Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* Joulukuun tähtöset - viikko 13 *

24.03.2008 |

Hiphei tyttöset, taas on meidän kaikkien loppuelämän ensimmäinen viikko taas pyörähtänyt käyntiin :) Monella tälle viikolle on tiedossa vielä piinailua, ja testailuakin - kuten tikru. sulla, eikö? Ja Jaffa? Ja Tutti? Ja 2poj@näiti? ;) Kyllähän näitä riittää!! :D

Viime viikolla saatiin meijän pinoon ekat PLUSSAT!!!! :D :D

[color=limegreen][b]SUURIMMAT ONNITTELUNI HHANSEN JA J4NNI! :) IHANAA [color=crimson]♥ ♥ ♥ [/b][/color][/color]

Nyt vaan tuhansittain tarrasukkia ja liimaa mukaan teille, niin pysyy pikkuinen kyydissä alusta loppuun asti :)

HOPE-a: Pahoittelut negata, tylsä juttu moinen :( Noh, innolla taas seuraavaan kiertoon ja yritykseen... (heh?)

anni_81: Juu, yhdyn tikru.un siinä mielessä, kun sanoi, että älä ole vielä huolissas. Testasit tosiaan ennen menkkojen varsinaista poisjäämistä, siinä vaiheessa vissiin kaikilla ei viä erity hormoonia niin paljon, että se näkyis testissä :) Mutta kuinka on oireiden laita nyt? Entä oletko testannut ton negan jälkeen uudestaan vielä?

).( Eilen alkoi sitten täällä kova peittojen heiluttelu, joka jatkuu koko viikon, mikäli paikat vaan kestää :D:D:D Totesin vaan eilen avokkaallekin, että ei vois kivampaa tapaa olla lasta yrittää :D Se on vaan niin hauskaa! hihi! Vaan tämäpä oli tällasta pikaista höpötystä, koska työt kutsuu kello seitsemän :D Kuullaan taas!

.:Naranja:. kp 10/26-27 yk1

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ihan harmaata, pari tuntia sitten paistoa vielä aurinko, mutta eipä enää.

Jaffalle pahoittelut myös minulta! Varmasti tosi kamala tilanne!

Noffetukselle onnittelut koiravauvasta :) Meilläkin tuo koira on vielä alle vuoden ikäinen ja kyllä se on ollut vähän sellainen vauvan korvike ainakin minulle (vaikka on ne koirat siis joka tapauksessa ihania!). Viimeksi tänä aamuna selitin sille kaikkea ja mietin sitten, että vauvalle juttelu on varmaan ihan tarpeen puheen kehittymisen kannalta, mutta koiralle juttelussa ei taida hirveästi olla järkeä :) Pari kertaa olen kyllä yllättänyt miehenkin supattelemasta koiralle omia juttujaan, että en ole ainut höperö tässä taloudessa :D Se meidän koiruus on vaan aina niin tarkkaavaisena ja näyttää siltä, että ymmärtäiskin kaikki jutut, että pakkohan sille on jutella!

Admini78: Sulla ihana tilanne, jos olisit raskaana yhtäaikaa ystäväsi kanssa :) Mä oon monesti miettinyt, että olisi kiva, jos joskus tulee raskaaksi, että olisi joku kaveri myös samassa tilanteessa, niin voisi jonkun kanssa ihmetellä ja pähkäillä tilannetta yhdessä. Vaikka onneksi on sitten tuo odotuspuoli, josta löytyy varmasti muitakin odottavia!

Tikrulle pahoittelut negasta :(

Täytyy sanoa, että onneksi on tämä netti olemassa! Ihana kun voi jonnekin purkaa niitä omia tuntojaan ja jännäillä yhdessä plussaako vai ei ja mitä siinä omassa kropassa tapahtuu jne. :) Ja on saanut huomata, miten samanlaisia ajatuksia ja tunteita sitä tässä tilanteessa voi olla! Itse ainakaan kun en ole kertonut kenellekään tästä meidän yrityksestä, niin en muuta kautta saisi näitä tuntoja purettua. Ja totesin tuossa eilen, että tämä palsta toimii aika hyvänä " kiertopäiväkirjana" (julkisena tosin ;)), helppo selata omia juttujaan edelliseltä kuukaudelta ja tarkistaa koska se ovis olikaan.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Annu_81, kp 7/27, yk 3

Vierailija
142/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti tuli kylään aamusta joten tammikuun vauvaa aloitan nyt sitten toivomaan. Olo on aivan järkyttävän huomo fyysisesti ja toki tää pieni pettymys oli muutenkin..

Toivottavasti te muut pysytte tiukasti täällä joululahjavauvoja saamassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelen@: Juu olen huomannut clomien vaikutuksen limoihin. Ilman greippimehuakin mulla on todella runsaat ovislimat, mutta ne siis loppuu jo aika pian. Torstaina siis tikutin oviksen ja nyt la ja su olen olen ollut jo ihan kuiva. Pidän sinulle kovasti peukkuja!!

Mua vähän huolettaa, kun lämmöt ei olleetkaan lähteneet tänä aamuna nousuun. Luulin, että ovis olisi ollut jo eilen. Voi kun tulisi mies jo takaisin reissusta, niin ehtisi tänään vielä varmistelemaan. Eilen aamulla varmisteltiin viimeisen kerran. No eilen illalla sain yhtäkkiä aivan kamalat krampit ja vatsakivut tuohon vasemmalle puolelle alavatsaa, josta follin piti irrota. Kesti koko eilisen illan ja mietin jo, että pitääkö tässä ihan päivystykseen lähteä. Nyt kuitenkin tänään jo kaikki kivut on poissa. Ikinä ennen en ole tuollaista tuntenut. Ehkäpä folli silloin vasta irtosi. Onko muilla ollut näin kivuliasta ovulaation aikaan??

Tsemppiä Tikrulle! Voi kun sinullekin tulisi plussa pian!

Rizza kp 17/30-32, yk 24

Vierailija
144/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kisko nyt meitä vaan matkaasi, niin saat seuraa ;).

Rizza: Mulla oli kans kauhea kipu ekan Clomipäivän iltana. En voinut istua edes, makasin kyljelläni kippurassa. Ja kuvittelin, että rypäs munasoluja alkaa kasvaa ja saan lopulta seitoset ;).

Sulla varmasti liittyi kipu ovikseen. Jännä ettei lämmöt sitten nousseetkaan. Ehkä joku lämpöekspertti osaa vastata tuohon.

Jaffa76: Mä sain olla omassa alkuraskauden km:ssa pari viikkoa raskausajatuksissa ja muistan vieläkin, kun esim. ajettiin illalla pimeää tietä ja hymyilin vaan onnellisena. Pieniä juttuja, mutta niin tärkeitä. Usein sitä tullaan pian raskaaksi uudelleen. Niin kävi mulle, 4kk meni uuden alkuun. Varmasti niin käy sullekin.

AnniHelen@ kp18 dpo4 yk15

Vierailija
145/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru: Harmi :( Toisaalta dpo 15 ei ole vielä kovin paljon, esim. fertility friend kehottaa testaamaan vasta dpo 18, jos luteaalivaiheen tarkka pituus ei ole tiedossa. Hcg-taulukkoja lukiessa huomasin myös, ettei kymppiraja välttämättä ylity vielä rv 4+0 eli herkkäkin testi saattaa näyttää negaa. Ja vaikka täti tulisikin, niin kyllä sitä aina jotenkin jaksaa ylittää ja unohtaa pettymyksen ja kohti uutta kiertoa! Vaikka mulla on ihan saman kaltaisia ajatuksia välillä kuin täällä on mainittu, " enhän mä koskaan onnistu" mutta luulen niidenkiin tunteiden olevan ihan tavallisia.

Rizza, oviskipuja voi kai tulla myös oviksen jälkeen johtuen keltarauhasesta. Kurjaa kuitenkin kovat kivut!

Tänään päätin alkaa tikutella, kun eilen jo alkoi kunnon limat, paljon aiemmin (kp 10) kuin viime kierrossa (kp 13, ovis kp 15-16)... Ekaa kertaa käytän ovistestejä. Haalea viiva siihen tuli, joten tarkoittanee negaa. Viime kierron perusteella oviksen pitäisi kyllä olla vasta to, mutta silloin limatkin alkoivat myöhemmin. Tässä mietin vaan, että voiko haaleasta viivasta päätellä mitään. Onkohan mahdollista, että se pysyy monta päivää haaleana ja että kunnon plussa tulisikin vasta ke-to? Ei tässä muuten mitään, mutta kun en pääse lähtemään täältä ennen ke-iltaa:)

Mietiskelee syre kp 11/30

Vierailija
146/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne siis tipahdin, täti tuli ja olo on mitä kamalin. Itkin jo miehen olkaa vasten, mutta kyllä tästä yli päästään ja jahka pahimmat kivut loppuu niin varmasti taas toiveikkaana kohti uutta kuuta.

Kiitos teille syre ja Rizza sekä kaikki muutkin mukane elämisestä ja tsemppaamisesta. Olen huomannut, että kun ainoastaan miehen kanssa voi näistä asioista puhua niin tämä vertaistuki on aivan korvaamatonta. Olette ihania<3 Ja toivon ettette tule perässä tammikuulle:)

syre, mulla oli kuluneessa kierrossa kanssa ovistikkujen kanssa ihmettelemistä. Sain haamuja muutamana päivänä (ohjeissahan lukee että ovat negoja), mun kohdalla ennakoivat ovisplussaa, joka sitten pärähti näkyviin ihan kunnolla kp14. Nuo haaleat viivat taisivat tulla kp 12 ja 13. Tsemppiä tikutteluun ja oviksen hyödyntämiseen:)

Kaikille muillekin oikein suuresti plussaonnea!!! Bongailkaa oviksia ja hyödyntäkää ne parhaanne mukaan! Ootte ihania, mutta toivon silti ettette seuraa meikäläistä ensi vuodelle.

Halauksin, vähän itkuisena

tikru. kp1/27-30 (viim.30) yk2

Vierailija
147/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua! Kyllä se onneks siitä taas helpottaa. Toivottavasti siirryt sitten tammikuisten odottajiin pian!!!

Tulkaa nyt hyvät ihmiset mun ja fatmaman seuraks tonne! (kiskoo hihoista ja lahkeista..)

Tänään yökkäsin ekan kerran.. Huh, mitä on vielä edessä.. Sitähän me kaikki toivotaan ;)

Tsemppiä!

t. iiiik 4+0 (vieläkin niiiiin vähän!)

Vierailija
148/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Jaffa keskenmenosta. :( Minulla niitä oli kaksi ennen esikoisen syntymää. Eka meni kesken jo rv 6+2 ja siitä meni vuosi ja oli tuulimuna joka meni itsestään kesken rv 11. Ja luulen, että minulla oli kaksi kiertoa stiten varhainen km. Ei ollut kivaa... Silloin ei ollut mieliala kovin korkealla, että vielä onnistuisi. Mutta muutama kk tuon toisen jälkeen tulin raskaaksi ja se kesti loppuun asti. Voimia sinulla ja jaksamista!

Pahoittelut tikru tädin saapumiesta. :(

Huomasin vaan kun täällä etelä-Suomessa eilen paistoi kirkkaasti aurinko koko päivän, että mies oli silloin puuhailun suhteen ihan täpinöissään. ;-) Hän vaan oli viikon liian aikaisessa... heh. Itse vitsaili, että ei sitten kahteen viikkoon enää jaksakaan. :D Auringon paisteella on siis vaikutusta. :)) Siis valoisuudella.

Onkos joku muu huomannut saman?? :)

kp 6/27-30, yk 8

Vierailija
149/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru ja noffetus pahoittelut tädistä.

Noffetus mä syön kanssa ekaa kertaa teroja, muistaakseni laitoit että sulla on kans ne käytössä. Toivottavasti auttaa sinua ja minua! :)

Iiik, Petite-te,Koralli ja fatmama05 onnittelut plussasta!!

Rizza toivottavasti onnistaa!!

Ihanaa kun edes joku saa plussia! Annu_81 sun aiempaan tekstiin on helppo yhtyä. Tuntuu kanssa välillä aika toivottomalta tää yrittäminen... ja alkaa tuntumaan, että oikein yrittämiseksi tää tahtoo mennä.. Pitäisi koittaa rentoutua...helpommin sanottu kuin tehty.

Mulla on kanssa greippimehu ekaa kertaa käytössä ja raskausmonivitamiinit...saa nähdä auttaako. Greippimehun aloittamisen jälkeen, mulla on tullut ihan älyttömästi limaa.. Aika moni on kehunut Valion greippimehua...itsellä on rybb&deckers vai mites se kirjoitettiin...ihan ok makuista kun ajattelee et tätä pitää nyt juoda...kaikkeen tottuu..

ON: Huih. ihan äsken säikähdin kun tein ovistestin..muuttui samantien yhtä vahvat viivat. Eilen ei tullut edes toista viivaa lainkaan. Yleensä mulla silleen päivä päivältä alkaa tummumaan se toinen, mut nyt se tuli heti melko vahvana.. Mieskin on vielä reissussa ja tulee vasta 23 aikoihin kotiin. Sillä on ollut miesten viikonloppu, joten toivottavasti ei ole tuhonnut kaikkia simppoja kaljotellessa...

Viime kuussa mulla oli kp23 ovis ovistestien mukaan ja menkat alkoi kp38. Nyt on kp 16 ja ovis lähellä.. Teroja pitäisi gynen mukaan syödä kp24-29 välillä. Saa nähdä tärppääkö tällä kertaa...

Harmittaa kun itsellä on niin pitkä kierto ja etenkin epäsäännöllinen et joutuu aina odottaa niin pitkään ennen kuin on ovis ja kun ei tiedä tarkalleen milloin menkat alkaa. Jotkut teistä pystyy sentään yrittää kahdesti saman kuukauden aikana. Tosin toivottavasti tällä kertaa teille tulis plussa =)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

T. Lila82 kp16/29-38 (32-34 eniten, mut viimeksi 38) yk8

Vierailija
150/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaffalle isot pahoittelut munkin puolesta. :-( kamalan paljon jaksuja.

Mä oon niin iloinen. Bongasin tänään ekan kerran Fertility Friendin avulla oviksen: http://www.fertilityfriend.com/home/1f5a19 Olen aika yllättynyt että se olis noin ajoissa. Toivottavasti toi pupuilun sijaan harrastettu koti-inseminaatio riittää.

Ja Donna sylkimikroskooppi ei näytä mulle mitään, vaikuttaa ihan turhalta hankinnalta näin kun on kolmas kierto kokeilussa. Jollain muulla se voi toimia.

Flunssa jatkuu, no vähän ehkä taittumassa. Töistä joutuu (lue: saa) olemaan poissa varmaan maanantain ja tiistain. Vieraan vein leintokentälle, ihanaa että saa rauhassa pötköttää.

t: Vacsuli kp 12/28-40, yk6

Vierailija
151/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuolta odotuspuolelta!!!Huisin pitkä pinohan teillä oli, ihan kokonaan en sitä alkanut lukemaan..;)

+++++++sadetta kaikille!!!++++++++++++

Vedän vimmatusti teitä odotuspuolelle ja sitä jouluvauvaa teille toivon!!!

).( tästä alkuodotuksesta oon kyllä nauttinut kaikin siemauksin, väsyä ja tissikipua on ollut mutta sehän kuuluu asiaan..eikä niistä voi kun nauttia!!!!:)

Pitäkäähän huoli että ukkokulta osaa olla ajoissa puputouhuissa mukana!

tinsku ja piitu 5+5

Vierailija
152/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut tädistä tikrulle sekä muille aikaisemmin yllätetyille. :(

ON: mulla heittää tunteet ja olotila pitkin ja poikin. välillä toiveet on korkealla ja innolla odottelen ovis-limoja ja kahtaviivaa tikkuun, ja välillä mietin ettei tästä tuu mitään; ei ovista eikä vauvaa. :(

no, tiedättehän tämän.

On se kummallista - miksi ei vaan voi odottaa ja peuhata miehen kanssa?!?!? vois ajatella että kyllä se lapsi meille tulee kun on tullakseen.

admini kp13tai14/jotain

p.s. HUS HUS sinne odotuksen puolelle kaikki te joilla on piinapäivät käsillä!!!!!

Vierailija
153/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lila82: kiva tietää että tuosta sunkin ostamasta greippimehusta on ollut hyötyä! :) ku mä aattelin että ihan turhaa sen laimeamman juominen on; ku ekat pari päivää join tuota rybb-mehua.. sehän on vaan jotain 40% tai jotain...

limoja odotellen!!

admini taas

Vierailija
154/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jösses. kävin äsken vessassa ja pyyhkiessäni paperiin jäi VALTAISA lima-klöntti! en oo vastaavaa nähnyt! *punastelee nolona*

mut tännehän nää asiat kuuluu!! ;) Näytin sitten miehellekin... hheheheh... ja hän tosiaan kiitteli tuostakin tiedosta ja näystä. just joo! ;D

Mitähän se nyt sit oli? kirkasta, venyvää siis tosi tönkköä tavaraa; olis voinu vaikka roikottaa siinä päässä jotain.

Mua on muutenkin mietityttänyt se, että miten sen ovisliman sitten tunnistaa, kun jo pupuilee ahkerasti kierron alusta asti, sieltähän tulee jos jonkinlaista mössöä(lue spermaa) koko ajan housuihin. ... Mulle tää on sen takia uutta kun mulla on aina ollut tapana pupuilun jäkeen pestä alapää niin hyvin ettei sieltä koskaan ole vanut enää mitään. MUTTA nyt sit tietty oon antanut olla pesut. :)

hölmistynyt admini78

Vierailija
155/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALUNUT oli tuo yksi sana tuossa tekstissäni...

Vierailija
156/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan seurata pian perässä tammikuisiin, ei ole yhtään raskautunut olo (mikäs se semmoinen toisaalta edes onkaan) ja kuivaakin on kuin missäkin aavikolla, viime raskaudessa tai siis ainakin esikoisen raskaudessa muistan että tuli valkkaria niin että luulin jatkuvasti tädin tulleen...

Tarkoittaako kuivuus sitten automaattisesti ettei ole raskaana, kohtahan sen tietää ainakin mun kohdalla, muutaman päivän sisään luulisin.

Mulla on kyllä ollut jotain pistoksia ja vihlaisuja alamasulla ja kerran selässäkin tässä nyt muutamana viime päivänä, mutta voi hyvinkin olla tädin enteilyä kuten tuo kuivuuskin.

Tänään juteltiin esikoisen kanssa meidän vauvasta, eli siitä mikä meni kesken syksyllä, kun olin jo ehtinyt innoissani kertoa siitä, tyttö kyseli kovasti miksi se meidän vauva oli liian pieni eikä jaksanut kasvaa (Jumala halusi sen luokseen että voisi hoitaa itse liian pientä), onko taivaassa nyt (on kulta), näkeekö meidät (näkee ja katselee ja on iloinen), hoitaako mun vaari sitä siellä (hoitaa kulta), milloin olisi tullut meille jos olisi jaksanut kasvaa (ihan kohta kun tulee vappupallojakin olisi syntynyt), jaksoinko minä kasvaa ja olitko iloinen kun synnyin (jaksoit kulta, olet äitin maailman rakkain ja iloisin asia, kiitos kun tulit meille) jne,

sitten tyttö alkoi puhua uudesta vauvasta mikä jaksaa kasvaa ja tulee meille eikä muuta ikinä pois ja oltiin todella hyvällä mielin molemmat koko keskustelun ajan, tyttö jaksaa kuunnella ja kysellä vaikka kuinka että mitä sitten kun hänestä tulee isosisko, tykkää että kerron mitä kaikkea hän voi vauvan kanssa tehdä ja auttaa äitiä ja miten äiti ja isi ja vauva rakastaa ihanaa isosiskoa eniten maailmassa :)

Mulla on aika levollinen olo, vaikka en vaan edelleenkään " näe" meille vauvaa tulevan ikinä, silti tuntuu levolliselta jotenkin kuitenkin pohjimmiltaan, aika uusi tunne mulle tämä, jonkinlainen rauha vaan on eikä ahdista tai ole pahamieli vaan sisimmässäni kuitenkin kai tunnen jotenkin että meille annetaan vauva vielä koska sitä niin odotetaan ja rakastettaisiin koko perhe :)

Jos täti ei tule nyt ihan pian, en taida sittenkään testata tiistaina vielä kuten aiemmin meinasin, olisi ihana pitää tämä ehkä-raskaana olo eikä ottaa sitä ei-raskaana negaa vastaan liian aikaisin jos ei kerta tätikään ole tullut niin saan pitää tämän suuren toiveen vähän vielä pidempään että mun masussa olis pikku-ipana tulossa meille jouluksi :)

No, huomenna on kai se päivä kun tod.näk alkaa hiljalleen näkymään punaista jos kierto on sama kuin muutama aiempi, eli ainakin tän illan kai saan vielä hymyillä ja haaveilla :)

Kiitos teille kun olette olemassa keille voi jutella näistä suurista tunteista ja toiveista ilman että (kai toivottavasti) pitäisitte ihan sekopäänä :)

amber kp26/26-30 yk6

Vierailija
157/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Admini, mulla on tänään ovistikussa kaksi viivaa ja tuossa vessareissulla jäi kans paperiin kanamunanvalkuaisen värinen isolimaklöntti....heh kuulostaa kivalle... Mut on mulla jäänyt tuollaisia tässä kierrossa aiemmin, vaikka ei ovistestissä ole viivoja ollut....että ota noista nyt selvää. Sen ainakin tiedän että greippimehua juotuani tässä kierrossa on kokoajan limakalvot olleet kosteat..

Lila82

Vierailija
158/158 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti nimittäin! tää on vaan pelkkää omaa napaa...

Aamulla maha kramppaili ja sieltähän se täti tuli oikeen ryminällä...buranaa vaan naamariin, mutta mikä auttaisi ketutukseen?! Jotenkin alko olemaan jo toiveikas olo, kun menkatkin oli myöhässä, mutta varmaankin jännittämisestä siirtyivät...kummallinen on naisen kroppa...

Aamulla oli kyllä ihan surkee olo ja miestäkin harmitti (mikä on tavallaan kiva juttu, että sekin suhtautuu tähän yhtä tosissaan kun minä), mutta kai se tästä, häntä pystyyn vaan! Yrityskiertojakin on takana niin vähän, että ei oikeen kehtaakkaan valitta, että harmittaa. Jotenkin tuli semmonen olo, että meille mitään vauvaa koskaan tuu. Aivan naurettavaa! Oon vaan semmonen luonne, että asioiden pitäs tapahtua nopeesti ja suunnittelen aivan liikaa kaikkea. Täytys vaan olla sillä meinigillä, että tulee jos on tullakseen, mutta kun oon jostain asiasta tohkeissani niin ei siinä mikään rauhallisesti ottaminen onnistu =)

No, pahoittelut kaikille tädin yllättämille ja suuret onnittelut plussanneille, tsemppiä jännäilijöille! Mä siirryn jossain vaiheessa tammimammoihin, tosin raskautuminen uudesta kierrosta on kyllä niin epävarmaa kuin olla ja voi (mies lähtee reissuun ja tulee 19 kp), eli ei mitään mahkuja. Kivaahan se peittojen heiluttelu kuitenkin =)

T:Hannekka (kp 1/31, yk 3)