
Ja kaikki keinot käyttöön:) Tilasin ekaa kertaa ovistestejä, jotta voi kunnolla piinailla, ehdinkö ajoissa:) Ja toisaalta, jos tässä johonkin tutkimuksiin joudutaan niin voin ainakin varmasti tietää ovuloivani, vaikka lämpö ja limat sen muutenkin osoittavat. Sitten pientä elämäntaparemonttia, ihan kunnon ja stressin takiakin on pakko skarpata. Liikuntaa lisää ja parhaani mukaan koetan luopua vehnästä ja sokerista. Omenaviinietikka (ostin biodynaamista ja vähänkö se maistuu paremmalta kuin tavallinen!) ja monivitamiini jatkuu, lisäksi tulee sinkki ja camelina-öljy. Greippimehua hörpin silloin tällöin, mutta sitä ei saa opiskelupaikan lähikaupasta...
Ensimmäistä siis yritetään, ja siksi kai panikoinkin, kun pelkään etten ehkä voi tulla ollenkaan raskaaksi. Vaikka koetan muistutella itseäni, että eihän tässä ole yritystä vasta kuin vuoden alusta ja ikäkin (24 ja 21) on vielä puolellamme! Toivotaan, että joulupäivän ihme saisi tässä kierrossa alkunsa:)
Paljon plussia meille!!!
syre kp 5/30
Kaikki Plussanneet!!
Täällä pähkäilen nyt syntyjä syviä.. auttakaa jos osaatte:
ovisplussan sain 15.3, oviskivut 16.3, ja 17.3 arkuutta kohdunsuulla pupuillessa (jostain oon kuullu et sekin viittaa ovikseen)
Niin millonkas se ovis nyt sitten teijän mielestä olis ollu?
sunnuntaina 15pv, lauantai 16pv vai maanantaina 17pv?
Nyt ois siis joko dpo 10-8 riiippuen ajankohdasta..
Tänä aamuna jäi paperiin rusehtavaa verta ja sitä kovin ihmettelen?! Mistä moinen johtuu? menkkojen pitäis alkaa vasta 28-31.3..
Jos osaatte vastata, niin kaunis kiitos :)
mammmaa yk1 dpo 8-10
Nyt on ollutkin vilkasta plussauutisten kanssa! Todella hienoa!
Kiitos Annu_81 avusta.. taidan odotella huomiseen vielä testin kanssa kun aamupissalla tuli jo käytyä.. Sehän nyt oliskin erikoista, jos olisin tässä kierrossa raskautunut kun kp13 gyne sano että heikolta näyttää :D
Annu_81 sullehan olis luvassa melkein uudenvuodenaaton vauva sitten jos ja kun tässä kierrossa tärppää :)
Olikos sulla eka kierto terojen kanssa? Mulla oli ja en saanut niistä mitään oireita. Kaverin kaveri ei ollut saanut mitään apua epäsäännölliseen kiertoon vaikka yritystä on takana 10kk, tosi outoa.
Mutta plussatuulia kaikille tasapuolisesti.. toivottavasti moni saa pienen joululahjan!
Ihana auringon paiste ulkona! :) Harmi vaan ettei voida mennä ulos, kun on pienempikin kipeä. :( Itsekin vähän vielä kipeänä (kurkku).
Eilen oltiin minun tädin luona syömässä. Oli ihan piristävää käydä jossain muuallakin välillä. :)
Paljon ONNEA plussanneille!!! =)
Omaa napaa sen verran, että eilen jomotti kovastikin alavatsaan. Ja valkkari (sori ilmaisu) lisääntyi. Ennakoi kuukautisia?? Testasin tänään kp 26/28-(30) Viljan testillä, mutta en ainkaan selvää viivaa saanut. Hämärässä kun katsoin, niin näytti haamulta testiajan sisällä, mutta varmaksi en osaa sanoa. Alavatsa on ihan turvoksissa ja vähän jomottelee. Ja niinkun " pulputtelee" . Eipä siis osaa sanoa vielä mitään...
Huomenna minulla on se gyneaika. Pitää kysyä noista menkkakivuista ja siitä vaikuttaisikö lääkäristä, että minulla olisi ollut viime kierrossa aikainen km.
Plussatuulia kaikille! =)
Onpas kiva, kun näitä plussia on tässä tullut useammallekin..:) Aika rytinällähän me ollaan plussailtu ja hyvä niin.
Onnea ja plussatuulia yrittäville!
Ihan ensiksi Jaffalle SUURET onnittelut plussasta!Ihanaa. Niin sitä plussia vaan tosiaan alkaa tulemaan ja toivottavasti vielä mahdollisemman monelle!
Annulle pahoittelu tädistä, nyt vaan tosiaan greippimehut kehiin ja tsemppiä uuteen kiertoon!
2poja@näidille toivotaan vielä selkeetä plussaa!!!!Peukutuksia.
Naranjalle ja muille " ovislaisille" vaan lykkyä tykö ;)
ON: Ei ihmeempiä Vähän kipeenä ollaan, hiukan kuumetta ja kurkku kipeö,mutta eiköhän tämä tästä.Menkkojen loppumista ja ovisaikaa odottelen.Mietin, että pitäskö hankkia ovistikkuja tähän kirtoon, toisaalta kierto on aika tarkka,ja omasta mielestäni tunnistan oviksen, mutta pitääpi vielä harkita.
t.HOPE-a 4/26-28 yk 6
Ihanaa, että alkaa näitä uutisia tulemaan! Itsellä kun on vielä niin pitkä matka edes sinne piinaviikkoon, niin mukavaa kuulla näitä plussauutisia. Ja ei kun lisää vaan plussia, tytöt!
2poj@näiti, toivottavasti viiva vahvistuu! Milloin meinasit testata uudestaan?
Jos tässä kierroissa tärppäisi, niin menisi joulukuun ihan vikoille päiville. Jospa sitä vielä tänä vuonna sen vauvelin saisi :)
Tinttana kp3/29-30
... mutta kun tuolla marraskuisissa on jo aika yksinäistä.
Nyt tulee vaan omaa napaa:
Tänään kiertopäivät 29/28-30. En testannut aamulla, koska olen ollut jo rätti pöksyissä ja odotellut menkkoja!!!! Jostain kuitenkin sain päähäni, että testataan.... en siis aamupissasta. Sain mammaksin 10 herkkään testiin haalean viivan, mutta selvän!!
En uskonut, vaan testasin uudestaan... lirutin uuden pissan ja sama tulos!
SIIS TÄH??? Dpo 10 näytti vielä selvää negaa.....
En voi uskoa, ennenkuin aikaa kuluu... eihän mulla ole oireitakaan???
-fatmama, kädet täristen...., yk10-
Mä tilasin just itselleni lisää ovistestejä ja samalla raskaustestejä. Nyt tuntuu tosi pitkälle ajalle, että pääsee taas edes sitä ovista testaamaan, mutta eiköhän se aika mene taas nopsaan :)
Mä ajattelin jättää alkoholin pois kokonaan kuvioista ainakin tälle kiertoa, pitää nyt testata sekin, kun jostain luin, että yli yksi annos päivässä voi vaikuttaa hedelmällisyyteen :) Mitähän muita kikkoja sitä voisi keksiä?
Annu_81, edelleen kp 1/27
Valtavasti onnea Jaffa, 2poj@näiti ja fatmama!!!! Kyllä se fatmama plussa on, vaikka olisi haaleakin:)) Ihanaa että sun pitkä odotus nyt palkittaisiin! Oikein paljon tarrasukkia kaikille pikkuruisille mukaan!!
Siiten omaa napaa. Fatmama, sun testailu antoi hiukkasen toivoa tännekin... hätähousuna sukoin clearbluen herkkää testiä missä sanottiin, että 74% näyttää raskauden jo 3pvää ennen odotettua tädin saapumista. Niin varmaan. No, testasin sit tänään, ja negahan se oli. Nyt on aika tyhmä olo. Miks edes testasin... Jotenkin muutenkin hirveän epäuskoinen olo, että olisin raskaana. En oikein usko siihen... Ei ole mitään tuntemuksia oikein mihinkään suuntaan. Kuvittelen vaan kaiken oireina, vaikka ei mulla tosiaan mitään oireita kyllä ole kun olen itselleni rehellinen. Jotenkin sitä vaan ajatteli että miksi muka ei raskautuisi, kun ollaan " ihanteellisessa iässä" (n. 22v molemmat) (en todellakaan tarkoita tällä nyt tuottaa pahaa mieltä kenellekään mua vanhemmalle<3) kuten gyne totesi, bongasin oviksen ja ennen ja jälkeen ovisplussan ollaan pupuiltu ahkerasti, n. 12h välein.
Mutta harvahan sitä ekasta yk:sta raskautuu, mutta ihana silti nähdä täällä sellaisiakin!! :)
Toivottavasti paha mieleni ei välity teille. Ei tässä mullakaan tosiaan ole pahemmin valittamista. Nyt on vaan sellainen alavireisyys (ja pelkään et sekin enteilee tätiä). Illalla mennään miehen kanssa syömään vähän hienommin:) Rakkani halusi kuulemma piristää, kun olen ton negan takia niin alakuloinen:) Ihana mies<3
Mutta yritän olla menettämättä kaikkea toivoa, vaikka fiilikset onkin sellaiset " ei raskaana" -olevat.
tikru. kp24/27-30 dpo9 yk1
Annu_81: Kiva että täditä huolimatta pysyt joulukusissa:) <3
mammaaa: Oliskohan toi sitä kiinnittymisvuotoa...?? Mennään melkein samoissa kp:ssä ja oon etsiskelly nyt kaikkea mahdollista tietoa kiinnittymisestä. Eli n. viikko oviksen jälkeenhän se alkio kiinnittyy, ja siihen voi liittyä kipuilu ja pientä vuotoa (ei sellaista punaista, vaan just rusehatavaa tai esim vaaleanpunertavaa). Joten eikös kaikki täsmäisi aika hyvin? :) Toivon olevani oikeassa!! Ja jos nyt annan jotenkin väärää infoa niin korjatkaa joku.. :)
Kahdenpojanäitille toivoo viivanvahvistumista!!!! :) Ihania pääsiäisuutisia!
Eikös fatmama testannu herkälä testillä 10dpo ja nyt sitten olikin muuttunut +++++ ?Tosi hienoo!!!!!!!
Ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan, etä pieonokaiset pysyy matkassa!
- tanni - kp 15/26-29 yk4
et täällä on alkanu tapahtua! jännitystä ilmassa! Toivottavasti haamut vahvistuu!!!!
outoa, kun ollu vapaata nyt kohta 4pv ni ei meinaa keksiä enää tekemistä.. Kai se vaan laiskottaa.. Tekemistähän oikeesti olis vaikka kuinka.
Teitä plussanneita alkaa olemaan jo monia. :) Hieno juttu.
Täällä itse odotellaan ovulaatiota. Tosin siihen on vielä aikaa.. Kp10 ja kierto on sekava 29-38, enimmäkseen 32-34, tosin viimeksi 38. No ovua aletaan myöhemmin tikuttelemaan ja teroja määräs gyne kun kävin viikko sitten. Toivottavasti ne auttaisi..yk 8 menossa.
Ei muuta kuin plussatuulia kaikille kellä se on jo mahdollisesti lähellä. Täällä vaan odotellaan et päivät kuluis niin pääsis tosi toimiin =)
Lila82
Ja valittelut tätivierailuista :(
Piti tulla tännekin kurkkimaan välillä. Olen lähinnä tuonne ensikko-pinoon kirjoitellu.. En osaa niinkään tähän kuukausipinoon kirjoittaa.. Usko on varmaan menny, ettei usko tärppiin tässäkään kuussa.
No, mutta ovisaikoja elellään täällä (kai). Tikuttelen ja ei vielä ainakaan selvää plussaa näy. Koko ajan on ollut haaleita viivoja ja kummaa sinänsä, että ne viivat on koko ajan ollu kapeampia kun kontrolliviiva. Outoa? Kyselin jo tuolla ensikoissakin, että liekö sillä merkitystä? Joinakin päivinä nimittäi väriä saattoi olla samanverran molemmissa viivoissa. En vaan oikein nyt tiedä miten tulkitsisi moisen.
Peittojen heiluttelu aloitettiin varulta ihan ajoissa ku on tuo kierto ollut sekaisin. Kesällä pitää sit katsoa jos menis jo lääkärille, mikäli ei mitään tapahdu ennen sitä. Greippimehukaan ei näemmä ole asiaan vaikuttanut vielä. Nyt syön omenaviinietikka tabuja=) Josko niillä olis suotuisa vaikutus.
Irish kp 15/28-38 (tähän asti pysyny tuon sisällä) yk ei pysy enää laskuissa mukana
Minä täällä nautiskelen rauhasta hetken. Muu perhe vielä nukkuu. Mä oon ruvennu niin ajoissa nyt pääsiäisen aikaan nukkuun, et ei enää unta riittäny. ihanaa, kun ei väsytä. Vielä olis tää päivä vapaata ja sit taas arki alkaa. Kiva, kun on lyhyt työviikko. Mitähän sitä tänään lasten kans keksis, kun mies lähtee jo klo 11 töihin.
Kiva tosiaan, et noita plussia alkoi tulemaan. Olikin jo vähän tylsää, kun ei ollut paljon uutisia luettavana..
Omaan napaan ei uutta. Eilen illalla taas kivisteli mahaa, joten taitaa olla täti matkalla tänne päin. Edellisessäkin kierrossa sitä kuukautiskipua oli monta viikkoa, oli pitkä kierto (41). Mä oon uskoni menettäny tähän yritykseen jotenkin. Miksi se nyt tärppäis, kun ei tähänkään asti. Sitäpaitsi musta tuntuu et se ovis on ollu taas myöhemmin, mut ku mieheltä loppui innostus puuhailuun.. Mulla on niin sekalainen kierto, et ei oikein mikään täsmäpuuhailu tehoa.. Kai se on vaan ne ovistestit ostettava, jos meinaa et jotain järkeä tähän hommaan tulee. Vähän vaikea niinkään olla et puuhailee sillon ku puuhailee, kun kuitenkin aivan selkeät ovisoireet on..
Kauheeta tilitystä.. mut sitä varten kai nää palstat onkin osittain.. Jatkanpa vielä sen verran, et mulla on vasemmalta puolelta alaselkä ja pakara tosi kipeet. Kävelykin vaikeeta. En tiiä, mikä siihen auttais. Oon yrittäny venytellä ja hieroa, mut eipä oo helpottanu.
Taidanpa alkaa kattelee saumureita netistä. Oon innostunu pitkästä aikaa ompeleen ja nyt olis saumurikuume.. Eilen ommellessa mietin, miten olis ihanaa ommella vauvanvaatteita, jos se onni mulle vielä suotais et sellanen olis tulossa..
Mukavaa alkanutta viikkoa! Ja piinailijoille voimia. (Kai mä itekin jollain tasolla oon piinailija tällä viikolla;)) Ja tietty pupuiluintoa ihan jokaiselle!
t. iiiik kp 23/27-41