* Joulukuun tähtöset - viikko 13 *
Hiphei tyttöset, taas on meidän kaikkien loppuelämän ensimmäinen viikko taas pyörähtänyt käyntiin :) Monella tälle viikolle on tiedossa vielä piinailua, ja testailuakin - kuten tikru. sulla, eikö? Ja Jaffa? Ja Tutti? Ja 2poj@näiti? ;) Kyllähän näitä riittää!! :D
Viime viikolla saatiin meijän pinoon ekat PLUSSAT!!!! :D :D
[color=limegreen][b]SUURIMMAT ONNITTELUNI HHANSEN JA J4NNI! :) IHANAA [color=crimson]♥ ♥ ♥ [/b][/color][/color]
Nyt vaan tuhansittain tarrasukkia ja liimaa mukaan teille, niin pysyy pikkuinen kyydissä alusta loppuun asti :)
HOPE-a: Pahoittelut negata, tylsä juttu moinen :( Noh, innolla taas seuraavaan kiertoon ja yritykseen... (heh?)
anni_81: Juu, yhdyn tikru.un siinä mielessä, kun sanoi, että älä ole vielä huolissas. Testasit tosiaan ennen menkkojen varsinaista poisjäämistä, siinä vaiheessa vissiin kaikilla ei viä erity hormoonia niin paljon, että se näkyis testissä :) Mutta kuinka on oireiden laita nyt? Entä oletko testannut ton negan jälkeen uudestaan vielä?
).( Eilen alkoi sitten täällä kova peittojen heiluttelu, joka jatkuu koko viikon, mikäli paikat vaan kestää :D:D:D Totesin vaan eilen avokkaallekin, että ei vois kivampaa tapaa olla lasta yrittää :D Se on vaan niin hauskaa! hihi! Vaan tämäpä oli tällasta pikaista höpötystä, koska työt kutsuu kello seitsemän :D Kuullaan taas!
.:Naranja:. kp 10/26-27 yk1
Kommentit (158)
Mittasin tänä amauna lömpöä ja olipa vaikeaa unen pöpperössä. Olin yöllä nähdyt siistä vielä unta niin olin ihan sekaisin aamulla pitääkö testata vai ei.
Kovati tekis mieli ostaa CBn digitaalinen ovis testi ja ottaa se (aamu)pissasta. Sylki testiä en ole harmikseni oppinut käyttämään/tulkitsemaan, ei anna mulle tulosta.
T:Vacsuli kp7/28-30, yk6
Tikrun ja mammaan kanssa samoissa mennään eli kp 25 nyt. Ovista en tosin löytänyt tikuilla joten voipi olla että sitä ei ollutkaan. Pupuiltukkin on vain pari kertaa tässä kierrossa, joten tärppiin en oikein jaksa uskoa :(
Eli tätiä odotellaan mielenkiinnolla. Olen kärsinyt pitkistä kierroista ja nyt söin ekan kerran clomeja, joten saas nähdä vaikuttaako kierron pituuteen. Toivotaan! Mikään ei ole turhauttavampaa kuin että menkat on myöhässä ja alkaa itsekin uskoa raskautuneena, ja testaa negan, ja joutuu vielä odottelemaan tätiä viikkotolkulla!!
Toinen asia: olen aivan kyllästynyt työhöni, inhoan jokaista aamua kun pitää tulla työpaikalle jossa on huono ilmapiiri eikä riittävästi tekemistä. Olen hakenut muualta töitä mutta en ole vielä ainakaan saanut :( Raskautuminen olisi siinäkin mielessä hyvä uutinen että tietäisi ainakin pääsevänsä pois täältä tylsästä toimistosta. Vaikka eihän se ongelmaa pitkällä tähtäimellä ratkaise...
tsemppiä kaikille, ja onnea plussanneille!
Osasin kyllä odottaakin, että näin tässä käy kun mies oli otollisimmat päivät työreissussa. Mutta mulla näyttääkin olevan toinen mahdollisuus saada joulukuun tähtönen. Edellisestä kierrosta toiveena oli la 1.12 ja nyt tavoitellaa la 29.12.
Mistä laskette uuden kierron alkaneen tuhrupäivistä vai kunnon vuodon alusta? Mulla tuhruttelee aina muutaman päivän ennen kunnon vuotoa.
Pääsiäinen meni mukavasti mummulassa ulkoillessa ja pääsiäismunia herkutellen. Nyt odotellaan menkkojen loppumista. Tässä kierrossa ollaan otollisimmat päivät lomalla miehen siskon kanssa pienessä mökissä. Pitää vissiin saunoa urakalla miehen kanssa ja toivoa että sisko tekisi pitkiä hiihtoreissuja juuri sopivaan aikaan:)
turkinpippuri kp 2/28 yk2
Kiitos kaikille onnitteluista ja fatmamalle vielä minunkin puolestani onnittelut!
Täällä tulee vielä lueskeltua teidän juttuja, ei oikeen vielä osaa asennoitua että on oikeesti muka raskaana :) Vaikka kyllä on niin raskaana oleva olo! Etoo ja heikottaa, nivusia vihloo ja alavatsassa jomotusta. Ihmeen aikasin kaikki oireet kyllä. Ja pelko tietysti kokoajan läsnä, että miten kaikki menee.
Tärppionnea tosiaan kaikille tasapuolisesti!
T. Jaffa rv 4+3
Ja ilmoittautuisin joulukuisiin!
Menkat alkoivat jälleen kahden päivän tuhruilla ja muutenkin oli oudot. Kunnon vierailulla täti viihtyi 2päivää. Ärsyttävää, kun se täti vieraillee niin vierailis sitten kunnolla!
Turkinpippuri; Fertility friend laskee ekaksi päiväksi ekan vuotopäivän ja minä noudatan sitä laskutapaa.
Laskuri antoi päiväksi 24.12 eli suurinta mahdollista joululahjaa toivomaan!
Stiin@ kp7/n.31, yk6
Täälläkin täti porhalsi paikalle, päivää tavallista aikaisemmin eli 27/27(-32).
Uusi toivottu la. olisi 30.12 joten joulukuisissa pääsee vielä uudelleen jännämään.
Tutti kp1, yk22 alkakoon ja toivottavasti menee nopeesti häitä suunnitellessa :D
(huomaan että juttuinto itsellä vähentynyt selvästi yrityskiertojen kasvaessa, anteeksi etten jaksa kommentoida)
Tärppituulia kaikille~~~~*
Onnea! Sun elämäntapamuutokset palkittiin! Hienoa!
Pahoittelut tädeistä =(. Tutti saisi kanssa jo siirtyä o-puolelle, hus siitä ;).
2poj@näiti ja turkinpippuri saivat jatkaa joulukuisissa, lieventää vähän tädin tuomaa harmia.
ON: Ovistesti näytti eilen illalla myöhään negaa, mutta viivat oli jo miltei tasavahvoja. Tänään aamupäivällä sain munasolun kuvan ja viivakin oli oikein tumma =). Nyt illalla on puuhasteltu ja aamun suhteen elättelen toiveita. Viimeistään huomenillalla sitten.
Plussatuulia kaikille!
AnniHelen@ kp13 yk15
Tuttikin jatkaa joulukuun porukassa :). Koska teillä on häät?
AH
Pahoittelut tädistä.
Minä täällä kököttelen vielä kotona. Eilen makoilin koko päivän, lämpö vähän koholla ja tosi heikko olo. Tänään olin jo lähdössä töihin, mut sit tuli niin heikko olo taas et päätin vielä jäädä lepäämään. töissä ei edes olis ollu tänään mitään järkevää tekemistä. Mun pää on sellanen höntin tuntuinen, nenä vuotaa,jne. Lämpö on vaan 37. (norm. 36.2 eikä ovis oo sitä paljoo yleensä nostanu).
Kertokaas mulle, kuinka hitaasti se lämpö voi nousta oviksen jälkeen, jos se siitä johtuu? *Kun mun mielestä ovis oli jo viime viikon alussa ja vasta viikko siitä tuo lämpö nousi. Kai se sit vaan on joku pöpö, joka jyllää, mut ei nosta kunnon kuumetta. (eilen siis oli 37.4.)
Aika tylsää olla kotona, kun ei jaksa eikä oikein voi tehdä mitään. Lapset onneks viihtyy hyvin yhdessä. Sanoin niille, et en jaksa niitten kans tehdä mitään, et voivat mennä päiväkotiin vähäks aikaa, mut halusivat jäädä kotiin leikkimään.
Olis kiva, kun olis seuraa.. Pitää vissiin kohta soittaa jollekulle. Mä tallensin eilen onneks monta ohjelmaa telkkarista ni voi edes niitä kattoo.
Toivotaan, et ei tuu kauheita kolareita, kun tuo ilma on noin kamala!
Jospa tuo tuuli tois mukanaan plussia..
t. iiiik kp 25/27-41 yk 6
Kaamee ilma! Hui! Kohta pitäisi koiran kanssa uskaltautua ulos, mutta ei ihan vielä :)
marga_: Ihan samat tuntemukset töissä olosta :) En tosiaankaan tee mitään unelmatyötäni! Ihana olisi tulla raskaaksi jo pelkästään sen takia, että pääsisi sieltä vähäksi aikaa pois! Tokihan sitä joskus pitäisi palatakin, mutta ehkä siinä vaiheessa olisi löytänyt jo jotain muuta tilalle..
Tuo minun greippimehu oli joku Happy Day tms. Nyt siihen makuun on jo vähän tottunut, mutta kokeilen ehdottomasti noita muita vaihtoehtoja heti kun ne löydän.
Tänne ei oikein mitään uutta. Menkat jatkuu, mahaan koskee ja olo on tosi väsynyt, jonka takia sitten kiukuttaa kaikki. Ei olekaan vähään aikaan ollut tämmöisiä menkkoja..
Huhtikuun lopussa olisi minulla sitten tarkempiin tutkimuksiin meno. Olen varmaan tosi onnekas, ettei tarvitse tuota vuotta odottaa, niinkuin Syrelle oli sanottu. Tosin mulla on jo aikaisemmin ultrattu rakkulaiset munasarjat ja menkat toimii huonosti ilman lääkkeitä, niin tämän kun mainitsin tammikuussa gynelle, niin se laittoi välittömästi minun tiedot eteenpäin jollekin arvioitavaksi ja kohta sitten tulikin postissa tuo aika, vaikka meidän yritys oli/on ihan alussa. Tosin tuo lääkäri onkin sellainen speciaalitapaus muutenkin, täysi helmi lääkäriksi :)
Annu_81, kp 3/27, yk 3
Meikäläisen täti sitten yllätti yöllä ja siirryn tammikuisiin het ku semmonen pino perustetaan :D
ELi tuhruttelin sitten elämäni ekaa kertaa 2pv ennen menkkoja, aikaisemmin ei oo koskaan ollut mitään välivuotoja/tuhruttelua, paitsi muutama päivä aina tädin varsinaisen vierailun jälkeen..
No kierrosta en oo vieläkään ihan perillä, mutta tosiaan se on huidellu siinä 30-33pv tienoilla että sen mukaan uusi la. olisi tammikuun alussa about 4.1 :)
Vielä ei harmita kun tähän osasi oikeastaan jo varautua, uskoisin mahdollisuuksien kasvavan nyt kun on ihan ekat menkatkin synnytyksen jälkeen tulleet :) Jee hormoonit toimii!!
Toivotan muille Plussia ja siiryn odottelemaan tammikuisten pinoa tai jos vaikka osaisin itse semmosen perustaa.. pitääpä ihan koittaa :) TOivottavasti teistä ei kukaan seuraa perässä, vaan saisitte siirtyä onnelliseen odotukseen ;)
mammmaa kp1/30-33 yk2
mammmaa: pahoittelut tädistä:( Tosin mieleeni juolahti... Onko se nyt varmasti täti? siis kun mainitsit että on tuhrutellu. Eikö siis kunnon vuotoa ollenkaan?? Kun esim. J4nnillähän oli semmoista tuhrua menkkojen aikaan ja silti plussasi... No, en halua sinussa herättää turhia toiveita, voihan olla että se todella on täti. Mutta tuli vaan mieleen.. :) Tsemppiä tammikuisiin! Jos mutkin täti yllättää niin la siirtyy kanssa aivan tuonne tammikuun ekoille, ellei ihan ekalle, päivälle.
Muitakin mun piti kommentoida... mutta taitaa olla aika lyhyt muisti:)
annu_81: Se piti sanoa, että onpa hienoa että pääsette kunnon tutkimuksiin näin pian!! Ihanan kuuloinen lääkäri sulla! :) Olette kyllä onnekkaita, vaikk varmasti toivoisit plussaa pian ja ihan ilmankin lääkäreitä... Mutta ehkä lääkäriin pääsy helpottaa " lapsentekostressiä" ja sit vaikka tärppäisi:D Koska sulla on meno sinne?
Ja kenelläs ne häät olikaan tulossa...? Täällä meinaan kanssa yksi jolla kesähäät 2008:))
AnniHelen@lle onnea peittoje heilutteluun! Hienoa kun on kunnon ovisplussa testattuna, niin osaa ajoittaa sit puuhastelut:) peukutuksia teille että onnistais bd bd bd bd bd
Tutti: Pahoittelut tädistä:( Tuskin helpottaa yhtään se tunne kun täti saapuu, vaikka yrityskiertoja olisi jo vaikka kuinka monta. Onnea sulle seuraavaan kiertoon, vielä se joulun ihme olisi sullekin mahdollinen:) Suuri halaus<3
Toivottavasti lisää plussia tulossa.... Kukas muu tässä lähipäivinä testailee kuin mä?? Eikös Hannekka, Ermeline, Perry34 ja iiik ainakin? iiik, noista sun oireista ei kyllä tiedä onko ne oikeita flunssaoireita, vaiko jotain muuta. Mä en osaa lämmöistä oikein muuta sanoa, kuin että aika lupaavilta kuulostavat kun ovat noin koholla. :) Milloin ajattelit testata jos tätiä ei näy? Plussaonnea sinulle ja kaikille meille muillekin sitä tarvitseville! +++++++++++++++++++++++
).( Täällä ei nyt oikein muuta kuin menkkaoireita. Ja joka yö (noin 5 viimeistä yötä) oon joutunu ramppaamaan vessassa. Kova pissahätä nimenomaan öisin. En oo mielestäni juonu iltaisin yhtään sen enempää kuin yleensä. Ja tää jännittäminen käy hermoille - en oo saanu nukuttua hyvin koko pääsiäisenä, enkä siis nyt arjen saavuttuakaan. No, en valita.... Sit vasta suren jos täti tulee.
tikru kp26/27-30 dpo11 yk1
AnniHelen@: Onnea ovisplussasta! Toivottavasti olette päässeet hyödyntämään sen kunnolla. :) Voi kun tulisi nyt tärppi pian sinullekin!
Tänä aamuna olin niin iloinen, kun huomasin ovisliman tapaista. Tässä kierrossa en ole juonut ollenkaan greippimehua, joten hyvin näyttää tulevan limat ilman sitäkin. :) Eilen olikin jo jotain ihme menkkakipua vatsassa, mutta ovistesti vielä negaa. Luulen, että voisi jo ehkä huomenna näyttää plussaa, mutta toiveissa on jo päästä miehen kanssa romanttisiin tunnelmiin tänä iltana. :)
Perjantaina mulla on sitten ultra yksityisellä, niin näkee, mitä ne clomit on mulla aikaan saaneet. Nyt jo 4. clomikierto, joten alkaa jo hieman pieni epäilys niiden toimivuuteen tulla. Voi kunpa siellä ultrassa näkyisi komea mollukka valmiina irtoamaan perjantaina! :)
Rizza kp 13/30-32, yk 23 vai olikohan jo 24...
marga: mullakaan ei nuo ovistestit ole ikinä mitään näyttäneet, halpikisia olen käyttänyt iltapäivisin ja kerran ClearBlueta. Jälkeen päin kuulin että Cb:tä voisi käyttää myös aamu pissasta.
iiik: meillä on näköjään molemmilla tosi vaihtelevat kierron pituudet. Ja mun mielestä vaithelu on syvältä.
Mä juon Valion greippi mehua ja se maistuu ihan hyvältä kun en enää sotke omeanviinietikkaa mukaan. En vaan jaksa sitä enää.
Omavointi: ovista ootellaan, kotona kipeänä, flunssa, niveliä särkee, kurkku ihan älyttömän kiepä. Ja sitä samperin verotusta pitäsi jatkaa. Huomenna tulee pari karvakorvaa meille niin ei voi papereita pitää levällään.
T:Vacsuli kp8/28-30, yk6
Tikru. Kyllä täällä ihan vuodetaan, kunnolla :D
Onnea myös tulevista kesähäistä!
Itse astelin avioliiton auvoiseen satamaan viimekesänä ja maha kauniisti pömpöllään olikon rv 25 tjsp :D
Kai minäkin uskaltaudun ilmoittautua tänne nyt... Yk 1 ja kp 26/27-30. Aamulla meinasin testata, mutten uskaltanut. Jos vaikka perjantaina sitten.. Viikon verran rinnat olleet tosi arat ja muutaman päivän huono olo. Mietin, voisiko olla raskausoireita mutta mutta. En jaksa uskoa, että heti tärppäisi. 4.12 olisi aika jos kuitenkin tärppäisi..
Siis hömppä82 ilmoittautuu jännääjäksi;) yk1, kp26/27-30
Kylläpä uni maistui. Vähän on olo taas parempi. Huomenna lähden kyllä töihin, jos ei tästä pahene enää.
Tervetuloa Hömppä82 (muistinkohan oikein..). Mietin sun kiertopäiviä ja lask.aikaa et ne ei musta oikein täsmää.. Jos sulla on kp 26, ni eiks pitäis olla lask.aika 6.12? Milloin sulla oli edelliset menkat? Toivottavasti on käynyt niin hyvin, et olis heti tärpännyt! Tuntuu siltä, et tänne aika moni juuttuu..
Testailusta.. Oon ajatellu et testaisin ensi viikon alussa,jos ei mitään ennen sitä kuulu. Ehkä 1.4. Saas nähdä, maltanko sinne asti olla.. Oireista en ala mitään arvailemaan, kun mulla on ollu niin outoja tuntemuksia joka kierrossa. Hormonit hyrrää..
Vasculi: Sinäköhän kirjottelit siitä vaihtelevasta kierrosta.. Se on todella ärsyttävää! Ei oikein ota selvää, millon ovis, ja millon pitäs alkaa odottelemaan tätiä. Olis ihanan helppoa, kun olis sellanen kellontarkka niinkuin jotkut..
Jotenkin mulla oli tossa välissä sellanen aika,et mietin jo et oonko ihan varma vauvahaaveesta. Nyt on tullu sellanen vauvan kaipuu, ettei taas tiedä, miten päin olis. Mä HALUAN!!! (Ja sanon lapsille aina viisaana: Aina ei saa mitä haluaa..) Voi ku tän haaveen saisi toteuttaa. Meillä on kyllä muuten kaikki asiat niin mallillaan et eihän ihan kaikkea voi saada.. Molemmat ollaan just saatu unelmatyö, unelmakoti, terveet lapset, isovanhemmat lähellä.. Kaikki mitä oon osannu haaveilla. Ja sitten pitää taas haluta jotain lisää.. Sellanen kai ihminen on.
Toivottavasti tulee taas plussia pian! Jotain säpinää tässä kaipais!!!
heips! iiik
Mieletöntä miten täällä etelässäkin tulee lunta taivaan täydeltä! Meinasin aamulla myöhästyä labrasta kun liikenne oli ihan sekaisin. Kävin terveydenhoitajalla, joka oli kyllä ihanan empaattinen ja kannustava, mutta ei tietenkään osannut sanoa mitään varmaa. Endometrioosia arvaili mun kovien kipujen syyksi ja otettiin verenkuva, josta tulokset huomenna. Gynelle sain Yths:ltä ajan vasta toukokuun puoliväliin... Kunnallisesta terveydenhoidosta mulla ei olekaan paljoa kokemusta. Yritin sinne päästä läpi ajanvaraukseen melkein kaksi päivää, ja ajan sain vain omalääkärille, sekin vasta huhtikuun puoliväliin. En usko, että yleislääkäri pystyy mitään uutta kertomaan, mutta ehkä voi kirjoittaa lähetteen? En tosiaan yhtään tiedä, miten hommat toimii. Harmittaa vaan, että pitää viikkokaupalla odotella.
Mua vaan kiinnostaisi tietää, mikä kovat kivut aiheuttaa ja voiko niillä olla jotain vaikutusta raskautumiseen. Odotteleminen on niin turhauttavaa!!! Varsinkin kun keksin mielessäni kaikkia kauhukuvia, vaikkei meillä tosiaan ole edes kovin kauaa yritystä takana. Onneksi sain ajan vyöhyketerapeutille " jo" parin viikon päähän:) Kyseisellä vyöhyketerapeutilla on kokemusta endometrioosin hoitamisesta, ja ehkä osaa auttaa muakin jotenkin. Ruokavaliota olen myös kohentanut ja kohta voisi lähteä tuonne lumipyryyn:) Väsyttää vaan hillittömästi, nukuin pitkät yöunet ja päikkärit päälle. Tätäkö se kahvin juonnin lopettaminen tekee? :)
Tällaista omanapaista täältä takatalven keskeltä! Lunta ja aurinkoa kaikille:)
syre kp 7/30
Mä oon koko päivän käyny täällä koneella, ku ei oikein muutakaan tekemistä ole. Tai siis olis, mut ei voi nyt tehdä.
mulla alkaa olemaan sellaset tuntemukset, et taitaa viikonloppuna täti tulla kylään. YÄK! Kaikki itkettää ja ärsyttää. Pientä jomottelua oik.puolella alavatsalla. Ihan samanlaista ku aiemmissa kierroissa. Kiva kiva! Toivottavasti ei nyt veny pitkäksi tämä kierto.
Kävin kurkkimassa tonne odotuspuolelle. Tulin kyllä lievästi kateelliseksi.. Tyhmää, kun ei pääse sinne. Vaikka eihän mulla ole mitään hätää, ku vasta puoli vuotta takana. Kuumeilua kyllä ennen sitä jo pitkään, ennen ku miehen sain innostumaan. Mutta näin pms-oireiden vallassa nää fiilikset on aina niin MAHTAVAT!
Sori, ku käyn koko ajan terrorisoimassa täällä.. Huomenna yritän mennä töihin,ni saa tämäkin palsta hetkeksi rauhan ;)
t. iiiik
Tikru. kuulostaa niin samalta tuo malttamattomuus kuin miotä täällä on :D
Menin ja testasin sitten negan, prisman halpis testillä jossa herkkyys 25 jolla ei siis vielä ois ees toivoakaan mitään plussaa saada, mut kun on vaan niin malttamaton.. nyt oikein hävettää :D
heh, ja tilasin sitten niitä kotitesti.fi onestep-liuska testejä oikein 5kpl niin saan vaikka aikanikuluks niillä testailla loppuviikon, onhan niissä herkkyys kuitenkin 10..
Kaikkea tämä vauvakuume saakaan aikaan!
sitten mietiskelin että eihän niitä oireita varmaan tähän mennessä ois voinu ollakaan, jos kiinnittyminenkin ois vasta nyt ollut.. mene ja tiedä.. pidetään kuiteskin peukut pystyssä ja kaikille PLUSSAT tässä kierrossa!