SUURPERHEIDEN vko 12
Minä se vaan täällä pyörin pallona ympyrää :o) soittelen tänään sairaalaan kun nuo liikkeet on alkaneet väsähtää ja joudun tönimään kunnolla pitkän aikaa että saan vauvan potkimaan takaisin. Tosihan se on että ahdasta siellä on vauvalla mutta minkäs teet kun huolestuttaa. Ja se on kumma miksi se huolestuttaa aina illalla ja yöllä varsinkin...
Omppis joko menit? :o) tällä vauhdilla kyllä kiilaat edelle aika komeasti! ;o)
Niiloakseli rv 41+0 maksimissaan viikko enää..... huoh!!
Kommentit (82)
Tulin vain toivottamaan kaikille oikein hauskaa pääsiäistä! Tervetuloa myös Riesa joukkoomme.
Onko Omppuäipä vielä kotosalla vai joko pääsi synnytyspuuhiin? Itselläni olo on vallan mainio. Hyvin on nukuttu, ei ole supistellut ja puukoniskut kohdunsuulla ovat loppuneet. Maha ei paina edes keuhkoja enää eikä närästä! Siis uskomatonta että loppua kohti nyt alkaa olo senkun parantua. Kaipa se pikkuinen viihtyy nyt sitten siellä kohdun lämmössä vielä monta viikkoa :)
soffala rv38+3
Ja niin hyvin kuin olen jaksellutkin, tänään on mieli maassa.. En voi uskoa, että olen vielä kokonaisena ilman oireen oiretta.. Viikkoja jo 40+3 ja ultrankin mukaan tänään jo viimeinen eräpäivä... Voi voi...
Yöllä heräsin kolmen aikaan veskiin ja paine alhaalla oli kova. Lisäksi tuntui kuin korkkiruuvia ois väännetty alapäässäni. Kävin pisulla ja yritin saada uudestaan unta. Jonkin ajan päästä tuntui kuin jotain ois lorahtanut tai hulahtanut minusta.. Sydän hyppäsi kurkkuun ja palailin veskiin toiveikkaana pöntölle josko sitä tulisi lisääkin. OLIN IHAN VARMA, ETTÄ NYT SE OIS SITÄ! Jännitti kauheasti, mutta toistelin vain mielessäni, että kyllä minä pystyn, jaksan, osaan ja voin. :) Mitään ei kuitenkaan enää tullut ja palailin petiin odottamaan lorahdusta tai supistuksia. Muutamia kertoja supistikin, mutta ne olivat ihan vaimeita ja ylsivät tuskin edes mahaan asti.. :( Ja niin minä nukahdin ja taas aamulla heräsin pulleana.. Mieskin jo kommentoi, että ei se vauva taida syntyäkään vaan on suutari.. ;) Vaikka tuokin hymyilyttää niin se ottaa myös lujille. Nyt tarvis kaikkien uskoa, että tämä homma hoidetaan kotiin asti ja pian. Muuten minäkin menetän uskoni.. Huokaus...
Tänään on anopin syntymäpäivä. Piti keksiä muuta lahjaksi kun isoin paketti vielä odotuttaa.. Kiva mennä kahvittelemaan ja illalla käymään kokolla. tarvitsen nyt tosissani ajankulua. Tiedän kyllä, että heti synnytyksen jälkeen mietin taas, että miksi ihmeessä hätäilin ja kiirehdin.. mutta te tiedätte nämä viimeiset ajat.. SITÄ ODOTTAA IHAN KOKO AJAN. Eikä mulla ole kokemusta yliajasta.. paitsi nyt..
Minkähänlainen nyytti Niiloakselilla on?! On toki oikeus ja kohtuus, että Niilo sai vauvansa ennen minua. Olihan aikakin ennemmin. :) Varmasti pyhien jälkeen viimeistään kuullaan mitä sinne kuuluu! :))
Uskomatonta, että Pikkiksenkin vauva on jo kuusiviikkoinen! Joko pienelle on nimi annettu? Oletko sinä Pikkis kirjoitellut vauvapuolella tai tuolla suljetussa yhteisössä? Kaikkea hyvää perheellenne! :)
Nyt kuittaa Omppis ja jatkaa kasvuaan.. :)
Toimintapäivä takana. Isukki ja lapsukaiset jäivät vielä kokolle, minä tulin kotiin laittamaan saunaa päälle ja iltapalaa valmiiksi. Saan hetken huilia ja ajatella omiani..
Hirmuisen outo olo..! Haluaisin jo niin synnyttämään ja vauvan syliini! Mutta jos tuntemuksia tulee, iskee pelko ja paniikki enkä sitten uskaltaisikaan.. Voi.. :( Tämähän on ihan kauheaa.. Taidan vain olla väsyksissäni ja liian jännittynyt odottamaan. Siispä saunaan ja nukkumaan. Huomenna taas paremmalla mielellä.. :))
Omppis (yksinpuhelee)
Oioi kun pienimmäinen heräsi ennen seittemää.. niin sitä sitte pitää vääntää ittensä ylös vaik kuinka haluais nukkua! -oltiin illalla kokkoja kattelemassa,niin se nukahti liian aikaisin autoon...
Pitääkö tulla potkimaan omppuäippä jo synnärille ihan oikeesti...me tullaan sinne mihin oot menossa synnyttämään, täksi päivää mummulaan...:) :)
Lupasin tehä pääsiäis kakkua mummulaan viemiseksi...niin ois tässä sen viimeistelyä mut eikai näin aikasin jaksa mitään tehä! Nettiin kyllä löytää tiensä...kun muuten vielä rauhallinen talo!
mie jännitän niin kovasti mummulaan menoa...että huomaako joku mun pömppömahan...ei aiota kertoa kellekkään tästä pienestä viel....ja mitä ne meän uudesta autosta;D
Tsemppiä omppis viime metreihin...jos et oo viel menny;)
tuuteliluu 14+5
eli niinhän siinä kävi että torstaina menin takaisin enkä päässytkään pois :o) synnytys oli käynnissä hyvinkin ja ei muuta kuin saliin. Kätilö totesi siinä että hyvän raon olin löytänyt kun just oli salit tyhjentynyt kuulemma hirveä härdelli ollut koko päivän ja jatkui illalla kun minä pääsin saliin niin muutkin salit täyttyi heti :o)
Synnytys oli ihana kokemus!
Olin siis 2cm auki ja kalvorakkula tuntui kun menin sairaalaan klo 16.35 siinä sitten miehen kanssa saliin odottelemaan edistystä jota alkoi tapahtua aika pian. Klo 18 pyysin saada mennä suihkuun jotta pahin terä supistuksista saataisiin pois ja viihdyin hyvin suihkussa ja se auttoikin tosi hyvin sitten kun alkoi tuntua etten enää voi olla suihkussa siirryin takaisin saliin ja pyysin ilokaasua klo19. Ilokaasulla sitten pärjäsin 19.40 asti jolloin pyysin saada spinaalin ja siinä välissä kun anestesialääkäriä odoteltiin niin kivut ehti jo melkoisiksi ja huusin täyttä kurkkua ilokaasu höyryissä ja uhkasin lähteä ite hakemaan kyseisen lääkärin ja yritin ostaa siinä samalla miehelle vasektomiaa... :o)
No klo 19.58 sain spinaalin joka auttoi heti ja hyvin. Sitten gyne tuli ja puhkaistiin kalvot klo 20.20. Gyne sanoi että olen 6cm auki ja nyt on oikein hyvä hetki puhkaista kalvot kun niin komea kalvorakkula kuulemma oli hollilla :o) no kalvot puhki. Klo 20.25 kätilö tutki minut uudestaan ja totesi että vauva tulee nyt! minä oli ihan ihmeissäni kun just ne kalvot puhkaistiin että aloin inttämään kätilön kanssa että " oikeasti? nytkö se syntyy?" ja 2 minuutin ponnistamisen jälkeen vauva syntyi oikein hyvin voivana vaikka ponnistamista vaikeutti vauvan pään väärä asento ja sain ponnistaa vain puolikkaan ponnistuksen kerrallaan.
Synnytyksestä jäi todella hyvä mieli. Saimme suurimman osan aikaa olla ihan kahdestaan miehen kanssa,mitään ei tyrkytetty liiaksi,kätilö oli aivan ihana ja mieskin oli otettu kuinka mukava synnytys oli meille kaikille :o)
Vauva on rauhallinen syö,nukkuu,kakkaa tyyppi :o)
Niiloakseli ja kerrassaan ihana jannu 2,5vrk
Vieläkö omppis kokonaisena??
Piti vielä lisätä tekstiä ja lähti käsistä näemmä vielä kahdesti.
Pirkästä aikaa pääsen palstalla pyörähtään ja vauvaja on muillekin varmaan tullut...
Täällä omaa massua kasvatellaan, joka on kyllä valtava kun vertaa yhden vauvan odotukseen. Meillä vauvat perätilassa, joka tuo oman jännityksensä tähän loppuodotukseen. Meille on kyllä väläytelty mahdollisuutta alatiesynnytykseen lasten perätiloista huolimatta. Aikaisemmat synnytykset ovat olleet helppoja, vaikka perätilasynnytyksestä ei ole kokemusta. No, reilun viikon päästä tiedetään tuleeko pojat ulos millä tavoin. Tarkoitus olisi synnytys käynnistää, jos alatiesynnytykseen päädytään edellisestä syöksysynnytyksestä johtuen.
Omppuäippä on päässyt kokolle! Täällä niitä kovasti kaivataan. Nyt vasta kun asumme näin, että kokkoja ei polteta niitä vasta kaipaa... Toivottavasti pääset pian nauttimaan vauvan tuoksusta :)
Letti 34+3
Kyllähän täällä jo arvattiin että nyt on vauva saatu maailmaan :) Ihanaa että jäi hyvä muisto synnytyksestä ja vauva voi hyvin. Voi kun itsellä menisi yhtä hyvin... Kaipaan jo niin saada vauvan syliin tuhisemaan! On ne niin ihania :) Onnea vaan koko perheelle!
Omppuäipän vauvauutisia sitten odotellaan seuraavaksi! Itse yritän nyt pitää pään kylmänä kun aivan varmasti menee taas pahasti yliaikaiseksi tämäkin raskaus...
soffala rv38+4
Tuolta vauvapuolelta tulin vain onnittelemaan Niiloakselia!!Ihana kun kaikki meni kuitenkin sitten noin hyvin!
Minkäskokoinen jannu sieltä tuli?
Tsemppiä viimehetkiläisille, teitä alkaakin olla jo monta!
Suviruusu
toiseksi pienin meidän lapsista vaikka meni noinkin paljon yli lasketunajan.
Nyt vaan nauttimaan vauvantuoksuisesta arjesta!!!Ihanaa!!!
Taustalla roikun, kun en tunnu millään ehtivän kirjoittamaan. Raskaus edennyt täälläkin jo viimeiselle kolmannekselle, vointi kohtalainen.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille toivottelee,
Opemamma, viisikko ja bonus rv 29+3
Pikku Prinssit ovat niin suloisia!!!!
Riesa lähettää onnenpotkuja Ruotsista.
Hienoa, että pitkä odotus on ohi :) Nauttikaahan vauvantuoksuista päivistä!
Perässä tullaan, hitaasti mutta varmasti ;)
Hönttä 32+3 sekä kuusi murenaa
Niinhän sitä olit toimeen tarrtunut, ja mukavan kokoinen pikkurinssi sieltä tuli! Onnittelut vielä!
Mulle iski pahemman luokan lenssu päälle. Päätä särkee ja posket tuntuu räjähtävän. Appi hakemassa lääkettä, mies ehti jo aamusta lähteä rankametsään.. Pitää se kohta hätyyttää kotiin, en jaksa muuten olla.
Ädä+kolmikko+papu rv23+5
Ihanat onnittelut niiloakselille ja koko perheelle uudesta pikkunyytistä! Huippu kun meni nuin mukavasti! Kai se omppuäippäki on synnärillä ku ei oo hetkeen täällä käynyt?!
Rentoa 2pääsiäispäivää itsekullekkin!
Eipähän huomanneet mummulassa vieläkään mun pömpöttävää mahaa... ihan mielenkiintoista!
tuuteliluu kera neljäntouhuajan+masukin 14+6
Täällähän oli odotettuja vauvauutisia!
ONNEA NIILOAKSELILLE ja koko perheelle pienen poikavauvan syntymän johdosta!
OMPPUÄIPPÄ, jaksuja viime metreille! Ehkäpä jo pääsitkin synnyttämään - tuuteliluu tais käydä oikeesti potkimassa =)
Pikkis
Ai niin, Omppis, tosiaan meidän vauveli on jo 6 viikkoinen, tai torstaina tulee jo 7 viikkoa. Ihan uskomatonta! Ja nimeä ei ole vielä annettu, ei edes keksitty. On noita jääkiekkotouhuja niin paljon, että ristiäiset siirtyi sen vuoksi ja on vasta huhtikuulla...
Olipa mukavan kuuloinen synnytys sinulla :)
Nauttikaahan nyt oikein olan takaa, koko perhe!
M
... ja koko perheelle pienestä miehestä!
" Tule, lennä,
tuuli puhaltaa.
Tule kanssani sinuun uskon
ja uskallan enemmän taas.
Salaisuudet meitä odottaa.
Tätä elämän tarinaa tahdon
kanssasi kirjoittaa.
Tuuli puhaltaa."
Kaija Kärkinen ja Ile Kallio
Myötäistä tuulta yhteiselle matkallenne!
Noora ja Taimi 32+6 sekä sekalainen seurakunta
Olipa mukavaa reisuusta kotiuduttua saada lukea ihania uutisia.
Nauti täysin siemauksin pienestä miehestä.....
Onkohan Omppis muuten jo vihdoin päässyt lähtemään? Sepäs olisi hienoa!
-Meriutu
Tänne minäkin nenäni työnnän, Suurperheisiin! Viisi lasta ja elämä puuhakasta kuin kenkätalon eukolla. Ja nyt on sitten kuudes pulla uunissa. Pettymyksien ja elämän kolhujen jälkeen...keskenmeno lokakuulla kolkuttaa hyvinkin mielessä. Tämä kuudes kun olisi niin toivottu tähti perheeseen. Otan tämän niin kiitollisena vastaan ja samalla olen hyvin varovainen edes ajattelemaan liian pitkälle tätä juttua. Ettei vaan tule taas pettymys. Vanhin lapsi täyttää 14 ja nuorin parin päivän päästä vuoden! Eli jotenkin on niin jännä olo, kun viime vuonna alettiin odottelemaan kuopuksen syntymää ja nyt on tämä elämän kevät- tunne sydämessä uudelleen...
Että näin. Tutuiksi tullaan varmaan matkan varrella ja jokunen tuttu nimi taitaa jo listoilla olla!
Hyvät pyhät kaikille ja pusut kuonoon!